Ubådsmordet!

Stedet du kan bruge til at snakke om alle de store og små ting der påvirker dit liv.
Mocca
Kort karma: 36
Likede indlæg: 1164

Re: Ubådsmordet!

Indlægaf Mocca » 21. aug 2017, 20:34

paint skrev:
Mocca skrev:Alligevel imponerende, hvis han ikke har haft blod på sig, selvom han var en tur i havet. Det må da svine en del at partere en menneske...

Der er ikke tryk i blodårene på et lig, så det sviner mindre end en levende.

Jo jo, men jeg har prøvet at partere en gris og en ko, - og de er endda tømt for blod, inden jeg går i gang.
Alligevel vil jeg mene, at det sviner en del...

Især, hvis man kravler rundt på bunden af en ubåd og blot med en kniv.
4
Slettet bruger
Likede indlæg: 6799

Indlægaf Slettet bruger » 21. aug 2017, 20:36

Mocca skrev:Alligevel imponerende, hvis han ikke har haft blod på sig, selvom han var en tur i havet. Det må da svine en del at partere en menneske...

Måske han har noget skiftetøj i ubåden?

Men ja god pointe der.
0
Brugeravatar
paint
Kort karma: 585
Likede indlæg: 29738

Indlægaf paint » 21. aug 2017, 20:39

Falstria skrev:
eks-Maupassant skrev:
Men er han ikke sådan OK teknisk og sådan?

Havde forstået på det han var selvlært ubårdsbygger, så tænker at selv om han måske har nogen huller i sin viden, så må han da ha en del alligevel? Jeg ved ikke hvor "teknisk" han er præcist, jeg gik bare ud fra han var det, tænker også man ikke man finde ud af at sejle en ubåd hvis man ikke er det.

Jo da, langt over gennemsnittet :) men lige præcis uden den matematiske baggrund.

Han er, efter sigende, en gudsbenådet svejser, og så har han læst til ingeniør. Men blev aldrig færdig.
0
Følg dem der søger sandheden, men vogt dig for dem der siger at de har fundet den

Det sted du søger, er det sted du søger fra
Brugeravatar
Aragorn
Kort karma: 934
Likede indlæg: 10487

Indlægaf Aragorn » 21. aug 2017, 20:41

Falstria skrev:
Aragorn skrev:
Falstria skrev:
Aragorn skrev:
Falstria skrev:
Aragorn skrev:
Falstria skrev:
Aragorn skrev:
Falstria skrev:
eks-Maupassant skrev:
Næh, det har du vel egl ret i.

Der er vel slet ikke noget motiv-til-drabet hvis det er et uheld, nu jeg tænker over det.

Men hvordan falder man ud af en u-båd?

Jamen det gør man vel ikke - i hvert fald ikke, hvis man er nede i den. Men hvad er din pointe med det (retoriske) spørgsmål?

Der var intet lig i ubåden.

Hvilket betyder? Jeg kan simpelthen ikke forstå, hvad du mener, hvis ikke du beskriver din tankerække nøjere.

1. Man kan ikke falde ud af en u-båd
2. Der var intet lig i u-båd

Konklusion: intet uheld inde i u-båd.

Så er vi ude i at skulle definere, hvad uheldet består i. Det er i hvert fald meget muligt for et levende menneske, at fjerne et dødt menneske fra en given placering - og et enkelt levende menneske, ved vi med sikkerhed har været i u-båden i lang tid. Vi ved bare ikke, hvad han har lavet, mens han var i den.

Jeg synes, din logik er i retning mod Erasmus Montanus.

Har du nogensinde slæbt +50 kg. dødvægt op igennem en smal skakt ad en lodret stige?

Fortæl mig lige om logik igen.

Nej, det har jeg ikke gjort.

Jeg er enig i, det kan være svært. Men jeg mener ikke, det er umuligt. Eksempelvis behøver man ikke nødvendigvis at fjerne lige i ét enkelt stykke. Man kan måske også afhjælpe problemet med vægten med reb der bruges til at hejse med. Sådan er der mange ubekendte faktorer.

Men altså, du mener ikke, det er muligt hun er død inde i ubåden, og at han derefter har fjernet liget. Det er essensen af det du siger, er det korrekt?

Det er det logiske svar.

Det er ikke foregået inde i ubåden, hvis der er foregået noget.

Medmindre du vil tilskrive ham også at have parteret liget, så er vi på et helt andet plan...

Nu er det ikke for at være nasty - men du var simpelthen så rigid og genstridig og på tværs at få noget igennem hos, den anden dag. Det var som om, du gjorde alt du kunne for at være irriterende, og kun med det formål at være irriterende - man havde ikke fornemmelsen af, at du med åben pande oprigtigt kæmpede for et andet synspunkt end det herskende.

Hvad tænker du nu, hvor de nye oplysninger er kommet på bordet? At hun rent faktisk er dumpet i vandet af Madsen vides med sikkerhed, det har politiet oplyst at han har fortalt. Det kan altså godt lade sig gøre, at bære en person ud af en ubåd, selv om du nægtede det var muligt. Nu har man så fundet en torso tilhørende en kvinde tæt ved, hvor han skulle have dumpet hende. Det vides ikke om den torso tilhører hende, men det kan sagtens være. Med de nye oplysninger, og fundet af torsoen, har jeg ingen problemer med at tilskrive Madsen at han kan slå et menneske ihjel og partere liget. Han har gjort alt i sin magt, for at fjerne beviser - fingeraftryk er fjernet ved at skære armene af, tandsæt mangler fordi der ikke er noget hoved, og båden blev bevidst sænket for at lade saltvandet ødelægge elektronik og biologiske spor.

Vil du stadig mene, det er helt vanvittigt, at manden har dræbt hende, parteret hende, og smidt hende i havet? Er du lige så dumstædig, som den anden dag? Eller tog du måske fejl med dine skråsikre udtalelser?
1
It's a grand experiment
A well planned bizarre event
It's a grand experimental life
Brugeravatar
paint

Indlægaf paint » 21. aug 2017, 20:41

Mocca skrev:
paint skrev:

Jo jo, men jeg har prøvet at partere en gris og en ko, - og de er endda tømt for blod, inden jeg går i gang.

Tjah. Men der er jo ingen der ved, hvordan han har gjort det, Han kan have ligget i overfladen, om natten, og udført det ude på dækket - nøgen (intet kan overraske mig længere)
1
Følg dem der søger sandheden, men vogt dig for dem der siger at de har fundet den

Slettet bruger

Indlægaf Slettet bruger » 21. aug 2017, 20:42

Falstria skrev:
eks-Maupassant skrev:

Havde forstået på det han var selvlært ubårdsbygger, så tænker at selv om han måske har nogen huller i sin viden, så må han da ha en del alligevel? Jeg ved ikke hvor "teknisk" han er præcist, jeg gik bare ud fra han var det, tænker også man ikke man finde ud af at sejle en ubåd hvis man ikke er det.

Jo da, langt over gennemsnittet :) men lige præcis uden den matematiske baggrund.

Jeg tænkte om der ikke var en meget enkel formel man brugte til at beregne om ting synker eller ej?

Anyway, så er jeg selv ret overrasket over at et lig kan flyde med en påhængsmotor spændt fast til sig.

Vil vurdere en hel del mennesker ville være mere end tilfredse med at have et påhængsmotor at spænde på et lig hvis de var ved at improvisere et mord og skulle dumpe en torso i havet.
0
Slettet bruger

Indlægaf Slettet bruger » 21. aug 2017, 20:45

paint skrev:
Mocca skrev:
paint skrev:

Tjah. Men der er jo ingen der ved, hvordan han har gjort det, Han kan have ligget i overfladen, om natten, og udført det ude på dækket - nøgen (intet kan overraske mig længere)

Måske brugte han hele natten på at bygge en parterings-robot? Som så udførte parteringen på 2 minutter da robotten var færdig.
2
Brugeravatar
paint

Indlægaf paint » 21. aug 2017, 20:54

eks-Maupassant skrev:
Falstria skrev:
eks-Maupassant skrev:

Jeg tænkte om der ikke var en meget enkel formel man brugte til at beregne om ting synker eller ej?

Anyway, så er jeg selv ret overrasket over at et lig kan flyde med en påhængsmotor spændt fast til sig.

Vil vurdere en hel del mennesker ville være mere end tilfredse med at have et påhængsmotor at spænde på et lig hvis de var ved at improvisere et mord og skulle dumpe en torso i havet.

Det er nok relativt sjældent, at man ser et lig komme drønende af sted ude på havet, med en påhængsmotor på ryggen. (håber jeg)
0

Brugeravatar
Aragorn
Kort karma: 934
Likede indlæg: 10487

Indlægaf Aragorn » 21. aug 2017, 20:56

Falstria skrev:
Aragorn skrev:
Nu er det ikke for at være nasty

Jo det er.

Du kan bare ikke få dig selv til at sige, du tog fejl, vel?
0
It's a grand experiment
A well planned bizarre event
It's a grand experimental life
Brugeravatar
kidkomb
Kort karma: 3932
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 40713

Indlægaf kidkomb » 21. aug 2017, 20:57

Aragorn skrev:
Falstria skrev:
Aragorn skrev:
Nu er det ikke for at være nasty

Jo det er.

Du kan bare ikke få dig selv til at sige, du tog fejl, vel?

Gah.
Kan I ikke lige tage den privat?
11
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler
#notallfeminists
Man må sige hvad man vil og betale hvad det koster
Slettet bruger

Indlægaf Slettet bruger » 21. aug 2017, 20:58

Fandt noget info om lig i havvand http://www.slate.com/articles/news_and_ ... float.html

The buildup of methane, hydrogen sulfide, and other gases can take days or weeks, depending on a number of factors.

(Nu ved jeg ikke lige hvad NSA tænker om at jeg googler en masse om lig i havet)
3
Slettet bruger

Indlægaf Slettet bruger » 21. aug 2017, 21:00

paint skrev:
eks-Maupassant skrev:
Falstria skrev:
eks-Maupassant skrev:

Det er nok relativt sjældent, at man ser et lig komme drønende af sted ude på havet, med en påhængsmotor på ryggen. (håber jeg)

"Den zombie havde da godt nok fart på, de plejer ellers at være så langsomme"
0
Slettet bruger

Indlægaf Slettet bruger » 21. aug 2017, 21:10

Ikk første gang vægten for at holde liget nede på bunden er undervurderet

On a lake in Missouri, investigators made a grisly discovery. They found a white male floating with a heavy boat anchor attached to him with a rope. The subsequent autopsy revealed that someone killed him and dumped his body into the water. Eventually, authorities arrested a suspect who later was convicted of murder.

...

Almost without exception, a corpse lying on the bottom of a lake or river eventually will surface because of the gas formed in its tissues as a result of decay and the action of internal bacteria. This results in reduced specific gravity of the body so that it rises. Witnesses to this event have described corpses breaking the surface of the water with force, like the popping of a cork.

Factors that effect the length of time for a body to surface after drowning include fat content, consumption of beverages and food preceding death, water temperature at the bottom, and depth at the location. Recent meals high in carbohydrates (e.g., candy, beer, and potato chips) nourish certain bacteria that will encourage quick refloat.6 In warm and shallow water, the gases within the body form rapidly, resulting in a possible rise to the surface within a day or two. In deep and cold water, bacterial action takes place slowly, and the corpse may not appear for several weeks.7 When the body becomes greatly distended with gas, the tendency to float increases. Many well-documented cases exist of homicide victims dumped into lakes and rivers and then later surfacing, even though perpetrators attached heavy weights to them.

http://www.redorbit.com/news/health/400 ... tigations/

http://www.redorbit.com/news/health/400 ... pyL6WP0.99
0
Brugeravatar
Skralde
Kort karma: 428
Likede indlæg: 5345

Indlægaf Skralde » 21. aug 2017, 21:11

Shiit det er alligevel sjældent at virkeligheden overgår fantasien, men det skal jeg da lige love for at den gør i denne her ombæring!
2
L, mit livs lys - 3.10.2010
@denkreativerappenskralde
Brugeravatar
Moxy-lady
Kort karma: 1166
Likede indlæg: 15795

Indlægaf Moxy-lady » 21. aug 2017, 21:51

Jeg tænker selvfølgelig meget på både ofrets og Madsens familie i det her, men må også indrømme at det påvirker mig at der huserer folk herinde der lader til at kende ham privat. Hvor må det være frygteligt at læse sådan en tråd her, og være helt sikker på at den person man kender ikke kunne gøre sådan noget, og så, stykke for stykke finde ud af at den person man troede man kendte, indeholdt en mørkere side. Det må altså være forfærdeligt.

Jeg har hele tiden troet at der var sket en ulykke, og det tror jeg stadig. Jeg tror så bare at han totalt har mistet forstanden da han skulle deale med det. Han har 300% ikke planlagt det, for så havde han ikke ladet sig fotografere med hende da de sejlede ud. Så havde han pænt ventet til de kom ud på åbent hav med færre vidner før han viste hende udsigten (går ud fra at det var det de lavede deroppe )

Jeg kan dog godt undres over hvordan han kunne agere så køligt og roligt da han blev hentet. Hvis en almindelig mand parterer et menneske, så burde der være en reaktion. Jeg tror vitterligt ikke på at han er en morder, som sådan, men jeg undrer mig alligevel over hvordan han kan virke så... Upåvirket. Han virkede ikke som om han var i chok, heller.
11
Zoe 12-10-18

Tilbage til "Livets forhold"