Ubådsmordet!

Stedet du kan bruge til at snakke om alle de store og små ting der påvirker dit liv.
Brugeravatar
DenBruneMunk
Kort karma: 61
Geografisk sted: Syd på i Danmark
Likede indlæg: 2079

Re: Ubådsmordet!

Indlægaf DenBruneMunk » 22. aug 2017, 07:10

Lisma skrev:Google husker :)

Google husker RIGTIGT godt endda.

https://webcache.googleusercontent.com/ ... clnk&gl=dk
0
Brugeravatar
Atomic Blonde
Kort karma: 14
Likede indlæg: 222

Indlægaf Atomic Blonde » 22. aug 2017, 07:18

Barnaby bliver aldrig det samme efter dette drama.
3
Just on the border of my waking mind, there lies another time, where darkness and light are one,
and as I tread the halls of sanity, I feel so glad to be, unable to go beyond.
Brugeravatar
DenBruneMunk
Kort karma: 61
Geografisk sted: Syd på i Danmark
Likede indlæg: 2079

Indlægaf DenBruneMunk » 22. aug 2017, 07:30

Atomic Blonde skrev:Barnaby bliver aldrig det samme efter dette drama.

Jo, for Barnaby ville for længst have opklaret det på 90 minutter :) Og så var der ikke så meget debat om det. :afro:
1
MOGA
Kort karma: 361
Likede indlæg: 4230

Indlægaf MOGA » 22. aug 2017, 07:40

paint skrev:
Moxy-lady skrev:Jeg tænker selvfølgelig meget på både ofrets og Madsens familie i det her, men må også indrømme at det påvirker mig at der huserer folk herinde der lader til at kende ham privat. Hvor må det være frygteligt at læse sådan en tråd her, og være helt sikker på at den person man kender ikke kunne gøre sådan noget, og så, stykke for stykke finde ud af at den person man troede man kendte, indeholdt en mørkere side. Det må altså være forfærdeligt.

Jeg har hele tiden troet at der var sket en ulykke, og det tror jeg stadig. Jeg tror så bare at han totalt har mistet forstanden da han skulle deale med det. Han har 300% ikke planlagt det, for så havde han ikke ladet sig fotografere med hende da de sejlede ud. Så havde han pænt ventet til de kom ud på åbent hav med færre vidner før han viste hende udsigten (går ud fra at det var det de lavede deroppe )

Jeg kan dog godt undres over hvordan han kunne agere så køligt og roligt da han blev hentet. Hvis en almindelig mand parterer et menneske, så burde der være en reaktion. Jeg tror vitterligt ikke på at han er en morder, som sådan, men jeg undrer mig alligevel over hvordan han kan virke så... Upåvirket. Han virkede ikke som om han var i chok, heller.

Det kan måske lyde paradoksalt, men de mennesker som agerer helt upåvirket i ekstreme situationer, er ofte dem som er hårdest ramt. Dem hvor chokket/reaktionen, kommer efter et stykke tid, hvor de så til gengæld går helt i spåner.

Uden sammenligning i øvrigt, så kan man se mennesker som vinder 90 mio i Lotto, som tilsyneladende slet ikke har fattet det. De står op og går på arbejde, cykler måske derhen for at spare på benzinen mv. Det er for stort, de kan ikke fatte/rumme det.

Om det så er tilfældet med Madsen, skal jeg ikke kunne sige. Men hvis man et øjeblik undlader at spekulere i, om det nu også er hende man har fundet, parteret, så er der faktisk kun to muligheder; enten er han helt ufattelig kynisk (grænsende til det psykopatiske) eller også har han fuldstændig fortrængt, hvad der er sket og tror måske - da han går i land, selv på historien om at han satte hende i land aftenen før, fordi hans hjerne har slået fra og ikke kan rumme det skete. Det er set før.

Karakterafvigere vil typisk også reagere påfaldende roligt.
1
Brugeravatar
mulledit
Kort karma: 51
Likede indlæg: 877

Indlægaf mulledit » 22. aug 2017, 07:49

Hvor står det henne at der er underbenene der er skåret af? det har jeg ikke set nogen steder

Edit: ah, har nu set artiklen
Senest rettet af mulledit 22. aug 2017, 07:53, rettet i alt 1 gang.
0
Bøllen 08.06.2010 :love:

Billen 22.07.2014 :love:

IG blogger under navnet Strawberryonion
Frank
Kort karma: 23
Likede indlæg: 626

Indlægaf Frank » 22. aug 2017, 08:28

Atomic Blonde skrev:Barnaby bliver aldrig det samme efter dette drama.

Eller Das Boot!
0
Brugeravatar
paint
Kort karma: 585
Likede indlæg: 29744

Indlægaf paint » 22. aug 2017, 08:32

MOGA skrev:
paint skrev:
Moxy-lady skrev:Jeg tænker selvfølgelig meget på både ofrets og Madsens familie i det her, men må også indrømme at det påvirker mig at der huserer folk herinde der lader til at kende ham privat. Hvor må det være frygteligt at læse sådan en tråd her, og være helt sikker på at den person man kender ikke kunne gøre sådan noget, og så, stykke for stykke finde ud af at den person man troede man kendte, indeholdt en mørkere side. Det må altså være forfærdeligt.

Jeg har hele tiden troet at der var sket en ulykke, og det tror jeg stadig. Jeg tror så bare at han totalt har mistet forstanden da han skulle deale med det. Han har 300% ikke planlagt det, for så havde han ikke ladet sig fotografere med hende da de sejlede ud. Så havde han pænt ventet til de kom ud på åbent hav med færre vidner før han viste hende udsigten (går ud fra at det var det de lavede deroppe )

Jeg kan dog godt undres over hvordan han kunne agere så køligt og roligt da han blev hentet. Hvis en almindelig mand parterer et menneske, så burde der være en reaktion. Jeg tror vitterligt ikke på at han er en morder, som sådan, men jeg undrer mig alligevel over hvordan han kan virke så... Upåvirket. Han virkede ikke som om han var i chok, heller.

Det kan måske lyde paradoksalt, men de mennesker som agerer helt upåvirket i ekstreme situationer, er ofte dem som er hårdest ramt. Dem hvor chokket/reaktionen, kommer efter et stykke tid, hvor de så til gengæld går helt i spåner.

Uden sammenligning i øvrigt, så kan man se mennesker som vinder 90 mio i Lotto, som tilsyneladende slet ikke har fattet det. De står op og går på arbejde, cykler måske derhen for at spare på benzinen mv. Det er for stort, de kan ikke fatte/rumme det.

Om det så er tilfældet med Madsen, skal jeg ikke kunne sige. Men hvis man et øjeblik undlader at spekulere i, om det nu også er hende man har fundet, parteret, så er der faktisk kun to muligheder; enten er han helt ufattelig kynisk (grænsende til det psykopatiske) eller også har han fuldstændig fortrængt, hvad der er sket og tror måske - da han går i land, selv på historien om at han satte hende i land aftenen før, fordi hans hjerne har slået fra og ikke kan rumme det skete. Det er set før.

Karakterafvigere vil typisk også reagere påfaldende roligt.

Ja. 'Psykopati' (Sociopat, er mere brugt) falder ind under gruppen dyssocial personlighedsforstyrrelse/karakterafvigelse. Jeg nævner 'grænsende til psykopati' i mit indlæg. ;)
1
Følg dem der søger sandheden, men vogt dig for dem der siger at de har fundet den

Det sted du søger, er det sted du søger fra
Brugeravatar
paint
Kort karma: 585
Likede indlæg: 29744

Indlægaf paint » 22. aug 2017, 08:37

Lisma skrev:Google husker :)

Ja google husker, men er en smule upassende, i dette tilfælde. "En kæde af nye restauranter", nævnes lige efter "fundet af et opsvulmet lig med en kæde om torsoen" :nerve:
0
Følg dem der søger sandheden, men vogt dig for dem der siger at de har fundet den

Det sted du søger, er det sted du søger fra
Brugeravatar
HappyPaww
Kort karma: 750
Likede indlæg: 14432

Indlægaf HappyPaww » 22. aug 2017, 08:51

^ Haha det er sgu sjovt :lol:
0
Brugeravatar
Atomic Blonde

Indlægaf Atomic Blonde » 22. aug 2017, 08:54

paint skrev:
Ja. 'Psykopati' (Sociopat, er mere brugt) falder ind under gruppen dyssocial personlighedsforstyrrelse/karakterafvigelse. Jeg nævner 'grænsende til psykopati' i mit indlæg. ;)
Madsen virker charmerende og karismatisk og med en udpræget evne til at imponere sine omgivelser. Han virker veltalende og intelligent. Han har grandiose forestillinger om både det ene og det andet. Jeg tror at han i virkeligheden er impulsstyret og en person som bliver ond hvis han føler sig krænket. Jeg tror faktisk at manden er Psykopat.

og ja, det er rent lomme psykologi fra min side.
7
Just on the border of my waking mind, there lies another time, where darkness and light are one,
Brugeravatar
mulledit
Kort karma: 51
Likede indlæg: 877

Indlægaf mulledit » 22. aug 2017, 09:39

ELSKER EBs overskrift #Kvindetorso fundet i går: Nu søger de efter resten af liget"

NO SHIT SHERLOCK :lol: :lol:
2
Bøllen 08.06.2010 :love:

Billen 22.07.2014 :love:

IG blogger under navnet Strawberryonion
Brugeravatar
Purple Haze
Kort karma: 656
Geografisk sted: Kbh. Østerport
Likede indlæg: 11967

Indlægaf Purple Haze » 22. aug 2017, 09:40

Atomic Blonde skrev:
paint skrev:
Madsen virker charmerende og karismatisk og med en udpræget evne til at imponere sine omgivelser. Han virker veltalende og intelligent. Han har grandiose forestillinger om både det ene og det andet. Jeg tror at han i virkeligheden er impulsstyret og en person som bliver ond hvis han føler sig krænket. Jeg tror faktisk at manden er Psykopat.

Charmerende.
2
Hello to all intelligent lifeforms everywhere!
And to everybody else out there, the secret is to bang the rocks together guys.
Brugeravatar
Aragorn
Kort karma: 934
Likede indlæg: 10496

Indlægaf Aragorn » 22. aug 2017, 09:42

Det tager lang tid at partere et lig. Så lang tid, at man har tid til at overveje, om det man gør, er noget man burde gøre.
5
It's a grand experiment
A well planned bizarre event
It's a grand experimental life
Brugeravatar
Atomic Blonde

Indlægaf Atomic Blonde » 22. aug 2017, 10:09

Purple Haze skrev:
Atomic Blonde skrev:
paint skrev:

Charmerende.
Sådan beskrives han af folk som har haft kontakt med ham.
1
Brugeravatar
Atomic Blonde

Indlægaf Atomic Blonde » 22. aug 2017, 10:20

eks-Maupassant skrev:
kidkomb skrev:
paint skrev:Hvis et lig parteres og smides i havet, er der større sandsynlighed for at 'bidderne' forsvinder/spises af fisk etc. Det virker som om, det er det, der har været tanken.

Men hvis man er så smart at man ved det og oven i købet er i besiddelse af et sænk-bart gerningssted, så rengøring er nemt, hvorfor filan så ikke skære torso i flere stykker? Netop så man ikke får den der gas-opdrift.

Mit bud er at han ikke ved det med gasopdrift.

Det er jo ikke noget alle ved tænker jeg.
Så hvis man går med de planer, så husk at perforerer mavesækken.
0

Tilbage til "Livets forhold"