Ubådsmordet!

Stedet du kan bruge til at snakke om alle de store og små ting der påvirker dit liv.
Slettet bruger
Likede indlæg: 20779

Re: Ubådsmordet!

Indlægaf Slettet bruger » 22. aug 2017, 11:01

Modesty Blame skrev:
Angelina skrev:
eks-Maupassant skrev:
Moxy-lady skrev:Jeg kan se at jeg ikke har formuleret mig helt klart. Jeg ved godt at der er mange mellemveje mellem overlagt mord og en ulykke. I forhold til min udtalelse om overlagt mord var det en besvarelse på de indlæg hvor folk mente at det var planlagt fra start, hvilket jeg synes er modbevist af at de lader sig fotografere i lugen på vej ud af havnen.

Jeg tror som sagt at der er sket noget uforudset på ubåden, ikke et overgreb men noget hvor hun enten kom af dage ved et hændeligt uheld (fald eller lignende) eller at hun opdagede et eller andet som kunne ødelægge hans liv i et eller andet omfang og han så reagerede instinktivt for at beskytte sine interesser.

Nå Ok men så er vi jo nærmest enige :) Sådan cirka i hvert fald.

Og paint skrev de åbenbart muligvis havde en forbindelse allerede.

Min intuition synes der er noget date-agtigt over de billeder der er taget om den. Hendes fremtoning ligner for mig ikke en prof på job men mere en på en casual date.

Jeg synes det var mærkeligt hun ikke havde en fotograf med, men åbenbart kan hun selv tage billeder. (Det er ikke noget man lige gør hvis det skal være prof kvalitet)

Hendes kæreste, ham der ringede til politiet da hun ikke kom hjem, det var åbenbart en ny ting. A la måneder/uger. Hvor de meget hurtigt var begyndt at snakke om at flytte til Beijing sammen.

Såh måske ku det være et klassisk jalousidrab, hvor Wall og Madsen har haft noget kørende på et eller andet plan (eventuelt bare i hans hovede), og han så flipper ud når hun fortæller ham at hun altså flytter til Beijing med sin nye kæreste.

Der fyres fotografer i hobetal fra dagblade, den opgave er i mange tilfælde lagt over på journalisten, så det er ikke så mærkeligt igen.

Faktisk var det allerede et fag på Journalisthøjskolen i 2005 - netop fordi fotografer er alt for dyre.
Derudover var hun jo freelancer - dvs hvis hun sælger artiklen, kan man altid sende en fotograf ud, hvis man vil have andre billeder. Freelancere har ikke fotografer med. Eller det har de selvfølgelig, hvis de har en køber og en sikker indkomst på historien.

*fotografer er ikke objektivt alt for dyre, men chefredaktørerne synes, at de er alt for dyre, når nu der findes fine kameratelefoner, som alle kan bruge :stoned:

Jeg synes også fotografier er RØVdyre :)
0
Slettet bruger

Indlægaf Slettet bruger » 22. aug 2017, 11:04

Atomic Blonde skrev:
eks-Maupassant skrev:
kidkomb skrev:
paint skrev:Hvis et lig parteres og smides i havet, er der større sandsynlighed for at 'bidderne' forsvinder/spises af fisk etc. Det virker som om, det er det, der har været tanken.

Men hvis man er så smart at man ved det og oven i købet er i besiddelse af et sænk-bart gerningssted, så rengøring er nemt, hvorfor filan så ikke skære torso i flere stykker? Netop så man ikke får den der gas-opdrift.

Mit bud er at han ikke ved det med gasopdrift.

Det er jo ikke noget alle ved tænker jeg.
Så hvis man går med de planer, så husk at perforerer mavesækken.

Som jeg har forstået det er det bakterierne i tarmsystemet der laver gassen, og den kommer altså ikke fra mavesækken.

Tror mere man skal tage tarmene ud, altså gøre som når man tilbereder en fisk eller en kylling og fjerne al indmaden.
0
Brugeravatar
mulledit
Kort karma: 51
Likede indlæg: 877

Indlægaf mulledit » 22. aug 2017, 11:04

Aragorn skrev:Det tager lang tid at partere et lig. Så lang tid, at man har tid til at overveje, om det man gør, er noget man burde gøre.

Jeg vil også mene at det er ikke noget man gør i chok. Har selv været i chok og jeg kan ikke forestille mig at man kan gøre sådan, fortsætte som man plejer, lade som ingen ting, smide hende over bord - ja, men partere NEJ.
0
Bøllen 08.06.2010 :love:

Billen 22.07.2014 :love:

IG blogger under navnet Strawberryonion
Brugeravatar
Skorstenen
Kort karma: 430
Likede indlæg: 7025

Indlægaf Skorstenen » 22. aug 2017, 11:10

Jeg tænker også at det må være usædvanlig svært at partere et lig. Og at det må være en særdeles veludstyret u-båd når man både har meget skarpe knive og evt en sav med ombord.
0
Slettet bruger

Indlægaf Slettet bruger » 22. aug 2017, 11:12

Atomic Blonde skrev:Barnaby bliver aldrig det samme efter dette drama.

Jeg ser det mere som

Billede
0
Brugeravatar
Atomic Blonde
Kort karma: 14
Likede indlæg: 219

Indlægaf Atomic Blonde » 22. aug 2017, 11:17

eks-Maupassant skrev:
Som jeg har forstået det er det bakterierne i tarmsystemet der laver gassen, og den kommer altså ikke fra mavesækken.

Tror mere man skal tage tarmene ud, altså gøre som når man tilbereder en fisk eller en kylling og fjerne al indmaden.
Jeg mener at de både kommer fra tarmen og maven og de så spreder sig i det døde væv.
Syntes jeg kan huske noget fra biologi timerne på gymnasiet, om at når bakterier nedbryder kød, så danner de metan og det er derfor et hoved og mave svulmer op på et lig.
0
Just on the border of my waking mind, there lies another time, where darkness and light are one,
and as I tread the halls of sanity, I feel so glad to be, unable to go beyond.
Slettet bruger

Indlægaf Slettet bruger » 22. aug 2017, 11:19

Atomic Blonde skrev:
Aragorn skrev:Det tager lang tid at partere et lig. Så lang tid, at man har tid til at overveje, om det man gør, er noget man burde gøre.
Min veninde spurgte sin lokale slagter (typisk hende) hvor lang tid det tager at partere et menneske med en kniv. Ifølge ham, da et menneske stort set er at sammenligne med en gris, under 30 min.

De parterer vel også en gris "pænere" og mere omhyggeligt fordi kødet skal skæres de rigtige steder og sådan.

Jeg tror det ville gå stærkere hvis man er ligeglad med om delene bliver pæne.
0
Frank
Kort karma: 23
Likede indlæg: 625

Indlægaf Frank » 22. aug 2017, 11:25

Atomic Blonde skrev:
eks-Maupassant skrev:

Jeg mener at de både kommer fra tarmen og maven og de så spreder sig i det døde væv.
Syntes jeg kan huske noget fra biologi timerne på gymnasiet, om at når bakterier nedbryder kød, så danner de metan og det er derfor et hoved og mave svulmer op på et lig.
Det er faktisk korrekt.
Hele kroppen faktisk. Bakterierne er faktisk også skyld i at kroppen går hen og bliver grønlig på grund af deres afføring.
0
Slettet bruger

Indlægaf Slettet bruger » 22. aug 2017, 11:34

Så det ville nok hjælpe at punktere mavesækken alligevel.

Læste også at hvis man havde spist en masse kulhydrater op til man blev myrdet så flød man bedre fordi mere gas.

Så jeg tænker at hvis jeg skal mødes med nogen hvor jeg tænker de måske myrder mig og dumper mig i vandet, så vil jeg spise en giga gang pasta før, sådan at mit lig flyder voldgodt og de bliver busted.
0
Slettet bruger

Indlægaf Slettet bruger » 22. aug 2017, 11:38

Politiet dykker stadig der hvor torsoen blev fundet.

Spændt på identificeringen, jeg regner med det er Wall, men der er alligevel en lille "omg,det nu ikke er hende".
0
Brugeravatar
Flora
Kort karma: 633
Likede indlæg: 16211

Indlægaf Flora » 22. aug 2017, 12:06

eks-Maupassant skrev:Så det ville nok hjælpe at punktere mavesækken alligevel.

Læste også at hvis man havde spist en masse kulhydrater op til man blev myrdet så flød man bedre fordi mere gas.

Så jeg tænker at hvis jeg skal mødes med nogen hvor jeg tænker de måske myrder mig og dumper mig i vandet, så vil jeg spise en giga gang pasta før, sådan at mit lig flyder voldgodt og de bliver busted.

Fin plan. Generelt er det dog en god idé helt at undlade at mødes med folk, man mistænker vil myrde en og dumpe en i vandet :P
5
Brugeravatar
Krølle
Kort karma: 1828
Likede indlæg: 14487

Indlægaf Krølle » 22. aug 2017, 12:59

Der er overraskende roligt i området rundt om fundet. Det virker helt freaky at man kan tøffe rundt i skoven et par hindrede meter derfra og ikke mærke til det. Jeg har dog valgt ikke at ride ved vandet disse dage - kan slet ikke overskue tanken om bogstaveligt talt at falde over en arm el.l.

Rent egoistisk er jeg svært glad for, at jeg droppede turen forbi Klydesøen i mandags :tie:
0
Brugeravatar
Atomic Blonde

Indlægaf Atomic Blonde » 22. aug 2017, 13:04

Frank skrev:
Atomic Blonde skrev:
eks-Maupassant skrev:

Det er faktisk korrekt.
Hele kroppen faktisk. Bakterierne er faktisk også skyld i at kroppen går hen og bliver grønlig på grund af deres afføring.
Tak fordi du lige ødelagde smagen i den cheeseburger jeg havde købt. :puke:

:) :) :)
0
Just on the border of my waking mind, there lies another time, where darkness and light are one,
Brugeravatar
Atomic Blonde

Indlægaf Atomic Blonde » 22. aug 2017, 13:06

eks-Maupassant skrev:Så det ville nok hjælpe at punktere mavesækken alligevel.

Hvad med baked beans?
Så kunne du selv svæve i land. ;)
0
Brugeravatar
icelady
Moderator
Kort karma: 971
Geografisk sted: Randers
Likede indlæg: 25509

Indlægaf icelady » 22. aug 2017, 13:10

Står der nogle steder at det er pænt og sirligt parteret?

Edit: det kan jo sagtens være han har grovparteret det; altså vigtigste tanke var at få det delt i mindre stykker, så han nemmere kunne få det ud af båden/sværere at finde alle dele.
0
....

“I do not see why man should not be as cruel as nature” -A. Hitler

Tilbage til "Livets forhold"