Ubådsmordet!

Stedet du kan bruge til at snakke om alle de store og små ting der påvirker dit liv.
Brugeravatar
Guru
Kort karma: 15
Likede indlæg: 313

Re: Ubådsmordet!

Indlægaf Guru » 22. aug 2017, 16:14

Må sige denne sag bliver mere og mere bizar. Jeg kan stadig ikke helt tro det er ham, men jeg er ved at komme godt og grundigt i tvivl. Jeg kender ham ikke personligt, men kender folk som gør, og jeg har været ivrig læser af hans blog på http://www.ingeniøren.dk fordi jeg syntes de ting han havde gang i var super spændende. Han afslører ikke direkte nogle psykopatiske træk på hans blog, men han fortæller meget personligt og ivrigt om hans passion, og kommentar sporene er altid fyldt med teknisk debat. Konflikten mellem PM og Copenhagen Suborbitals har også været debatteret ivrigt, og her afslører han nogle af sine mere usympatiske sider, selvom jeg indimellem har været i tvivl om hvem jeg skulle holde med. Hvis nogen vil have et dybere indblik i hvem han er kan man få en fornemmelse af det ved at læse hans blog:

https://ing.dk/blogs/raket-madsens-rumlaboratorium

Men det vil nok tage lang tid at læse det hele.

Jeg må indrømme at jeg har været ret meget fan af ham, og derfor er det svært for mig at tro det her er sandt, og vil nok ikke tro det helt, før beviserne er helt klare og entydige.

Her er desuden en artikel, og en anden debat fra folk, der har fulgt ham igennem lang tid.

https://ing.dk/artikel/peter-madsen-uly ... oed-203280
Senest rettet af Guru 22. aug 2017, 16:26, rettet i alt 1 gang.
3
“Problems that remain persistently insoluble should always be suspected as questions asked in the wrong way” – Alan Watts.
Brugeravatar
Whydontyouandi
Kort karma: 90
Likede indlæg: 620

Indlægaf Whydontyouandi » 22. aug 2017, 16:15

Det er helt vildt, som den sag optager Danmark ...

Og hvor mange rygter, der florerer om både Kim og Madsen :(
Jeg har både læst på nettet og har hørt folk irl fortælle et bestemt rygte videre - men når man spørger dem, hvor de dog ved det fra, er det hver gang 'Jamen jeg hørte det fra min ven, som hørte det fra én fra hans job, som kender én, der var med til ...'.

Det er lidt ambivalent, om man skal "håbe", det er Kims torso, der er fundet - så familien kan få besked - eller om man skal håbe, det er en anden, myrdet kvinde. :( :/
1
Brugeravatar
Moxy-lady
Kort karma: 1166
Likede indlæg: 15809

Indlægaf Moxy-lady » 22. aug 2017, 16:47

Jeg må indrømme at jeg ikke forstår det der med at man ikke håber at det er hende. Hvad håber man så? Han har jo erkendt at hun er død, så hun kommer jo ikke lige pludselig gående ind på Sam's og begynder at synge karaoke. Og derudover ville Alternativet til at det er Kim jo være at der ligger en anden kvinde der er død og parteret.

Hvorfor ikke bare håbe på at det er hende og at sagen hurtigst muligt kan afsluttes og lukkes?
17
Zoe 12-10-18
Slettet bruger
Likede indlæg: 6799

Indlægaf Slettet bruger » 22. aug 2017, 16:58

Flora skrev:
eks-Maupassant skrev:
Flora skrev:
Crookshanks skrev:Nu spørger jeg lige dumt, men altså..

Hvordan kan politiet på nuværende tidspunkt ikke være klar over om det er hende eller ej. Jeg ved godt at det skal bekræftes via dna, men come on...

Peter Madsen må sku da vide om han har parteret hende eller ej.

Det handler vel om, at politiet ikke vil melde identiteten ud før de er 100% sikre og det er de først, når de har analyseret DNA'et. Selvom Peter Madsen eventuelt har fortalt, at han har parteret Kim Walls lig kan man jo i princippet ikke vide om en eller anden også er blevet parteret og smidt i havet. Det er selvfølgelig ikke særlig sandsynligt, men i princippet en mulighed. Jeg tænker det er derfor.

I normale sager ja, men i denne her sag der jo åbenlyst er særegen er der en muligheder der ikke udelukkes med DNA: At Kim Wall har en ukendt enægget tvilling, og det er tvillingen der er død.

I princippet har du ret. I realiteten sker den slags kun i dårlige krimiserier, så jeg tror godt vi kan udelukke den mulighed.

Well, det kan jo også kun ske i serier at folk bliver myrdet i ubåde
1
Brugeravatar
Whydontyouandi
Kort karma: 90
Likede indlæg: 620

Indlægaf Whydontyouandi » 22. aug 2017, 16:59

Moxy-lady skrev:Jeg må indrømme at jeg ikke forstår det der med at man ikke håber at det er hende. Hvad håber man så? Han har jo erkendt at hun er død, så hun kommer jo ikke lige pludselig gående ind på Sam's og begynder at synge karaoke. Og derudover ville Alternativet til at det er Kim jo være at der ligger en anden kvinde der er død og parteret.

Hvorfor ikke bare håbe på at det er hende og at sagen hurtigst muligt kan afsluttes og lukkes?

Fordi jeg synes, det er mærkeligt at håbe, at det er Kim - når liget har fået sådan en uhyggelig medfart. Det får mig til at frygte, Kim ikke døde ved et uheld, en ulykke. Nej, jeg er egoistisk og håber virkelig ikke, det er Kim. Og samtidig ønsker jeg hendes familie fred frem for alt - en afklaring.
Jeg kan ikke forklare mine følelser bedre.
Og nu er jeg ude af tråden igen.
0
Frank
Kort karma: 23
Likede indlæg: 626

Indlægaf Frank » 22. aug 2017, 17:03

eks-Maupassant skrev:I normale sager ja, men i denne her sag der jo åbenlyst er særegen er der en muligheder der ikke udelukkes med DNA: At Kim Wall har en ukendt enægget tvilling, og det er tvillingen der er død.
Ved hjælp af gensekventering kan man faktisk opdage små genetiske forskelle hos enæggede tvillinger. Det kræver dog at man har tilstrækkeligt af DNA strengen.
Senest rettet af Frank 22. aug 2017, 17:05, rettet i alt 1 gang.
0
Brugeravatar
Flora
Kort karma: 620
Likede indlæg: 15708

Indlægaf Flora » 22. aug 2017, 17:05

eks-Maupassant skrev:
Flora skrev:
eks-Maupassant skrev:
Flora skrev:
Crookshanks skrev:Nu spørger jeg lige dumt, men altså..

Hvordan kan politiet på nuværende tidspunkt ikke være klar over om det er hende eller ej. Jeg ved godt at det skal bekræftes via dna, men come on...

Peter Madsen må sku da vide om han har parteret hende eller ej.

Det handler vel om, at politiet ikke vil melde identiteten ud før de er 100% sikre og det er de først, når de har analyseret DNA'et. Selvom Peter Madsen eventuelt har fortalt, at han har parteret Kim Walls lig kan man jo i princippet ikke vide om en eller anden også er blevet parteret og smidt i havet. Det er selvfølgelig ikke særlig sandsynligt, men i princippet en mulighed. Jeg tænker det er derfor.

I normale sager ja, men i denne her sag der jo åbenlyst er særegen er der en muligheder der ikke udelukkes med DNA: At Kim Wall har en ukendt enægget tvilling, og det er tvillingen der er død.

I princippet har du ret. I realiteten sker den slags kun i dårlige krimiserier, så jeg tror godt vi kan udelukke den mulighed.

Well, det kan jo også kun ske i serier at folk bliver myrdet i ubåde

Nope. Det sker også i virkeligheden.
0
Brugeravatar
Code71
Kort karma: 304
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 3360

Indlægaf Code71 » 22. aug 2017, 17:19

Det er vildt nok. Jeg deltager i et verdensomspændende spil på facebook. Her til aften var der en fra Uruguay som spurgte om det sidste nye i sagen :lol:
3
Nå jeg hænger jo nok lidt ved. Så "lurer lidt" er suspenderet lige foreløbigt
avdotja
Kort karma: 414
Likede indlæg: 9729

Indlægaf avdotja » 22. aug 2017, 17:31

Hvis PM har fortalt at han har parteret liget fra starten af, kan det evt være grunden til de lukkede døre "af hensyn til familien".
3
Brugeravatar
Code71
Kort karma: 304
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 3360

Indlægaf Code71 » 22. aug 2017, 17:38

avdotja skrev:Hvis PM har fortalt at han har parteret liget fra starten af, kan det evt være grunden til de lukkede døre "af hensyn til familien".

Mon så han ikke også ville være sigtet for usømmelig omgang med lig?
1
Nå jeg hænger jo nok lidt ved. Så "lurer lidt" er suspenderet lige foreløbigt
Brugeravatar
paint
Kort karma: 585
Likede indlæg: 29769

Indlægaf paint » 22. aug 2017, 17:45

Den eneste lignende sag, her i landet, som jeg kan komme i tanke om, er sagen fra Klerkegade i København, hvor man fandt en parteret mand - arme, ben og hoved var skåret af og lå forskellige steder i nabolaget. Den startede vist med at nogle tilfældige forbipasserende, fandt to ben og en arm ved siden af encontainer der stod på gaden. Senere fandt man den anden arm og hovedet.
Ofret var en taxichauffør. Det er grotest og sygt, at nogen kan finde på det.
2
Følg dem der søger sandheden, men vogt dig for dem der siger at de har fundet den

Det sted du søger, er det sted du søger fra
Brugeravatar
Æble
Kort karma: 688
Likede indlæg: 12071

Indlægaf Æble » 22. aug 2017, 18:02

Code71 skrev:
avdotja skrev:Hvis PM har fortalt at han har parteret liget fra starten af, kan det evt være grunden til de lukkede døre "af hensyn til familien".

Mon så han ikke også ville være sigtet for usømmelig omgang med lig?

Det er ikke sikkert. For så ville man jo afsløre meget for offentligheden.
1
Brugeravatar
Skorstenen
Kort karma: 411
Likede indlæg: 6729

Indlægaf Skorstenen » 22. aug 2017, 18:22

Jeg håber lidt det er Kim Wall. For hvis ikke, kan vi have måske have en potentiel seriemorder løs (jeg tænker på Emilie Meng), selvom det jo slet ikke er samme MO.
0
Brugeravatar
icelady
Moderator
Kort karma: 955
Geografisk sted: Randers
Likede indlæg: 24209

Indlægaf icelady » 22. aug 2017, 18:32

Er det lovligt at tilbageholde en sigtelse? :gruble:
1
....

“I do not see why man should not be as cruel as nature” -A. Hitler
Brugeravatar
DenBruneMunk
Kort karma: 61
Geografisk sted: Syd på i Danmark
Likede indlæg: 2079

Indlægaf DenBruneMunk » 22. aug 2017, 19:32

paint skrev:Den eneste lignende sag, her i landet, som jeg kan komme i tanke om, er sagen fra Klerkegade i København

http://www.bt.dk/krimi/nu-kender-politi ... det-i-skov

http://newsbreak.dk/parteret-rocker-lig ... kea-poser/

http://www.lokalavisen.dk/%C3%B8steurop ... 29391/1265

http://www.aoh.dk/artikel/drab-og-parte ... 15-%C3%A5r

Det er ikke første gang en person finder på dette i Danmark, og man finder flere , hvis man altså slår dem op.

icelady skrev:Er det lovligt at tilbageholde en sigtelse? :gruble:

Så længe de ikke har beviser, så er det jo en tilbageholdelse af en sigtelse og en anden opretholdes.
0

Tilbage til "Livets forhold"