Ubådsmordet!

Stedet du kan bruge til at snakke om alle de store og små ting der påvirker dit liv.
godtnavn
Kort karma: 632
Likede indlæg: 6657

Re: Ubådsmordet!

Indlægaf godtnavn » 22. aug 2017, 19:36

Flora skrev:
I princippet har du ret. I realiteten sker den slags kun i dårlige krimiserier, så jeg tror godt vi kan udelukke den mulighed.

Det samme ville for et par dage siden have sagt om at parterer lig på ubåde i Øresund...

...men tror nu du har ret i at det næppe er hendes tvilling.
0
godtnavn
Kort karma: 632
Likede indlæg: 6657

Indlægaf godtnavn » 22. aug 2017, 19:51

Moxy-lady skrev:Jeg må indrømme at jeg ikke forstår det der med at man ikke håber at det er hende. Hvad håber man så? Han har jo erkendt at hun er død, så hun kommer jo ikke lige pludselig gående ind på Sam's og begynder at synge karaoke. Og derudover ville Alternativet til at det er Kim jo være at der ligger en anden kvinde der er død og parteret.

Hvorfor ikke bare håbe på at det er hende og at sagen hurtigst muligt kan afsluttes og lukkes?

Er det forkert at håbe at en mand der laver nogle fantastiske projekter og som man egentlig godt kan lide ikke er psykopat? Jeg håber virkelig ikke han har parteret hende (men mere og mere tyder desværre på det). Jeg håber hun bliver fundet hel, ulykken på en eller anden måde kan dokumenteres og Madsen får en mildere straf. Ford jeg synes verden har brug for folk som ham (altså som han er hvis han ikke har parteret hende, har han slået hende ihjel, eller bare parteret hende efter en ulykke mener jeg selvfølgelig ikke verden har brug for flere som ham).

Jeg tænker bare der bliver myrdet så latterlig mange mennesker uafbrudt i verden, jeg håber det de har fundet er fra et af de mange andre mord.
2
Brugeravatar
DenBruneMunk
Kort karma: 61
Geografisk sted: Syd på i Danmark
Likede indlæg: 2079

Indlægaf DenBruneMunk » 22. aug 2017, 19:58

godtnavn skrev:Er det forkert at håbe at en mand der laver nogle fantastiske projekter og som man egentlig godt kan lide ikke er psykopat?

Jeg kunne ikke lade være med at tænke på de 52mil mennesker i USA som stemte på Trump og nok stadig håber det bedste. Nå...
0
Brugeravatar
paint
Kort karma: 585
Likede indlæg: 29758

Indlægaf paint » 22. aug 2017, 20:05

DenBruneMunk skrev:
paint skrev:Den eneste lignende sag, her i landet, som jeg kan komme i tanke om, er sagen fra Klerkegade i København

http://www.bt.dk/krimi/nu-kender-politi ... det-i-skov

http://newsbreak.dk/parteret-rocker-lig ... kea-poser/

http://www.lokalavisen.dk/%C3%B8steurop ... 29391/1265

http://www.aoh.dk/artikel/drab-og-parte ... 15-%C3%A5r

Det er ikke første gang en person finder på dette i Danmark, og man finder flere , hvis man altså slår dem op.

icelady skrev:Er det lovligt at tilbageholde en sigtelse? :gruble:

Så længe de ikke har beviser, så er det jo en tilbageholdelse af en sigtelse og en anden opretholdes.

Helt sikkert, og leder man lidt, finder man også ting som er langt værre.
0
Følg dem der søger sandheden, men vogt dig for dem der siger at de har fundet den

Det sted du søger, er det sted du søger fra
Slettet bruger
Likede indlæg: 6799

Indlægaf Slettet bruger » 22. aug 2017, 21:07

paint skrev:Den eneste lignende sag, her i landet, som jeg kan komme i tanke om, er sagen fra Klerkegade i København, hvor man fandt en parteret mand - arme, ben og hoved var skåret af og lå forskellige steder i nabolaget. Den startede vist med at nogle tilfældige forbipasserende, fandt to ben og en arm ved siden af encontainer der stod på gaden. Senere fandt man den anden arm og hovedet.
Ofret var en taxichauffør. Det er grotest og sygt, at nogen kan finde på det.

Yes han hed Jaguar ham der begik mordet. Han stak af til Somalia og lever er stadig i bedste velgående, ekstrabladet fandt ham på et tidspunkt for en 5-6 år siden, men myndighederne kan ikke få fat på ham.

De havde mødtes på Andy's Bar.
0
Brugeravatar
Kattefjæs
Kort karma: 350
Geografisk sted: London
Likede indlæg: 6108

Indlægaf Kattefjæs » 22. aug 2017, 21:31

eks-Maupassant skrev:
Yes han hed Jaguar ham der begik mordet. Han stak af til Somalia og lever er stadig i bedste velgående, ekstrabladet fandt ham på et tidspunkt for en 5-6 år siden, men myndighederne kan ikke få fat på ham.

Sudan. Der er desværre ingen udleveringsaftale med Danmark.

Jeg var vel 19 år da Torben blev myrdet, men af en eller anden grund figurerer det i mine minder som noget der skete da jeg var langt yngre, og på en måde er kommet til at sidde fast, sådan som store begivenheder (gode såvel som dårlige) fra ens barndom kan komme til. Nok fordi det netop var så bestialsk og chokerende.
0
Brugeravatar
dgd2007
Kort karma: 1113
Likede indlæg: 16656

Indlægaf dgd2007 » 22. aug 2017, 21:34

Jeg er ikke helt sikker på, jeg forstår hvad du mener med at "tilbageholde en sigtelse" :gruble:

Men altså, politiet er ikke bundet af, hvad han foreløbig er varetægtsfængslet for - den endelig sigtelse kan sagtens indeholde mere, som er kommet frem i løbet af efterforskningen. De skal bare sørge for, at den oprindelige sigtelse er alvorlig nok til at det berettiger fængslingen.
0
Brugeravatar
paint

Indlægaf paint » 22. aug 2017, 21:45

eks-Maupassant skrev:
paint skrev:Den eneste lignende sag, her i landet, som jeg kan komme i tanke om, er sagen fra Klerkegade i København, hvor man fandt en parteret mand - arme, ben og hoved var skåret af og lå forskellige steder i nabolaget. Den startede vist med at nogle tilfældige forbipasserende, fandt to ben og en arm ved siden af encontainer der stod på gaden. Senere fandt man den anden arm og hovedet.
Ofret var en taxichauffør. Det er grotest og sygt, at nogen kan finde på det.

Jeps. Det var den sag. Det der måske er det 'interessante' ved det er måske, at den 'lille finte' med at hakke folk i dele (hoved, arme, ben fjernet), ikke er noget 'normale' mennesker lige umiddelbart ville komme på at gøre. De fleste ville nok i dén situation (den type vi taler om hér) bare dumpe liget/gemme det, og derefter håbe på det bedste.
Dén type partering, virker prof. Det er noget som mafiaer gør, eller bander af grove forbryder-netværk (den russiske mafia eller lign), fordi de er vant til den slags 'oprydning' efter sig. Men sgu ikke noget en harmløs ubåds/raket-nørd, burde komme i tanke om - for slet ikke at tale om at gøre det. :gruble:
0
Følg dem der søger sandheden, men vogt dig for dem der siger at de har fundet den

Brugeravatar
icelady
Moderator
Kort karma: 955
Geografisk sted: Randers
Likede indlæg: 24205

Indlægaf icelady » 22. aug 2017, 22:24

dgd2007 skrev:

Jeg er ikke helt sikker på, jeg forstår hvad du mener med at "tilbageholde en sigtelse" :gruble:

Men altså, politiet er ikke bundet af, hvad han foreløbig er varetægtsfængslet for - den endelig sigtelse kan sagtens indeholde mere, som er kommet frem i løbet af efterforskningen. De skal bare sørge for, at den oprindelige sigtelse er alvorlig nok til at det berettiger fængslingen.

Jeg mener, om politiet/retten må tilbageholde en sigtelse fra offentligehden?

Normalt får pressen adgang til det indledene, altså hvor man får sigtelsen at vide, og derefter verfes de ud, hvis dommeren mener der skal være lukkede døre.

I teorien kan han have fortalt politet inden grundlovsforhøret, at han havde parteret hende og dét ville de undgå kom ud i offentligheden, af hensyn til pårørende/eftersøgning.
1
....

“I do not see why man should not be as cruel as nature” -A. Hitler
Brugeravatar
icelady
Moderator
Kort karma: 955
Geografisk sted: Randers
Likede indlæg: 24205

Indlægaf icelady » 22. aug 2017, 22:40

http://nyheder.tv2.dk/krimi/2017-08-22-stoetter-traekker-sig-fra-peter-madsens-rumprojekt-efter-ubaadssag

Desværre forventeligt, for projektet er jo fint nok. Spørgsmålet er, om der findes en med samme ildhu, som PM har, hvis han findes skyldig.
0
....

“I do not see why man should not be as cruel as nature” -A. Hitler
Brugeravatar
paint

Indlægaf paint » 22. aug 2017, 23:07

icelady skrev:http://nyheder.tv2.dk/krimi/2017-08-22-stoetter-traekker-sig-fra-peter-madsens-rumprojekt-efter-ubaadssag

Desværre forventeligt, for projektet er jo fint nok. Spørgsmålet er, om der findes en med samme ildhu, som PM har, hvis han findes skyldig.

Copenhagen Suborbitals, laver det samme som PM (og de er længere fremme)

https://copenhagensuborbitals.com/
1

Brugeravatar
dgd2007
Kort karma: 1113
Likede indlæg: 16656

Indlægaf dgd2007 » 22. aug 2017, 23:12

paint skrev:Copenhagen Suborbitals, laver det samme som PM (og de er længere fremme)
[...]

Det var måske det, hun kom til at nævne ...
3
Brugeravatar
paint

Indlægaf paint » 22. aug 2017, 23:25

dgd2007 skrev:
paint skrev:Copenhagen Suborbitals, laver det samme som PM (og de er længere fremme)
[...]

Det var måske det, hun kom til at nævne ...

Ah. Det var jo dem som PM, oprindeligt var med i (han blev uvenner med dem og startede for sig selv)
0

Brugeravatar
Code71
Kort karma: 304
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 3360

Indlægaf Code71 » 23. aug 2017, 01:22

DenBruneMunk skrev:
godtnavn skrev:Er det forkert at håbe at en mand der laver nogle fantastiske projekter og som man egentlig godt kan lide ikke er psykopat?

Jeg kunne ikke lade være med at tænke på de 52mil mennesker i USA som stemte på Trump og nok stadig håber det bedste. Nå...

Virkelig usmageligt forsøg på at være sjov
1
Nå jeg hænger jo nok lidt ved. Så "lurer lidt" er suspenderet lige foreløbigt
Brugeravatar
Skralde
Kort karma: 428
Likede indlæg: 5345

Indlægaf Skralde » 23. aug 2017, 04:59

0
L, mit livs lys - 3.10.2010
@denkreativerappenskralde