Ubådsmordet!

Stedet du kan bruge til at snakke om alle de store og små ting der påvirker dit liv.
Frank
Kort karma: 23
Likede indlæg: 625

Re: Ubådsmordet!

Indlægaf Frank » 23. aug 2017, 06:32

Lisma skrev:Jeg tænkte også først at grunden til parteringen kunne være at det simpelthen er noget nær umuligt at bære ca. 60 kg. dødvægt op af så smal og lang en stige. Men så forstår jeg bare ikke at han eksempelvis har skåret benene af under knæene og ikke længere oppe. Ej, det er simpelthen for morbid en sag. Stakkels kvinde, og hvor har jeg ondt af de efterladte efter denne sag.
Fordi et ben sidder rigtigt godt fast i hoften. Det er meget nemmere at brække underbenet af i knæleddet.
0
Brugeravatar
HappyPaww
Kort karma: 772
Likede indlæg: 14848

Indlægaf HappyPaww » 23. aug 2017, 06:33

Han er jo så stjerne psykopat, at selv Peter Lundin må respektere ham :8:
3
Brugeravatar
twinkle
Kort karma: 320
Likede indlæg: 6302

Indlægaf twinkle » 23. aug 2017, 06:35

Frank skrev:
Lisma skrev:Jeg tænkte også først at grunden til parteringen kunne være at det simpelthen er noget nær umuligt at bære ca. 60 kg. dødvægt op af så smal og lang en stige. Men så forstår jeg bare ikke at han eksempelvis har skåret benene af under knæene og ikke længere oppe. Ej, det er simpelthen for morbid en sag. Stakkels kvinde, og hvor har jeg ondt af de efterladte efter denne sag.
Fordi et ben sidder rigtigt godt fast i hoften. Det er meget nemmere at brække underbenet af i knæleddet.

Aha, tak for det.
Det skriver jeg mig lige bag øret....
0
B - 20.01.18 :dåne:
O - 03.07.20 :lun:
Brugeravatar
vibbsen
Kort karma: 1135
Likede indlæg: 16394

Indlægaf vibbsen » 23. aug 2017, 06:40

Lisma skrev:»At der er et DNA-match ændrer ikke ved, at min klients forklaring er, at der er sket en ulykke,« siger Betina Hald Engmark.

Man parterer ikke bare lige folk der dør som følge af et uheld...

Om ikke andet så bliver det vældigt interessant at høre forklaringen på hvordan denne "ulykke" skete. Min fantasi rækker ikke helt til at gennemskue hvilken ulykke ombord på en ubåd der ender med at liget er i 5 dele....

Jeg har egentlig hele tiden regnet med at hun var død mens hun var ombord på hans ubåd. Og at han så havde dumpet hende et eller andet sted i Køge Bugt. Men jeg havde sgu ikke lige set den der med at han også havde parteret hende komme. Det var faktisk der hvor sagen i min bevidsthed gik fra at være en rimelig banal drabssag, til at blive vældig interessant...Man er altså en hel anden kaliber af gerningsmand når man skærer sit offer i 5 dele...
3
Tak.Glimmer på. Op på kaminhylden

Citat Hella Joof
Brugeravatar
Æble
Kort karma: 702
Likede indlæg: 12932

Indlægaf Æble » 23. aug 2017, 06:41

RIP Kim Wall :( Hvor må det være forfærdeligt for de efterladte at miste en af sine kære på den måde.

Det virker totalt meningsløst. Det sidste man ser til den er at de står og hygger sig på båden. Få timer efter det er der sket noget forfærdeligt. Hans advokat udtalte så sent som igår at torso-fundet ikke havde noget med sagen at gøre. Er han blevet totalt vanvittig?
0
Frank
Kort karma: 23
Likede indlæg: 625

Indlægaf Frank » 23. aug 2017, 06:45

icelady skrev:Jeg mener, om politiet/retten må tilbageholde en sigtelse fra offentligehden?

Normalt får pressen adgang til det indledene, altså hvor man får sigtelsen at vide, og derefter verfes de ud, hvis dommeren mener der skal være lukkede døre.

I teorien kan han have fortalt politet inden grundlovsforhøret, at han havde parteret hende og dét ville de undgå kom ud i offentligheden, af hensyn til pårørende/eftersøgning.
Politiet er ikke forpligtet til at informere offentligheden. Det er en vurdering som foretages ud fra flere faktorer. Generelt har vi i Danmark haft tradition for at det gør man. Der er derimod offentlighed i retsplejen. Så som udgangspunkt har politiet tavshedspligt og retssagsbehandlingen det modsatte.
0
Brugeravatar
icelady
Moderator
Kort karma: 974
Geografisk sted: Randers
Likede indlæg: 25703

Indlægaf icelady » 23. aug 2017, 06:46

Jeg synes man skal skille del ad (sorry).

Selve dødsfaldet kan sagtens være et uheld; hun er faldet ned af stigen/ramt ind i noget/andre muligheder.

Parteringen og bortskaffelsen er dog ikke et uheld. Det er planlagt (måske i affekt, men stadig planlagt.) Det tager trods alt tid at skære en person i stykker, og i den periode må man nå at tænke "Det her er sgu nok ikke så smart." (Med mindre man virkelig er kukkuk-i-knolden.)
9
....

“I do not see why man should not be as cruel as nature” -A. Hitler
Brugeravatar
Lathyrus
Kort karma: 221
Likede indlæg: 5836

Indlægaf Lathyrus » 23. aug 2017, 06:47

Æble skrev:RIP Kim Wall :( Hvor må det være forfærdeligt for de efterladte at miste en af sine kære på den måde.

Det virker totalt meningsløst. Det sidste man ser til den er at de står og hygger sig på båden. Få timer efter det er der sket noget forfærdeligt. Hans advokat udtalte så sent som igår at torso-fundet ikke havde noget med sagen at gøre. Er han blevet totalt vanvittig?

Det er den mest absurde sag jeg kan huske i min levetid (35 år) Det der startede som en sag om 2 mennesker i havsnød er nu en mordsag med et parteret lig :shock:

Jeg vil også gerne vide hvad pokker der er sket fra de stævner ud og begge står glade i tårnet og vinker til andre både til hun dør og dumpes i havet.... hvad er motivet dog?? Madsen må være blevet totalt vanvittig, men hvorfor??
2
Brugeravatar
Bøtte
Kort karma: 1150
Likede indlæg: 9809

Indlægaf Bøtte » 23. aug 2017, 06:47

Tidligere i morges læste jeg om at forsvarsadvokaten var efter politiet fordi de blandede fundet af torsoen sammen med Peter Madsen uden at være sikre på der var sammenhæng mellem de to ting. Og det har hun for så vidt ret i.
Men hun udtalte også noget i stil med at 'de (advokaten og PM) ikke betragtede det som muligt at torsoen var (dele af) Kim Wall'.
Hvorfor overhovedet komme med sådan en udtalelse, når der et par timer kommer frem, at det er DNA match. Det forstår jeg altså ikke.
6
Brugeravatar
Sevii
Kort karma: 93
Likede indlæg: 1345

Indlægaf Sevii » 23. aug 2017, 06:57

Ej hvor forfærdeligt. De siger DNAet matcher Kim Wall.
0
:banan: :banan:
Brugeravatar
vibbsen
Kort karma: 1135
Likede indlæg: 16394

Indlægaf vibbsen » 23. aug 2017, 06:57

Bøtte skrev:Tidligere i morges læste jeg om at forsvarsadvokaten var efter politiet fordi de blandede fundet af torsoen sammen med Peter Madsen uden at være sikre på der var sammenhæng mellem de to ting. Og det har hun for så vidt ret i.
Men hun udtalte også noget i stil med at 'de (advokaten og PM) ikke betragtede det som muligt at torsoen var (dele af) Kim Wall'.
Hvorfor overhovedet komme med sådan en udtalelse, når der et par timer kommer frem, at det er DNA match. Det forstår jeg altså ikke.

Jeg tænker at det må være virkelig træls at være advokat for PM lige nu :nerve: :nerve: Fra at have en klient som måske/måske ikke havde noget at gøre med Kim Wall's forsvinden, så gik hun til at have en klient som erkendte at Kim Wall var død som følge af et uheld og at han havde begravet hende til søs. Og nu viser det sig så at han inden han begravede hende til søs, lige skar hende i 5 dele....

Det må være en af de dage i en advokats liv hvor en kop ekstra stærk kaffe er nødvendig for at komme igang...
7
Tak.Glimmer på. Op på kaminhylden

Citat Hella Joof
Brugeravatar
Code71
Kort karma: 304
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 3360

Indlægaf Code71 » 23. aug 2017, 07:00

Danmark pendent til Komiske Ali er i medierne igen http://ekstrabladet.dk/112/nu-taler-pet ... on/6788860
1
Nå jeg hænger jo nok lidt ved. Så "lurer lidt" er suspenderet lige foreløbigt
Brugeravatar
Bøtte

Indlægaf Bøtte » 23. aug 2017, 07:01

Nå, så de har fundet blod i ubåden.
2
Brugeravatar
Bøtte

Indlægaf Bøtte » 23. aug 2017, 07:02

Og der er påført skader på kroppen som de vurderer, at er påført for at undgå at gasser fører kroppen til overfladen.
Og de bekræfter også at der var en kæde omkring torsoen.
2
Brugeravatar
Bøtte

Indlægaf Bøtte » 23. aug 2017, 07:03

vibbsen skrev:
Bøtte skrev:Tidligere i morges læste jeg om at forsvarsadvokaten var efter politiet fordi de blandede fundet af torsoen sammen med Peter Madsen uden at være sikre på der var sammenhæng mellem de to ting. Og det har hun for så vidt ret i.

Jeg tænker at det må være virkelig træls at være advokat for PM lige nu :nerve: :nerve: Fra at have en klient som måske/måske ikke havde noget at gøre med Kim Wall's forsvinden, så gik hun til at have en klient som erkendte at Kim Wall var død som følge af et uheld og at han havde begravet hende til søs. Og nu viser det sig så at han inden han begravede hende til søs, lige skar hende i 5 dele....

Det må være en af de dage i en advokats liv hvor en kop ekstra stærk kaffe er nødvendig for at komme igang...

Men hun vidste da nærmest fra starten at hun var død i ubåden?

Er det ikke forsvarsadvokaters lod?

Men ja, det er noget af en sag, hun står med.
1

Tilbage til "Livets forhold"