Ubådsmordet!

Stedet du kan bruge til at snakke om alle de store og små ting der påvirker dit liv.
Brugeravatar
Zorglup
Kort karma: 24
Geografisk sted: Djursland
Likede indlæg: 540

Re: Ubådsmordet!

Indlægaf Zorglup » 23. aug 2017, 08:26

Han er jo bindegal.
2
:ninja: >>Kung-fu'tze si'r : Ispind i mund, er bedre end ispind i øje !<< :ninja:
Lalana
Kort karma: 68
Likede indlæg: 1011

Indlægaf Lalana » 23. aug 2017, 08:30

Så CSI igår aftes men virkeligheden overgår jo langt fiktionen her, det er ligesom om der bare sprænger en ny frygtelig bombe med info hver dag :wacko:
Jeg har hele troet der var sket en ulykke og han så har handlet lidt irrationelt og smidt hende overbord, men det hele virker efterhånden lidt for sygt. Tror dog på ingen måde det har været planlagt han må have handlet i affekt og så er det bare gået helt galt. Vil virkelig virkelig gerne vide hvad dødsårsagen er, synes det er svært at slippe den sag her, fordi man bare slet ikke kan regne ud hvad der er sket og sagen hele tiden tager nye uventede drejninger.
1
Brugeravatar
DenBruneMunk
Kort karma: 62
Geografisk sted: Syd på i Danmark
Likede indlæg: 2070

Indlægaf DenBruneMunk » 23. aug 2017, 08:33

Dmitra skrev:Ja, selvfølgelig skal der være retssikkerhed, også for Peter Madsen.
Jeg forstår bare ikke hvorfor han har gjort alle de ting for at skjule det hvis han ønskede alle skulle vide hvad der var sket.

1 - Havde kæresten ikke efterlyst hende, hvor var Madsen så henne nu?
2 - Var liget aldrig fundet, hvor var Madsen som om nogle uger?
3 - Havde man ikke søgt efter manden, og ønsket hjælp fra private, så var ting nok heller ikke sket som de gjorde.

Jeg tror han lagde en kortsigtet plan, og med en efterlysning han ikke kendte til, så gik denne i vasken, da han blev opdaget på vandet, og han valgte at sænke ubåden som første instinkt til at sikre eventuelle beviser kunne findes i båden.

Mon ikke ting ville være gået meget anderledes for Madsen, som han måske ønskede, hvis en efterlysning aldrig var sket så hurtigt, altså 02.30 om natten efterfølgende. Han ønskede sikkert slet ikke nogen skulle vide noget, og derfor parterede han liget, så spor ville være spredt overalt, hvorfor han ikke tænkte DNA, det kan vi så glæde os over, så sagen opklares hurtigere.
4
Brugeravatar
Lathyrus
Kort karma: 221
Likede indlæg: 5805

Indlægaf Lathyrus » 23. aug 2017, 08:34

mulledit skrev:
Lathyrus skrev:
mulledit skrev:
Dmitra skrev:Forsvareren: min klient ønsker jo netop at alt kommer frem i dagens lys. Øeh ok, det høres tydeligt. Den ene søforklaring efter den anden stemmer ikke ligefrem overens med det påståede ønske.

Den lille bitte smule der er kommet frem af hans forklaring, den stemmer da so far... Så ingen søfarklaringer (tø hø)

"Ulykke" og "begravelse" er nu ikk lige det jeg forbinder med et parteret lig som er dumpet i havet. Så hans forklaring passer ikk som jeg ser det.

Det kan godt være at DU synes det. Men umiddelbar ved vi ikke andet end det der står i pressen. Hun er død og var til havs, det stemmer. at retorikken så kommer fra en sigtet mand og derfor er vendt og drejet, det undrer ikke mig. Sådan skal det være. Vi lever (heldigvis) i et retssamfund.

Det var vist også det jeg skrev - "jeg" og "som jeg ser det"
Hvis du synes noget andet, så står det dig frit for.
3
Brugeravatar
Bimmerdyret
Kort karma: 116
Likede indlæg: 1610

Indlægaf Bimmerdyret » 23. aug 2017, 08:36

vibbsen skrev:
Sagen er simpelthen så bizar at man tror det er løgn....Jeg har vildt ondt af hendes familie....Men det må altså også være en grim omgang for hans venner og familie.

Enig.
Et er at han har slået hende ihjel - det er forfærdeligt i sig selv.
Noget andet er parteringen... :(
2
Brugeravatar
Bimmerdyret
Kort karma: 116
Likede indlæg: 1610

Indlægaf Bimmerdyret » 23. aug 2017, 08:50

DenBruneMunk skrev:
Dmitra skrev:Ja, selvfølgelig skal der være retssikkerhed, også for Peter Madsen.
Jeg forstår bare ikke hvorfor han har gjort alle de ting for at skjule det hvis han ønskede alle skulle vide hvad der var sket.

1 - Havde kæresten ikke efterlyst hende, hvor var Madsen så henne nu?
2 - Var liget aldrig fundet, hvor var Madsen som om nogle uger?
3 - Havde man ikke søgt efter manden, og ønsket hjælp fra private, så var ting nok heller ikke sket som de gjorde.

Jeg tror han lagde en kortsigtet plan, og med en efterlysning han ikke kendte til, så gik denne i vasken, da han blev opdaget på vandet, og han valgte at sænke ubåden som første instinkt til at sikre eventuelle beviser kunne findes i båden.

Mon ikke ting ville være gået meget anderledes for Madsen, som han måske ønskede, hvis en efterlysning aldrig var sket så hurtigt, altså 02.30 om natten efterfølgende. Han ønskede sikkert slet ikke nogen skulle vide noget, og derfor parterede han liget, så spor ville være spredt overalt, hvorfor han ikke tænkte DNA, det kan vi så glæde os over, så sagen opklares hurtigere.

Tja, en privatbygget ubåd er nok et af de meste sikre beacons man man placere sig i, hvis man vil blive opdaget.
Han havde haft større held med at gøre det i en rød Fiat Punto i Rødovre, hvis han ikke ville opdages.
0
Brugeravatar
icelady
Moderator
Kort karma: 973
Geografisk sted: Randers
Likede indlæg: 25615

Indlægaf icelady » 23. aug 2017, 08:50

Mig bekendt er der ingen konkrete beviser på han har myrdet hende.

Parteringen derimod kan han næppe lyve sig fra.

Medmindre hun feks er faldet uheldigt i ubåden, har blødt lidt, han har smidt hende i vandet i hel tilstand og en anden person er kommet forbi, fundet liget i vandet og tænkt "Nu skal jeg dælme lige partere det her lig og bagefter smide det i vandet forskellige steder. Hov, jeg må hellere smide en lænke om torsoen, så den synker."
2
....

“I do not see why man should not be as cruel as nature” -A. Hitler
Brugeravatar
Atomic Blonde
Kort karma: 14
Likede indlæg: 219

Indlægaf Atomic Blonde » 23. aug 2017, 09:05

icelady skrev:Mig bekendt er der ingen konkrete beviser på han har myrdet hende.

Medmindre hun feks er faldet uheldigt i ubåden, har blødt lidt, han har smidt hende i vandet i hel tilstand og en anden person er kommet forbi, fundet liget i vandet og tænkt "Nu skal jeg dælme lige partere det her lig og bagefter smide det i vandet forskellige steder. Hov, jeg må hellere smide en lænke om torsoen, så den synker."
Vi ved jo så ikke hvad obduktionen viser at dødsårsagen er.
0
Just on the border of my waking mind, there lies another time, where darkness and light are one,
and as I tread the halls of sanity, I feel so glad to be, unable to go beyond.
Brugeravatar
paint
Kort karma: 604
Likede indlæg: 31598

Indlægaf paint » 23. aug 2017, 09:05

Man må håbe på at ikke alle svenskere reagerer som ham de talte med i hendes hjemby, da han fik at vide af journalisten at det var Kim Walls lig de havde fundet parteret.

Danskjävel! (dansk djævel) udbrød han, med tårer i øjnene.
Senest rettet af paint 23. aug 2017, 09:07, rettet i alt 1 gang.
0
Følg dem der søger sandheden, men vogt dig for dem der siger at de har fundet den

Det sted du søger, er det sted du søger fra
Brugeravatar
icelady
Moderator

Indlægaf icelady » 23. aug 2017, 09:07

Atomic Blonde skrev:
icelady skrev:Mig bekendt er der ingen konkrete beviser på han har myrdet hende.

Og før vi ved det er det måske lige i overkanten, at folk både her og i div opslag på FB har dømt manden som morder.
0
....

Brugeravatar
DenBruneMunk
Kort karma: 62
Geografisk sted: Syd på i Danmark
Likede indlæg: 2070

Indlægaf DenBruneMunk » 23. aug 2017, 09:15

En helt anden synsvinkel.

Der er nogle andre som har fundet liget og genkendt personen. De har i gernings øjeblikket har en usømmelig adfærd med liget og parteret det og smidt liget ud igen. Nå, langt ude, rigtigt langt ude men det ser sort ud for Madsen.

Tænk hvor meget ubrugeligt en mand som Madsen, har bragt med på ubåden, som nu bare er brugt til at sænke parterede ligdele, han kunne jo let have ladet dem ligge hjemme og komme lettere rundt og nok bruge mindre energi på det. Så det må da være overlagt mord, når han slæber det med?
0
Brugeravatar
paint
Kort karma: 604
Likede indlæg: 31598

Indlægaf paint » 23. aug 2017, 09:16

icelady skrev:
Atomic Blonde skrev:

Og før vi ved det er det måske lige i overkanten, at folk både her og i div opslag på FB har dømt manden som morder.

'Dommen', at han er morder, er forståelig. Hans adfærd, er som en koldblodig (meget koldblodig) morders. Panikhandlinger, er sjældent udført med en sådant overlagt systematik og koldblodighed. Helt tydeligt udført med henblik på at hun ikke skulle findes.
Det ville undre mig meget, hvis en sagesløs tilskuer til en ulykke, handlede så gennemtænkt og målrettet, på at skjule 'ulykken'
4
Følg dem der søger sandheden, men vogt dig for dem der siger at de har fundet den

Det sted du søger, er det sted du søger fra
Brugeravatar
icelady
Moderator

Indlægaf icelady » 23. aug 2017, 09:23

DenBruneMunk skrev:En helt anden synsvinkel.

Der er nogle andre som har fundet liget og genkendt personen. De har i gernings øjeblikket har en usømmelig adfærd med liget og parteret det og smidt liget ud igen. Nå, langt ude, rigtigt langt ude men det ser sort ud for Madsen.

Tænk hvor meget ubrugeligt en mand som Madsen, har bragt med på ubåden, som nu bare er brugt til at sænke parterede ligdele, han kunne jo let have ladet dem ligge hjemme og komme lettere rundt og nok bruge mindre energi på det. Så det må da være overlagt mord, når han slæber det med?

At andre skulle have fundet liget og parteret det er også i min optik så langt ude, at usømmelighed omgang med lig kan han ikke rende fra.

Men om han vitterlig har dræbt hende, eller om hun er omkommet ved et uheld, ved vi i sagens natur ikke endnu.

At han har haft ting liggende i ubåden, som han muligvis har brugt i et eventuelt drab og partering er i mine øjne ikke ensbetydende med han har begået overlagt drab.

Måske han har brugt ting, som alligevel lå i ubåden, hvis han har dræbt hende. Måske er han bare som mange andre, der ikke ryddet ordentligt op og har overflødige ting liggende.
3
....

No1
Kort karma: 253
Likede indlæg: 4561

Indlægaf No1 » 23. aug 2017, 09:30

Alle de beviser der kunne tale for, at der er sket et uheld, er da forlængst blevet fjernet. Det er simpelthen så dumt det der. Jeg køber ikke præmissen om et uheld, når man efterfølgende parterer og skiller sig af med liget.
4
Don't get so tolerant that you tolerate intolerance.
Brugeravatar
Atomic Blonde
Kort karma: 14
Likede indlæg: 219

Indlægaf Atomic Blonde » 23. aug 2017, 09:44

icelady skrev:
Atomic Blonde skrev:

Det kommer vel i høj grad an på hvad man mener med ”at dømme”
Personligt mener jeg det er helt ok at dømme andre mennesker. At ”dømme” er vel bare at man daner sig en bestemt mening om vedkommende. Der er vel også en forskel på at ”dømme” og ”fordømme”. At dømme for mig, er at jeg danner mig et bestemt indtryk at personen ud fra hvad jeg ved og fra generelle erfaringer. Jeg går ikke alle mennesker i møde med et blankt fordomsfrit sind fordi jeg ikke tror på at alle mennesker er godheden selv. Selvfølgelig kan jeg godt revurderer min første bedømmelse efterhånden som jeg lærer mere om en person. Men jeg mener ikke at det er så mærkeligt at man dømmer andre.
0
Just on the border of my waking mind, there lies another time, where darkness and light are one,
and as I tread the halls of sanity, I feel so glad to be, unable to go beyond.

Tilbage til "Livets forhold"