Ubådsmordet!

Stedet du kan bruge til at snakke om alle de store og små ting der påvirker dit liv.
Brugeravatar
paint
Kort karma: 605
Likede indlæg: 31688

Re: Ubådsmordet!

Indlægaf paint » 23. aug 2017, 11:02

Jeg køber ikke ulykke-forklaringen. Ganske vist kan mennesker handle i panik, men Madsen handlede netop ikke i panik. Han handlede koldt, kynisk og velovervejet - endda med detaljer som at sørge for at der ikke kom gasudslip fra liget, så det kom op til overfladen. Det synes jeg at fundet af hendes parterede krop (med lænker og det hele) viser.

Den form for nidkærhed og grundighed, han har lagt for dagen i behandlingen af liget, er den nidkærhed man lægger i en handling, hvis man prøver på at skjule hvad man har gjort. Det er helt oplagt, at det ikke har været meningen at liget skulle findes, og at han derved kunne opretholde sin (sø)forklaring om ulykke/begravelse - eller at den i det mindste ikke kunne modbevises.

Umiddelbar vil jeg gætte på, at han nu, hvor liget er dukket op parteret etc. vil vælge 'klappen gik ned-forklaringen' - 'jeg husker ikke hvad der skete' - 'det hele står som i en tåge' etc.
12
Følg dem der søger sandheden, men vogt dig for dem der siger at de har fundet den

Det sted du søger, er det sted du søger fra
Brugeravatar
Bøtte
Kort karma: 1149
Likede indlæg: 9797

Indlægaf Bøtte » 23. aug 2017, 11:07

mulledit skrev:
Bøtte skrev:Tidligere i morges læste jeg om at forsvarsadvokaten var efter politiet fordi de blandede fundet af torsoen sammen med Peter Madsen uden at være sikre på der var sammenhæng mellem de to ting. Og det har hun for så vidt ret i.
Men hun udtalte også noget i stil med at 'de (advokaten og PM) ikke betragtede det som muligt at torsoen var (dele af) Kim Wall'.
Hvorfor overhovedet komme med sådan en udtalelse, når der et par timer kommer frem, at det er DNA match. Det forstår jeg altså ikke.

Hun udtalte at det ikke ændrede på hendes klients forklaring. Altså at der var sket en ulykke og han har begravet hende til søs.

Ja, det udtalte hun også. Men i den artikel jeg læste, stod der også det jeg skriver.
0
godtnavn
Kort karma: 684
Likede indlæg: 7363

Indlægaf godtnavn » 23. aug 2017, 11:14

Jeg tænker at hvis der er sket et uheld, som ikke kan bevises og han derfor var sikker på at blive dømt for mord, så gik han i panik og prøvede at skjule det, ved at gøre noget værre, i håb om at liget ikke blev fundet og han dermed ikke blev dømt. Hvis hun f.eks. døde under en sex-leg, så står han med en person han har slået ihjel, omend det ikke var med vilje, og det kan nemt bevises han havde sex med offeret, den er altså svær at snakke sig ud af.

Han er stadig rablende at han kan partere et andet menneske, men jeg mener bare at en ulykke ikke er udelukket, selvom jeg desværre ikke tror det, og det bliver umuligt for ham at overbevise nogen om..
2
Slettet bruger
Likede indlæg: 20784

Indlægaf Slettet bruger » 23. aug 2017, 11:16

Lisma skrev:Ja, der var stukket i hende for at gasser ikke skulle puste kroppen op til overfladen og kæden var også for at holde kroppen nede. Hold kæft, han har tænkt det godt igennem hva...

Det med at stikke hende i maven var der også en herinde der foreslog.

Det er da ret nærliggende begge dele, hvis man ved det med gasudviklingen
0
Brugeravatar
Fyrst Eberhard
Kort karma: 574
Likede indlæg: 26943

Indlægaf Fyrst Eberhard » 23. aug 2017, 11:26

Er det overhovedet plausibelt at man panikker længe og nok til at reagere sådan (partere et andet menneske) i et almindeligt ulykkestilfælde?

Undervejs burde man da stoppe op, kigge sig lidt omkring og tænke "hvad laver jeg?"

'Parterer et lig med en mekanikers værktøjskasse, sænker ubåden, stiger i land og giver et lille interview og thumbs up - i ren panik.'
Senest rettet af Fyrst Eberhard 23. aug 2017, 11:29, rettet i alt 1 gang.
7
Et liv - et lille glimt af tid mellem to evigheder
Slettet bruger

Indlægaf Slettet bruger » 23. aug 2017, 11:28

Bimmerdyret skrev:Min umiddelbare tanke er, at man jo tit siger at der er en hårdfin grænse mellem genialitet og total "sindssyge" (i mangel på bedre formulering).
Jeg tror ikke at der er nogen, der mener at Madsen er dum, han er intelligent, han er en god ingeniør og han kan/har bidraget med viden omkring rumraketter (og lidt sejt at bygge egen ubåd).

Men samtidig er han f.. ing debil i mine øjne:

- han er kendt for sin private ubåd
- der vil altid fra myndighederne (grunde ubåden) være fokus på ubådens sejlads
- dumt sted at slå en kvinde ihjel, dumt sted at dumpe liget (dansk farvand)
- virker som manden har fået en total hjerneblødning og er gået GOT

Jeg tror jo han er arrogant, han tror han er den klogeste mand i verden og undervurderer andres intelligens. Han må være arrogant når han tror han kan bygge en raket osv.

Så han har regnet med at han kunne analysere sig frem til at hvis han skjulte sporene, liget under vandet og sænke ubåden, så kun han komme igennem med sin historie om en ulykke.
5
Slettet bruger

Indlægaf Slettet bruger » 23. aug 2017, 11:32

Ellin skrev:
Fyrst Eberhard skrev:Er det overhovedet plausibelt at man panikker længe og nok til at reagere sådan (partere et andet menneske) i et almindeligt ulykkestilfælde?

Undervejs burde man da stoppe op, kigge sig lidt omkring og tænke "hvad laver jeg?"

'Parterer et lig med en mekanikers værktøjskasse, synker ubåden, stiger i land og giver et lille interview og thumbs up - i ren panik.'

Næppe.

Og jeg er virkelig overrasket over, hvor mange undskyldninger folk kan finde på, på PM's vegne. :tie:

Ja det syns jeg også er mærkeligt. Det næste bliver vel at de tager en Hells Angels med en rygende pistol i hånden og et lig fyldt med skudhuller, og folk så accepterer hans forklaring om at personen (der skyldte ham 500 000 i dummebøder) pludseligt døde af et hjerteslag og så skød HA'eren ham fuld af huller fordi han blev så befippet.
5
Slettet bruger

Indlægaf Slettet bruger » 23. aug 2017, 11:38

Har han haft skiftetøj med? Eller taget tøjet af imens han parterede hende? Jeg forestiller mig at man godt kan få blod på sig af sådan en partering.
2
Brugeravatar
Fyrst Eberhard
Kort karma: 574
Likede indlæg: 26943

Indlægaf Fyrst Eberhard » 23. aug 2017, 11:41

Ellin skrev:
Fyrst Eberhard skrev:Er det overhovedet plausibelt at man panikker længe og nok til at reagere sådan (partere et andet menneske) i et almindeligt ulykkestilfælde?

'Parterer et lig med en mekanikers værktøjskasse, synker ubåden, stiger i land og giver et lille interview og thumbs up - i ren panik.'

Næppe.

Og jeg er virkelig overrasket over, hvor mange undskyldninger folk kan finde på, på PM's vegne. :tie:

Så er der vel kun tvivl om motivet tilbage.

Jeg hælder mest til en kombination af en seksuel afvisning og at manden er skingrende sindssyg.
0
Et liv - et lille glimt af tid mellem to evigheder
Slettet bruger

Indlægaf Slettet bruger » 23. aug 2017, 11:42

Til dem der tror det er en ulykke:

Hvor mange beviser har i for det?

Det eneste der er er et vidnesudsagn fra en mand hvis troværdighed er stærkt belastet af at

- han undlod at alarmere nogen da ulykken skete og forsøgte i stedet at skjule liget
- han parterede liget i 6 dele og perforerede torsoen og vejer den ned, så det blev nede på bunden
- han gemmer sig en hel nat og tager ikke telefon eller svarer på radio
- han sænkede sin egen meget værdifulde ubåd for at fjerne sporene

Så når han ny lyver så meget og opfører sig så bizart, hvorfor tror man så, at han taler den pure sandhed, når han siger det var en ulykke, og det kan man bare stole på at det er nok rigtigt?

Hvorfor giver i så meget værdi til en ulykkesteori der har nul og niks kørende for sig når man kigger på det?
12
Brugeravatar
catnip
Kort karma: 200
Likede indlæg: 6427

Indlægaf catnip » 23. aug 2017, 11:47

Jeg synes at PM, uagtet hvordan Kim er død, er sådan cirka det usleste menneske i hele verden lige nu. Tænk hvilken smerte han har påført Kim's efterladte ved at behandle hendes krop sådan. Jeg har ingen sympati for den mand, uheld eller ej. Det er fuldstændig utilgiveligt, selvom det skulle vise sig at han ikke er blevet holdt nok som spæd eller er blevet mobbet i skolen. Der er ingen formildende omstændigheder.

At jeg så ikke tror det er et uheld er noget andet. Man handler ikke så udspekuleret og minutiøst efter et uheld som han tilsyneladende har gjort. Overvej lige er sekund hvordan det ville have påvirket ham undervejs at have skåret hende i småstykker hvis han havde været uden skyld.

Jeg får det fysisk dårligt når jeg ser pressebillederne af dem sejlende ud i ubåden sammen. Kim der smiler til kameraet. Få timer senere er hun død.

Jeg håber inderligt at politiet kan komme til bunds i denne sag så hurtigt som muligt, så den stakkels stakkels familie kan få hvad der minder om en afslutning.
14
“All great deeds and all great thoughts have a ridiculous beginning”
― Albert Camus
godtnavn
Kort karma: 684
Likede indlæg: 7363

Indlægaf godtnavn » 23. aug 2017, 11:49

eks-Maupassant skrev:Til dem der tror det er en ulykke:

Det eneste der er er et vidnesudsagn fra en mand hvis troværdighed er stærkt belastet af at

- han undlod at alarmere nogen da ulykken skete og forsøgte i stedet at skjule liget
- han parterede liget i 6 dele og perforerede torsoen og vejer den ned, så det blev nede på bunden

Så når han ny lyver så meget og opfører sig så bizart, hvorfor tror man så, at han taler den pure sandhed, når han siger det var en ulykke, og det kan man bare stole på at det er nok rigtigt?

Hvorfor giver i så meget værdi til en ulykkesteori der har nul og niks kørende for sig når man kigger på det?

Offentligheden har ikke hørt hans forklaring. Det kan have været en ulykke, jeg vil ikke kalde en mand morder uden at være sikker, så jeg påpeger blot det ikke er udelukket. Omvendt har jeg intet tilovers for manden mere, efter hvad han har gjort, om han har myrdet hende eller ej.
3
Brugeravatar
icelady
Moderator
Kort karma: 973
Geografisk sted: Randers
Likede indlæg: 25680

Indlægaf icelady » 23. aug 2017, 11:49

'Parterer et lig med en mekanikers værktøjskasse, sænker ubåden, stiger i land og giver et lille interview og thumbs up - i ren panik.'

Jeg vil sige ja...til dels.

Som udgangspunkt kan han have panikket og tænkt "I småstykker og tynget ned...så er jeg reddet."

Men at skulle panikke under hele parteringen, som jo nok næppe har været overstået på et par minutter, nej det tror jeg ikke på.

Han kan have panikket, begyndt at partere i panik, panikken har forladt ham og han har set hvad han har gang i og tænkt rationelt/logisk (ift omstændighederne) "Jeg må hellere fortsætte. Jeg kan ikke komme med et lig, der er delvist parteret."
4
....

“I do not see why man should not be as cruel as nature” -A. Hitler
Brugeravatar
icelady
Moderator
Kort karma: 973
Geografisk sted: Randers
Likede indlæg: 25680

Indlægaf icelady » 23. aug 2017, 11:52

eks-Maupassant skrev:Til dem der tror det er en ulykke:

Jeg vil ikke sige jeg tror det er en ulykke...såvel som jeg heller ikke vil sige det er overlagt drab.

Fordi der netop ikke er noget fremme om, hvordan hun er omkommet; hverken fra PMs side eller politiet, kan jeg ikke konkludere om det er det ene eller det andet.

Derfor lader jeg muligheden for en ulykke stå åben, indtil andet er bevist.
3
....

“I do not see why man should not be as cruel as nature” -A. Hitler
Slettet bruger

Indlægaf Slettet bruger » 23. aug 2017, 11:57

catnip skrev:Jeg synes at PM, uagtet hvordan Kim er død, er sådan cirka det usleste menneske i hele verden lige nu. Tænk hvilken smerte han har påført Kim's efterladte ved at behandle hendes krop sådan. Jeg har ingen sympati for den mand, uheld eller ej. Det er fuldstændig utilgiveligt, selvom det skulle vise sig at han ikke er blevet holdt nok som spæd eller er blevet mobbet i skolen. Der er ingen formildende omstændigheder.

Jeg synes det er et interessant spørgsmål hvordan man forholder sig til psykopater (det ved jeg ikke om Peter Madsen er, det er generelt). Jeg så i en eller anden dokumentar noget måling af hjerneaktivitet hos psykopater sammenlignet med andre, og psykopaters hjerne er jo bare fejlbehæftet, de har en medfødt hjernefejl. Andre mennesker har en finger for meget, et kæmpe modermærke eller mangler et ben, den slags fejl kan man have sympati for, men hvis man er født med en fejl der gør at man slår andre mennesker ihjel eller på anden vis opfører sig meget uhensigtsmæssigt, så ses man som et svin alligevel. Er det ikke lidt ligesom at bebrejde en mand der er født uden ben at han ikke kan gå selv?
0

Tilbage til "Livets forhold"