Ubådsmordet!

Stedet du kan bruge til at snakke om alle de store og små ting der påvirker dit liv.
Modesty Blame
Kort karma: 359
Likede indlæg: 5692

Re: Ubådsmordet!

Indlægaf Modesty Blame » 23. aug 2017, 12:37

eks-Maupassant skrev:
Modesty Blame skrev:
eks-Maupassant skrev:Til dem der tror det er en ulykke:

Hvor mange beviser har i for det?

Det eneste der er er et vidnesudsagn fra en mand hvis troværdighed er stærkt belastet af at

- han undlod at alarmere nogen da ulykken skete og forsøgte i stedet at skjule liget
- han parterede liget i 6 dele og perforerede torsoen og vejer den ned, så det blev nede på bunden
- han gemmer sig en hel nat og tager ikke telefon eller svarer på radio
- han sænkede sin egen meget værdifulde ubåd for at fjerne sporene

Så når han ny lyver så meget og opfører sig så bizart, hvorfor tror man så, at han taler den pure sandhed, når han siger det var en ulykke, og det kan man bare stole på at det er nok rigtigt?

Hvorfor giver i så meget værdi til en ulykkesteori der har nul og niks kørende for sig når man kigger på det?

Fordi:

Overlagt mord - altså planlagt - betyder, at han har planlagt at dræbe en person, som mange mennesker vidste, at han var i selskab med - der er billeder, video, masser af vidner, der ved, at han er den sidste, der har været i selskab med Kim Wall.
Så den tror jeg ikke på.

Drab i affekt - mere sandsynligt - men det betyder, at de skal være kommet op at toppes over et eller andet, der vækker stærke nok følelser i PM til, at han dræber. Jeg har svært ved at forestille mig, hvad det skulle være. Han er kendt for at have temperament, men temperament er ikke lig med, at han potentielt er en dræber. Han kendte ikke Kim Wall i forvejen - det er trods alt ret sjældent, at affektdrab sker ift. folk, man ikke har en relation til.

Så er der teorierne omkring, at det skulle være en seksuel afvisning - hvorfor skulle han pludselig forsøge sig med en kvinde, som er der for at skrive en artikel om hans ubåd/raketgejl? Det giver ikke mening - medmindre der sidder en masse kvinder derude, der har oplevet ham være for nærgående. Men det har vi ikke hørt noget om, så vidt jeg ved.

Det, der så er tilbage, er et uheld. Som nogen skrev tidligere - så kan der være sket et uheld, og han har forudset, at han ikke kunne forklare sig ud af det uheld, og derfor har forsøgt at skjule det. Det synes jeg faktisk virker allermest sandsynligt.

Det med det overlagte er der svaret på adskillige gange i tråden, men OK så en gang til: Ikke alle drab er planlagte ugevis i forvejen, der kan opstå konflikter, begær, situationer, og så sker drabet midt i pokerspillet eller hvad der nu er i gang. "Spontant drab" tror jeg det kaldes.

Mht det med at hun er journalist - har alle ikke hørt om at visse mænd forsøger sig med det sexuelle i arbejdssituationer? 20 års snak om sexchinan på arbejdspladsen, og så glemmer vi lige at det findes :)

Jeg har sq svært ved at sætte mig ind i at man kan mene at det er umuligt at en mand prøver noget sexuelt overfor en kvinde i en arbejdssituation.

Sidst men ikke mindst er det ikke umuligt de kendte hinanden allerede, jeg er spændt på hvad de finder ud mht det. Det burde jo være muligt for politiet at opklare det, de har jo brug for at vide præcis hvordan kontakten kom i stand.

Jeg ved ikke, om du bemærkede det, men jeg delte mit svar op, og forholdt mig til det planlagte drab og affektdrabet i to forskellige afsnit.
Så mit svar på det spontane drab, kan du læse i afsnittet under afsnittet om overlagt drab.

I forhold til det seksuelle motiv - jeg negligerede ikke sexchikane (sådan som du gjorde for få uger siden - men nu har du set lyset - gud fri mig vel)
- som jeg skrev - medmindre der sidder en masse kvinder derude, der har oplevet ham være for nærgående!
Overgrebsmænd bliver ikke overgrebsmænd på én nat. Man lægger ikke ud med voldtægtsforsøg og drab. Der vil uden tvivl være andre, der kan fortælle om overgreb eller forsøg på overgreb fra PMs side, hvis der er et seksuelt motiv. Det kan selvfølgelig være blevet holdt tys tys af politiet, men folk vil så gerne i medierne, så man skulle tro, at Ekstra Bladet havde fundet en enkelt eller to, der kunne fortælle om et overgreb fra PMs side, hvis han havde den slags tilbøjeligheder.

Men jeg finder stadig, at ulykke er det mest sandsynlige - og nu har jeg forklaret hvorfor. Og du har ikke skrevet så meget som et bogstav, der får mig til at skifte mening.
0
abcd
Kort karma: 413
Likede indlæg: 13383

Indlægaf abcd » 23. aug 2017, 12:38

Modesty Blame skrev:Det har jeg svært ved at forestille mig. Hvis vi ser lidt nøgternt på det, så er teorien om fiksning af ulykke mere realistisk end, at han har planlagt det her hele vejen.

Jeg synes ikke det er specielt realistisk at han fikser en ulykke ved at skære hende i stykker. Jeg tror han er bims i hovedet og har fantaseret om at gøre det her længe.
0
MOGA
Kort karma: 361
Likede indlæg: 4226

Indlægaf MOGA » 23. aug 2017, 12:39

abcd skrev:
catnip skrev:Jeg synes at PM, uagtet hvordan Kim er død, er sådan cirka det usleste menneske i hele verden lige nu. Tænk hvilken smerte han har påført Kim's efterladte ved at behandle hendes krop sådan. Jeg har ingen sympati for den mand, uheld eller ej. Det er fuldstændig utilgiveligt, selvom det skulle vise sig at han ikke er blevet holdt nok som spæd eller er blevet mobbet i skolen. Der er ingen formildende omstændigheder.

Jeg synes det er et interessant spørgsmål hvordan man forholder sig til psykopater (det ved jeg ikke om Peter Madsen er, det er generelt). Jeg så i en eller anden dokumentar noget måling af hjerneaktivitet hos psykopater sammenlignet med andre, og psykopaters hjerne er jo bare fejlbehæftet, de har en medfødt hjernefejl. Andre mennesker har en finger for meget, et kæmpe modermærke eller mangler et ben, den slags fejl kan man have sympati for, men hvis man er født med en fejl der gør at man slår andre mennesker ihjel eller på anden vis opfører sig meget uhensigtsmæssigt, så ses man som et svin alligevel. Er det ikke lidt ligesom at bebrejde en mand der er født uden ben at han ikke kan gå selv?

Jo, i princippet, men så alligevel ikke.
Hvis vi antager, at han lider af en dyssocial personlighedsforstyrrelse, så kan han måske, på papiret, sammenlignes med andre, som lider af diverse handicaps eller sygdomme. Men så stopper lighederne også. For en etbenet mand påfører ikke at smerte eller død ved sit handicap. Det gør alle med dyssocial personlighedsforstyrrelse heller ikke, men jeg vil vove den påstand, at risikoen er større i dén gruppe end blandt de etbenede.
Men det er klart, hvis han reelt er psykisk syg, så skal han da have behandling i stedet for en egentlig fængselsstraf.
1
Modesty Blame

Indlægaf Modesty Blame » 23. aug 2017, 12:40

abcd skrev:
Modesty Blame skrev:Det har jeg svært ved at forestille mig. Hvis vi ser lidt nøgternt på det, så er teorien om fiksning af ulykke mere realistisk end, at han har planlagt det her hele vejen.

Jeg synes ikke det er specielt realistisk at han fikser en ulykke ved at skære hende i stykker. Jeg tror han er bims i hovedet og har fantaseret om at gøre det her længe.

Cool. Du må trods alt selv om, hvad du render og tænker og tror.
0
abcd

Indlægaf abcd » 23. aug 2017, 12:41

Modesty Blame skrev:
abcd skrev:

Cool. Du må trods alt selv om, hvad du render og tænker og tror.

Øh, ja, i lige måde...
0
Mocca
Kort karma: 36
Likede indlæg: 1164

Indlægaf Mocca » 23. aug 2017, 12:43

Rikke skrev:
Stars skrev:
Rikke skrev:Jeg køber ikke forklaringen om en ulykke...

Animi skrev:Jeg tror heller ikke på det er en ulykke mere,

Det giver mere mening, at han har planlagt at dræbe hende og sørger for, at hun sidst er set få timer før hendes død ombord på hans ubåd? :wacko:

Nej, det tror jeg nu ikke han har planlagt.

Jeg tænker ulykke som "Ups hun faldt og slog hovedet så hårdt, at hun døde". Dén køber jeg ikke.
Jeg tror på at HAN har slået hende ihjel i affekt på en eller anden måde.

Enig med denne her!

Og med risiko for at lyde bagklog, er det nok den tanke, jeg har haft under hele forløbet...
0
Modesty Blame

Indlægaf Modesty Blame » 23. aug 2017, 12:45

Ellin skrev:Jesus Christ en tråd. :stoned:

Er det ikke lige meget om det er sket med vilje eller ej egentlig? Altså jo, ulykker sker, men efterfølgende har manden så parteret liget af kvinden. Seriøst!

What the actual fucking fuck? :tie:

Det er trods alt en forskel i strafferammen, hvor det ene giver få år, og det andet giver op til livstid.
0
abcd

Indlægaf abcd » 23. aug 2017, 12:57

Atomic Blonde skrev:
abcd skrev:
catnip skrev:Jeg synes at PM, uagtet hvordan Kim er død, er sådan cirka det usleste menneske i hele verden lige nu. Tænk hvilken smerte han har påført Kim's efterladte ved at behandle hendes krop sådan. Jeg har ingen sympati for den mand, uheld eller ej. Det er fuldstændig utilgiveligt, selvom det skulle vise sig at han ikke er blevet holdt nok som spæd eller er blevet mobbet i skolen. Der er ingen formildende omstændigheder.

Jeg synes det er et interessant spørgsmål hvordan man forholder sig til psykopater (det ved jeg ikke om Peter Madsen er, det er generelt). Jeg så i en eller anden dokumentar noget måling af hjerneaktivitet hos psykopater sammenlignet med andre, og psykopaters hjerne er jo bare fejlbehæftet, de har en medfødt hjernefejl. Andre mennesker har en finger for meget, et kæmpe modermærke eller mangler et ben, den slags fejl kan man have sympati for, men hvis man er født med en fejl der gør at man slår andre mennesker ihjel eller på anden vis opfører sig meget uhensigtsmæssigt, så ses man som et svin alligevel. Er det ikke lidt ligesom at bebrejde en mand der er født uden ben at han ikke kan gå selv?
Uanset hvad der er galt med ham, så tror jeg de fleste mennesker vil reagere med afsky når du sætter dig ud over hvad vi andre anser som moral og etik.

Præcis, men er det rimeligt hvis man er syg i den del af hjernen der er ansvarlig for overholdelse af moral og etik?
0
Mocca
Kort karma: 36
Likede indlæg: 1164

Indlægaf Mocca » 23. aug 2017, 12:58

eks-Maupassant skrev:
Bimmerdyret skrev:Min umiddelbare tanke er, at man jo tit siger at der er en hårdfin grænse mellem genialitet og total "sindssyge" (i mangel på bedre formulering).
Jeg tror ikke at der er nogen, der mener at Madsen er dum, han er intelligent, han er en god ingeniør og han kan/har bidraget med viden omkring rumraketter (og lidt sejt at bygge egen ubåd).

Men samtidig er han f.. ing debil i mine øjne:

- han er kendt for sin private ubåd
- der vil altid fra myndighederne (grunde ubåden) være fokus på ubådens sejlads
- dumt sted at slå en kvinde ihjel, dumt sted at dumpe liget (dansk farvand)
- virker som manden har fået en total hjerneblødning og er gået GOT

Jeg tror jo han er arrogant, han tror han er den klogeste mand i verden og undervurderer andres intelligens. Han må være arrogant når han tror han kan bygge en raket osv.

Så han har regnet med at han kunne analysere sig frem til at hvis han skjulte sporene, liget under vandet og sænke ubåden, så kun han komme igennem med sin historie om en ulykke.

Jeg tror, at du sætter fingeren på lige netop det rigtige her! At han er arrogant nok til at tro, at det kan han da sagtens slippe afsted med, fordi han er klogere end alle andre.
Nu er arrogance ikke ulovligt, - men i nogle tilfælde blot direkte dumt, når det gør at han mister realitetssans.
1
godtnavn
Kort karma: 632
Likede indlæg: 6652

Indlægaf godtnavn » 23. aug 2017, 13:02

Ellin skrev:
godtnavn skrev:
eks-Maupassant skrev:Til dem der tror det er en ulykke:

Hvor mange beviser har i for det?

Det eneste der er er et vidnesudsagn fra en mand hvis troværdighed er stærkt belastet af at

- han undlod at alarmere nogen da ulykken skete og forsøgte i stedet at skjule liget
- han parterede liget i 6 dele og perforerede torsoen og vejer den ned, så det blev nede på bunden
- han gemmer sig en hel nat og tager ikke telefon eller svarer på radio
- han sænkede sin egen meget værdifulde ubåd for at fjerne sporene

Så når han ny lyver så meget og opfører sig så bizart, hvorfor tror man så, at han taler den pure sandhed, når han siger det var en ulykke, og det kan man bare stole på at det er nok rigtigt?

Hvorfor giver i så meget værdi til en ulykkesteori der har nul og niks kørende for sig når man kigger på det?

Offentligheden har ikke hørt hans forklaring. Det kan have været en ulykke, jeg vil ikke kalde en mand morder uden at være sikker, så jeg påpeger blot det ikke er udelukket. Omvendt har jeg intet tilovers for manden mere, efter hvad han har gjort, om han har myrdet hende eller ej.

Nej, manden har jo bare parteret en kvinde, hvilken ulykke.
Ups, så ham kan vi aldrig tænke, kunne være morder også. :stoned: :rulle:

Har aldrig påstået at han har parteret hende ved et uheld, som jeg skriver har jeg intet tilovers for ham pga det, den del er i min optik næsten værre end et mord. Men om han er morder eller ej ved jeg ikke, han kan være det, han kan også være uskyldig i den anklage, vi ved det ganske enkelt ikke endnu.
1
Brugeravatar
Moxy-lady
Kort karma: 1166
Likede indlæg: 15779

Indlægaf Moxy-lady » 23. aug 2017, 13:08

Jeg er ret sikker på at han, uanset hvad han bliver dømt for, får en forvaringsdom på ubestemt tid. Jeg kan ikke forestille mig at hans handlinger vil blive set på på anden vis end at det ikke kan bestemmes hvornår han lukkes ud.
2
Zoe 12-10-18
Brugeravatar
dgd2007
Kort karma: 1111
Likede indlæg: 16645

Indlægaf dgd2007 » 23. aug 2017, 13:14

abcd skrev:Jeg synes det er et interessant spørgsmål hvordan man forholder sig til psykopater (det ved jeg ikke om Peter Madsen er, det er generelt). Jeg så i en eller anden dokumentar noget måling af hjerneaktivitet hos psykopater sammenlignet med andre, og psykopaters hjerne er jo bare fejlbehæftet, de har en medfødt hjernefejl. Andre mennesker har en finger for meget, et kæmpe modermærke eller mangler et ben, den slags fejl kan man have sympati for, men hvis man er født med en fejl der gør at man slår andre mennesker ihjel eller på anden vis opfører sig meget uhensigtsmæssigt, så ses man som et svin alligevel. Er det ikke lidt ligesom at bebrejde en mand der er født uden ben at han ikke kan gå selv?

Nu har jeg jo kun din påstand om, at PM er født uden muligheden for frie valg. Så det er lidt svært at bedømme. :genert:
0
Brugeravatar
Moxy-lady

Indlægaf Moxy-lady » 23. aug 2017, 13:15

abcd skrev:Har han haft skiftetøj med? Eller taget tøjet af imens han parterede hende? Jeg forestiller mig at man godt kan få blod på sig af sådan en partering.

Jeg tænkte selv på det samme, men så vidt jeg kan se på billederne fra om aftenen hvor de to står sammen i lugen til ubåden og fra da han snakker med politiet da han er kommet i land, er han begge steder iført en kamuflage kedeldragt i et grønligt mønster. Eller rettere; man kan kun se den øverste halvdel af ham på lugebilledet, men det ligner det samme mønster.

Det eneste jeg kan forestille mig er at han har nogle stykker liggende fast i ubåden som skiftetøj og har skilt sig af med den gamle eller at han har taget den af mens han har skåret i hende. Igen, det ser ud som om han har en sort bluse på inde under (oppe ved halsen) men den kan være skiftet. Han må have skullet i tæt kontakt med... Delene... :ad: af Kim da han har båret hende op, og jeg kan ikke se hvordan han har undgået at få noget på sig, selv hvis han har undgået det mens han parterede hende.
Men hvis der havde været (synligt) blod på hans tøj, så havde politiet reageret anderledes fra start, tror jeg.
0
Zoe 12-10-18
Brugeravatar
Moxy-lady

Indlægaf Moxy-lady » 23. aug 2017, 13:17

Jeg følger en del psykopater på Quora, faktisk, og de er ret åbne omkring hvad der gør den psykopater ( det er ret lærerigt), og jeg tror faktisk ikke at han er psykopat.
0
Zoe 12-10-18
abcd

Indlægaf abcd » 23. aug 2017, 13:18

dgd2007 skrev:
abcd skrev:Jeg synes det er et interessant spørgsmål hvordan man forholder sig til psykopater (det ved jeg ikke om Peter Madsen er, det er generelt). Jeg så i en eller anden dokumentar noget måling af hjerneaktivitet hos psykopater sammenlignet med andre, og psykopaters hjerne er jo bare fejlbehæftet, de har en medfødt hjernefejl. Andre mennesker har en finger for meget, et kæmpe modermærke eller mangler et ben, den slags fejl kan man have sympati for, men hvis man er født med en fejl der gør at man slår andre mennesker ihjel eller på anden vis opfører sig meget uhensigtsmæssigt, så ses man som et svin alligevel. Er det ikke lidt ligesom at bebrejde en mand der er født uden ben at han ikke kan gå selv?

Nu har jeg jo kun din påstand om, at PM er født uden muligheden for frie valg. Så det er lidt svært at bedømme. :genert:

Det har jeg ikke påstået, jeg svarede på udsagnet "der findes ingen formildende omstændigheder". Det udsagn må jo også omfatte den mulige omstændighed at han er psykisk syg. Det betyder ikke at jeg påstår at han er psykisk syg, det ved jeg selvfølgelig ingenting om.
0

Tilbage til "Livets forhold"