Ubådsmordet!

Stedet du kan bruge til at snakke om alle de store og små ting der påvirker dit liv.
Brugeravatar
dgd2007
Kort karma: 1114
Likede indlæg: 16661

Re: Ubådsmordet!

Indlægaf dgd2007 » 23. aug 2017, 13:23

abcd skrev:Det har jeg ikke påstået, jeg svarede på udsagnet "der findes ingen formildende omstændigheder". Det udsagn må jo også omfatte den mulige omstændighed at han er psykisk syg. Det betyder ikke at jeg påstår at han er psykisk syg, det ved jeg selvfølgelig ingenting om.

OK.
0
Mocca
Kort karma: 36
Likede indlæg: 1164

Indlægaf Mocca » 23. aug 2017, 13:30

Hvorfor er han egentlig ikke pladdervåd, da han kommer i land og bliver sat ind i politibilen?
0
Brugeravatar
Æble
Kort karma: 688
Likede indlæg: 12071

Indlægaf Æble » 23. aug 2017, 13:34

Jeg tror at hvis han havde planlagt det så havde vi aldrig opdaget det. Han sejler ud med hende, lader sig fotografere osv. Hvis han havde planlaaagt "det perfekte mord" ville han have været hjemme til tiden og ikke ofret sin ubåd.

Tænker stadig ulykke, måske hvor han har gjort noget rigtig dumt og han så er kølig nok til at tænke at han bliver tiltalt for drab. Så gør hans arrogance at han tænker at han kan slippe af sted med det hvis ingen finder liget. Eller hvis de finder en del, så kan han slippe med usømmelig omgang med lig. Alt er bedre end at blive dømt for manddrab.
9
Brugeravatar
icelady
Moderator
Kort karma: 955
Geografisk sted: Randers
Likede indlæg: 24220

Indlægaf icelady » 23. aug 2017, 13:40

eks-Maupassant skrev:
Vi ved at han har gjort alt hvad han kunne for at skjule liget samt at skylle scenen fri for spor, hvor det hele foregik.

Det gør man kun når man har myrdet nogen, og ikke når der er sket ulykker.

Derfor må det være et mord og ikke en ulykke.

Det er i øvrigt ikke sikkert vi nogen sinde finder ud af hvordan hun specifikt døde; den dræbende læsion kan være i de kropsdele der ikke er fundet endnu, og måske aldrig bliver det, i hovedet eller armene hvor pulsårerne er.

Vi kan jo ikke være et retssamfund hvis det er så nemt at slippe af sted med mord, at man kan skyde folk i hovedet, save det af og gemme det, og så bare sige "well hjerteslag, og så skar jeg sq lige hovedet af og gemte det fordi well jeg kan ikke rigtigt forklare hvorfor jeg gjorde det".

Eller "jeg snublede lige 15 gange i træk med min kniv i hånden, hvor den hver gang ramte ham".

Nej, "vi ved" det ikke.... "Vi tror" det.

Vi finder måske (som du skriver) aldrig ud af dødsårsagen; jeg vil da håbe det kommer frem på et tidspunkt, netop for enten at af- eller bekræfte, om det var mord eller uheld.

For min skyld kan du og alle andre ture frem med jeres "Han er morder!", men i min optik (og nok også i retssystemets optik), skal der være beviser eller vægtige indicier.

og oveni, er offentligheden jo slet ikke blevet informeret om, hvad han egentlig har udtalt til politiet.

Så alt i alt; nej, i mine øjne er manden ikke morder, før han enten selv indrømmer det, eller han dømmes for det.
2
....

“I do not see why man should not be as cruel as nature” -A. Hitler
Brugeravatar
icelady
Moderator
Kort karma: 955
Geografisk sted: Randers
Likede indlæg: 24220

Indlægaf icelady » 23. aug 2017, 13:44

Ellin skrev:Jesus Christ en tråd. :stoned:

Er det ikke lige meget om det er sket med vilje eller ej egentlig? Altså jo, ulykker sker, men efterfølgende har manden så parteret liget af kvinden. Seriøst!

What the actual fucking fuck? :tie:

Det, der har ført op til parteringen er lige så væsentligt som selve parteringen.
4
....

“I do not see why man should not be as cruel as nature” -A. Hitler
Akehurst2
Kort karma: 800
Likede indlæg: 22084

Indlægaf Akehurst2 » 23. aug 2017, 13:45

Æble skrev:Jeg tror at hvis han havde planlagt det så havde vi aldrig opdaget det. Han sejler ud med hende, lader sig fotografere osv. Hvis han havde planlaaagt "det perfekte mord" ville han have været hjemme til tiden og ikke ofret sin ubåd.

Tænker stadig ulykke, måske hvor han har gjort noget rigtig dumt og han så er kølig nok til at tænke at han bliver tiltalt for drab. Så gør hans arrogance at han tænker at han kan slippe af sted med det hvis ingen finder liget. Eller hvis de finder en del, så kan han slippe med usømmelig omgang med lig. Alt er bedre end at blive dømt for manddrab.

Ja, Jared Heller, der også var i lejligheden sammen med Jaguar slap med en dom for usømmelig omgang med lig: http://nyheder.tv2.dk/krimi/2015-09-23- ... eringsdrab

Men de var selvfølgelig også to, så der var en anden, han kunne skyde skylen på.
0
Brugeravatar
Movita
Kort karma: 8
Likede indlæg: 151

Indlægaf Movita » 23. aug 2017, 13:52

Mocca skrev:Hvorfor er han egentlig ikke pladdervåd, da han kommer i land og bliver sat ind i politibilen?

Det har jeg også spekuleret over
0
Brugeravatar
Pjeps
Kort karma: 605
Geografisk sted: Det skønne København
Likede indlæg: 8840

Indlægaf Pjeps » 23. aug 2017, 13:57

Men æhm, nu undersøger politiet om det kan have sammenhæng med en sag fra 1986 hvor de også fandt en torso ( og efterfølgende resten af kropsdelene). Manden er 46 år, dvs at han er født i 1971 og var 14-15 år gammel i 86 , der synes jeg egentlig at politiet skulle holde op med at spilde tid på det! Hvis manden ynder at partere kvinder, var der nok ikke gået 31 år imellem han gjorde det.
6
:ninja:
Brugeravatar
dgd2007

Indlægaf dgd2007 » 23. aug 2017, 13:59

Ellin skrev:Jesus Christ en tråd. :stoned:

Er det ikke lige meget om det er sket med vilje eller ej egentlig? Altså jo, ulykker sker, men efterfølgende har manden så parteret liget af kvinden. Seriøst!
[...]

Nej, det har meget stor betydning for, hvad der skal ske med PM, om han så at sige har gjort det "med vilje".
Jeg giver dig selvfølgelig ret i, at der har været en del rablen (eller brainstorming, som Paint kaldte det :)) i tråden ... sikkert fordi der er så mange bizarre ingredienser i sagen, at man(ge) ikke kan lade være med at spekulere på, what the dælen der er foregået.
Men som sagt, det har kæmpe betydning for PM's sag om det var planlagt/pludselig affekt/et hændeligt uheld/noget helt femte.
Selvfølgelig har han ikke hjulpet sig selv synderligt ved at partere liget, smide det over bord og sænke ubåden. Der er nok ingen tvivl om, at dette får indflydelse på bedømmelsen af sagen - også selv om han ikke kommer nærmere ind på, hvad det er for en slags "uheld" der skulle være tale om.
Dog skal det lige siges, at vi jo ikke i detaljer, hvad han har forklaret hidtil. Formentlig har der været mere kendt for dommer og anklagemyndighed fra begyndelsen, siden de straks valgte et føre sagen for lukkede døre. Så måske har han allerede sagt mere, end vi ved.
Senest rettet af dgd2007 23. aug 2017, 15:55, rettet i alt 1 gang.
2
Brugeravatar
dgd2007

Indlægaf dgd2007 » 23. aug 2017, 14:03

Pjeps skrev:Men æhm, nu undersøger politiet om det kan have sammenhæng med en sag fra 1986 hvor de også fandt en torso ( og efterfølgende resten af kropsdelene). Manden er 46 år, dvs at han er født i 1971 og var 14-15 år gammel i 86 , der synes jeg egentlig at politiet skulle holde op med at spilde tid på det! Hvis manden ynder at partere kvinder, var der nok ikke gået 31 år imellem han gjorde det.

Har du aldrig set "Sagen genåbnet"? :)

Nej, men han sagde heller ikke, at de spildte en masse tid på det, blot at den slags uopklarede sager altid popper op i systemet ved den slags lejligheder. Hvis det viser sig, at PM som 14-årig havde en kæmpe samling avisudklip om den anden sag, kan det jo godt have betydning - men det er da sikkert ikke noget. Han fremstillede det heller ikke som om det var en vigtig del af efterforskningen. Jeg tror faktisk bare det var et svar til en journalist, som spurgte om det.
1
abcd
Kort karma: 415
Likede indlæg: 13407

Indlægaf abcd » 23. aug 2017, 14:05

Pjeps skrev:Men æhm, nu undersøger politiet om det kan have sammenhæng med en sag fra 1986 hvor de også fandt en torso ( og efterfølgende resten af kropsdelene). Manden er 46 år, dvs at han er født i 1971 og var 14-15 år gammel i 86 , der synes jeg egentlig at politiet skulle holde op med at spilde tid på det! Hvis manden ynder at partere kvinder, var der nok ikke gået 31 år imellem han gjorde det.

Det her indlæg hiver jeg frem i morgen når de skriver at de har matchet materiale fra den japanske kvinde med DNA fra Peter Madsen...
1
Brugeravatar
paint
Kort karma: 585
Likede indlæg: 29781

Indlægaf paint » 23. aug 2017, 14:13

Modesty Blame skrev:

Overlagt mord - altså planlagt - betyder, at han har planlagt at dræbe en person, som mange mennesker vidste, at han var i selskab med - der er billeder, video, masser af vidner, der ved, at han er den sidste, der har været i selskab med Kim Wall.
Så den tror jeg ikke på.

Drab i affekt - mere sandsynligt - men det betyder, at de skal være kommet op at toppes over et eller andet, der vækker stærke nok følelser i PM til, at han dræber. Jeg har svært ved at forestille mig, hvad det skulle være. Han er kendt for at have temperament, men temperament er ikke lig med, at han potentielt er en dræber. Han kendte ikke Kim Wall i forvejen - det er trods alt ret sjældent, at affektdrab sker ift. folk, man ikke har en relation til.

Så er der teorierne omkring, at det skulle være en seksuel afvisning - hvorfor skulle han pludselig forsøge sig med en kvinde, som er der for at skrive en artikel om hans ubåd/raketgejl? Det giver ikke mening - medmindre der sidder en masse kvinder derude, der har oplevet ham være for nærgående. Men det har vi ikke hørt noget om, så vidt jeg ved.

Det, der så er tilbage, er et uheld. Som nogen skrev tidligere - så kan der være sket et uheld, og han har forudset, at han ikke kunne forklare sig ud af det uheld, og derfor har forsøgt at skjule det. Det synes jeg faktisk virker allermest sandsynligt.

Planlagt mord, tror jeg heller ikke på. Intet tyder på at manden er hemmelig lystmorder.

Derimod, tror jeg at motivet/årsagen ligger i lige netop affekt eller et seksuelt motiv.

Det at han ikke kendte hende i forvejen, kan jeg ikke se som nogen vægtig grund til at afvise det. Vi kan af gode grunde ikke vide, hvad der er foregået derude. Men 'noget' (hvad det så end kan være) kan have ophidset ham så meget, at han har slået hende ned – i affekt. Måske har hun opdaget noget som hun absolut ikke skulle opdage, og som kunne true hele hans tilværelse og fremtidsplaner. Det ved vi ikke, og derfor kan vi ikke afvise det. (altså en trussel mod hans tilværelse og hans projekt)

Det seksuelle motiv. Som modspørgsmål kunne man spørge: hvorfor skulle han ikke forsøge sig, fordi hun er der for at skrive en artikel? Hvis han bliver tiltrukket af hende, og tror hun er med på den. Det er hun så ikke, viser det sig. Mange voldtægter, er udført med netop sådan en optakt. Bagefter står han med et voldtægtsoffer, som vil kunne ødelægge hans fremtid og hans elskede raketprojekt, som er hele hans liv (han lever og ånder for det)
Han slår hende ihjel, i panik (måske). Nu står han med et dødt voldtægtsoffer, som ikke kan bortforklares. (igen, en trussel mod hele hans liv og tilværelse)

Han behøver ikke at have forsøgt sig med andre kvinder, for pludselig at falde for netop hende. Han er gift, men lever i et åbent forhold – så seksuelle encounters med andre, kan ikke være ham fremmed (ellers lever man vel ikke i åbne forhold – selvom man naturligvis ikke slår folk ihjel, fordi man lever i åbent forhold)

Uheld/ulykke, ser jeg modsat dig, som det mest usandsynlige bl.a fordi hans adfærd ikke er præget af panik, efterfølgende. Men omvendt, er præget af rationel tænkning og logik. Dét er ofte fraværende i panikreaktioner.
Senest rettet af paint 23. aug 2017, 23:00, rettet i alt 2 gange.
6
Følg dem der søger sandheden, men vogt dig for dem der siger at de har fundet den

Det sted du søger, er det sted du søger fra
Brugeravatar
Animi
Kort karma: 711
Likede indlæg: 14978

Indlægaf Animi » 23. aug 2017, 14:19

Det er ren procedure, det gør de altid ved uopklarede sager der minder om hinanden.
1
You know what the issue is with this world? Everyone wants a magical solution to their problem, and everyone refuses to believe in magic.
OberstNasig
Kort karma: 175
Likede indlæg: 1923

Indlægaf OberstNasig » 23. aug 2017, 14:26

Jeg har iøvrigt lyttet til en podcast, hvor man føler PM og hans tidligere samarbejdspartner. Shit, han lyder altså ikke som en særligt nem mand at omgås.

Jeg er godt nok "Spændt" på, hvad motivet viser sig at være, selvom jeg stadig, som jeg også gjorde i starten, tror det handler om drab i affekt.
0
Modesty Blame
Kort karma: 359
Likede indlæg: 5719

Indlægaf Modesty Blame » 23. aug 2017, 14:45

paint skrev:
Modesty Blame skrev:

Overlagt mord - altså planlagt - betyder, at han har planlagt at dræbe en person, som mange mennesker vidste, at han var i selskab med - der er billeder, video, masser af vidner, der ved, at han er den sidste, der har været i selskab med Kim Wall.
Så den tror jeg ikke på.

Drab i affekt - mere sandsynligt - men det betyder, at de skal være kommet op at toppes over et eller andet, der vækker stærke nok følelser i PM til, at han dræber. Jeg har svært ved at forestille mig, hvad det skulle være. Han er kendt for at have temperament, men temperament er ikke lig med, at han potentielt er en dræber. Han kendte ikke Kim Wall i forvejen - det er trods alt ret sjældent, at affektdrab sker ift. folk, man ikke har en relation til.

Så er der teorierne omkring, at det skulle være en seksuel afvisning - hvorfor skulle han pludselig forsøge sig med en kvinde, som er der for at skrive en artikel om hans ubåd/raketgejl? Det giver ikke mening - medmindre der sidder en masse kvinder derude, der har oplevet ham være for nærgående. Men det har vi ikke hørt noget om, så vidt jeg ved.

Det, der så er tilbage, er et uheld. Som nogen skrev tidligere - så kan der være sket et uheld, og han har forudset, at han ikke kunne forklare sig ud af det uheld, og derfor har forsøgt at skjule det. Det synes jeg faktisk virker allermest sandsynligt.

Planlagt mord, tror jeg heller ikke på. Intet tyder på at manden er hemmelig lystmorder.

Derimod, tror jeg at motivet/årsagen ligger i lige netop affekt eller et seksuelt motiv.

Det at han ikke kendte hende i forvejen, kan jeg ikke se som nogen vægtig grund til at afvise det. Vi kan af gode grunde ikke vide, hvad der er foregået derude. Men 'noget' (hvad det så end kan være) kan have ophidset ham så meget, at han har slået hende ned – i affekt. Måske har hun opdaget noget som hun absolut ikke skulle opdage, og som kunne true hele hans tilværelse og fremtidsplaner. Det ved vi ikke, og derfor kan vi ikke afvise det. (altså en trussel mod hans tilværelse og hans projekt)

Det seksuelle motiv. Som modspørgsmål kunne man spørge: hvorfor skulle han ikke forsøge sig, fordi hun er der for at skrive en artikel? Hvis han bliver tiltrukket af hende, og tror hun er med på den. Det er hun så ikke, viser det sig. Mange voldtægter, er udført med netop sådan en optakt. Bagefter står han med et voldtægtsoffer, som vil kunne ødelægge hans fremtid og hans elskede raketprojekt, som er hele hans liv (han lever og ånder for det)
Han slår hende ihjel, i panik (måske). Nu står han med et dødt voldtægtsoffer, som ikke kan bortforklares. (igen, en trussel mod hele hans liv og tilværelse)

Han behøver ikke at have forsøgt sig med andre kvinder, for pludselig at falde for netop hende. Han er gift, men lever i et åbent forhold – så seksuelle encounters med andre, kan ikke være ham fremmed (ellers lever man vel ikke i åbne forhold – selvom man naturligvis ikke slår folk ihjel, fordi man lever i åbent forhold)

Uheld/ulykke, ser jeg modsat dig, som det mest usandsynlige bl.a fordi hans adfærd ikke er præget af panik, efterfølgende. Men omvendt, er præget af rationel tænkning og logik. Dét er ofte fraværende i panikreaktioner.

Måske er det mig, men jeg har svært ved at forestille mig, hvad hun kunne opdage på ubåden, som skulle være så hemmeligt, at han ville dræbe for det. Men det er naturligvis en mulighed, der på ingen måde kan udelukkes.

Ja, mange voldtægter er sket med en person, der er tiltrukket af en anden person, hvor det ikke er gensidigt. Men det er sjældent sådan, at overgrebsmænd starter med voldtægt. Så medmindre han har en ukendt baggrund med mange overgreb bag sig, så tror jeg ikke et øjeblik på voldtægts/overgrebsteorien.

Uheldet, hvis det er et sådant, er ganske givet sket omkring timer før, han bliver fundet, så det er da ikke så sært, at han ikke længere er panisk.
0

Tilbage til "Livets forhold"