DenBruneMunk skrev:paint skrev:DenBruneMunk skrev:paint skrev:At der var noget galt med netop balasttankene, som han har forklaret, kan så også forklare at han lå i overfladen med båden - ballasttankene styrer nemlig både op og nedstigning i en Ubåd.
Det forklarer så ikke hvorfor den synker som han bliver fundet? Altså når han kan se at der er opmærksomhed på hans tilstedeværelse og folk forsøger at kontakte ham, så synker den og han står tilbage overrasket over det så gik helt galt.
Det forklarer da at han ikke ville pille ved ballasttankene uden at der var et overfladefartøj i nærheden. (af de grunde jeg har nævnt)
Så du mener han så et andet fartøj nærme sig, og ødelagde sine ballasttanke, ellers ville han aldrig have gjort det. Det er jo præcis forklaring som er mærkelig, hvorfor ødelægge sine tanke og bortforklare dem med en test og så gik den test gruelig galt. Mystisk og mere end det.
Som du selv siger, det forklarer han rodede fordi han så nogen nærme sig.
Nej. Jeg mener det jeg skriver. En Ubåd er sådan indrettet, at ballasttanke ombord, som fyldes med hhv vand eller luft, er det der sender en ubåd op mod overfladen eller ned i dybet.
Hans forklaring om, at der var noget galt med ballasttank-systemet,
kan dels forklare at han lå i overfladen - han kunne ikke få vand i tankene og dermed ikke dykke, og dels at båden gik ned - han prøvede at reparere det, men det gik galt og båden sank fordi vandet væltede ukontrolleret ind i tankene.
At han ventede med at prøve at reparere det
til det var en båd i nærheden, giver mening, fordi man naturligvis ikke vil prøve at lave en sådan reparation i en ubåd, hvis den kan synke i løbet af ½ minut, hvis det ikke virker/går galt.
Det
kunne være en forklaring - jeg siger ikke at det er sådan det gik til.