Ubådsmordet!

Stedet du kan bruge til at snakke om alle de store og små ting der påvirker dit liv.
Brugeravatar
Panton
Kort karma: 370
Likede indlæg: 2064

Re: Ubådsmordet!

Indlægaf Panton » 23. aug 2017, 17:41

Lisma skrev:Jeg læste lige at han har haft adgang til at kunne følge med i medierne fra fængslet, helt fra første dag. Er det normal procedure? Han kan jo reelt brygge en historie sammen ud fra hvad diverse eksperter osv. har udtalt om hvilken straf han vil få ved de forskellige scenarier.

Ja de kan leje tv til at have i cellerne.
0
You Think you’re in shape, until you try boxing// Tough times don't last, tough people do

Winners never quit
Quitters never win
Brugeravatar
Lemonella
Kort karma: 779
Likede indlæg: 13242

Indlægaf Lemonella » 23. aug 2017, 17:47

Lisma skrev:Jeg læste lige at han har haft adgang til at kunne følge med i medierne fra fængslet, helt fra første dag. Er det normal procedure? Han kan jo reelt brygge en historie sammen ud fra hvad diverse eksperter osv. har udtalt om hvilken straf han vil få ved de forskellige scenarier.

Han er ikke fængslet i isolation, så ja han har adgang til medierne.
0
I'm not supposed to be normal.
I'm supposed to be me.
Brugeravatar
icelady
Moderator
Kort karma: 955
Geografisk sted: Randers
Likede indlæg: 24211

Indlægaf icelady » 23. aug 2017, 18:35

Folk har en god fantasi:

Published on Aug 15, 2017
Dette er en opdateret version af mine forrige video om ubådsdramaet med Peter Madsen og Kim Wall i centrum. Jeg stiller spørgsmålet, om vi nu kan regne med, hvad politi og medier fortæller os. Kan det hele være et psyop, et falsk flag eller et hoax? Og kan NASA eller Illuminati stå bag? Drejer det sig i virkeligheden om at sætte en stopper for det danske rumprogram, som er afhængig af Peter Madsen?

'

Manden har flere "interessante" videoer liggende på youtube. :gruble:
0
....

“I do not see why man should not be as cruel as nature” -A. Hitler
Brugeravatar
DenBruneMunk
Kort karma: 61
Geografisk sted: Syd på i Danmark
Likede indlæg: 2079

Indlægaf DenBruneMunk » 23. aug 2017, 19:21

Lemonella skrev:Han er ikke fængslet i isolation, så ja han har adgang til medierne.

Gad vide hvilket navn han bruger på dette forum :panik:
5
Brugeravatar
Flora
Kort karma: 620
Likede indlæg: 15708

Indlægaf Flora » 23. aug 2017, 19:22

DenBruneMunk skrev:
Lemonella skrev:Han er ikke fængslet i isolation, så ja han har adgang til medierne.

Gad vide hvilket navn han bruger på dette forum :panik:

Han har vel ikke adgang til nettet, har han?
0
Brugeravatar
dgd2007
Kort karma: 1114
Likede indlæg: 16660

Indlægaf dgd2007 » 23. aug 2017, 19:29

Atomic Blonde skrev:Kim Walls lig havde skader, der tydede på, at nogen har forsøgt at presse luften ud af kroppen, så den ikke flød på vandet ifølge politiet.

Jeg forstod det som at det var "påført skader", som skulle slippe den luft/gas ud, der dannes ved begyndende forrådnelse (og derfor kan få et dumpet lig til at stige op til overfladen efter et bestemt stykke tid).
3
Brugeravatar
Lemonella
Kort karma: 779
Likede indlæg: 13242

Indlægaf Lemonella » 23. aug 2017, 19:35

dgd2007 skrev:
Atomic Blonde skrev:Kim Walls lig havde skader, der tydede på, at nogen har forsøgt at presse luften ud af kroppen, så den ikke flød på vandet ifølge politiet.

Jeg forstod det som at det var "påført skader", som skulle slippe den luft/gas ud, der dannes ved begyndende forrådnelse (og derfor kan få et dumpet lig til at stige op til overfladen efter et bestemt stykke tid).

Sådan forstod jeg det også. "Hun havde skader på kroppen, der angiveligt tydede på, at man ville forhindre gasserne i, at få kroppen til, at flyde op til overfladen.
0
I'm not supposed to be normal.
I'm supposed to be me.
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Kort karma: 1981
Likede indlæg: 39695

Indlægaf DetSorteCirkus » 23. aug 2017, 19:36

Næste "breaking" bliver vel dødsårsagen, såfremt retsmedicinerne kan fastslå den.
0
Yes, we may be hidden by rags
But we've something they'll never have
:lun:
Brugeravatar
Stars
Kort karma: 113
Likede indlæg: 3540

Indlægaf Stars » 23. aug 2017, 19:41

DetSorteCirkus skrev:Næste "breaking" bliver vel dødsårsagen, såfremt retsmedicinerne kan fastslå den.

Off topic, så var det vist i går morges, at endnu et skyderi på Nørrebro ikke var "breaking", men bare almindelige nyheder :tie:
Men ok - der var vist heller ingen sårede - bare 4 patroner i en gadedør :wacko:
0
"Vi har .. truffet den beslutning, at vi ikke tager børnene til Danmark, fordi deres forældre har vendt Danmark ryggen og har kæmpet for Islamisk Stat, og dermed har de truffet et valg på deres børns vegne."

Børnenes statsminister?
Modesty Blame
Kort karma: 359
Likede indlæg: 5719

Indlægaf Modesty Blame » 23. aug 2017, 20:00

paint skrev:
Modesty Blame skrev:
paint skrev:
Modesty Blame skrev:

Overlagt mord - altså planlagt - betyder, at han har planlagt at dræbe en person, som mange mennesker vidste, at han var i selskab med - der er billeder, video, masser af vidner, der ved, at han er den sidste, der har været i selskab med Kim Wall.
Så den tror jeg ikke på.

Drab i affekt - mere sandsynligt - men det betyder, at de skal være kommet op at toppes over et eller andet, der vækker stærke nok følelser i PM til, at han dræber. Jeg har svært ved at forestille mig, hvad det skulle være. Han er kendt for at have temperament, men temperament er ikke lig med, at han potentielt er en dræber. Han kendte ikke Kim Wall i forvejen - det er trods alt ret sjældent, at affektdrab sker ift. folk, man ikke har en relation til.

Så er der teorierne omkring, at det skulle være en seksuel afvisning - hvorfor skulle han pludselig forsøge sig med en kvinde, som er der for at skrive en artikel om hans ubåd/raketgejl? Det giver ikke mening - medmindre der sidder en masse kvinder derude, der har oplevet ham være for nærgående. Men det har vi ikke hørt noget om, så vidt jeg ved.

Det, der så er tilbage, er et uheld. Som nogen skrev tidligere - så kan der være sket et uheld, og han har forudset, at han ikke kunne forklare sig ud af det uheld, og derfor har forsøgt at skjule det. Det synes jeg faktisk virker allermest sandsynligt.

Planlagt mord, tror jeg heller ikke på. Intet tyder på at manden er hemmelig lystmorder.

Derimod, tror jeg at motivet/årsagen ligger i lige netop affekt eller et seksuelt motiv.

Det at han ikke kendte hende i forvejen, kan jeg ikke se som nogen vægtig grund til at afvise det. Vi kan af gode grunde ikke vide, hvad der er foregået derude. Men 'noget' (hvad det så end kan være) kan have ophidset ham så meget, at han har slået hende ned – i affekt. Måske har hun opdaget noget som hun absolut ikke skulle opdage, og som kunne true hele hans tilværelse og fremtidsplaner. Det ved vi ikke, og derfor kan vi ikke afvise det. (altså en trussel mod hans tilværelse og hans projekt)

Det seksuelle motiv. Som modspørgsmål kunne man spørge: hvorfor skulle han ikke forsøge sig, fordi hun er der for at skrive en artikel? Hvis han bliver tiltrukket af hende, og tror hun er med på den. Det er hun så ikke, viser det sig. Mange voldtægter, er udført med netop sådan en optakt. Bagefter står han med et voldtægtsoffer, som vil kunne ødelægge hans fremtid og hans elskede raketprojekt, som er hele hans liv (han lever og ånder for det)
Han slår hende ihjel, i panik (måske). Nu står han med et dødt voldtægtsoffer, som ikke kan bortforklares. (igen, en trussel mod hele hans liv og tilværelse)

Han behøver ikke at have forsøgt sig med andre kvinder, for pludselig at falde for netop hende. Han er gift, men lever i et åbent forhold – så seksuelle encounters med andre, kan ikke være ham fremmed (ellers lever man vel ikke i åbne forhold – selvom man naturligvis ikke slår folk ihjel, fordi man lever i åbent forhold)

Uheld/ulykke, ser jeg modsat dig, som det mest usandsynlige bl.a fordi hans adfærd ikke er præget af panik, efterfølgende. Men omvendt, er præget af rationel tænkning og logik. Dét er ofte fraværende i panikreaktioner.

Måske er det mig, men jeg har svært ved at forestille mig, hvad hun kunne opdage på ubåden, som skulle være så hemmeligt, at han ville dræbe for det. Men det er naturligvis en mulighed, der på ingen måde kan udelukkes.

Ja, mange voldtægter er sket med en person, der er tiltrukket af en anden person, hvor det ikke er gensidigt. Men det er sjældent sådan, at overgrebsmænd starter med voldtægt. Så medmindre han har en ukendt baggrund med mange overgreb bag sig, så tror jeg ikke et øjeblik på voldtægts/overgrebsteorien.

Uheldet, hvis det er et sådant, er ganske givet sket omkring timer før, han bliver fundet, så det er da ikke så sært, at han ikke længere er panisk.

Jeg forstår ikke helt, at du sætter som forudsætning, at han skal have mange overgreb bag sig for, at det kan være voldtægt.

Jeg kender ham ikke, men jeg har hørt diverse podcast om/med ham og hans projekter. Jeg har også hørt andres omtale af ham.
Noget af det der går igen og igen, er at han ikke ligefrem er overbebyrdet med sociale kompetencer. Han får raserianfald (nærmest eksplosive). Han kan være sur/tavs i dagevis, for så pludselig at eksplodere i raseri over at folk ikke laver ét eller andet som han vil have det etc.

Omvendt, kan han også pludselig være helt oppe at køre, over hvor godt noget går – til tider ret uventet (for omgivelserne). Én af grundene til at han brød (eller blev smidt ud) fra Copenhagen Suborbital, var også personlige stridigheder. Han skældte ud over at de ikke var ambitiøse nok, ikke arbejdede nok, ikke gjorde som han ville have det. Det hele skulle være præcis som han havde tænkt sig osv.osv.

Folk med manglende sociale kompetencer, har ofte svært ved at 'læse' andre, eller også læser de noget helt forkert i andre. Hvis han nu, har 'læst' Wall som at hun var interesseret i ham, og hendes almindelige venlighed og indtagende smil (som folk beskriver hendes personlighed) var en flirt med ham. Nede i båden har han måske gjort tilnærmelser, og igen læst hendes 'signaler' forkert. Hun siger 'nej, hold nu op med det'. Han opfatter det som lidt koketteri og gøren sig kostbar og kører bare på. Så bliver hun vred og afviser ham kontant, mens han allerede i fantasien er i seng med hende. Han kan ikke stoppe og voldtager hende – bliver måske endda rasende, over at hun lokker og derpå afviser ham (i hans øjne)
Sådan er optakten til utallige voldtægter, også uden at fyren er en med et langt cv af voldtægter bag sig. Hvis du så ind i ligningen, sætter mangel på sociale kompetencer, så kan jeg sagtens se det for mig udspille sig på en måde, der måske kan ligne min beskrivelse.
Det er relativt almindeligt kendt, at overgrebsmænd starter ud i det små. Så derfor tænker jeg, at han næppe starter med full blown voldtægt og mord. Der må være andre tegn på manglende evne til at forstå et nej fra det modsatte køn - hun er næppe den eneste uimodståelige kvinde, han nogensinde har mødt.
0
avdotja
Kort karma: 414
Likede indlæg: 9732

Indlægaf avdotja » 23. aug 2017, 20:08

Om ikke andet har fremtidige mordere da fået noget godt ud af sagen - de har nu fået en pendant til voldtægtsmændenes "hun ville selv": Neeej, det var skam en ulykke. Hvorfor jeg har forsøgt at skjule alle spor og parteret/brændt/ætset/skamferet kroppen så dødsårsagen ikke kan fastslås? Nå jamen det skyldtes såmænd bare et godt gammeldags anfald af panik - I må sigte mig for usømmelig omgang med lig så." :sarkasme:
2
avdotja
Kort karma: 414
Likede indlæg: 9732

Indlægaf avdotja » 23. aug 2017, 20:18

Jeg tænker i øvrigt også over hvorfor politiet i starten efterlyste andre der havde været ude at sejle med ham? De må jo næsten have haft en forklaring fra PM - eller en antagelse om en bestemt opførelse - som de har ønsket at få be- eller afkræftet.
2
Brugeravatar
Skorstenen
Kort karma: 411
Likede indlæg: 6729

Indlægaf Skorstenen » 23. aug 2017, 20:24

avdotja skrev:Jeg tænker i øvrigt også over hvorfor politiet i starten efterlyste andre der havde været ude at sejle med ham? De må jo næsten have haft en forklaring fra PM - eller en antagelse om en bestemt opførelse - som de har ønsket at få be- eller afkræftet.

Eller om det var en bestemt rute han sejlede hver gang. For at indkredse eftersøgningsområdet nærmere.
0
abcd
Kort karma: 415
Likede indlæg: 13406

Indlægaf abcd » 23. aug 2017, 20:28

Falstria skrev:
avdotja skrev:Om ikke andet har fremtidige mordere da fået noget godt ud af sagen - de har nu fået en pendant til voldtægtsmændenes "hun ville selv": Neeej, det var skam en ulykke. Hvorfor jeg har forsøgt at skjule alle spor og parteret/brændt/ætset/skamferet kroppen så dødsårsagen ikke kan fastslås? Nå jamen det skyldtes såmænd bare et godt gammeldags anfald af panik - I må sigte mig for usømmelig omgang med lig så." :sarkasme:

Ligegyldigt hvad dødsårsagen har været, skal han ikke ønske sig nogensinde at komme ud af fængslet igen.
Han skal hellere blive siddende derinde for sin egen skyld.

Det gælder også fremtidige mordere eller folk der partere lig de ikke selv har dræbt for den sags skyld.

Fordi du kommer efter dem eller hvad?
0
Brugeravatar
Dmitra
Kort karma: 1628
Geografisk sted: Storkøbenhavn
Likede indlæg: 23562
Kontakt:

Indlægaf Dmitra » 23. aug 2017, 20:51

avdotja skrev:Jeg tænker i øvrigt også over hvorfor politiet i starten efterlyste andre der havde været ude at sejle med ham? De må jo næsten have haft en forklaring fra PM - eller en antagelse om en bestemt opførelse - som de har ønsket at få be- eller afkræftet.

Som jeg forstod det handlede det dels om ruter og dels for at få et større indblik i hvad de her ture mere konkret (gennemsnitlige) gik ud på.
0
Guy Fawkes, the only man to enter the Parliament with honest intentions.

AnCap

Tilbage til "Livets forhold"