Ubådsmordet!

Stedet du kan bruge til at snakke om alle de store og små ting der påvirker dit liv.
Brugeravatar
Aima
Kort karma: 1336
Likede indlæg: 14764

Re: Ubådsmordet!

Indlægaf Aima » 24. aug 2017, 14:09

abcd skrev:
Aima skrev:Og for god ordens skyld, så er det her ikke en anke mod befolkningens engagement i sagen, det ville være ironisk. Når nu det skulle være sådan, er det i mine øjne fint nok, sagen er så tilpas sindssyg, at den potentiel genererer noget fokus på det der problem, vi, i mine øjne, ikke taler nok om: Mænd der slår kvinder ihjel. Fordi de kan.

For what it's worth...

Mænd slår vist endnu oftere mænd ihjel, så det er ikke fordi de kønsdiskriminerer i lige den henseende. Equal opportunity killers.

Jeg kunne godt skrive dig en mindre afhandling, hvor jeg præciserer de afgørende, statistiske såvel som, well åbenlyse, forskelle på mænd der dræber hinanden, og mænd der dræber kvinder, mens jeg plæderer for hvorfor det ift. tendensen med mænd der slår kvinder ihjel fordi de kan, er værd at give øget fokus, men jeg tænker for det første det ikke hører til i tråden her, og dernæst at det formentlig også er energi jeg burde lægge i at bage pandekager eller et eller andet meningsfuldt.

Edit: Og hov, hvis det sidste lød som et personligt angreb, var det ikke min mening. Jeg har bare lovet mig selv at lade være med at debattere kønsrelateret stuff sådan helt generelt :)
2
I'll stick with hell no's and headphones...
Slettet bruger
Likede indlæg: 20779

Indlægaf Slettet bruger » 24. aug 2017, 14:16

Aima skrev:
abcd skrev:
Aima skrev:Og for god ordens skyld, så er det her ikke en anke mod befolkningens engagement i sagen, det ville være ironisk. Når nu det skulle være sådan, er det i mine øjne fint nok, sagen er så tilpas sindssyg, at den potentiel genererer noget fokus på det der problem, vi, i mine øjne, ikke taler nok om: Mænd der slår kvinder ihjel. Fordi de kan.

For what it's worth...

Mænd slår vist endnu oftere mænd ihjel, så det er ikke fordi de kønsdiskriminerer i lige den henseende. Equal opportunity killers.

Jeg kunne godt skrive dig en mindre afhandling, hvor jeg præciserer de afgørende, statistiske såvel som, well åbenlyse, forskelle på mænd der dræber hinanden, og mænd der dræber kvinder, mens jeg plæderer for hvorfor det ift. tendensen med mænd der slår kvinder ihjel fordi de kan, er værd at give øget fokus, men jeg tænker for det første det ikke hører til i tråden her, og dernæst at det formentlig også er energi jeg burde lægge i at bage pandekager eller et eller andet meningsfuldt.

Jeg ville næppe heller være interesseret i at læse det, så det lyder som en fornuftig disposition af din tid.
2
Brugeravatar
vibbsen
Kort karma: 1135
Likede indlæg: 16394

Indlægaf vibbsen » 24. aug 2017, 14:38

avdotja skrev:Om ikke andet har fremtidige mordere da fået noget godt ud af sagen - de har nu fået en pendant til voldtægtsmændenes "hun ville selv": Neeej, det var skam en ulykke. Hvorfor jeg har forsøgt at skjule alle spor og parteret/brændt/ætset/skamferet kroppen så dødsårsagen ikke kan fastslås? Nå jamen det skyldtes såmænd bare et godt gammeldags anfald af panik - I må sigte mig for usømmelig omgang med lig så." :sarkasme:

[grov humor]

Faktisk så ægtemænd der parterer deres koner og putter delene i en kuffert allerede en lignede undskyldning : Det var en misforståelse. Hun sagde at hun ville skilles og ud og rejse.....

[/grov humor]
9
Tak.Glimmer på. Op på kaminhylden

Citat Hella Joof
Brugeravatar
twinkle
Kort karma: 317
Likede indlæg: 6262

Indlægaf twinkle » 24. aug 2017, 15:38

http://www.bt.dk/krimi/mulig-kropsdel-f ... ed-sverige

"(..) hvad der kan være en kropsdel"
Er det ikke ret nemt at afgøre, allerede når man bjerger det? :gruble:
0
B - 20.01.18 :dåne:
O - 03.07.20 :lun:
godtnavn
Kort karma: 652
Likede indlæg: 7192

Indlægaf godtnavn » 24. aug 2017, 15:43

twinkle skrev:http://www.bt.dk/krimi/mulig-kropsdel-fundet-i-vandet-ved-sverige

Hvis det er en skinneben/stykke arm uden hånd eller fod, der har ligget længe i vandet og er svulmet ville jeg nok ikke studerer det grundigt nok til at fastslå hvad det var hvis jeg fandt det. Men mon ikke arme og ben burde komme i hele stykker?
0
Slettet bruger

Indlægaf Slettet bruger » 24. aug 2017, 16:16

godtnavn skrev:
twinkle skrev:http://www.bt.dk/krimi/mulig-kropsdel-fundet-i-vandet-ved-sverige

Hvis det er en skinneben/stykke arm uden hånd eller fod, der har ligget længe i vandet og er svulmet ville jeg nok ikke studerer det grundigt nok til at fastslå hvad det var hvis jeg fandt det. Men mon ikke arme og ben burde komme i hele stykker?

De skriver de ikke er sikre på om tingen stammer fra et menneske, en fugl eller en fisk.

Så det kan næppe være en arm eller et ben, der burde selv en svensker kunne se at det ikke er noget fra en fugl.
1
Brugeravatar
Tux
Kort karma: 143
Likede indlæg: 3217

Indlægaf Tux » 24. aug 2017, 17:11

Jeg håber godt nok ikke de pårørende læser med i tråde som denne, med alle de åndssvage teorier, rygter og ''min fætter har hørt ved frisøren, at en barista tæt ved politigården har overført en overretssagfører...''
Senest rettet af Tux 24. aug 2017, 17:21, rettet i alt 1 gang.
7
Brugeravatar
Aima
Kort karma: 1336
Likede indlæg: 14764

Indlægaf Aima » 24. aug 2017, 17:20

abcd skrev:
Aima skrev:
abcd skrev:

For what it's worth...

Jeg ville næppe heller være interesseret i at læse det, så det lyder som en fornuftig disposition af din tid.

Super, du lige fik dén med, altså sådan apropos 'fornuftig disposition'.
2
I'll stick with hell no's and headphones...
Slettet bruger

Indlægaf Slettet bruger » 24. aug 2017, 17:32

Tux skrev:Jeg håber godt nok ikke de pårørende læser med i tråde som denne, med alle de åndssvage teorier, rygter og ''min fætter har hørt ved frisøren, at en barista tæt ved politigården har overført en overretssagfører...''

Du er godt klar over at de pårørende er svenskere ikke?
0
Brugeravatar
dgd2007
Kort karma: 1130
Likede indlæg: 17209

Indlægaf dgd2007 » 24. aug 2017, 17:36

eks-Maupassant skrev:Du er godt klar over at de pårørende er svenskere ikke?

Men hvis de nu klikker "översät denna sidan" :fløjt:
0
Slettet bruger

Indlægaf Slettet bruger » 24. aug 2017, 17:42

dgd2007 skrev:
eks-Maupassant skrev:Du er godt klar over at de pårørende er svenskere ikke?

Men hvis de nu klikker "översät denna sidan" :fløjt:

Det jeg mente er at jeg vuderer det som usandsynligt at de få dage efter deres familiemedlem er fundet død, prioriterer at googleoversætte udenlandske forum for at se hvad tilfældige internetpersoner tænker om sagen.
4
Brugeravatar
Flora
Kort karma: 633
Likede indlæg: 16211

Indlægaf Flora » 24. aug 2017, 17:43

eks-Maupassant skrev:
Tux skrev:Jeg håber godt nok ikke de pårørende læser med i tråde som denne, med alle de åndssvage teorier, rygter og ''min fætter har hørt ved frisøren, at en barista tæt ved politigården har overført en overretssagfører...''

Og hvad så? Jeg vil da tro de fleste svenskere godt kan læse dansk. I øvrigt har PM også pårørende.
0
Slettet bruger

Indlægaf Slettet bruger » 24. aug 2017, 19:35

Flora skrev:
eks-Maupassant skrev:

Og hvad så? Jeg vil da tro de fleste svenskere godt kan læse dansk. I øvrigt har PM også pårørende.

De kan vel godt forstå det, jeg ser bare ikke nogen grund overhovedet til at tro de er herinde. Hvis de læser fora læser de vel de svenske. Jeg synes det er en underlig ide.

Er der nogen der alvorligt tror på at der er god sandsynlighed for at de pårørende følger med i den her tråd?

Synes i det hele taget det er en mærkelig ide man at man kan være imod at man debatterer aktuelle ting på det debatforum, man kunne jo aldrig snakke om andet end hvilke blomster man syntes var pænest, hvis man ikke måtte skrive noget som en eller anden person i verden kunne få det dårligt af at læse. Hvis vi ikke måtte diskutere say trafikulykker fordi der kunne være nogen trafikofre der læste med.
4
Brugeravatar
Flora
Kort karma: 633
Likede indlæg: 16211

Indlægaf Flora » 24. aug 2017, 20:08

eks-Maupassant skrev:
Flora skrev:
eks-Maupassant skrev:

De kan vel godt forstå det, jeg ser bare ikke nogen grund overhovedet til at tro de er herinde. Hvis de læser fora læser de vel de svenske. Jeg synes det er en underlig ide.

Er der nogen der alvorligt tror på at der er god sandsynlighed for at de pårørende følger med i den her tråd?

Synes i det hele taget det er en mærkelig ide man at man kan være imod at man debatterer aktuelle ting på det debatforum, man kunne jo aldrig snakke om andet end hvilke blomster man syntes var pænest, hvis man ikke måtte skrive noget som en eller anden person i verden kunne få det dårligt af at læse. Hvis vi ikke måtte diskutere say trafikulykker fordi der kunne være nogen trafikofre der læste med.

Der har allerede været flere herinde, der har skrevet at de kender PM og finder det ubehageligt at læse meget af det der bliver skrevet i tråden. En anden skrev at man som pårørende ofte vil lede efter informationer og derfor let kan falde over sådan en tråd her (jeg kan ikke huske den præcise formulering).

Det handler ikke om kun at måtte debattere blomster. Det handler bare om at holde sig til de fakta der løbende kommer frem, fremfor at opfinde alle mulige ting man forestiller sig kunne være sket i den ubåd, som ikke rigtig bunder i andet en ens fantasi. For at tage en smule hensyn til de pårørende. Så kan man jo fantasere løs hjemme i sin egen stue.

Men I kommer til at skrive whatever I vil uanset hvad jeg skriver, så det er egentlig lidt meningsløst at blive ved at forklare det.
6
Brugeravatar
Tux
Kort karma: 143
Likede indlæg: 3217

Indlægaf Tux » 24. aug 2017, 20:11

Flora skrev:
eks-Maupassant skrev:
Flora skrev:
eks-Maupassant skrev:

Der har allerede været flere herinde, der har skrevet at de kender PM og finder det ubehageligt at læse meget af det der bliver skrevet i tråden. En anden skrev at man som pårørende ofte vil lede efter informationer og derfor let kan falde over sådan en tråd her (jeg kan ikke huske den præcise formulering).

Det handler ikke om kun at måtte debattere blomster. Det handler bare om at holde sig til de fakta der løbende kommer frem, fremfor at opfinde alle mulige ting man forestiller sig kunne være sket i den ubåd, som ikke rigtig bunder i andet en ens fantasi. For at tage en smule hensyn til de pårørende. Så kan man jo fantasere løs hjemme i sin egen stue.

Men I kommer til at skrive whatever I vil uanset hvad jeg skriver, så det er egentlig lidt meningsløst at blive ved at forklare det.

Præcis, at svælge i alverdens konspirationsteorier er i bedste fald smagløst..
2

Tilbage til "Livets forhold"