Indlægaf Aima » 14. aug 2017, 15:32
Jeg har ikke lige et bud på, hvorfor mange har så svært ved selvkontrol, når det handler om slik og kage. Altså udover at det smager pissegodt.
Jeg ejer ikke selv kontrol over noget som helst, når det kommer til den slags. Jeg kan måske have kage eller slik liggende i skabet, hvis altså jeg er mættet, men det er altid kun et spørgsmål om få timer, før jeg igen er klar til at køre i hovedet. Min tilgang er, at jeg ikke slæber noget med hjem, jeg ikke må spise. Hvis jeg køber et kilo bland-selv-slik, er det med den tilgang, at jeg må kværne det hele på et kvarter, hvis det er dét, jeg har lyst til. Jeg har masser af gange forsøgt at lave regler a la "du må spise to flødeboller/halvdelen af slikket/et stykke kage og resten gemmer du". Jeg overholder det ikke, så jeg kan lige så godt lade være.
Jeg har heller aldrig forstået dem der kunne handle billigt slik i Tyskland for flere tusind kroner og så bare have det liggende og lissom administrere det på fornuftig vis. Det ville aldrig lade sig gøre for mig.
Jeg fik arbejde på en restaurant i februar, hvor vi må spise lige hvad vi vil fra menukortet, der er intet loft på, så i princippet må vi spise alt hvad vi vil på vores vagter, bare der er tid til det. På de første fire uger tog jeg syv kilo på, fordi jeg væltede rundt i burger, pomfritter, chokoladebrownie, nachos og bearnaise og aioli. Det fik jeg først hold i, da jeg måtte ud og købe nye jeans. Jeg smed kiloene igen ved at forbyde mig selv at spise fra menukortet i halvanden måneds tid, i stedet havde jeg drikkeyoughurter med på job. Det var røv og nøgler, men det er den måde, jeg fungerer på, når det kommer til ting der kan spises. Alt eller intet.
4
I'll stick with hell no's and headphones...