Irreterende ved dine naboer?

Stedet du kan bruge til at snakke om alle de store og små ting der påvirker dit liv.
Brugeravatar
hotlips
Kort karma: 421
Likede indlæg: 9199

Re: Irreterende ved dine naboer?

Indlægaf hotlips » 27. aug 2019, 18:58

Dem overfor har nu bygget på deres lille pissehus i over tre år, de er flinke nok men det er bare en plage at have et kontinuerligt byggeprojekt som nabo, det er ellers et meget roligt kvarter men jeg har jævnligt vejen spærret af biler med store læs der larmer og holder i vejen og det er heller ikke fordi de gør sig umage med at være til så lidt gene som muligt og når det er godt vejr så saver de sten og planker i forhaven.

Jeg er efterhånden så træt af det at jeg kommer til at bære nag, vi har den ene bunke grus, sand, murbrokker efter den anden, når det blæser ryger deres presenninger rundt på vejen og når der endelig ikke bygges så er der et halvt håndværkerfirma der slår sig ned i haven og er højrøstede.

Jeg håber i mit stille sind de er spekulanter og kommer til at brænde nallerne.
Jeg ville muligvis skamme mig hvis ikke de var så fucking irriterende.
1
Brugeravatar
Misantropen
Kort karma: 792
Likede indlæg: 13887

Indlægaf Misantropen » 27. aug 2019, 19:11

Gamerne der spiller med åbne vinduer og råber! Det lyder jo som om der er ved at ske en forbrydelse hvis man ikke er forberedt! :gisp:

Hundeejerne. Der flere ejere der irriterer mig.
- Dem med små hunde der får lov til at gø hysterisk og køre sig selv fuldstændig op i haverne. Fra tidlig morgen til sen aften.
- Dem med hunde de ikke kan styre når de luftes i snor.
- Dem med små hunde der hopper og springer gøende rundt når de luftes i snor.

Enten er der ingen reaktion fra ejerne eller også er det med råb og højlydt skæld ud, evt. også med ryk i snoren.
Så opdrag og aktiver dog jeres hunde i stedet! Det andet er fandeme synd for hundene :boo:

Når de dytter "nu er jeg her" eller farvel på parkeringspladsen. Generelt bare biler, motorcykler og scootere der larmer om det så er fra et anlæg, at der gasses op eller der spilles smart med "tricks".

Røg og røglugt. Min ene nabo ryger indenfor og når de lufter ud stinker det helt forfærdeligt. Man kan lugte det sidder i alt, ligesom en gammel bodega. De lufter heldigvis ikke ud så tit :lol: Nogle af mine andre naboer ryger kun udenfor, men der kommer det til gengæld ind af mine åbner vinduer(især dem i soveværelset -.-) Det er heldigvis kun det her med røg der er et problem med de naboer der bor tættest på mig. De er heldigvis alle rigtig flinke og vi har et fint naboskab(set fra min side i hvert fald :-D)
1
Brugeravatar
twinkle
Kort karma: 320
Likede indlæg: 6301

Indlægaf twinkle » 27. aug 2019, 19:22

Vi bor for enden af en lukket villavej, ud til er stisystem. Vores tætteste naboer har en lortepissehund, der gør af alt og alle der går forbi ude på stien. Forstår ikke at de ikke selv er generet af dens gøen, eller i det mindste forsøger at kalde den ind når den flipper ud.

Og så er den virkelig aggressiv. Den render helt op til hegnet og gør helt hysterisk af én, når man passerer stien mellem vores to grunde.
0
B - 20.01.18 :dåne:
O - 03.07.20 :lun:
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Kort karma: 2065
Likede indlæg: 41412

Indlægaf DetSorteCirkus » 27. aug 2019, 19:25

Jeg har hverken det store forhold til eller det store at udsætte på mine naboer, men bestyrelsen kan være noget selektive i forhold til regler. Jeg havde forleden et par flamingokasser stående på min repos. Helt henne ved døren. Det var overhovedet ikke et problem at komme forbi. En dag fandt jeg en seddel på kasserne med ordene "Smid mig ud! Tak!", og jeg kan ikke forestille mig, at andre end nogen med hjemmel fra bestyrelsen ville blande sig i et par kasser.

Først tænkte jeg, at det måske var en samlet indsats, de havde besluttet for at få folk til at fjerne deres lort rundt omkring, og så kan man jo ikke gøre forskel, meeen så opdagede, jeg, at min underbo, der så vidt jeg husker stadig sidder i bestyrelsen eller i hvert fald gjorde det i en længere årrække, stadig havde sin pose med pantflasker stående på bagtrappen. Hvor det faktisk er lidt svært at komme forbi.
Så deeet...
4
Yes, we may be hidden by rags
But we've something they'll never have
:lun:
Brugeravatar
Delfin
Kort karma: 991
Geografisk sted: ..... Casa del Fino
Likede indlæg: 17689

Indlægaf Delfin » 3. sep 2019, 01:26

Jeg har ikke fundet ud af, hvor i bygningen, der kommer en dunken fra, men rytmen kunne lyde som sådan en.
Det er en anelse irriterende, når det har stået på i en times tid :deer:

Billede
0
14 11 14
Brugeravatar
Misantropen
Kort karma: 792
Likede indlæg: 13887

Indlægaf Misantropen » 3. sep 2019, 02:26

Delfin skrev:Jeg har ikke fundet ud af, hvor i bygningen, der kommer en dunken fra, men rytmen kunne lyde som sådan en.

En der ikke vil lægge sig til at sove :genert:

Billede
0
Brugeravatar
Delfin
Kort karma: 991
Geografisk sted: ..... Casa del Fino
Likede indlæg: 17689

Indlægaf Delfin » 3. sep 2019, 16:16

Misantropen skrev:
Delfin skrev:Jeg har ikke fundet ud af, hvor i bygningen, der kommer en dunken fra, men rytmen kunne lyde som sådan en.

En der ikke vil lægge sig til at sove :genert:

Billede

:lol:
0
14 11 14
Brugeravatar
Q-beben
Kort karma: 179
Likede indlæg: 3110

Indlægaf Q-beben » 6. sep 2019, 10:34

Vi flytter snart, så nu betyder det ingenting, men min underbo er virkelig noget for sig selv. Hun har klaget over os til administrationen flere gange...

Det seneste er, at hun har påpeget, at vores hund (en lille hund under 10 kg.) tisser på sidegavlen af bygningen. Hun mener, at beviset er en gul plet ca. 5 meter oppe i luften og 8 meter væk fra vores lejlighed. Det er simpelthen fysisk umuligt!

Eller dog...? Måske ville vi kunne svinge hunden frem og tilbage oppe på vores tagterrasse, og hvis den så lige på rigtige tidspunkt tisser med stor kraft, ville tisset måske kunne ramme pletten på gavlen... :deer:
4
Brugeravatar
icelady
Moderator
Kort karma: 973
Geografisk sted: Randers
Likede indlæg: 25680

Indlægaf icelady » 6. sep 2019, 10:52

Q-beben skrev:Vi flytter snart, så nu betyder det ingenting, men min underbo er virkelig noget for sig selv. Hun har klaget over os til administrationen flere gange...

Det seneste er, at hun har påpeget, at vores hund (en lille hund under 10 kg.) tisser på sidegavlen af bygningen. Hun mener, at beviset er en gul plet ca. 5 meter oppe i luften og 8 meter væk fra vores lejlighed. Det er simpelthen fysisk umuligt!

Eller dog...? Måske ville vi kunne svinge hunden frem og tilbage oppe på vores tagterrasse, og hvis den så lige på rigtige tidspunkt tisser med stor kraft, ville tisset måske kunne ramme pletten på gavlen... :deer:

Jeres hund skulle vel aldrig hedde Buller? :gruble:

(tænkte lige på Oddset reklamen, hvor manden holder Buller ud af vinduet, så den kan tisse :D
2
....

“I do not see why man should not be as cruel as nature” -A. Hitler
Brugeravatar
Q-beben
Kort karma: 179
Likede indlæg: 3110

Indlægaf Q-beben » 6. sep 2019, 12:21

icelady skrev:
Q-beben skrev:Vi flytter snart, så nu betyder det ingenting, men min underbo er virkelig noget for sig selv. Hun har klaget over os til administrationen flere gange...

Jeres hund skulle vel aldrig hedde Buller? :gruble:

(tænkte lige på Oddset reklamen, hvor manden holder Buller ud af vinduet, så den kan tisse :D

:lol: Nej, det gør den ikke :)
0
Brugeravatar
Daine
Kort karma: 2837
Geografisk sted: Midtjylland
Likede indlæg: 31996

Indlægaf Daine » 6. sep 2019, 19:54

DetSorteCirkus skrev:Jeg har hverken det store forhold til eller det store at udsætte på mine naboer, men bestyrelsen kan være noget selektive i forhold til regler. Jeg havde forleden et par flamingokasser stående på min repos. Helt henne ved døren. Det var overhovedet ikke et problem at komme forbi. En dag fandt jeg en seddel på kasserne med ordene "Smid mig ud! Tak!", og jeg kan ikke forestille mig, at andre end nogen med hjemmel fra bestyrelsen ville blande sig i et par kasser.

Først tænkte jeg, at det måske var en samlet indsats, de havde besluttet for at få folk til at fjerne deres lort rundt omkring, og så kan man jo ikke gøre forskel, meeen så opdagede, jeg, at min underbo, der så vidt jeg husker stadig sidder i bestyrelsen eller i hvert fald gjorde det i en længere årrække, stadig havde sin pose med pantflasker stående på bagtrappen. Hvor det faktisk er lidt svært at komme forbi.
Så deeet...

Tag sedlen (hvis du stadig har den) og læg den oven på posen med pantflasker :D
5
"I en tid med så meget ondskab, må vi passe på kærligheden", citat: Hr. Aurland

Jo mere viden man tilegner sig, des mere ved man, at der er ting man ikke ved. Ting man før ikke anede at man ikke vidste, ved man nu, at man ikke ved.
Brugeravatar
Mulan
Kort karma: 583
Likede indlæg: 5204

Indlægaf Mulan » 7. sep 2019, 10:11

Vi har fornøjelsen af en eller anden douche-nozzle entreprenør som er i gang med (ulovligt) at opføre lejligheder ved siden af os i København. De starter ca. mellem 6 og halv syv om morgenen, hver dag. Det er ret slidsomt.
0
Rosa Espinosa skrev:Ville slet ikke magte en diller, når jeg bare kom efter en dagmartærte.

"thats typical bad male judgment not a cognitive disorder "
Brugeravatar
Nicolait
Kort karma: 122
Likede indlæg: 3872

Indlægaf Nicolait » 10. sep 2019, 20:30

Han drikker sig fuld og larmer om natten. Det sker ret tit.
0
"If you immediatley know the candle light is fire then the meal was cooked along time ago"
Brugeravatar
sigge
Kort karma: 813
Likede indlæg: 16846

Indlægaf sigge » 11. sep 2019, 07:27

Igen er det heldigvis i småtingsafdelingen: Jeg har fået ny genbo, og hun bruger ikke fællesarealet som pulterkammer, men hun har derimod sine egne og sine to børns sko til at stå på række langs væggen ved siden af sin hoveddør. Det gør mig ikke noget, de er altid stillet pænt ind til siden, så det er ikke noget problem at komme forbi. Men til gengæld betyder det også, at de altid står derude og tager sko på, når de skal afsted f.eks. om morgenen. Hvis jeg så skal ud af døren samtidig med dem, skal jeg enten til at forholde mig til dem, eller også føler jeg mig fanget i min lejlighed, indtil jeg kan høre, at de er godt henne ad gangen. Jeg er ikke som sådan menneskesky, men det er bare ikke alle morgener, jeg lige orker at forholde mig til en hel, fremmed families morgenrutiner. Og så står jeg der bag døren og venter som en idiot.

Som sagt, det er virkelig småting. :genert:
1
You can't spell awesome without me.
didaa
Kort karma: 68
Likede indlæg: 1098

Indlægaf didaa » 11. sep 2019, 18:01

sigge skrev:Igen er det heldigvis i småtingsafdelingen: Jeg har fået ny genbo, og hun bruger ikke fællesarealet som pulterkammer, men hun har derimod sine egne og sine to børns sko til at stå på række langs væggen ved siden af sin hoveddør. Det gør mig ikke noget, de er altid stillet pænt ind til siden, så det er ikke noget problem at komme forbi. Men til gengæld betyder det også, at de altid står derude og tager sko på, når de skal afsted f.eks. om morgenen. Hvis jeg så skal ud af døren samtidig med dem, skal jeg enten til at forholde mig til dem, eller også føler jeg mig fanget i min lejlighed, indtil jeg kan høre, at de er godt henne ad gangen. Jeg er ikke som sådan menneskesky, men det er bare ikke alle morgener, jeg lige orker at forholde mig til en hel, fremmed families morgenrutiner. Og så står jeg der bag døren og venter som en idiot.

Som sagt, det er virkelig småting. :genert:

Kan du ikke bare sige godmorgen og gå videre? :gruble:
3

Tilbage til "Livets forhold"