Irreterende ved dine naboer?

Stedet du kan bruge til at snakke om alle de store og små ting der påvirker dit liv.
Brugeravatar
sigge
Kort karma: 768
Likede indlæg: 15968

Re: Irreterende ved dine naboer?

Indlægaf sigge » 11. sep 2019, 07:27

Igen er det heldigvis i småtingsafdelingen: Jeg har fået ny genbo, og hun bruger ikke fællesarealet som pulterkammer, men hun har derimod sine egne og sine to børns sko til at stå på række langs væggen ved siden af sin hoveddør. Det gør mig ikke noget, de er altid stillet pænt ind til siden, så det er ikke noget problem at komme forbi. Men til gengæld betyder det også, at de altid står derude og tager sko på, når de skal afsted f.eks. om morgenen. Hvis jeg så skal ud af døren samtidig med dem, skal jeg enten til at forholde mig til dem, eller også føler jeg mig fanget i min lejlighed, indtil jeg kan høre, at de er godt henne ad gangen. Jeg er ikke som sådan menneskesky, men det er bare ikke alle morgener, jeg lige orker at forholde mig til en hel, fremmed families morgenrutiner. Og så står jeg der bag døren og venter som en idiot.

Som sagt, det er virkelig småting. :genert:
1
You can't spell awesome without me.
didaa
Kort karma: 64
Likede indlæg: 1055

Indlægaf didaa » 11. sep 2019, 18:01

sigge skrev:Igen er det heldigvis i småtingsafdelingen: Jeg har fået ny genbo, og hun bruger ikke fællesarealet som pulterkammer, men hun har derimod sine egne og sine to børns sko til at stå på række langs væggen ved siden af sin hoveddør. Det gør mig ikke noget, de er altid stillet pænt ind til siden, så det er ikke noget problem at komme forbi. Men til gengæld betyder det også, at de altid står derude og tager sko på, når de skal afsted f.eks. om morgenen. Hvis jeg så skal ud af døren samtidig med dem, skal jeg enten til at forholde mig til dem, eller også føler jeg mig fanget i min lejlighed, indtil jeg kan høre, at de er godt henne ad gangen. Jeg er ikke som sådan menneskesky, men det er bare ikke alle morgener, jeg lige orker at forholde mig til en hel, fremmed families morgenrutiner. Og så står jeg der bag døren og venter som en idiot.

Kan du ikke bare sige godmorgen og gå videre? :gruble:
3
fisken80
Kort karma: 700
Likede indlæg: 25856

Indlægaf fisken80 » 11. sep 2019, 18:21

sigge skrev:Igen er det heldigvis i småtingsafdelingen: Jeg har fået ny genbo, og hun bruger ikke fællesarealet som pulterkammer, men hun har derimod sine egne og sine to børns sko til at stå på række langs væggen ved siden af sin hoveddør. Det gør mig ikke noget, de er altid stillet pænt ind til siden, så det er ikke noget problem at komme forbi. Men til gengæld betyder det også, at de altid står derude og tager sko på, når de skal afsted f.eks. om morgenen. Hvis jeg så skal ud af døren samtidig med dem, skal jeg enten til at forholde mig til dem, eller også føler jeg mig fanget i min lejlighed, indtil jeg kan høre, at de er godt henne ad gangen. Jeg er ikke som sådan menneskesky, men det er bare ikke alle morgener, jeg lige orker at forholde mig til en hel, fremmed families morgenrutiner. Og så står jeg der bag døren og venter som en idiot.

Du er ikke alene. Jeg kan ikke med andre mennesker om morgenen. Og hvis jeg kan høre vores underboere, så venter jeg til de er gået med selv at gå.
0
litteraturen kan noget, som regneark og forvaltningsstudier ikke kan. Uden litteraturen bliver tanker og ideologier blodfattige og pulsløse.

Man VÆNNER sig til ting. Det kommer af vane. Så svært er det ikke.
Brugeravatar
computermus
Kort karma: 107
Geografisk sted: Skørping,Nordjylland
Likede indlæg: 2060

Indlægaf computermus » 11. sep 2019, 18:45

At min overbo åbenbart ikke tror at andre i huset her gerne vil sove om natten.
Senest lavede hun nummeret med at bumle rundt 01.45 og snakke meget højt , så højt at jeg næsten kunne høre hvad de talte om , da hun havde overnattende gæster.
Det fortsatte så til kl.03.00 .
Hvorefter jeg råbte temmelig højt og bad dem om at skrue ned for radioen , så andre kunne sove.
Det virkede så ikke helt efter hensigten , så jeg fortrak til min sofa i stuen.
0
Brugeravatar
LaMariposa
Kort karma: 1826
Likede indlæg: 20990

Indlægaf LaMariposa » 13. sep 2019, 11:01

computermus skrev:At min overbo åbenbart ikke tror at andre i huset her gerne vil sove om natten.
Senest lavede hun nummeret med at bumle rundt 01.45 og snakke meget højt , så højt at jeg næsten kunne høre hvad de talte om , da hun havde overnattende gæster.
Det fortsatte så til kl.03.00 .
Hvorefter jeg råbte temmelig højt og bad dem om at skrue ned for radioen , så andre kunne sove.
Det virkede så ikke helt efter hensigten , så jeg fortrak til min sofa i stuen.

Vores gamle nabo var også aktiv om natten. Ved ikke, hvad han lavede, men det lød som om, at han trillede store sten rundt på gulvet i sit soveværelse. Mord var ikke en fjern tanke kl 03.00 om natten... :tie:
0
:lun: Be brave

I’ll keep myself together keep on holding on...

Tilbage til "Livets forhold"