Irreterende ved dine naboer?

Stedet du kan bruge til at snakke om alle de store og små ting der påvirker dit liv.
Brugeravatar
Dmitra
Kort karma: 1628
Geografisk sted: Storkøbenhavn
Likede indlæg: 23561
Kontakt:

Re: Irreterende ved dine naboer?

Indlægaf Dmitra » 16. aug 2017, 15:35

Min nabo er et virkelig rart menneske, men synge det kan virkelig ikke og desværre er det en aktivitet han tit ynder. Jeg vil næsten, men også kun næsten, hellere lytte til Medina og det er store ord fra mig.

Værre kan jeg ikke diske op med og har kun nabo til den ene side.
1
Guy Fawkes, the only man to enter the Parliament with honest intentions.

AnCap
Zoxa
Kort karma: 21
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 593

Indlægaf Zoxa » 16. aug 2017, 17:22

Muhahaha - hvor skal vi starte?

Overboen har et ret lemfældigt forhold til sådan latterlige ting som fks husorden - og ser intet problem i at støvsuge fks kl 22 i hverdagende. Og hendes 2 unger tæsker gladeligt rundt til ditto klokkeslet eller senere....

Der til kommer sådan noget som er meget eksotisk - skraldespande! der er ca 5 meter fra vores opgang til vores skralderum. Men poser med bleer er for besværlige og tunge at bære ud, så lad os da endelig stille dem i stuen etagen.

Men det er efterhånden også de sidste som mangler at blive smidt ud af problem naboerne. Nå jo, bortset fra den anden stue lejlighed som ingen aner hvem der bor i, eller hvad der foregår i

Men før;
Tja, en hard core junkie (flyttede i en et værelses med låg på grundet overdosis - woohu), en af nattens fugle m pimp i stueetagen, som mente at hendes ikke godkendte hund og barn på 5 sagtens kunne klare sig en weekend ind i mellem for at hun tjente til brødet (nej - det er faktisk sandt!) mens de hylede om kap. Det var hunden som gjorde at de blev smidt ud.

Men nu har jeg da heldigvis fået en ny dør om dør nabo - altså når han er bevilget udgang fra sin dom som...... bankrøver

Det er så kun den opgang jer bor i vel og mærke - havde jeg et skrive talent kunne der laves en roman ud af det - kid you not
1
Zoxa
Kort karma: 21
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 593

Indlægaf Zoxa » 16. aug 2017, 17:50

Maanii skrev:Jeg har nærmest kun haft virkelig belastende naboer - Ved ikke om det siger mest om mig :gruble:

Første gang ved at banke hårdt på vægen (vi bor i rækkehus) fordi vi slog et søm i vægen kl. 21.
Anden gang ved at komme over og råbe fordi vi havde besøg af en låsesmed som måtte bore låsen i hovededøren ud, kl. 19.30.

Plus han hele tiden kommenterer vores ukrudt i forhaven – Hvilket der efter normal standard ikke er ret meget af.

Seriøst - at begynde at banke søm i kl 21 i en fællesvæg- jeg kan godt for stå jeres nabo - det er uforskammet.

En låsesmed kan være absolut nødvendigt, men så forklarer an situationen.

Mht ukrudt kan jeg ikke gøre mig klog på - men....
1
Brugeravatar
Contrast
Kort karma: 82
Likede indlæg: 2272

Indlægaf Contrast » 16. aug 2017, 17:57

Min underbo er en gammel sur dame som kun har henvendt sig til os når hun har noget at brokke sig over. Og fordi min kæreste og jeg har haft nogle skænderier og her er lydt, så har hun nærmest overfuset mig (og vi havde ikke snakket sammen tidligere). Meget ubehageligt. Ellers er vores andre naboer flinke nok, men det er ret.. anonymt.
0
Brugeravatar
LadyFox
Kort karma: 1788
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 31203

Indlægaf LadyFox » 16. aug 2017, 18:09

Udover en eller anden i bebyggelsen der engang i mellem spiller på blokfløjte irriterer mine naboer mig faktisk slet ikke, og det på trods af at her er temmelig lydt, og alle dørende skal smækkes hårdt i for at lukke, en hund der gør et par gange i døgnet generer mig ikke.
Jeg deler så heller ikke væk med nogle udover i køkken og toilet, og de har samme rum på den anden side af væggen, og jeg har ingen underbo. Så den eneste jeg bor rigtigt op af er min overbo.
Ham der bor på den anden side af trappen er dog ikke en der holder sig helt til loven, at bedømme efter hvor mange besøg han har fra politiet. Men ellers er han rigtig flink.
I virkeligheden er jeg nok den irriterende nabo, jeg skændes nemlig ind i mellem med kæresten, og så har jeg fugle der godt kan larme til tider, det meste af dagen pludre de heldigvis bare.
0
- Helgen og ordensstifter, prædikant og digter, dyreven og miljøforkæmper.
Brugeravatar
Hunkat
Kort karma: 468
Geografisk sted: Mellem månen og en drøm
Likede indlæg: 14648

Indlægaf Hunkat » 16. aug 2017, 18:23

Lige nu synes jeg de fleste af dem er rimelig træls. Jeg er stressramt, så jeg er hjemme hele dagen, lydsensitiv og har et stort behov for middagslur. Det passer dårligt med naboer på ferie (=hjemme hele dagen), græsslåning og ombygnings/flytteprojekter. At de asfalterer vej på begge sider af bygningen hjælper heller ikke.

Ellers er de nu meget søde. Der er snart sommerhygge og så skal jeg lige spejde overboen ud og pænt bede dem om at tænke over at de går meget på hælene. Ellers er der ikke så meget, bortset fra deres trang til at vaske tøj kl. 21-22 om aftenen.
0
L'enfer, c'est les autres

I'm Richard, Chief Warlock of the Brothers of Darkness, Lord of the Thirteen Hells, Master of the Bones, Emporer of the Black, Lord of the Undead Mistress of Fire, and Mayor of a little village up the coast
DenSkarpeLaks
Kort karma: 26
Likede indlæg: 583

Indlægaf DenSkarpeLaks » 16. aug 2017, 18:25

Vi har heldigvis ingen problemer med naboerne, som er supersøde til begge sider.

Vores underboer, derimod... Det er et barnløst par i 40erne, og de har ingen som helst forståelse for at vi har børn. De kommer konstant op og brokker sig over at det larmer når vores børn leger. Og ja, det gør det sikkert, for her er virkelig lydt. Vi kan også sagtens høre dem, og lejlighederne til alle andre sider - det er et grundvilkår i denne her gamle bygning. Hvis mine børn nu væltede rundt og hang i gardinerne konstant, kunne jeg såmænd forstå dem, men det de klager over er altså helt almindelig ikke-vild leg. De har fx brokket sig imens ungerne sad og byggede Lego. Hvis man er så sart, kan jeg simpelthen ikke forstå at man vælger at bo i lejlighed i sådan en gammel bygning her. Det må vel også være til konstant frustration for dem selv?
2
avdotja
Kort karma: 414
Likede indlæg: 9729

Indlægaf avdotja » 16. aug 2017, 18:28

Hunkat skrev:Lige nu synes jeg de fleste af dem er rimelig træls. Jeg er stressramt, så jeg er hjemme hele dagen, lydsensitiv og har et stort behov for middagslur. Det passer dårligt med naboer på ferie (=hjemme hele dagen), græsslåning og ombygnings/flytteprojekter. At de asfalterer vej på begge sider af bygningen hjælper heller ikke.

Ellers er de nu meget søde. Der er snart sommerhygge og så skal jeg lige spejde overboen ud og pænt bede dem om at tænke over at de går meget på hælene. Ellers er der ikke så meget, bortset fra deres trang til at vaske tøj kl. 21-22 om aftenen.

Altså de render rundt med stilletter sent om aftenen/tidligt om morgen?
1
Brugeravatar
Sangius
Kort karma: 1058
Likede indlæg: 22053

Indlægaf Sangius » 16. aug 2017, 18:30

Hunkat skrev:Lige nu synes jeg de fleste af dem er rimelig træls. Jeg er stressramt, så jeg er hjemme hele dagen, lydsensitiv og har et stort behov for middagslur. Det passer dårligt med naboer på ferie (=hjemme hele dagen), græsslåning og ombygnings/flytteprojekter. At de asfalterer vej på begge sider af bygningen hjælper heller ikke.

.... vil du bede din overbo om at ændre sin måde at gå på...? :mellow:
9
T ♡ sep 2016
M ♡ okt 2018
Brugeravatar
Hunkat

Indlægaf Hunkat » 16. aug 2017, 18:31

avdotja skrev:

Altså de render rundt med stilletter sent om aftenen/tidligt om morgen?

Nærmere at når de træder ned så lægger de primært vægten sidst i skridtet, altså på hælen, hvilket man tydeligt kan høre forskel på i gamle bygninger. Det giver et 'slag' so to speak.
Lad mig sige det sådan, jeg var klar over at en af dem havde forstuvet anklen før jeg så ham med forbinding om foden.
1

I'm Richard, Chief Warlock of the Brothers of Darkness, Lord of the Thirteen Hells, Master of the Bones, Emporer of the Black, Lord of the Undead Mistress of Fire, and Mayor of a little village up the coast
Brugeravatar
Hunkat

Indlægaf Hunkat » 16. aug 2017, 18:34

Sangius skrev:

Det er jo ikke fordi de skal liste rundt på tæerne :lol: men man kan altså godt gå helt normalt og samtidig lægge vægten mere eller mindre på hælen. Og man kan sagtens høre forskel. Det gør en stor forskel i gamle bygninger.
0

Brugeravatar
Sangius

Indlægaf Sangius » 16. aug 2017, 18:34

Min gamle nabo var frygtelig. Hun bad om koden til vores internet flere gange - fordi hun ikke havde noget selv. Nå? Så få noget selv altså??? Hun fik den ikke én eneste gang... spurtge alligevel i ny og næ, fordi hun bsre liiige skulle tjekke noget.
Hun bankede på flere gange om måneden, for at låne diverse ting. I starten lånte vi, men da vi begyndte at se et mønster, sagde vi altså nej. Alligevel stod hun der troligt og "ville låne et løg", sådan kl 17 om eftermiddagen. Men kunne se Aldi ud af vinduet i lejligheden.

Hun røg også, så det stank i vores lejlighed. Ad.

Hun skændtes med sin mand, så taget lettede. Kom forbi bagefter og spurgte om vi havde hørt det, og om vi vidste hvad en ny dør kostede.

Hende savner vi ikke.
Senest rettet af Sangius 16. aug 2017, 18:49, rettet i alt 2 gange.
0
T ♡ sep 2016
M ♡ okt 2018
Brugeravatar
Sangius

Indlægaf Sangius » 16. aug 2017, 18:35

Hunkat skrev:
Sangius skrev:

Det er jo ikke fordi de skal liste rundt på tæerne :lol: men man kan altså godt gå helt normalt og samtidig lægge vægten mere eller mindre på hælen. Og man kan sagtens høre forskel. Det gør en stor forskel i gamle bygninger.

Jeg vil påstå det er noget nært umuligt at ændre sin gangart, bare sådan lige. Man går, som man går... :)
10
T ♡ sep 2016
M ♡ okt 2018
Brugeravatar
Hunkat

Indlægaf Hunkat » 16. aug 2017, 18:39

Sangius skrev:
Hunkat skrev:
Sangius skrev:

Jeg vil påstå det er noget nært umuligt at ændre sin gangart, bare sådan lige. Man går, som man går... :)

Nu gik jeg lige lidt rundt for at se om jeg kunne beskrive det bedre. Hvis du går så kan du enten sætte foden ned ved at sætte forfoden ned først og så resten af foden, eller hælen ned først og så resten af foden. Og det gør en stor forskel. Det kan sagtens være at det ikke kan lade sig gøre at ændre hvordan de går (jeg kan nu godt regulerer det med fred med det) men måske vil de tænke lidt over det næste gang de skændes og der skal trampes væk i vrede.
0

Brugeravatar
LadyFox
Kort karma: 1788
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 31203

Indlægaf LadyFox » 16. aug 2017, 18:42

Sangius skrev:Min gamle mabo var frygtelig. Hun bad om koden til vores internet flere gange - fordi hun ikke havde noget selv. Nå? Så få noget selv altså???
Hun bankede på flere gange om måneden, for at låne diverse ting. I starten lånte vi, men da vi begyndte at se et mønster, sagde vi altså nej. Alligevel stod hun der troligt og "ville låne en løg", sådan kl 17 om eftermiddagen. Men kunne se Aldi ud af vinduet i lejligheden.

Hun røg også, så det stank i vores lejlighed. Ad.

Hun skændtes med sin mand, så taget lettede. Kom forbi bagefter og spurgte om vi havde hørt det, og om vi vidste hvad en ny dør kostede.

Hende savner vi ikke.

Det minder mig om en tidligere underbo jeg havde, da jeg flyttede ind stod hun og hamrede på døren, og råbte "HEEEEJ" ind af brevsprækken klokken 1 om natten for lige at hilse på :stoned: hun kom rende konstant for at låne alt muligt, for at snakke om alt muligt, for at ringe fra min telefon, for at tjekke facebook fra min computer, der var ingen grænser for hvad hun skulle hos mig på alle tider af døgnet når hun var fuld, og hun var ALTID fuld. Hun havde gæster på druk med høj musik fem nætter om uden, de to sidste dage havde hun tømmermænd, og de dage brugte hun på at brokke sig over at hun ikke kunne sove om formiddagen fordi mine katte legede på gulvet. :shock:
2
- Helgen og ordensstifter, prædikant og digter, dyreven og miljøforkæmper.

Tilbage til "Livets forhold"