DenSkarpeLaks skrev:dykkersild skrev:DenSkarpeLaks skrev:Vi har heldigvis ingen problemer med naboerne, som er supersøde til begge sider.
Vores underboer, derimod... Det er et barnløst par i 40erne, og de har ingen som helst forståelse for at vi har børn. De kommer konstant op og brokker sig over at det larmer når vores børn leger. Og ja, det gør det sikkert, for her er virkelig lydt. Vi kan også sagtens høre dem, og lejlighederne til alle andre sider - det er et grundvilkår i denne her gamle bygning. Hvis mine børn nu væltede rundt og hang i gardinerne konstant, kunne jeg såmænd forstå dem, men det de klager over er altså helt almindelig ikke-vild leg. De har fx brokket sig imens ungerne sad og byggede Lego. Hvis man er så sart, kan jeg simpelthen ikke forstå at man vælger at bo i lejlighed i sådan en gammel bygning her. Det må vel også være til konstant frustration for dem selv?
Denne her falder mig for øje:
Har I selv ovenboer?
Jeg tænker at I bor i gl. hus som os - og der kan man høre alt. Lego-lej ala byg et tårn, vælt, byg et tårn, vælt kan jo leges længe og i så lydte lejligheder ville det altså også kunne få mig til at tage en snak med overboen. Man kommer rigtig langt med de der flamigo-plader til gulvet - det kan godt redde underboen fra en blodprop.
Ja, vi har selv overboer, og vi kan bestemt også høre når deres børn leger. Og det er tit de stadig tonser rundt når vores skal sove... Men igen, det er et grundvilkår, og netop fordi her er så lydt skulle der virkelig meget til før jeg selv ville klage over larm.
Jeg kender ikke til de flamingoplader du nævner, men det vil jeg da undersøge. Det ville være smart hvis det kunne gøre livet lidt lettere for os alle.
J
Det er sådan nogle flamingoplader som lægges som puslespil på gulvet i mange farver/former - de er ret smart og gode for børnene at lege på/med. Du kan købe dem både i toysrus, BR osv.
Jeg reagerer nok fordi det med at de er barnløse lige skulle med - jeg mener at vi alle sammen skal være her og det gælder sørme også de barnløse som ikke bare skal flytte fordi børn må larme jf. dine "grundvilkår". Tænker at du ville syntes at det var ærgeligt, hvis den blev vendt rundt. Larmende børn - flyt hvis I skal larme. Hensyn må virke begge vegne - og man skal da ikke betingelsesløst sige at det bare er helt ok at tonse rundt - børn kan sagtens tage hensyn, det oplever jeg masser af steder - ja faktisk de fleste steder.