Irreterende ved dine naboer?

Stedet du kan bruge til at snakke om alle de store og små ting der påvirker dit liv.
IrmaPigen
Kort karma: 839
Likede indlæg: 10037

Re: Irreterende ved dine naboer?

Indlægaf IrmaPigen » 19. aug 2017, 07:45

Planten skrev:Jeg har i det store hele gode, rolige naboer. Bortset fra når hundene rundt i lejlighederne sætter hinanden igang med at gø.
Det største problem er, at en af mine nærmeste naboer har to hunde, som hun ikke lufter. Hun lukker dem ud i haven, hvor de skider. Faktisk kan jeg se, at græsplænen er væk og at der nu kun er et stort pløre. En gang imellem samler hun sammen i hundeposer. Dem samler hun så i sorte sække, men de bliver liggende i haven. Og det stinker! Og der kommer spyfluer. Jeg har kontaktet boligforeningen, men de har ikke svaret tilbage. Jeg synes, det er vildt svært, hvis jeg skulle sige noget til hende...

Jeg synes sådan noget er så synd for hundene. Stakkels kræ. De bliver aldrig stimuleret, kommer ud og løber efter en pind, eller får lov til at lugte og se andre hunde.

I min verden er det dyreplageri.
8
Brugeravatar
Anilara
Kort karma: 489
Likede indlæg: 6320

Indlægaf Anilara » 19. aug 2017, 08:44

Det er træls, at der tit lugter af hash/joints fra underboen.
Og friture. De får altid frituremad!?
0
Brugeravatar
Thestral
Kort karma: 417
Likede indlæg: 2869

Indlægaf Thestral » 19. aug 2017, 09:12

Jeg har to naboer. Til den ene side har hun mange gæster men man kan høre at de hygger sig, griner og har det sjovt og gæsterne går sjældent hjem senere end kl 23. Der er aldrig høj musik ol. Til den anden side bor en alkoholiker. Han har en kat som han med jævne mellemrum råber ad, både nat og dag. Han har flasker han falder over hvor han så skælder ud på flaskerne, mere råben. Han har ombygget et værelse til voliere (ja du læste rigtigt) hvor fuglene fløjter og når han synes de fløjter for meget, så råber han ad dem, mere råben. Han har af og til gæster hvor de sidder og drikker, mere råben. Når han er alene og drikker så hører han TV, højt, og gerne til meget sent på aftenen. Min stue og mit soveværelse støder op til hans bolig så jeg får rigtig glæde af hans støj.

Jeg har klaget over den råbene nabo, ad flere omgange og en enkelt gang blev en advokat fra boligselskabet indblandet og han var tæt på at ryge ud. Så blev der stille. Nu er han så begyndt at råbe igen og advokaten rådede mig til at skrive ned når han råber hvilket jeg har gjort og forleden røg første klage afsted. Nu må vi så se hvor mange der skal til denne gang før jeg får lidt ro igen.
0
Jeg har nået den alder,
hvor jeg ved, hvad der er værd at vide
og på en god dag kan jeg også huske noget af det..
Hewlett
Kort karma: 72
Likede indlæg: 3173

Indlægaf Hewlett » 19. aug 2017, 10:00

Jeg bor i lejlighed i stuen.

Jeg har naboer til to af siderne og jeg havde ikke engang nået at boet her i en måned, før jeg to gange havde været inde og banke på hos min ene nabo, fordi han hørte høj musik kl. 01-02 om natten på en hverdag. Bassen gik direkte igennem min stuevæg og videre ind i soveværelset.
Jeg havde næsten ondt i maven første gang jeg gjorde det og skulle virkelig tage mig sammen, dels fordi jeg er ret konfliktsky, dels fordi jeg aldrig har stået i sådan en situation før. Han tog det heldigvis virkelig pænt begge gange og slukkede for musikken med det samme. Han hører ofte høj musik og ser film med høj lyd og selvom det nogle gange føles som om, at det altid skal foregå når jeg har brug for ro eller har gæster, er det ikke noget jeg kunne drømme om at påpege. Det er en af betingelserne ved at bo i etageejendom.
Da jeg skrev bachelor var han også meget hjemme (igen med høj musik) så der tog jeg enten hjem til min veninde og skrev eller gik på biblioteket. Én gang sad hele studiegruppen hjemme i min stue og der var musikken så høj, at hende der var med os via skype kunne høre musikken :lol:. Der kunne jeg en anden gang måske godt finde på at gå ind og banke på og meget, meget pænt og uden irritation forklare situationen og om det mon var muligt at han kunne skrue en smule ned. Han ville jo bare kunne sige nej, og så havde det jo ligesom været dét :)

Min nabo til den anden side hører også ofte høj musik. Én gang blev jeg edderrasende. Jeg skulle op en tirsdag kl 04 og på arbejde og bliver vækket af musik kl 02. Hun undskyldte så også mange gange og der er ingen sure miner mellem os.

Min overbo er den bedste man kunne tænke sig. Jeg hører ham kun når han støvsuger og har ellers én gang hørt lidt trampen rundt og leg på gulvet. Jeg tror han havde noget familie på besøg :)
0
Brugeravatar
Pjeps
Kort karma: 640
Geografisk sted: Det skønne København
Likede indlæg: 9790

Indlægaf Pjeps » 19. aug 2017, 10:32

Jeg har haft min del af rådne naboer, underboere og overboere. Den værste var den familie med en unge der stod og smækkede døren i, åbnede den igen og smækkede den i ca 50 gange i træk. Jeg påtalte det adskillige gange indtil den dag jeg fik nok, hvor jeg rasende farede ned og ringede på og sagde at hvis den unge ikke stoppede nu, ville jeg komme ned og tage døren af. Der blev aldrig smækket med døren sidenhen.

En familie længere nede af trappen havde rigtig mange børn og der lå altid mindst tyve par sko smidt ud over reposen på en smal køkkentrappe,jeg henstillede mange gange til at de tog dem ind eller stillede dem ind til siden, da alle var ved at falde over dem. Jeg stablede dem op ad døren adskillige gange så de væltede ind i køkkenet når de åbnede døren, jeg kylede dem ned i pose og hang den på døren og lige meget hjalp det. Og da jeg for Gud ved hvilken gang var ved at falde ned af trappen pga en sko blev jeg sgu sur. Så da det blev sen aften bevæbnede jeg mig en 10. Sekunders Lim, hvorefter jeg limede samtlige sko op på deres dør :genert: forøvrigt til stor morskab for resten af opgangen der var lige så trætte af at være ved at falde hver gang de skulle ned med skrald eller vasketøj.
20
:ninja:
Muddi
Kort karma: 377
Likede indlæg: 2185

Indlægaf Muddi » 19. aug 2017, 10:56

Mine nuværende naboer er der ikke problemer med. Min nabo er en enlig kvinde på 48. Hende kan man kun høre når hun går ud af sin dør, støvsuger, tørrer hår eller går på et gulvbræt der knirker

Min underbo er en fyr i tyverne, vil jeg tro. Han spiller ind imellem høj musik, men ikke ret længe og ikke ret tit.
0
Modesty Blame
Kort karma: 374
Likede indlæg: 6278

Indlægaf Modesty Blame » 20. aug 2017, 08:54

Min tidligere overbo var tilsyneladende medlem af LTF. Jeg er i hvert fald blevet afhørt i forbindelse med, at der var razzia deroppe. En af dem i opgangen ved siden af, havde "lånt" sin lejlighed ud til en gut, som legede med sprængstoffer i kælderen - det var så sidste år.
Så var der dem - lidt længere nede af vejen - som kom op og skændes, og den ene hældte så vodka over den anden og satte ild til ham.

Overboen flyttede for en måned siden. Ham, der lånte lejligheden ud, er vist blevet sagt op. Her er faktisk dejligt stille og roligt for tiden.

Til gengæld har jeg lige haft håndværkere i en uge. Jeg ryger ude på altanen. Min sambo fører lange og højlydte samtaler på Skype. Jeg vågner ofte meget tidligt, og ser tv.

Jeg tror faktisk, at jeg er en pissebelastende nabo.
1
Brugeravatar
hotlips
Kort karma: 421
Likede indlæg: 9199

Indlægaf hotlips » 21. aug 2017, 02:32

Vi har en tunghør ældre dame på den ene side og en mand der er flyttet ind i denne måned på den anden side men han virker flink nok indtil videre.

Det eneste jeg har at udsætte er damens rædsomme familie, hendes søn er sådan en Brian bøv og jeg har hørt ham true folk i telefonen når jeg har været i haven og han også var ude derinde.

Ellers er det mest de utallige katte der er en plage, vi har et bed lige under soveværelses vinduet hvor jeg har gjort mig stor umage med at plante til så der er blomster hele året, men det er i lange perioder også så overskidt at lugten hænger over det, og det gør mig virkelig gal.

Men ellers har vi nu været heldige, vores gamle nabo kom med gaver og påskeæg til min dreng og gav ham køreture på handicap scooteren og var i det hele taget vildt sød, det er mange af de ekstra naboer vi har fordi vi bor i et ret sammen tømrer rækkehus kvarter også og der er vist kun en enkelt der er en decideret sur kælling men hun er gammel og kommer ikke så tit ud så vi ser hende sjældent.

Men jeg har boet mange steder og jeg har haft en del virkelig mærkelige naboer, bla blev jeg engang inviteret på kaffe af, hvad der senere viste sig var to narkomaner og en prostitueret, jeg sagde pænt ja tak og mens jeg sad der smed den ene mand alt tøjet og blev iøvrigt ved med at sidde og drikke kaffe. Det gjorde jeg også men det blev den eneste gang jeg tog imod invitationer fra dem.
1
Brugeravatar
sansera
Kort karma: 82
Likede indlæg: 2509

Indlægaf sansera » 21. aug 2017, 06:43

sansera skrev:Vores gamle underbo var en mega døv og gammel dame. Eneste irriterende ting ved hende var, at hun ikke kunne lide at have høreapparat på om aften, så når hun så Barnaby lyttede vi til barnaby. Modsat så var hun helt okay med vores larm, grædende baby osv - for som hun sagde, jeg slukker bare for høreapparatet. :love: Hold kæft hvor jeg savner det!
Vores nye underbo er en ung kvinde, som har et sexliv, der åbenbart er så tilfredstillende, at hun bare må RÅBE undervejs. Et par gange om ugen altid mellem 1 og 3 om natten vågner jeg ved, at kvinden skriger 'åh jaaaaa ååhhhh jaaaaaaaaaaaaaaaaaaa fuck du er så fræk ja ja ja mmmmmmm JAAAAAAAAAAAA blive ved ÅHHHH jaaaaaaaaaaaa MMMMMMMMMMMMMMMMM Åh din pik er så stor åh SÅ STOR åhhhhhhhhhhhhhhhhhh' osv. osv. Det er jo dejligt for hende, helt sikkert, men også ret træls at vågne af. Når de ikke knepper, så skændes de. Højt. Igen ret ofte mellem 1 og 3 om natten.

Argh !!! Hendes kæreste er flyttet ind her i weekenden. :gisp: :panik:
3
Brugeravatar
LaMariposa
Kort karma: 2021
Likede indlæg: 22828

Indlægaf LaMariposa » 21. aug 2017, 10:53

sansera skrev:
sansera skrev:Vores gamle underbo var en mega døv og gammel dame. Eneste irriterende ting ved hende var, at hun ikke kunne lide at have høreapparat på om aften, så når hun så Barnaby lyttede vi til barnaby. Modsat så var hun helt okay med vores larm, grædende baby osv - for som hun sagde, jeg slukker bare for høreapparatet. :love: Hold kæft hvor jeg savner det!
Vores nye underbo er en ung kvinde, som har et sexliv, der åbenbart er så tilfredstillende, at hun bare må RÅBE undervejs. Et par gange om ugen altid mellem 1 og 3 om natten vågner jeg ved, at kvinden skriger 'åh jaaaaa ååhhhh jaaaaaaaaaaaaaaaaaaa fuck du er så fræk ja ja ja mmmmmmm JAAAAAAAAAAAA blive ved ÅHHHH jaaaaaaaaaaaa MMMMMMMMMMMMMMMMM Åh din pik er så stor åh SÅ STOR åhhhhhhhhhhhhhhhhhh' osv. osv. Det er jo dejligt for hende, helt sikkert, men også ret træls at vågne af. Når de ikke knepper, så skændes de. Højt. Igen ret ofte mellem 1 og 3 om natten.

Argh !!! Hendes kæreste er flyttet ind her i weekenden. :gisp: :panik:

Oh no :shock:

Som tidligere nabo til en, der skreg i vilden sky under sex vil jeg bare udtrykke min medfølelse.
1
:lun: Be brave

I’ll keep myself together keep on holding on...
No1
Kort karma: 253
Likede indlæg: 4561

Indlægaf No1 » 21. aug 2017, 11:11

Min underbo holdt fest til klokken 6 om natten til søndag. Vi lukkede ikke et øje. Jeg kvitterede ved at støvsuge, gøre rent, dyrke sex med min kæreste og bore lidt i væggen. :D
7
Don't get so tolerant that you tolerate intolerance.
Brugeravatar
PerXX
Kort karma: 103
Likede indlæg: 2675

Indlægaf PerXX » 21. aug 2017, 11:21

Mine overboer lyder som om de SKAL flytte samtlige møbler i deres lejlighed, mindst en gang om ugen.. og kun efter kl. 21!
2
Brugeravatar
Ghattner
Kort karma: 126
Likede indlæg: 5891

Indlægaf Ghattner » 21. aug 2017, 11:45

Mine overboer skråt over mig er et par unge fyre der bor sammen. De har meget ofte besøg af en ven og der er altid en gevaldigt renden op og ned af trapper. Derudover smækker de utroligt meget med dørene, så det runger i hele opgangen. Jeg er glad for at de ikke bor lige over eller under mig og har ondt af min nabo.
0
OberstNasig
Kort karma: 184
Likede indlæg: 2030

Indlægaf OberstNasig » 21. aug 2017, 18:03

Hold kæft, jeg har haft mange naboer, der gik mig på nerverne. Det er alligevel utroligt, at jeg skulle flytte til sted med en stærkt trafikeret vej udenfor og for første gang nogensinde ikke føle mig generet af støj. Men det er også en hvid form for støj, jeg ikke bemærker.

Det første sted jeg boede som ung, havde jeg soveværelse over min underbos soveværelse og han snorkede så højt, at jeg hørte alt i mit soveværelse. Han var vist hørehæmmet, for han modtog ofte Skype-opkald, som jeg kunne høre tydeligt. Han kom engang op og skældte udover, at der var blevet spillet musik. Hans facon var meget aggressiv, så jeg reagerede ligeså vredt og skældte ud for alle de nætter, hvor jeg fik forstyrret min nattesøvn.

Så har jeg boet tre andre steder, hvor der altid har været en nabo, der spillede abnormt højt musik i sommetider timevis, så mine glas vitterligt klirrede i skabene. Det sidste sted jeg boede, var slemt. Lejlighederne var dyre og fine, men mange studerende gik sammen om at leje dem. Pga. byggeriets design, var vi omgivet af 5 andre lejligheder, hvor vi ville blive generet ved støj. Der var stort set altid mindst een af disse 5, der skulle holde fest. Det var også een af grundene til at vi flyttede.

Her er det godt at bo trods trafikstøj. Vi har ingen underboer. Vi har kun overboer og dem kender vi ret godt. Dem vedsiden hører vi vitterligt aldrig, så jeg kan blive i tvivl om hvorvidt der overhovedet bor nogle mennesker derinde, men det gør der nu vist. Resten af bygningens boliger tilhører par i slut tyverne, start 30.
0
BDK
Kort karma: 0
Likede indlæg: 1

Indlægaf BDK » 26. aug 2019, 16:26

Er selv flyttet ind i en boligblok lejlighed for 6 md siden. Underboen spillede højt musik dagligt, endda indtil kl 4-5 stykker på hverdage. Efter 3 måneder røg han ud. Så er der lige ved siden af en indvandre familie med 8 børn som tumler rundt konstant fra de vågner til de går i seng. De smider ders sko ude i opgangen så man render og falder over dem. De roder i containeren og smider alt det lort de finder ude på græsplænen, og gårdmanden er også pænt træt af dem kunne jeg høre da han mumlede mens han gjorde rent efter dem :p

Overboen vågner op midt om natten og stamper rundt som en elefant, og jeg har derfor anskaffet mig en "white noise machine" som hjælper rigtig meget!

Alt i alt har jeg oplevet meget værre, men det er sgu de invandre familier der larmer mest. Uden tvivl. Jeg læste at en limede deres sko på deres dør, dét vil jeg også gøre!
1

Tilbage til "Livets forhold"