Statusopdateringer

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
kidkomb
Kort karma: 1152
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 9727

Re: Statusopdateringer

Indlægaf kidkomb » 23. okt 2015, 11:42

Fru Sunshine skrev:
kidkomb skrev:Men de har da ordbøger til den test har de ikke? Den er da svær, rigtig nok, men hvis det handler om, at slå ordene op i en ordbog, så kan man altså sagtens det i 2. klasse.

Det har de ikke, og der er ikke ret mange børn i 2. klasse, der kan slå op i en ordbog.

Det er også først at forvente at de kan lære omkring 4. klasse i følge LUS.

Ok. Det er også mange år siden jeg gik i skole. I 2.klasse havde vi dog stiftet bekendtskab med ordbøger, men brugte dem ikke aktivt. Jeg tænkte, at niveauet var blevet højere siden dengang.
Hvorfor er der så eet af spørgsmålene, hvor der decideret står, at de ikke må slå op i ordbogen?
0
Walk tall and cry with dignity.
Jeg gider ikke engang.
Give free love.
Brugeravatar
kidkomb

Indlægaf kidkomb » 23. okt 2015, 11:43

-dét spørgsmål med palindrom.
0
Jeg gider ikke engang.
Give free love.
Brugeravatar
icelady
Moderator
Kort karma: 556
Geografisk sted: Randers
Likede indlæg: 10340

Indlægaf icelady » 23. okt 2015, 11:47

På tredjeugen genopstår Carl Holst som kirkeordfører... og skal så nu igen forsvare papirer, der ikke giver mening i den virkelige verden.

Fnis.... :D
4
....

“I do not see why man should not be as cruel as nature” -A. Hitler
Brugeravatar
icelady
Moderator

Indlægaf icelady » 23. okt 2015, 11:49

Aspargsen skrev:
Er godt nok glad for af jeg ikke går i anden kklasse :ad!:

Det er jeg godtnok også. Palindrom..hvordan faen skal en i 2. klasse kunne vide, hvad det er??
1
....

Brugeravatar
icelady
Moderator

Indlægaf icelady » 23. okt 2015, 18:14

Som nogle ved, kommer jeg rundt på en del skoler. Jeg har også hørt om den nye skolereform hvor at man skal lave aktivitetstimer med eleverne. På Ulstrup Skole har man taget helt nye aktiviteter i brug for at få de ældste klasser med på ideen. Så måske skal de næste afsnit af "Unge Mødre" optages i Ulstrup

Billede

:D
7
....

Brugeravatar
Urtekussen
Kort karma: 356
Likede indlæg: 2717

Indlægaf Urtekussen » 23. okt 2015, 18:55

Jeg overvejer at samle onkels opdateringer og sende ind til Gyldendal...
5
200 kg i bænkpres?
Prøv med 4,8 kg i kussepres :deer:
Brugeravatar
lillebjoern
Kort karma: 197
Likede indlæg: 1985

Indlægaf lillebjoern » 23. okt 2015, 21:46

Billede

Det er sådan en rigtig feministkvinde der har lagt den her op. Først: Ja, hvad ellers? Og så har jeg bare lyst til at kommentere, "hvad med faderen?" :stoned: (og derudover... "Hot Moms Club"....)
4
If you love something, set it free. Unless it’s a tiger.
:danse:
Brugeravatar
2SHY
Kort karma: 941
Geografisk sted: Aalborg
Likede indlæg: 8524

Indlægaf 2SHY » 24. okt 2015, 08:18

:puke:
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
2
Intet dør langsommere og mere smertefuldt end en drøm

Don't wait for a light to appear at the end of the tunnel, stride down there and light the bloody thing yourself

Tak fordi du trimmer indlæg med mange citater :blomst:
Brugeravatar
2SHY
Kort karma: 941
Geografisk sted: Aalborg
Likede indlæg: 8524

Indlægaf 2SHY » 24. okt 2015, 08:51

Og endnu en
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
1
Intet dør langsommere og mere smertefuldt end en drøm

Don't wait for a light to appear at the end of the tunnel, stride down there and light the bloody thing yourself

Tak fordi du trimmer indlæg med mange citater :blomst:
Brugeravatar
Fru Sunshine
Moderator
Kort karma: 1019
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 9242

Indlægaf Fru Sunshine » 24. okt 2015, 11:30

Jeg var åbenbart træt af snøfte-kæde-ting for 4 år siden. Den her dukkede i hvert fald op som "minde".

"I 1986 var Peter Davies på ferie i Kenya. På en tur gennem bushen, så han en ung hanelefant stå med det ene ben oppe i luften. Elefanten så ud til at være i nød, så Peter nærmede sig meget forsigtigt. Han lagde sig på det ene knæ, undersøgte elefantens fod og fandt et stort stykke træ dybt begravet i den. Så omhyggeligt og så skånsomt som han kunne, lirkede Peter træstykket ud med sin kniv. Elefanten satte sin fod ned og vendte sig mod manden. Med et nysgerrigt blik stirrede han på Peter i lang tid.
Peter stod som forstenet og tænkte kun på, om han nu blev trampet ned. Til sidst trompeterede elefanten højt, vendte sig og gik bort. Peter glemte aldrig elefanten eller den dags begivenheder.

20 år senere gik Peter gennem Chicago Zoo med sin søn. Da de nærmede sig elefanternes indhegning, vendte en af de store skabninger sig om og gik over i nærheden af, hvor Peter og hans søn stod. Den store hanelefant stirrede på Peter, løftede sin forreste fod fra jorde og satte den ned igen. Elefanten gjorde det flere gange. Så trompeterede den højt, mens den stirrede på manden.
Med mødet i 1986 i erindringen, kunne Peter ikke lade være med at spekulere på, om det var den samme elefant. Peter tog mod til sig, klatrede over rækværket, og trængte ind i indhegningen. Han gik helt hen til elefanten og stirrede undrende på den. Elefanten trompeterede igen, snoede sin snabel omkring et af Peters ben og smækkede ham mod rækværket og dræbte ham øjeblikkeligt.

Sandsynligvis var ikke den samme elefant.

Dette er til alle, der poster de der røvsyge snøftehistorier på min væg."
16
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.
Brugeravatar
icelady
Moderator

Indlægaf icelady » 24. okt 2015, 14:25

Ateist søger julehjælp - Det' cool
Buddist søger julehjælp - Det' cool
Kristen søger julehjælp - Det' cool
Muslim søger julehjælp - Det' forkasteligt!
WTF Danmark !! Fuck danskerne og deres skabsracisme !!
2
....

Brugeravatar
ShuruQ
Kort karma: 1068
Likede indlæg: 7794

Indlægaf ShuruQ » 24. okt 2015, 15:50

Ja, ja, den er åndssvag men samtidig også lidt sjov :-D.

Dette er historien om et lykkelig par, som havde været gift i nogle år.
Det eneste der skabte kurre på tråden, var at manden havde den dårlige vane at fise højlydt hver morgen når han vågnede.
Lyden vækkede konen og lugten ofte så slem at hun fik tårer i øjnene o...g............... ...gispede efter vejret.
Hver morgen tiggede hun ham om at stoppe med at presse dem sådan ud, for det var ganske ulækkert og måske ville han en dag, ende med at presse sine indvolde ud.
Hans svar var altid det samme.. At det var ganske naturligt at lukke luft ud.
Årene gik og han fortsatte med at blæse den ene fis ud efter den anden.
Så en juleaften lige over middag, hvor konen stod og var ved at klargøre kalkunen til om aftenen mens hendes mand fik sig en middags lur, stod hun og kikkede på hjerte, lever, hals, og anden indmad som hun lige havde taget ud af kalkunen og hun fik en lidt ondskabsfuld ide.
Hun tog skålen og listede oven på ind i soveværelset, hvor hun ganske stille løftede på hans dyne. Trak forsigtig ned i elastikkanten på hans underbukser og hældte indholdet af indvolde og andet godt fra skålen ned i dem.
Efter et stykke tid, hørte hun sin mand vågne med hans sædvanlige trompeteren som i dag dog blev afløst af et skrig der kunne vække selv en død.
Derefter lød der løbende fodtrin da han drønede ud på badeværelset.
Konen faldt ned af køkken stolen af grin mens tårene løb ..
Endelig efter alle disse år, havde hun fået skovlen under ham.
Ca. 20 minutter senere, da hun næsten havde fået kontrol over sig selv igen, kom hendes mand ned af trappen, stadig i sine blodige underbukser, med et udtryk af rædsel malet over ansigtet.
Hun bed sig i læben og undertrykte en latter før hun omsorgsfuldt spurgte ham om hvad der var i vejen.
Han svarede:” Skat, du havde ret .. Alle disse år advarede du mig og jeg lyttede ikke til dig!”
Hvad mener du? spurgte hun. Jo .. Altså .. Du advarede mig altid om at en dag ville jeg fise mine indvolde ud og i dag var det godt nok lige ved at lykkedes....
Men ved Guds hjælp, vaseline og to fingre, tror jeg faktisk at jeg fik det meste tilbage ind igen :-)))))
4
I have a dream called Palestine, Israel called a nightmare. Alas, the reality is a nightmare for those who dream.
Brugeravatar
ShuruQ
Kort karma: 1068
Likede indlæg: 7794

Indlægaf ShuruQ » 24. okt 2015, 16:59

DEL DEL DEL TAK TAK TAK!

"Privilegium at få lov til at være i Danmark ?"

Hej Støjberg..
Du er så s*** uintillligent, så ynkelig, så smålig at høre på. Nu har jeg på alle måder fået nok af at DU stakkels kvinde prøver at overbevise et helt samfund/land om at sådan nogle som MIG skal igennem ild og vand for at blive betragtet som værdig nok til at opholde os i VORES land og for at have samme rettigheder som alle andre DANSKER!

Nu skal du høre her:

Jeg er 23 år gammel. Jeg er FØDT og OPVOKSET i Danmark. Jeg har ARBEJDET siden jeg var 13 år. Jeg er ikke KRIMINEL. Jeg er FÆRDIGUDDANET sygeplejerske. Jeg er lige nu udstationeret som DANSK SYGEPLEJERSKE i Norge. Jeg BETALER lige så meget SKAT som alle gør. Det betyder at: Jeg tjener VORES land mindst lige så meget som dine børn gør!

Men ved DU hvad jeg skal igennem for at mit liv bliver nemmere i DANMARK:

Jeg skal betale 800 kr for at gå igennem en dansk prøve for at bekræfte at jeg ved nok om det land jeg bor i. Så skal jeg vente 6 mdr for at betale politiet 1000 kr som skal forhøre mig omkring hvorfor jeg gerne vil være DANSKER. Så skal jeg udfylde et ansøgningsskema på 100 sider. Efterfølgende skal jeg vente 1 år på at de søde mennesker i Justitsministeriet behandler min sag. Hvis Justitsministeriet mener at opfylder alle kriterier for at blive DANSKER så skal jeg vente i 2 år yderligere for at kunne kalde mig selv DANSKER. Alt dette kan lade sig gøre hvis DU ikke laver endnu en latterlig lovændring omkring hvor besværligt det skal være for mig at opholde MIG i MIT land!

Og ved du hvorfor jeg mener at du er så ynkelig at høre på:

DU taler til et samfund som ingen anelse har omkring hvor besværlig en proces vi skal igennem bare for at DU skal vurdere hvorvidt vi har lov til at kalde os for DANSKER eller EJ!

Så nu siger du:

»Der skal stilles håndfaste krav, hvis man vil opholde sig permanent i Danmark. Man skal være selvforsørgende, holde sig ude af kriminalitet og i øvrigt forstå dansk og det danske samfund,« siger ministeren til Berlingske Nyhedsbureau.

Så må du som minister kunne svarer mig på:

KAN DU GIVE MIG EN GOD GRUND TIL AT DU SKAL GØRE MIT LIV SÅ BESVÆRLIGT ?!

KAN DU GIVE MIG EN ENESTE GOD GRUND TIL AT DU SKAL OMTALE MIG SOM MINDRE VÆRD I MIT LAND?!

Men ved DU hvad:

DU ønsker at jeg giver op, men NEJ!

DU er den sidste der skal fortælle mig hvem JEG er og hvor værdig jeg er til at have samme rettigheder som alle andre i det LAND jeg bor i!

Håber ALLE vil være sød at dele mit opslag så jeg kan tage MIN kamp op og forsvare mig selv!

God dag heart-humørikon
0
I have a dream called Palestine, Israel called a nightmare. Alas, the reality is a nightmare for those who dream.
Brugeravatar
Miss_no_More
Kort karma: 44
Geografisk sted: Nordjylland
Likede indlæg: 946

Pinlige Facebook

Indlægaf Miss_no_More » 25. okt 2015, 22:57

Her må der postes alle de pinlige, dumme og tåkrummende ting, vi ser på Facebook.

TS lægger ud :-D

FB_IMG_1445813298187.jpg
Senest rettet af Miss_no_More 1. nov 2015, 23:16, rettet i alt 1 gang.
0
HYTTEOST SAVES THE DAY :slem:
Brugeravatar
kidkomb

Indlægaf kidkomb » 26. okt 2015, 12:06

What the actual fack??

Min kærestes kommentar var: Hvis man liker opslaget (som min fanatiske søster har gjort) tror du så der er en app, hvor man kan downloade en sølvpapirshat? :lol:
IMG_20151026_130317.JPG
3
Jeg gider ikke engang.
Give free love.

Tilbage til "Generelt"