Statusopdateringer

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
DenSyngendeLussing
Kort karma: 91
Likede indlæg: 1504

Re: Statusopdateringer

Indlægaf DenSyngendeLussing » 21. jul 2016, 09:55

Smiling_Goat skrev::rulle:

"Alle omkring 35 år, eller over. Skulle læse dette – Kopieret fra en ven.
Skulle tjekke ud ved kassen i det lokale supermarked for nylig, da den unge kassearbejder foreslog jeg skulle tage mit eget indkøbs net med næste gang, pga. plastik poser skader miljøet. Jeg undskyldte og forklarede, ”Vi havde ikke denne grønne ting, tilbage da jeg var ung”
Kassemedarbejderen svarede, ”Det er jo vores problem i dag” Jeres generation bekymrede jer ikke om miljøet til de kommende generationer”. Hun havde ret i en ting, ” ´vores generation havde ikke denne grønne ting i ”vores” dage. Så hvad gjorde vi dengang ??

Efter lidt betænknings tid, og ”soul-searching” om ”vores” gamle dage, er her hvad jeg kan huske, at vi havde:

Dengang, sendte vi mælkeflaskerne, sodavands-, og ølflasker tilbage til butikken. Butikken sendte dem tilbage til fabrikken, så de kunne blive vasket, steriliseret og fyldt op igen, så man kunne bruge de samme flasker gentagne gange. Så de virkelig blev genbrugt. Men vi havde ikke den grønne ting tilbage i de gamle dage.

Vi gik op af trapper, fordi vi ikke havde rulletrapper i alle butikker og kontorbygninger. Vi gik til butikken og gik ikke ind i en 300 hestekræfter stor maskine hver gang vi sku to stoppesteder. Men hun havde ret. Vi havde ikke denne grønne ting tilbage i de gamle dage.

Dengang, vaskede vi vores babyers bleer pga. vi ikke havde de der smid-væk-slags. Vi tørrede tøj på en tørresnor, ikke i en energi slugende maskine der brænder 230 volt strøm af - - vind og solkraft tørrede vores tøj dengang i vores gamle dage. Børn fik tøj fra deres brødre og søstre eller venner, ikke altid helt nyt mærketøj. Men den unge dame havde ret. Vi havde ikke den grønne ting tilbage i de gamle dage.

Dengang havde vi et TV, eller radio, i huset - - ikke i alle rum. Og Tv’et havde en lille skærm på størrelse med et lommetørklæde (husker I dem?), ikke en skærm på størrelse med Bornholm. I køkkenet mixede og rørte vi med vores hænder, pga. vi ikke havde elektriske maskiner til at gøre alt arbejdet for os. Når vi sendte skrøbelige ting med posten forede vi med gamle aviser for at beskytte det, ikke skumgummi eller bobleplast. Dengang satte vi ikke gang i en maskine og brændte benzin af bare for at slå græs. Vi brugte en håndskubbet græsslåmaskine, som kørte på menneskekraft. Vi motionerede ved at arbejde, så vi ikke behøvede at tage i motionscenter, for at løbe på løbebånd, som bruger strøm til at virke. Men hun havde ret. Vi havde ikke den grønne ting dengang i de gamle dage.

Vi drak fra en hane når vi var tørstige, i stedet for at bruge plastikkopper eller flasker hver gang vi skulle have lidt vand. Vi brugte fyldepenne, som vi kunne genfylde med blæk, i stedet for at købe nye kuglepenne, og vi skiftede bladet ud på vores barberskraber, i stedet for at smide hele skraberen ud, bare pga. bladet var blevet sløvt. Men vi havde ikke den grønne ting dengang i de gamle dage.

Dengang, tog folk bussen, og børn kørte på deres cykler til skole, eller gik i stedet for at gøre deres mor og far til en 24 timers taxi service. Vi havde en stikkontakt i rummet, ikke en hel sværm af stik til at supplere et dusin af apparater. Og vi behøvede ikke et computerstyret aggregat for at modtage et signal fra en satellit 2.000 kilometer ude i rummet, for at guide os hen til den nærmeste pizzabar (som ikke lå på hvert gadehjørne). Men er det ikke trist, at den nuværende generation beklager sig over, hvordan vi "gamle" mennesker var, bare pga. vi ikke havde denne grønne ting, dengang i de gamle dage.

Vær så venlig at smide dette op på din facebook profil så andre egoistiske gamle mennesker, der behøver en lektion i at konversere med smart-buksede unge, kan læse dette.

Bare husk, den grønne ting kom pga. at de gamle gjorde fremskridt, så dem der lever i dag, kunne få en bedre levestandard.
Efter opfodring lånt af en ven, som har bedt om at få det spredt rundt"

Det er vist første gang, jeg rent faktisk har lyst til at skrive: "Årh så hold dog mund" i kommentarfeltet :genert:

Der er s** nok også andre miljøtiltag end genanvendelig indkøbsposer i dag skal du se.

#thathappened
0
Brugeravatar
Miss_no_More
Kort karma: 44
Geografisk sted: Nordjylland
Likede indlæg: 946

Indlægaf Miss_no_More » 21. jul 2016, 16:12

Jeg er måske lidt i det irritable hjørne, men det er mig simpelthen ugribeligt, hvorfor nærmest INGEN på Facebook gider bruge komma :wacko: Ja, faktisk er punktummer jo også overflødige.

Detnæsteblivervelatmellemrummetogsåforsvinder. Ogpytdeterjosånemtatforståtekstenalligevel :rulle:

sketch-1469117184593.png
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
3
HYTTEOST SAVES THE DAY :slem:
Brugeravatar
Miss_no_More
Kort karma: 44
Geografisk sted: Nordjylland
Likede indlæg: 946

Indlægaf Miss_no_More » 21. jul 2016, 17:20

Min kærestes onkel, som ikke er så øvet ud i det der Fjæsbook, har lige smidt en video af en hund der mishandles op på min newsfeed :sur: :whine: Ikke fordi han delte den, nej nej, fordi han kommenterede den med "det er ikke noget at lægge på Facebook".............. :mellow:
Senest rettet af Miss_no_More 21. jul 2016, 21:01, rettet i alt 1 gang.
1
HYTTEOST SAVES THE DAY :slem:
Brugeravatar
2SHY
Kort karma: 938
Geografisk sted: Aalborg
Likede indlæg: 8509

Indlægaf 2SHY » 21. jul 2016, 18:51

Miss_no_More skrev:Jeg er måske lidt i det irritable hjørne, men det er mig simpelthen ugribeligt, hvorfor nærmest INGEN på Facebook gider bruge komma :wacko: Ja, faktisk er punktummer jo også overflødige.

Detnæsteblivervelatmellemrummetogsåforsvinder. Ogpytdeterjosånemtatforståtekstenalligevel :rulle:

sketch-1469117184593.png

Der er vi nærmest allerede med hashtags :tie:
3
Intet dør langsommere og mere smertefuldt end en drøm

Don't wait for a light to appear at the end of the tunnel, stride down there and light the bloody thing yourself

Tak fordi du trimmer indlæg med mange citater :blomst:
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Kort karma: 772
Likede indlæg: 10272

Indlægaf DetSorteCirkus » 21. jul 2016, 19:54

Jeg læste først opdateringen om «den grønne ting», som om afsenderen særligt henvendte sig til 35-årige, fordi de var vedkommendes jævnaldrende, og kunne ikke lige genkende beskrivelsen af Danmark dengang :lol: Det lød pænt amish-agtigt.
3
Je suis un tableau noir.
Brugeravatar
hotlips
Kort karma: 115
Likede indlæg: 1300

Indlægaf hotlips » 21. jul 2016, 22:14

Smiling_Goat skrev::rulle:

"Alle omkring 35 år, eller over. Skulle læse dette – Kopieret fra en ven.
Skulle tjekke ud ved kassen i det lokale supermarked for nylig, da den unge kassearbejder foreslog jeg skulle tage mit eget indkøbs net med næste gang, pga. plastik poser skader miljøet. Jeg undskyldte og forklarede, ”Vi havde ikke denne grønne ting, tilbage da jeg var ung”
Kassemedarbejderen svarede, ”Det er jo vores problem i dag” Jeres generation bekymrede jer ikke om miljøet til de kommende generationer”. Hun havde ret i en ting, ” ´vores generation havde ikke denne grønne ting i ”vores” dage. Så hvad gjorde vi dengang ??

Efter lidt betænknings tid, og ”soul-searching” om ”vores” gamle dage, er her hvad jeg kan huske, at vi havde:

Dengang, sendte vi mælkeflaskerne, sodavands-, og ølflasker tilbage til butikken. Butikken sendte dem tilbage til fabrikken, så de kunne blive vasket, steriliseret og fyldt op igen, så man kunne bruge de samme flasker gentagne gange. Så de virkelig blev genbrugt. Men vi havde ikke den grønne ting tilbage i de gamle dage.

Vi gik op af trapper, fordi vi ikke havde rulletrapper i alle butikker og kontorbygninger. Vi gik til butikken og gik ikke ind i en 300 hestekræfter stor maskine hver gang vi sku to stoppesteder. Men hun havde ret. Vi havde ikke denne grønne ting tilbage i de gamle dage.

Dengang, vaskede vi vores babyers bleer pga. vi ikke havde de der smid-væk-slags. Vi tørrede tøj på en tørresnor, ikke i en energi slugende maskine der brænder 230 volt strøm af - - vind og solkraft tørrede vores tøj dengang i vores gamle dage. Børn fik tøj fra deres brødre og søstre eller venner, ikke altid helt nyt mærketøj. Men den unge dame havde ret. Vi havde ikke den grønne ting tilbage i de gamle dage.

Dengang havde vi et TV, eller radio, i huset - - ikke i alle rum. Og Tv’et havde en lille skærm på størrelse med et lommetørklæde (husker I dem?), ikke en skærm på størrelse med Bornholm. I køkkenet mixede og rørte vi med vores hænder, pga. vi ikke havde elektriske maskiner til at gøre alt arbejdet for os. Når vi sendte skrøbelige ting med posten forede vi med gamle aviser for at beskytte det, ikke skumgummi eller bobleplast. Dengang satte vi ikke gang i en maskine og brændte benzin af bare for at slå græs. Vi brugte en håndskubbet græsslåmaskine, som kørte på menneskekraft. Vi motionerede ved at arbejde, så vi ikke behøvede at tage i motionscenter, for at løbe på løbebånd, som bruger strøm til at virke. Men hun havde ret. Vi havde ikke den grønne ting dengang i de gamle dage.

Vi drak fra en hane når vi var tørstige, i stedet for at bruge plastikkopper eller flasker hver gang vi skulle have lidt vand. Vi brugte fyldepenne, som vi kunne genfylde med blæk, i stedet for at købe nye kuglepenne, og vi skiftede bladet ud på vores barberskraber, i stedet for at smide hele skraberen ud, bare pga. bladet var blevet sløvt. Men vi havde ikke den grønne ting dengang i de gamle dage.

Dengang, tog folk bussen, og børn kørte på deres cykler til skole, eller gik i stedet for at gøre deres mor og far til en 24 timers taxi service. Vi havde en stikkontakt i rummet, ikke en hel sværm af stik til at supplere et dusin af apparater. Og vi behøvede ikke et computerstyret aggregat for at modtage et signal fra en satellit 2.000 kilometer ude i rummet, for at guide os hen til den nærmeste pizzabar (som ikke lå på hvert gadehjørne). Men er det ikke trist, at den nuværende generation beklager sig over, hvordan vi "gamle" mennesker var, bare pga. vi ikke havde denne grønne ting, dengang i de gamle dage.

Jeg er
Vær så venlig at smide dette op på din facebook profil så andre egoistiske gamle mennesker, der behøver en lektion i at konversere med smart-buksede unge, kan læse dette.

Bare husk, den grønne ting kom pga. at de gamle gjorde fremskridt, så dem der lever i dag, kunne få en bedre levestandard.
Efter opfodring lånt af en ven, som har bedt om at få det spredt rundt"

Det er vist første gang, jeg rent faktisk har lyst til at skrive: "Årh så hold dog mund" i kommentarfeltet :genert:

Der er s** nok også andre miljøtiltag end genanvendelig indkøbsposer i dag skal du se.

Jeg er snart fyrre og jeg har ikke oplevet mælkeflasker eller fjernsyn med miniskærme men jeg kan til gengæld tydeligt huske iltsvind, fjorddød og slagsmål omkring ansvaret for harboøre, gamle lossepladser der blev gemt og alle vandløbene der måtte tilbageføres for mange millioner mens der måtte stoppes igangværende byggeri fordi der ikke var penge til det hele.

Man har fanme boet i en hule hvis ikke man har hørt om miljøproblemer og det var jo meget store sager der kørte i midtfirsrne, faktisk vil jeg mene de fyldte en del mere fordi medieudvalget var helt anderledes.

At mange så valgte at leve videre som før er da ikke noget at prale af.
9
Brugeravatar
hotlips
Kort karma: 115
Likede indlæg: 1300

Indlægaf hotlips » 22. jul 2016, 20:16

En af mine gamle buddies jeg var bven og af og på -fling med i en del år skriver mærkelige takketaler til en der hjælper ham med at købe potteplanter ,nu er det 4 eller 5 gang og hun er den eneste han gør det ved.

Han er notorisk skørtejæger også selvom han har været gift i årevis og jeg sidder bare og drømmer om at skrive "takketaler til en plantedame,ta dig sammen mester ... Jeg sætter 100 dask på du knalder hende "

Men jeg skal nok lade være.
2
Brugeravatar
Dirtylittledevil
Kort karma: 871
Likede indlæg: 11747

Indlægaf Dirtylittledevil » 22. jul 2016, 22:16

Ja, der har været en hel del Pokemon-opdateringer på min facebook i den seneste tid. Men nu er der så uafhængigt af hinanden flere af mine midaldrende facebookvenner der fortælle noget med "Find Holger" og at det var ham man ledte efter i de gode gamle dage, og nu orker de ikke at lede efter andre (Hvorefter de poster nogle billeder af Holger). De synes vist selv det er en utroligt morsom sammenligning.
9
The more I eat the butter I feel
Smiling_Goat
Kort karma: 467
Likede indlæg: 5906

Indlægaf Smiling_Goat » 23. jul 2016, 16:39

Endnu et Næstved moment...

(Gør jer selv den tjeneste at ikke læse det hele :træt: )

"Næsten som jeg husker det.
Engang for mange år siden, helt sikkert i 1964, var jeg sammen med min forlovede kørt ned på Lolland ved Nakskov hvor der var et stykke strand hvor man kunne bade nøgne.
Vi fandt da også en parkeringsplads lige ved siden af en lille købmand, efter at have smidt al tøjet i bagagerummet, spør pigen om der er mere der skal derned, dum som jeg er siger jeg nej og lige i det samme smækker hun klappen i og vi er låst ude, jeg havde lagt nøglen til bilen i bagagerummet da jeg jo var helt bar og derfor ikke havde nogen lommer.
Nu var gode råd blevet dyre, for hvad skulle vi gøre ? Heldigvis var pigen uden hemninger, da hun siger; jeg går da bare over til købmanden og spørger om han ikke har noget værktøj vi kan låne, hun kom da også tilbage med en stor skruetrækker som jeg kunne lirke låsen op med.
Forøvrigt havde vi en god tur til stranden. Har tit tænkt på hvad købmanden har tænkt med en nøgen pige i forretningen, men måske var det ikke første gang der er nogen der har låst sig ude af deres bil.
Mens jeg husker det, så var der også en gang nede ved Stigsnæs hvor vi ville gå en tur langs vandet, der skulle være et kanonbatteri fra en eller anden krig et stykke fremme, Jeg havde da badebukser og en undertrøje på, konen havde kun en af mine undertrøjer på og ellers sandaler
Da jeg bad henne om at tage et par bukser på blev hun sku` sur, kan man nu forstå det, man kan da ikke gå med røven bar på offentlige steder, eller kan man ???"

Delt i byens facebookgruppe. Alle i hele Næstved har altså mulighed for at læse hans historie. Men hvorfor?!

Hvorfor Lars?!
9
JoyNips
Kort karma: 222
Likede indlæg: 2933

Indlægaf JoyNips » 23. jul 2016, 16:51

Jeg morede mig på en lidt makaber måde i går aftes, da adskillige på min venneliste lavede statusupdates a la "puha, så kommer det tæt på lille Danmark".

Selektiv hukommelse og geografiske udfordringer much?
5
Buller
Kort karma: 29
Likede indlæg: 643

Indlægaf Buller » 23. jul 2016, 23:44

Dirtylittledevil skrev:Ja, der har været en hel del Pokemon-opdateringer på min facebook i den seneste tid. Men nu er der så uafhængigt af hinanden flere af mine midaldrende facebookvenner der fortælle noget med "Find Holger" og at det var ham man ledte efter i de gode gamle dage, og nu orker de ikke at lede efter andre (Hvorefter de poster nogle billeder af Holger). De synes vist selv det er en utroligt morsom sammenligning.

Ham fandt jeg faktisk for nogle år siden på Wacken Festival, siden da har mit liv været fuldendt. Jeg venter faktisk bare på at dø så jeg kan prale i det næste liv også. :afro:
1
Brugeravatar
TheAuthor
Kort karma: 52
Likede indlæg: 407

Indlægaf TheAuthor » 24. jul 2016, 07:52

Hele Facebook Randers har åbenbart kollektivt fået en prop og er pissed over hele verden.

Lige nu er der en tråd om nogle ældreboliger, der bliver nedlagt (byggeriet er fredet og ikke-tidssvarende til ældreboliger). Beboerne bliver - selvfølgelig - flyttet til andre boliger, men da kommunen har lejemålet nogen tid endnu, bliver byggeriet så midlertidigt omdannet til boliger til flygtninge.
Så nu er historien pludselig "VORES ÆLDRE BLIVER SMIDT UD AF SINE BOLIGER, FOR AT LAVE PLADS TIL FLYGTNINGE, HVAD ER DET FOR NOGET?!!!!!!."
Og så kommer alle de fremmedfjendske og gamle sure damer (typen der normalt sidder godt gemt hjemme i stuen og lurer ud gennem persiennerne, er min fordom.) ellers frem fra sit skjul. Bl.a. disse kommentarer;

Typisk Randers og vores rådne politiker.
Det undre mig hvordan en flygtning kan ha råd til en bil, når vi har dansker der ikke kan få hjælp til de mest almindelige hverdags ting !!!!!

så er det måske derfor de brokker sig over de får for lidt i flygtningehjælp , de har jo for lidt til at kunne forsørge sig selv og deres familie i en måned , hvilket der blev skrevet om for ca. 2 måneder siden i aviserne samtidig sidder de med deres smart mobil det er uhørt , vi andre køber ikke sådanne ting når vi skal få enderne til at nå sammen , hvis vi ønsker at leve og bo godt må vi selv betale , jeg forstår ikke dette samfund mere vores syge medborger får ingen hjælp , vores ældre er det samme de får så lidt så den knap har råd til tøj

(og smartphonen kan jo ikke være købt før de blev flygtninge ?! :stoned: )

Det er sådan noget svineri at disse flygtninge kan komme til et fremmede land og te sig som om at det er deres land vi skulle møde talstærkt op til det næste byrådsmøde og spærre indgangen til salen pg med banner og kampråb det går ko ud over dem også på pengepungen for at disse elementer skal forsørges og vi kan jo så også takke dem på borgen for dette

Kampråb ligefrem ?! :stoned: :lol: Da hun bliver spurgt om hun overhovedet kender til nogle af disse flygtninge er svaret;

se jeg bor tæt på ikke mindre end to af dem og tror du at hvis en af deres unger kommer cyklende at de så holder sig tilbage for at ramme dig nej det gør de sku ikke det måtte jeg sande i går da jeg gik på fortovet og der kom 4 drenge cyklende og hvor hved at ramme ind i mig også siger man pænt til dem af det er gaden man køre på og ikke fortovet også kommer der bare en kommenter på deres eget sprog så mig skal du ikke diskuter disse elementer med om for selv de voksen er totale ligeglad og i venligboer i ser bare den anden vej fordi at der lige er nogle der opgøre sig pænt og det er sku få af dem se dig dog om i verden og se hvad der sket England 2 til 3 steder de har overtaget byer i og det forgår andre steder i verden h og de er kommet til så jeg skal hverken være i stue eller så meget spm havde min omgang med disse mensker

Uha uha, så du bor tæt på hele TO! 2!! af disse "elementer" (wtf? elementer?!) Derudover; hvad er det du skriver dame? :stoned:

Kl. 9.51 og jeg er allerede træt af verden for i dag.
11
Everyone Deserves Their Happy Ending ..
Brugeravatar
TheAuthor
Kort karma: 52
Likede indlæg: 407

Indlægaf TheAuthor » 24. jul 2016, 09:16

Diskussionen ældre vs. flygtninge fortsætter på Facebook.

En kvinde skriver ala ; "Dem der så godt kan lide flygtninge kunne jo have dem boende selv! Så der er plads til ældre, plejehjem, vores syge mm!!!"

Så hun kan ikke lide ældre mennesker ? :lol:
1
Everyone Deserves Their Happy Ending ..
Brugeravatar
Velvet-Goldmine
Kort karma: 95
Likede indlæg: 1526

Indlægaf Velvet-Goldmine » 24. jul 2016, 12:25

:-D

13700189_1175824789106636_4118109350553181561_n.jpg
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
4
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Kort karma: 772
Likede indlæg: 10272

Indlægaf DetSorteCirkus » 24. jul 2016, 13:33

TheAuthor skrev:Diskussionen ældre vs. flygtninge fortsætter på Facebook.

En kvinde skriver ala ; "Dem der så godt kan lide flygtninge kunne jo have dem boende selv! Så der er plads til ældre, plejehjem, vores syge mm!!!"

Så hun kan ikke lide ældre mennesker ? :lol:

Plejehjem skal også på plejehjem? :gruble: :stoned: :klap:
1
Je suis un tableau noir.

Tilbage til "Generelt"