Statusopdateringer

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
TheAuthor
Kort karma: 52
Likede indlæg: 411

Re: Statusopdateringer

Indlægaf TheAuthor » 24. jul 2016, 16:08

TheAuthor skrev:Diskussionen ældre vs. flygtninge fortsætter på Facebook.

En kvinde skriver ala ; "Dem der så godt kan lide flygtninge kunne jo have dem boende selv! Så der er plads til ældre, plejehjem, vores syge mm!!!"

Så hun kan ikke lide ældre mennesker ? :lol:

Endelig blev tråden så slettet derinde, meeen så beslutter en anden for af starte en ny diskussion;

Nååe, men nu har jeg så sat og læst med og fulgt en tråd her på siden... hvor min mor har skrevet ,hvorledes hun opfatter situation XXXXXX (stednavn slettet),
jeg må blot ryste på hovedet af nogen bemærkninger og visse nedladende bemærkninger til min mor , , nogle kæfter om tilstanden de tilsyneladende intet kender til
Jeg er beboer i XXXXXX,blev tildelt bolig for 1 år og 3mdr siden af visitation ,da jeg desværre var udsat for en fejl operation ,som har gjort mit ben er skadet, ,min far på 83 år, har boet i XXXXXX i mange år, jeg blev ikke fortalt af visitation ,at stedet skulle lukke ned,.. havde jeg vidst det, havde jeg søgt andet, ..jeg følte mig priviligeret ,over at måtte blive visiteret til en overskuelig bolig på 3 sal,med fine forhold,elevator der kan klare 680 kg .. hentyder til manden som herinde beskrev ,at folk blev federe og federe og dørene var for små i XXXXXX( hvilket heller ikke er korrekt). Ingen nede i XXXXXX vidste for et år siden stedet skulle tømmes, min far er / har været super glad for sin bolig , der forøvrigt er særdeles,handicap venlig godt indrettet ,og med fin plads til trods for han både har rollator,kørestol og gang stativ, Et skønt sted , hvor det er masser af hjerte rum ,og varme til alle.. også flygtninge.. Hvad med om det var blevet til 30 syriske familier og 30 danskere, hvorfor er det folk herinde kommer med de spydige bemærkninger, , kender du for eksempel nogen YY ,? Siden du udtaler de ikke er beboelige osv, at det længe havde været bestemt stedet skulle lukke.. jeg kan fortælle dig så meget , at for 3mdr siden, stod personalet og bedyrede stedet var fredet, at der ikke var udsigt til lukning ..og det er fakta, vi er alle meget glade for personalet i ,XXXXXX ,, så dette var på ingen måder et angreb mod dem .. Det startede med at nogle af mine dejlige naboer ,anbefaler XXXXXX til deres venner .. disse får afslag og flere får afslag, på trods af flere lejligheder stod tomme, Det var der mange som ikke forstod, så kom der et møde og flere møder og de 6 tomme lejligheder ble beboet af seks flygtninge familier,nærmest inden de som bor hernede i forvejen vidste hva som skulle ske, Det er ikke flygtninges skyld og angreb på dem på nogen måder,det er kun godt vi kan hjælpe, men det fremmer jo ikke ligefrem noget og skabte da mere forvirring .. ja endda større kløft mellem den gamle dame som har boet der i mange år og den nye familie ..og det er ikke deres skyld men de " skide sprællere"; som har sat og besluttet måden det foregår på, og ja det kan sgu godt være lejligheder ikke er i top top moderne form, men handicap venlige og fine ældre boliger er det ... jeg kan sige her.., at beboerne i XXXXXX generelt føler sig vraget, 2 sorteret, ,frustreret , sårbare over dagens gang.. at skulle rykke telt pæle op, og lukke det kapitel af deres liv ned på den måde er ikke værdigt,
0
Everyone Deserves Their Happy Ending ..
Brugeravatar
Dirtylittledevil
Kort karma: 872
Likede indlæg: 11829

Indlægaf Dirtylittledevil » 24. jul 2016, 21:11

Folk der har så krampagtigt travlt med at kunne fremvise den store lykke på Facebook, at de laver et offentligt festfyrværkeri af gensidige kærlighedserklæringer, komplet med "Jeg vil dø for dig" og "Du er min eneste store kærlighed" og yada yada, selvom bekendtskabet er så nyt at de stadig står som "Tilføjet for nyligt" på vennelisten. 1: Slap nu af. 2: Lad være med at tale sammen via hinandens facebookvæg. 3: Held og lykke.
11
The more I eat the butter I feel
Brugeravatar
Code71
Kort karma: 161
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 1493

Indlægaf Code71 » 24. jul 2016, 22:46

Jamen for h.... Da

Det var lige hvad jeg havde brug for!!!! ... Jeg kom hjem og fandt fire betjente i mit hus som tydeligvis ledte efter noget, de var helt oppe og ringe!!!!! Skuffer og skabe, alt sammen endevendt, tøj, sko og endda i mikrobølgeovnen. De har tjekket ALT de tjekkede under vaskemaskinen, i køleskabet, selv madrasserne havde de skåret op
Da jeg spurgte om de havde en ransagningskendelse, svarede de helt hysterisk: " hvor har du gemt det???? Vi ved, at det er her et sted!!!!" Mindst 1000 tanker gik gennem mit hoved,,, Men jeg valgte at holde kæft da de optrådte så aggressiv, så jeg lader dem lede efter, hvad de nu engangs ledte efter..
Efter en halv time, er der en betjent som taler i mobiltelefon, og pludselig råbte han: "stop!! Vi er i det forkerte hus!!!! Pokémon er inde ved naboen"

:lol: :lol:
2
Nå jeg hænger jo nok lidt ved. Så "lurer lidt" er suspenderet lige foreløbigt
Smiling_Goat
Kort karma: 470
Likede indlæg: 5958

Indlægaf Smiling_Goat » 25. jul 2016, 13:02

"I får lige endnu et surt opstød!
Til jer udlændinge der var ved water and wellness idag med jeres knep affald af nogle forbandet snot unger der kravlede rundt på andres bil få for helvede styr på jeres snot unger! Og gi dem noget opdragelse....Undskyld sproget! Men bliver så rasende over at se den slags!"

:nerve:

Jamen Per dog..
1
Brugeravatar
LadyFox
Kort karma: 428
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 6129

Indlægaf LadyFox » 25. jul 2016, 13:11

Smiling_Goat skrev:"I får lige endnu et surt opstød!
Til jer udlændinge der var ved water and wellness idag med jeres knep affald af nogle forbandet snot unger der kravlede rundt på andres bil få for helvede styr på jeres snot unger! Og gi dem noget opdragelse....Undskyld sproget! Men bliver så rasende over at se den slags!"

Jamen Per dog..

Det er vist ikke kun de børn der der kunne trænge til en omgang opdragelse :ad!:
6
I don't mean to be a diva, but some days you wake up and you're Barbara Streisand.
Brugeravatar
Miss_no_More
Kort karma: 44
Geografisk sted: Nordjylland
Likede indlæg: 946

Indlægaf Miss_no_More » 25. jul 2016, 18:09

Jamen Per dog..

Jeg vil give ham helt ret, at de burde have mere styr på deres børn, hvis de kravler rundt på biler. Men om de er udlændinge eller danskere er vel ret irrelevant.
1
HYTTEOST SAVES THE DAY :slem:
Brugeravatar
Juki
Kort karma: 179
Likede indlæg: 2403

Indlægaf Juki » 25. jul 2016, 18:52

TheAuthor skrev:Hele Facebook Randers har åbenbart kollektivt fået en prop og er pissed over hele verden.

Lige nu er der en tråd om nogle ældreboliger, der bliver nedlagt (byggeriet er fredet og ikke-tidssvarende til ældreboliger). Beboerne bliver - selvfølgelig - flyttet til andre boliger, men da kommunen har lejemålet nogen tid endnu, bliver byggeriet så midlertidigt omdannet til boliger til flygtninge.
Så nu er historien pludselig "VORES ÆLDRE BLIVER SMIDT UD AF SINE BOLIGER, FOR AT LAVE PLADS TIL FLYGTNINGE, HVAD ER DET FOR NOGET?!!!!!!."
Og så kommer alle de fremmedfjendske og gamle sure damer (typen der normalt sidder godt gemt hjemme i stuen og lurer ud gennem persiennerne, er min fordom.) ellers frem fra sit skjul. Bl.a. disse kommentarer;

Typisk Randers og vores rådne politiker.
Det undre mig hvordan en flygtning kan ha råd til en bil, når vi har dansker der ikke kan få hjælp til de mest almindelige hverdags ting !!!!!

så er det måske derfor de brokker sig over de får for lidt i flygtningehjælp , de har jo for lidt til at kunne forsørge sig selv og deres familie i en måned , hvilket der blev skrevet om for ca. 2 måneder siden i aviserne samtidig sidder de med deres smart mobil det er uhørt , vi andre køber ikke sådanne ting når vi skal få enderne til at nå sammen , hvis vi ønsker at leve og bo godt må vi selv betale , jeg forstår ikke dette samfund mere vores syge medborger får ingen hjælp , vores ældre er det samme de får så lidt så den knap har råd til tøj

(og smartphonen kan jo ikke være købt før de blev flygtninge ?! :stoned: )

Det er sådan noget svineri at disse flygtninge kan komme til et fremmede land og te sig som om at det er deres land vi skulle møde talstærkt op til det næste byrådsmøde og spærre indgangen til salen pg med banner og kampråb det går ko ud over dem også på pengepungen for at disse elementer skal forsørges og vi kan jo så også takke dem på borgen for dette

Kampråb ligefrem ?! :stoned: :lol: Da hun bliver spurgt om hun overhovedet kender til nogle af disse flygtninge er svaret;

se jeg bor tæt på ikke mindre end to af dem og tror du at hvis en af deres unger kommer cyklende at de så holder sig tilbage for at ramme dig nej det gør de sku ikke det måtte jeg sande i går da jeg gik på fortovet og der kom 4 drenge cyklende og hvor hved at ramme ind i mig også siger man pænt til dem af det er gaden man køre på og ikke fortovet også kommer der bare en kommenter på deres eget sprog så mig skal du ikke diskuter disse elementer med om for selv de voksen er totale ligeglad og i venligboer i ser bare den anden vej fordi at der lige er nogle der opgøre sig pænt og det er sku få af dem se dig dog om i verden og se hvad der sket England 2 til 3 steder de har overtaget byer i og det forgår andre steder i verden h og de er kommet til så jeg skal hverken være i stue eller så meget spm havde min omgang med disse mensker

Uha uha, så du bor tæt på hele TO! 2!! af disse "elementer" (wtf? elementer?!) Derudover; hvad er det du skriver dame? :stoned:

Kl. 9.51 og jeg er allerede træt af verden for i dag.

Gud, hvor er det dog PINLIGT! :tie:
1
I like big beards and I cannot lie
Billede
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Kort karma: 772
Likede indlæg: 10297

Indlægaf DetSorteCirkus » 25. jul 2016, 20:31

Jamen Per dog..

Det, man siger, er man selv...tsk-tsk.
3
Je suis un tableau noir.
Brugeravatar
Dirtylittledevil

Indlægaf Dirtylittledevil » 25. jul 2016, 20:32

Min Facebookfeed er så røvsyg i dag, jeg synes det er værre end ellers :nej:

- Endnu én har liket artiklen om dræbersneglefælden lavet af en mælkekarton :gab:
- En er forarget over Pokemonjagt på en kirkegård
- Noget med cykling på TV2 sport :ticks: :gab:
- Og igen en der mener at have set folk trampe på gravene på en kirkegård pga Poke-jagt :gab:
- Noget andet halløj om Pokemon :gab:
- En deler et minde fra for 5 år siden: Verdens kedeligste foto af en baghave :gab:
- En dame der er alt for gammel til at stå og råbe på et discotek har skiftet sit profilbillede til et hvor hun er fuld og står og råber på et discotek :nej:
- 4 næsten ens fotos af en ukendt hest :gab:
- Selvstændig dame spørger "sit netværk" om gode tricks til at få kunder - Netværket mener hun skal lave et nyhedsbrev på sin hjemmeside :skeptisk:
- Reklame for Cirkle K som jeg hader rigtig meget :nej:
- Video med koala der poledanser :skeptisk:
- Opdatering om at en har opdaget en masse huller i sin parasol :gab:
- Hende den selvstændige som tror hun skal underholde alle med sine poster, har postet en ubrugelig video om at folde papir :gab:
- Sneglefælde-mælkekartonen igen sørme :skeptisk:
- "Så er der pakket til camping" (Kaffe, 3 hele ruller fryseposer, hård spiritus) :træt3:
17
Brugeravatar
DetSorteCirkus

Indlægaf DetSorteCirkus » 25. jul 2016, 20:38

Dirtylittledevil skrev:Min Facebookfeed er så røvsyg i dag, jeg synes det er værre end ellers :nej:

- Endnu én har liket artiklen om dræbersneglefælden lavet af en mælkekarton :gab:
- En er forarget over Pokemonjagt på en kirkegård
- Noget med cykling på TV2 sport :ticks: :gab:
- Og igen en der mener at have set folk trampe på gravene på en kirkegård pga Poke-jagt :gab:
- Noget andet halløj om Pokemon :gab:
- En deler et minde fra for 5 år siden: Verdens kedeligste foto af en baghave :gab:
- En dame der er alt for gammel til at stå og råbe på et discotek har skiftet sit profilbillede til et hvor hun er fuld og står og råber på et discotek :nej:
- 4 næsten ens fotos af en ukendt hest :gab:
- Selvstændig dame spørger "sit netværk" om gode tricks til at få kunder - Netværket mener hun skal lave et nyhedsbrev på sin hjemmeside :skeptisk:
- Reklame for Cirkle K som jeg hader rigtig meget :nej:
- Video med koala der poledanser :skeptisk:
- Opdatering om at en har opdaget en masse huller i sin parasol :gab:
- Hende den selvstændige som tror hun skal underholde alle med sine poster, har postet en ubrugelig video om at folde papir :gab:
- Sneglefælde-mælkekartonen igen sørme :skeptisk:
- "Så er der pakket til camping" (Kaffe, 3 hele ruller fryseposer, hård spiritus) :træt3:

Men altså, når det så lige får lov til at køre igennem din formidlingsmaskine, bliver det jo til det pureste guld :love:
Jeg tror, at min favorit er baghaven. Men så er der også parasollen. Og den råbende dame. Og-og-og...!

Hvad råber man i øvrigt på et diskotek?
3
Je suis un tableau noir.
Brugeravatar
Dirtylittledevil

Indlægaf Dirtylittledevil » 25. jul 2016, 21:01

DetSorteCirkus skrev:
Men altså, når det så lige får lov til at køre igennem din formidlingsmaskine, bliver det jo til det pureste guld :love:
Jeg tror, at min favorit er baghaven. Men så er der også parasollen. Og den råbende dame. Og-og-og...!

Hvad råber man i øvrigt på et diskotek?

Nåååh det var pænt sagt :love:

Hmm mit gæt (Fordi jeg er gammel, sur, bitter og fordomsfuld) er at råbedamen er midt i at råbe med på "Alice! Who the fuck is Alice!"
8
Brugeravatar
DetSorteCirkus

Indlægaf DetSorteCirkus » 25. jul 2016, 21:05

Dirtylittledevil skrev:Nåååh det var pænt sagt :love:

Hmm mit gæt (Fordi jeg er gammel, sur, bitter og fordumsfuld) er at råbedamen er midt i at råbe med på "Alice! Who the fuck is Alice!"

Det var så lidtBillede

Nå ja, selvfølgelig er det det, hun råber. Stupid me :ticks:
4
Je suis un tableau noir.
Brugeravatar
ShuruQ
Kort karma: 1068
Likede indlæg: 7794

Indlægaf ShuruQ » 26. jul 2016, 13:08

Denne lækre sag dukkede lige om i min newsfeed :slem:.

bræk.jpg

Hvis ikke jeg holdt så meget af hende der har delt den tror jeg det billede der havde været facebookvens-fyringsgrund :badr:.
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
12
I have a dream called Palestine, Israel called a nightmare. Alas, the reality is a nightmare for those who dream.
Sjo
Kort karma: 62
Likede indlæg: 1008

Indlægaf Sjo » 26. jul 2016, 13:55

‪#‎Vesterhavet‬ ‪#‎SkønDag‬ ‪#‎MinFamilie‬ ‪#‎Sommeridanmark‬ ‪#‎SletIkkeSåTosset

Forestil jer selv røvsyge billeder af et barn med snask i hele hovedet, en klit, noget marehalm og vandkant.

Er total HAPPY over vi valgte den Danske sommer i år. Og så kan jeg på det varmeste anbefale, 48 timers elektronik-fri familie hygge. De ældste blev lidt mopset i starten. Men for hulan vi har hygget og fået snakket.

:træt:
7
Vor herre til fucking pipirøvhest altså!
Brugeravatar
ShuruQ
Kort karma: 1068
Likede indlæg: 7794

Indlægaf ShuruQ » 27. jul 2016, 13:51

:devil: :devil: :devil:.

I Danmark straffes man med bøder hvis man tisser i det offentlige og særligt opad bygninger mm.

I Frankrig? Man trues med at blive udstillet på YouTube.

lol.jpg
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
8
I have a dream called Palestine, Israel called a nightmare. Alas, the reality is a nightmare for those who dream.

Tilbage til "Generelt"