Statusopdateringer

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Smiling_Goat
Kort karma: 467
Likede indlæg: 5899

Re: Statusopdateringer

Indlægaf Smiling_Goat » 17. aug 2016, 13:36

icelady skrev:Godt nok fra i går, men stadig sjov :D

Broen er desværre midlertidig spærret! Vi forventer, at der atter er fri passage om en 20 timers tid, når dovendyret vågner igen!

Billede

Fra Randers Regnskovs FB-side.

Nu igen? Det kan være, de skal overveje at gøre den bro dovendyrssikker? :P
2
Brugeravatar
icelady
Moderator
Kort karma: 554
Geografisk sted: Randers
Likede indlæg: 10282

Indlægaf icelady » 18. aug 2016, 12:03

Brasilien møder Tyskland i OL-finalen i herrefodbold. Jeg er lidt på vippen, men jeg tror, at jeg hepper på landet fyldt med gamle nazister.

:D
6
....

“I do not see why man should not be as cruel as nature” -A. Hitler
Brugeravatar
Anne Droid
Kort karma: 39
Likede indlæg: 987

Indlægaf Anne Droid » 18. aug 2016, 12:33

icelady skrev:
Brasilien møder Tyskland i OL-finalen i herrefodbold. Jeg er lidt på vippen, men jeg tror, at jeg hepper på landet fyldt med gamle nazister.

Så er man da også sikker på at holde med vinderholdet :-D
3
My hovercraft is full of eels
Brugeravatar
Delfin
Kort karma: 391
Geografisk sted: ..... Casa del Fino
Likede indlæg: 3865

Indlægaf Delfin » 18. aug 2016, 16:02

icelady skrev:
Vi beklager på forhånd det lange opslag, men under OL i 1904, var marathonløbet noget af et særsyn, så det er læsetiden værd!

Der deltog bl.a. 10 grækere som aldrig havde løbet marathon, to mænd fra en afrikansk stamme, som mødte barfodet op, og cubaneren Fèlix Carvajal, som måtte tomle til OL-byen St. Louis, da han havde mistet sine rejsepenge i terningspil. Carvajal stillede op i lange bukser, lange ærmer og baret, indtil en anden deltager forbarmede sig over ham, og klippede hans bukser over til shorts.

Selve løbet gik over en bakket rute i 32 graders varme, og med et minimum af drikkevarer, da man på det tidspunkt testede, hvor meget folk kunne udholde uden væske. Løbsbilerne kørte foran og bagved løberne, og genererede støvskyer som gav løberne kraftige hosteanfald, og en enkelt kastede kraftigt op og måtte udgå.

En anden løber kollapsede og måtte indlægges med indre blødninger, da støvet var røget ind i hans spiserør og lavet en flænge i hans mavesæk. Len Tau fra Sydafrika blev jaget 1½ km væk fra løberuten af vilde hunde, og Carvajal stoppede og snakkede med tilskuerne. Selvsamme Carvajal blev senere sulten, og spiste først nogle ferskener, han havde snuppet fra en forbipasserende bil, og derefter et æble, der viste sig at være råddent. Æblet gav Carvajal mavesmerter, og han besluttede sig for at lægge sig ned og tage en lur.

Efter 14 km fik amerikaneren Fred Lorz krampe, og besluttede sig for at tomle med en bil til stadion. Da krampen var gået over, steg Lorz ud af bilen, og løb over målstregen, som den første. Han fik laubærkrans på hovedet, og skulle til at få overrakt guldmedaljen, da man blev klar over at han havde snydt. Han sagde selv, at det var en joke, og han ville ikke have taget imod medaljen.

Vinderen blev i stedet amerikaneren Fred Hicks, som under løbet var blevet dopet med stryknin, æggehvider og brandy til et punkt hvor han til sidst hallucinerede, og ikke kunne løbe mere. Han endte med at blive båret over stregen af sine trænere, mens hans ben stadig bevægede sig i en løbebevægelse. Han blev erklæret vinderen af løbet.

:lol:

Nå men i 1960 blev løbet faktisk vundet af en barfodet afrikaner, så det kan lade sig gøre :P

Den barfodede maratonløber fra Etiopien

Marathonløbet i Rom 1960 blev for første gang afholdt om natten på grund af varmen. Italienske soldater blev stillet op langs ruten med fakler. Vinderen var en overraskelse. Abebe Bikila fra Etiopien, der til dagligt var livvagt for den etiopiske kejser Haile Selassie, var inden løbet næsten fuldstændig ukendt. Men han vandt overlegent og vil til enhver tid blive husket for at have gennemført løbet barfodet på grus, brosten og asfalt. Under medaljeceremonien skete der dog en ikke mindre mindeværdig hændelse. Bikilas sejr var så uventet, at det orkester, der skulle spille nationalsangen, ikke kendte den etiopiske. I stedet for måtte den store marathonløber få overrakt medaljen til den italienske nationalsang.
3
14 11 14 :banan:
Brugeravatar
ShuruQ
Kort karma: 1068
Likede indlæg: 7794

Indlægaf ShuruQ » 18. aug 2016, 18:54

:stoned:.

lll....jpg

Jeg synes altså **** burde øge sit aktivitetsniveau hvis h*n har tid til at sidde og lytte efter smakselyde for at tælle sig frem til hvor mange gange dagligt naboerne spiser. Og mest af alt ville jeg virkelig håbe det er en dårlig joke, men jeg tvivler lidt.
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
7
I have a dream called Palestine, Israel called a nightmare. Alas, the reality is a nightmare for those who dream.
Brugeravatar
Æble
Kort karma: 167
Likede indlæg: 891

Indlægaf Æble » 19. aug 2016, 05:43

ShuruQ skrev::stoned:.

lll....jpg

Jeg synes altså **** burde øge sit aktivitetsniveau hvis h*n har tid til at sidde og lytte efter smakselyde for at tælle sig frem til hvor mange gange dagligt naboerne spiser. Og mest af alt ville jeg virkelig håbe det er en dårlig joke, men jeg tvivler lidt.

Er der da ingen grænser for hvad man kan få ondt i røven over? :rulle: Men er da enig i det sidste: et sørgeligt Danmark...
4
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Kort karma: 772
Likede indlæg: 10262

Indlægaf DetSorteCirkus » 19. aug 2016, 06:01

ShuruQ skrev::stoned:.

lll....jpg

Wild guess, naboerne er i arbejde og/eller mere prisbevidste end pensionisten.
Sidst jeg tjekkede, fik man ikke et særligt tillæg for at være muslim
3
Je suis un tableau noir.
Smiling_Goat
Kort karma: 467
Likede indlæg: 5899

Indlægaf Smiling_Goat » 19. aug 2016, 06:20

Så.. Vent lidt.

Muslimerne får tag over hovedet OG de får mad? Seriøst?! WTF Danmark! Det er bare typisk nogle mennesker, at de vil have det hele. Er det måske for meget forlangt, at muslimerne får et afkydsningsskema, når de kommer over grænsen, hvor de kan vælge, om de vil have husly eller mad? Det kan evt. gøres lige efter, vi har taget deres sidste ejendele fra dem, og så kan de spørges, om de hellere vil have en valgfri ting tilbage, husly eller mad.
Seriøst, de kommer fra et krigshærget land, og skal bare være taknemmelige uanset, hvad vi gør ved dem.

Da jeg var barn, var vi så fattige, at vi boede i en skraldespand, uden låg, og det blev da koldt og vådt, når det regnede, men til gengæld havde vi en masse skrald at tygge på, og det gav os tit madforgiftning med medfølgende feber, og så fik vi varmen.

De ved ikke, hvor godt de har det!!!!1!!
18
Brugeravatar
Vinaia
Kort karma: 12
Likede indlæg: 259

Indlægaf Vinaia » 19. aug 2016, 06:25

Ja, og om vinteren var der 10 meter sne, og det tog 14 timer at grave sig ud på lokum og 14 timer at tø det op. Og så var den dag jo gået. Så godt og vel. :D
12
Blessed with three dogs, a daughter, and the ability to find four-leaf clovers. :P
Brugeravatar
Charly
Kort karma: 52
Likede indlæg: 708

Indlægaf Charly » 19. aug 2016, 07:47

Det ligner sgu da heller ikke noget at spise 6 gange om dagen! Ulovligheder!
7
Kan man ringe til en voksen?
Brugeravatar
Aspargsen
Kort karma: 25
Likede indlæg: 446

Indlægaf Aspargsen » 19. aug 2016, 07:56

Charly skrev:Det ligner sgu da heller ikke noget at spise 6 gange om dagen! Ulovligheder!

Det undrer mig af de kan spise 6 gange om dagen :8:
0
NON-TRIMMER! - fordi utrimmede indlæg bare er bedre :rock:
Brugeravatar
ShuruQ
Kort karma: 1068
Likede indlæg: 7794

Indlægaf ShuruQ » 19. aug 2016, 08:21

Aspargsen skrev:
Charly skrev:Det ligner sgu da heller ikke noget at spise 6 gange om dagen! Ulovligheder!

De spiser i hold måske? Joke.

Sundhedsstyrelsen anbefaler jo seks måltider om dagen. Men det er jo ikke det store bord hvert måltid, det er vist 3 hovedmåltider og 3 mellemmåltider, der i og for sig sagtens blot kan være et æble, et par gulerødder eller hvad nu man skulle have lyst til.
0
I have a dream called Palestine, Israel called a nightmare. Alas, the reality is a nightmare for those who dream.
Brugeravatar
Code71
Kort karma: 161
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 1493

Indlægaf Code71 » 19. aug 2016, 08:35

De må eddermageme smaske ret højt de mennesker, siden hun kan høre det gennem væggen. Det er da skod her under OL. Så skal de jo skrue ekstra op for volumen for at overdøve det smaskeri. Suk altså
2
Nå jeg hænger jo nok lidt ved. Så "lurer lidt" er suspenderet lige foreløbigt
Brugeravatar
Aspargsen

Indlægaf Aspargsen » 19. aug 2016, 08:47

ShuruQ skrev:
Aspargsen skrev:

De spiser i hold måske? Joke.

Sundhedsstyrelsen anbefaler jo seks måltider om dagen. Men det er jo ikke det store bord hvert måltid, det er vist 3 hovedmåltider og 3 mellemmåltider, der i og for sig sagtens blot kan være et æble, et par gulerødder eller hvad nu man skulle have lyst til.

Det er jo derfor, de bor 12 derinde, men har kun et bord til 4, problem løst :D
1
Brugeravatar
Aspargsen

Indlægaf Aspargsen » 19. aug 2016, 08:49

Code71 skrev:De må eddermageme smaske ret højt de mennesker, siden hun kan høre det gennem væggen. Det er da skod her under OL. Så skal de jo skrue ekstra op for volumen for at overdøve det smaskeri. Suk altså

Der findes lejligheder hvor der er så lydt af man ikke kan sige om det er ens egne eller naboens ringklokke der ringer
0

Tilbage til "Generelt"