Statusopdateringer

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
Delfin
Kort karma: 541
Geografisk sted: ..... Casa del Fino
Likede indlæg: 7059

Re: Statusopdateringer

Indlægaf Delfin » 10. dec 2016, 01:04

Fyrst Eberhard skrev:
Velvet-Goldmine skrev:Undskyld mig.... what??

En kvindes duft er dyrebar
du husker den måske
champagnesød og perleklar
fra første fødselsve

Ekstatiske erindringsspor
en sitrende idé
en åbenbaringsmetafor
fra første fødselsve

Du husker, svimler det for dig?
en evighedsallé
Gud Helligånd ad kroppens vej
fra første fødselsve

Du ældes, glemmes, glider bort
du siger: lad det ske
jeg knælede ved livets port
fra første fødselsve

En kvindes duft er noget af det bedste i verden, og en af de få gratis friheder, man stadig kan tage sig. At indsnuse duften fra en skønt duftende kvinde som går forbi dig i en smal passage. Eller er din pace på en bro.

Om sommeren cykler jeg ofte bag de mest fantastiske dufte. Selv den ramme stank af benzinmonstrenes udstødning elimineres, når man cruiser på vej til arbejde, og lader sig forføre i en slipstrøm af koncentreret frisør-shampoo.

Det man ellers møder dér - på cykelstien - er lugten af tarvelige fyre. For det meste i krøllede bukser, al for høj gearing og med den uundværlige laptop dansende på en blævret hofte.

(Resten af digtet er også volapyk for mig)

Hmm det handler vist om oplevelsen, dengang da man selv susede gennem fødselskanalen :preggo1:

"Du husker, svimler det for dig?
en evighedsallé "
0
14 11 14 :banan:
Brugeravatar
LadyFox
Kort karma: 822
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 12851

Indlægaf LadyFox » 10. dec 2016, 07:51

Dirtylittledevil skrev::lol: åha.. dette svar, til én der efter en fingerskade stadig bøvler med lidt hævelse og stivhed: "prøv og massere din ringfinger og mærk den orange farve rense fingeren. Hvis du spørge mig er det at jeg tror at du har svært ved og modtage kærlighed eller måske give kærlighed til et andet menneske"

Gad vide hvad det er jeg havde svært ved siden jeg har haft så meget bøvl med min venstre arm, i sådan en grad at jeg endte med at have den i gips i flere år? :gruble:
0
"It was the beginning of the greatest Christmas ever. Little food. No presents. But there was a snowman in their basement."
Smiling_Goat
Kort karma: 630
Likede indlæg: 9771

Indlægaf Smiling_Goat » 10. dec 2016, 09:50

Skal vi lige tage den én gang til, så alle er med?

Du ændrer ikke verden ved at poste opslag eller billeder på facebook. Dit like helbreder ikke kræft, og at dele et opslag forhindrer ikke hungersnød. Skal vi ikke lige blive enige om, hvad Facebook i virkeligheden er? Fuldstændig. Ligegyldigt.

Det er en god måde at holde sig opdateret med, hvad gamle bekendtskaber går og laver, at genetablere gamle forbindelser og holde kontakten ved lige med venner langt væk, men det er også det. Det er ikke en måde at ændre verden på, og det har aldrig været meningen med konceptet. Så lad nu for pokker være med at tænke: "Hvis jeg poster dette billede af et druknet barn, stopper jeg krigen i Syrien" for så meget magt har du ikke. I det store billede er du faktisk mere ligegyldig end facebook (jeg er ked af det, men det er rigtigt) og ingen interesserer sig ret meget for, hvad du mener, hvis de ikke kender dig.

Godt, nu hvor det er på plads, vil I så godt venligst lade være med at fylde mit news feed med døde børn? Tak.

(To gange er det sket i dag. Klokken er ikke engang 11, og det var ikke engang det samme opslag, der bare var blevet delt.)

- Mit brok er i øvrigt ikke angående jer herinde. Vi ville jo aldrig poste den slags ubehagelige opslag :D
9
Brugeravatar
Delfin

Indlægaf Delfin » 10. dec 2016, 23:45

Jeg tror, det bliver interessant at se, hvordan vi alle er forbundet.
Da livet ikke kun lavet af billeder har jeg tænkt mig at lege en leg, der hedder "en genforening af venner".
Tanken er at se, hvem der læser en post uden et billede.
Læs denne besked og kom med en bemærkning, der kun indeholder et eneste ord om, hvordan vi mødtes.
Derefter kopiér du denne besked, sætter den på din væg og så efterlader jeg dig et ord. Vær sød ikke at efterlade et ord og så ikke ulejlige dig med at kopiere teksten, for så ødelægger du det sjove!

Æh nej, at jeg ikke poster et ord, siger intet om, hvorvidt jeg har læst en post uden billede.

Det siger bare, at jeg ikke gider det pjat
3
Brugeravatar
Juki
Kort karma: 369
Likede indlæg: 6438

Indlægaf Juki » 10. dec 2016, 23:48

Delfin skrev:
Da livet ikke kun lavet af billeder har jeg tænkt mig at lege en leg, der hedder "en genforening af venner".
Læs denne besked og kom med en bemærkning, der kun indeholder et eneste ord om, hvordan vi mødtes.
Derefter kopiér du denne besked, sætter den på din væg og så efterlader jeg dig et ord. Vær sød ikke at efterlade et ord og så ikke ulejlige dig med at kopiere teksten, for så ødelægger du det sjove!

Æh nej, at jeg ikke poster et ord, siger intet om, hvorvidt jeg har læst en post uden billede.

Ja, hold da op hvor er det lårklaskende sjovt! :clap:
6
Forarget kan man altid blive

I like big beards and I cannot lie
Billede
Brugeravatar
Aspargsen
Bortvist
Kort karma: 53
Likede indlæg: 1382

Indlægaf Aspargsen » 11. dec 2016, 08:06

Juki skrev:
Delfin skrev:

:ivrig: :lol: :lol2: :savl:
0
NON-TRIMMER! - fordi utrimmede indlæg bare er bedre :rock:
Brugeravatar
Delfin

Indlægaf Delfin » 11. dec 2016, 12:35

Juki skrev:
Delfin skrev:

Alene det mar kerede gør, at jeg ikke engang ville skrive et ord, om det så var en ældre ikke så medievant tante, som postede den. Tænk at skulle lægge ryg til at videreposte slige uhyggeligheder
0
Brugeravatar
Joe
Kort karma: 373
Likede indlæg: 5828

Indlægaf Joe » 11. dec 2016, 22:12

Mine Facebookvenner er generelt fornuftige, afbalancerede og naturligvis venstreorienterede mennesker.
Men så er der ganske få, der elsker at tagge hinanden i billeder som dette. Og det kan jeg simpelthen ikke se humoren i. Det jeg synes det siger er "haha, nu påstår jeg lige at mine venner ville være sammen med en stærkt overvægtig kvinde, for det er da bare det mest hylende morsomme nogensinde."

Nej.
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
20
you did not break me
Smiling_Goat
Kort karma: 630
Likede indlæg: 9771

Indlægaf Smiling_Goat » 12. dec 2016, 05:00

Smiling_Goat skrev:Skal vi lige tage den én gang til, så alle er med?

Du ændrer ikke verden ved at poste opslag eller billeder på facebook. Dit like helbreder ikke kræft, og at dele et opslag forhindrer ikke hungersnød. Skal vi ikke lige blive enige om, hvad Facebook i virkeligheden er? Fuldstændig. Ligegyldigt.

Det er en god måde at holde sig opdateret med, hvad gamle bekendtskaber går og laver, at genetablere gamle forbindelser og holde kontakten ved lige med venner langt væk, men det er også det. Det er ikke en måde at ændre verden på, og det har aldrig været meningen med konceptet. Så lad nu for pokker være med at tænke: "Hvis jeg poster dette billede af et druknet barn, stopper jeg krigen i Syrien" for så meget magt har du ikke. I det store billede er du faktisk mere ligegyldig end facebook (jeg er ked af det, men det er rigtigt) og ingen interesserer sig ret meget for, hvad du mener, hvis de ikke kender dig.

Godt, nu hvor det er på plads, vil I så godt venligst lade være med at fylde mit news feed med døde børn? Tak.

(To gange er det sket i dag. Klokken er ikke engang 11, og det var ikke engang det samme opslag, der bare var blevet delt.)

- Mit brok er i øvrigt ikke angående jer herinde. Vi ville jo aldrig poste den slags ubehagelige opslag :D

Og i dag fik jeg lov til at starte min dag med at se en mand blive smidt fra et tag og i sin død.. Sådan stopper man nemlig Islamisk Stat..

Hvad er der galt med folk?
3
Brugeravatar
Dirtylittledevil
Kort karma: 1277
Likede indlæg: 19943

Indlægaf Dirtylittledevil » 13. dec 2016, 13:05

I totalt snage-stalkerhumør gennemgår jeg omhyggeligt en meget sportsinteresseret perifær venindes venneliste.
Det viser sig at hun har hele TRE facebookvenner der som coverbillede har valgt et fotos af dem selv, stående på et bjerg med ryggen til og hvor de holder deres mountainbike op i luften med strakte arme. Det var tre forskellige bjerge så det ud til, så det var ikke fordi det drejede sig om en vennetur hvor de havde gjort det sammen. Måske er det "en ting" i mountainbikerkredse :gruble:

Meget sær opdagelse :lol:
9
I'm a social vegan. I avoid meet.
Brugeravatar
kidkomb
Kort karma: 1743
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 16125

Indlægaf kidkomb » 13. dec 2016, 13:31

Joe skrev:Mine Facebookvenner er generelt fornuftige, afbalancerede og naturligvis venstreorienterede mennesker.
Men så er der ganske få, der elsker at tagge hinanden i billeder som dette. Og det kan jeg simpelthen ikke se humoren i. Det jeg synes det siger er "haha, nu påstår jeg lige at mine venner ville være sammen med en stærkt overvægtig kvinde, for det er da bare det mest hylende morsomme nogensinde."

Nej.

De der bliver jeg også rasende over. Hvad er det dog for en opførsel fra voksne mennesker?!
Selv de fleste børn ville jeg forvente bedre af.
3
Walk tall and cry with dignity.
Lord Bendtner og Kong Christian :sol:
Brugeravatar
hotlips
Kort karma: 161
Likede indlæg: 2545

Indlægaf hotlips » 13. dec 2016, 16:23

MaybeBaby skrev:Åh gud, mine øjne :tie:.

FB_IMG_1481634621257.jpg

Altså efter at have pillet det i stykker, fatter jeg da essensen, men magen til dårlig tegnsætning og ringe formulering skal man godt nok lede længe efter (heldigvis).

Det har også været regnet for vulgært at kvinder suttede på en is, dengang man begyndte at sælge is kommercielt var der nogle steder vejledninger der forklarede at hvordan det skulle foregå korrekt med en ske.

Man kommer til at vække en vis undren hvis man har tænkt sig at begynde at praktisere diverse regler for opførsel på forskellige tidspunkter i historien. Alene at man prompte må begynde at forsage bukser og bad vil nok være en udfordring.
4
Brugeravatar
Fyrst Eberhard
Kort karma: 369
Likede indlæg: 10782

Indlægaf Fyrst Eberhard » 13. dec 2016, 21:17

Når idiotien bliver tragikomisk:
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
16
Peace!
Brugeravatar
Joe
Kort karma: 373
Likede indlæg: 5828

Indlægaf Joe » 13. dec 2016, 21:22

Fyrst Eberhard skrev:Når idiotien bliver tragikomisk:

Det der, det er nok det smukkeste, jeg har læst hele dagen.
7
you did not break me
Brugeravatar
Skorstenen
Kort karma: 130
Likede indlæg: 1844

Indlægaf Skorstenen » 13. dec 2016, 21:25

Fyrst Eberhard skrev:Når idiotien bliver tragikomisk:

Hvem er det hun håber er glade? Hvem har det svært med at købe mad?

Jeg forstår det faktisk overhovedet ikke, og jeg betragter mig selv som værende normalt begavet. Jeg ser nyheder dagligt, jeg følger med i tiden, men her står jeg af.
Ja, jeg har set, at mange annoncører har stoppet en helt bestemt annoncering, da de har "købt en samlet pakke, hvori annoncering hos DKA er med og derfor har de stoppet det", men det får man da ikke svært ved at købe mad af? :gruble:
1

Tilbage til "Generelt"