Statusopdateringer

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
Persnikedy
Kort karma: 253
Likede indlæg: 4214

Re: Statusopdateringer

Indlægaf Persnikedy » 17. nov 2015, 12:13

Hunkat skrev:
Persnikedy skrev:Faldt over denne her

Jeg kom til at grine :blush:

Gjorde jeg også selv :genert:
0
Fab-Yule-Ous
Brugeravatar
Delfin
Kort karma: 393
Geografisk sted: ..... Casa del Fino
Likede indlæg: 3885

Indlægaf Delfin » 17. nov 2015, 12:53

icelady skrev:Billede

Den kan jeg faktisk godt lide. Sådan lidt 70er peace :D
5
14 11 14 :banan:
Brugeravatar
icelady
Moderator
Kort karma: 556
Geografisk sted: Randers
Likede indlæg: 10325

Indlægaf icelady » 17. nov 2015, 21:31

Billede
0
....

“I do not see why man should not be as cruel as nature” -A. Hitler
Firebird
Kort karma: 160
Geografisk sted: Pladderpaddelandsby
Likede indlæg: 1284

Indlægaf Firebird » 18. nov 2015, 04:15

Ooh shit :fløjt:
0
Fod. Enhed der finder bord og stoleben i mørke.
D.itsen
Kort karma: 173
Geografisk sted: Vest-Sjælland
Likede indlæg: 1386

Indlægaf D.itsen » 18. nov 2015, 07:22

icelady skrev:Billede

Fordi islam er jo et land.... Kæft nogle idioter
2
UH UH UH UH KORT :love:
bluetof1
Kort karma: 134
Likede indlæg: 646

Indlægaf bluetof1 » 18. nov 2015, 07:35

Nu har jeg godt nok slettet ham så jeg kan selvfølgelig ikke huske hans status, men jeg havde en ekskæreste på fb indtil i forgårs hvor han kom med noget ævl om at Mogens Glistrup jo havde haft ret og nu skulle alle udlændinge bare ud af landet NUNUNU.

Jeg nægter at diskutere den slags på folks væg, så jeg skrev en pb til ham og sagde at den slags simpelthen var for dumt. Som en slags eftertanke spurgte jeg ham om han også havde tænkt sig at rejse. Han er nemlig svensk...
Jeg har sjovt nok ikke fået noget svar, men til gengæld slipper jeg for at se Holger Danske blive skampulet i min newsfeed :love:
6
"Change will not come if we wait for some other person or some other time. We are the ones we've been waiting for. We are the change that we seek."
Brugeravatar
ShuruQ
Kort karma: 1068
Likede indlæg: 7794

Indlægaf ShuruQ » 18. nov 2015, 08:53

:fløjt:.
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
1
I have a dream called Palestine, Israel called a nightmare. Alas, the reality is a nightmare for those who dream.
Brugeravatar
ShuruQ

Indlægaf ShuruQ » 18. nov 2015, 10:43

Denne er godt nok ikke fra Facebook, men.

LÆS DETTE. LAD DET SYNKE IND. FORETAG SÅ ET VALG.

Michael var den type, som man elsker at hade.
Han var altid i godt humør og havde altid noget positivt at sige.
Når nogen spurgte ham, hvordan han havde det, svarede han:
"Hvis jeg havde det bedre, ville jeg ha' været tvillinger."

Han var en naturlig inspirator.
Hvis en af de ansatte havde en dårlig dag, var Michael der og fortalte den ansatte, hvordan man kunne se det positive i situationen.
Jeg blev nysgerrig og en dag spurgte jeg ham: "Hvordan gør du det?"
Michael svarede: "Hver morgen vågner jeg og siger til mig selv: Du har to valgmuligheder i dag. Du kan vælge at være i godt humør eller du kan vælge at være i dårligt humør. Jeg vælger at være i godt humør.
Hver gang, der sker noget slemt, kan jeg vælge at være et offer eller jeg kan vælge at lære af det. Jeg vælger at lære.
Hver gang nogen kommer til mig og klager, kan jeg vælge at acceptere deres klager eller jeg kan vælge at pege på de positive sider i livet.
Jeg vælger de positive sider i livet."

"Det er alt sammen meget godt, men det er jo ikke helt så enkelt", protesterede jeg.
"Det er det," sagde Michael. "Livet handler om valg. Når man skærer alt det overflødige væk, så er enhver situation et valg.
Du vælger, hvordan du skal reagere på situationerne. Du vælger, hvordan folk skal påvirke dit humør.
Det er dig, som vælger, om du vil være i godt eller dårligt humør.
Til syvende og sidst er det dit valg, hvordan du lever dit liv."

Jeg tænkte over, hvad Michael havde sagt.
Et stykke tid efter forlod jeg firmaet for at begynde for mig selv. Vi mistede kontakten, men jeg tænkte ofte på ham, når jeg foretog et valg i forhold til livet - i stedet for bare at reagere på det.

Mange år senere hørte jeg, at Michael var indblandet i en alvorlig ulykke
med et fald på 20 meter fra en radiomast. Efter 18 timers operation og ugevis på intensiv afdeling, blev Michael udskrevet fra sygehuset med skinner langs ryggen.
Jeg mødte Michael omtrent seks uger efter ulykken. Da jeg spurgte ham,
hvordan han havde det, svarede han:
"Hvis jeg havde det bedre, måtte jeg være tvillinger. Vil du se arene?"

Jeg spurgte ham, hvad han tænkte under ulykken.
"Det første, jeg tænkte på, var, hvordan det skulle gå min endnu ufødte datter,
svarede Michael. "Og mens jeg lå på båren, huskede jeg, at jeg havde to valg.
Jeg kunne vælge at leve eller jeg kunne vælge at dø. Jeg valgte at leve."

"Var du ikke bange? Mistede du bevidstheden?", spurgte jeg.
Michael fortsatte: "Ambulancefolkene var fantastiske. De sagde hele
tiden, at alt nok skulle gå godt. Men da de rullede mig ind på skadestuen og jeg så
lægernes og sygeplejerskernes ansigtsudtryk, blev jeg meget bange.
I deres øjne stod skrevet: "Han er dødsens!" Jeg vidste, at jeg måtte gøre noget."

"Hvad gjorde du så?" spurgte jeg.
"Der var en stor brovtende sygeplejer, som råbte spørgsmål til mig," sagde Michael.
"Hun spurgte mig, om jeg var allergisk over for noget. "Ja", svarede jeg. Lægerne og sygeplejerne stoppede op, mens de ventede på mit svar og jeg trak vejret dybt ind og råbte: "Tyngdekraften!" Og mens de lo, sagde jeg til dem:

"Jeg vælger at leve. Operer mig, som om jeg er levende, ikke død."

Michael overlevede takket være lægernes dygtighed, men også på grund af sin fantastiske holdning.

Af ham lærte jeg, at jeg hver dag kan vælge at leve helt.
Holdning er - trods alt - alt.

Derfor skal du ikke bekymre dig om morgendagen, for morgendagen vil bekymre sig om sig selv. Hver dag har nok i sin egen udfordring og egentlig er dagen i dag den samme morgendag, som du var bekymret for i går.

Nu har du to valg:
1. Slette dette?
2. Videresende det til folk, som du holder af?

Jeg håber, du vælger alternativ 2. Det gjorde jeg!

Jeg sætter den ikke op fordi jeg holder af jer, eller det gør jeg også, altså holder af debatten, men fordi jeg er ved at brække mig i lårtykke stråler og jeg ville ikke være ene om det :puke: .
6
I have a dream called Palestine, Israel called a nightmare. Alas, the reality is a nightmare for those who dream.
Brugeravatar
icelady
Moderator

Indlægaf icelady » 18. nov 2015, 10:52

Ved sådanne lange indlæg (også på FB) læser jeg første og sidste afsnit.

Og derefter tænker jeg "Hold nu bare kæft!"
6
....

Brugeravatar
ShuruQ

Indlægaf ShuruQ » 18. nov 2015, 10:56

icelady skrev:Ved sådanne lange indlæg (også på FB) læser jeg første og sidste afsnit.

Og derefter tænker jeg "Hold nu bare kæft!"

Normalt ville jeg gøre det samme, men havde ikke overblik over hvor lang denne var og tænkte at så fortsætter du bare. Men hold nu kæft en gang bræk, ja livet handler om valg, det er sgu logik for de fleste, men alt det der smøren tykt på, så selv 7th Heaven blegner, kors i røven altså, så er livet sgu heller ikke mere rosenrødt (selv om jeg da i bund og grund er glad) :tie:.
1
Brugeravatar
2SHY
Kort karma: 941
Geografisk sted: Aalborg
Likede indlæg: 8522

Indlægaf 2SHY » 18. nov 2015, 11:08

De der alenlange opdateringer af den type synes jeg tit postes af nogen der gerne vil vise at de er åh SÅ dybe og eftertænksomme. Det bliver desværre ofte bare ret plat og fesent fordi man har læst dem 17. gange før af andre der gerne vil vise hvor dybe og eftertænksomme de er
9
Intet dør langsommere og mere smertefuldt end en drøm

Don't wait for a light to appear at the end of the tunnel, stride down there and light the bloody thing yourself

Tak fordi du trimmer indlæg med mange citater :blomst:
Brugeravatar
ShuruQ

Indlægaf ShuruQ » 18. nov 2015, 11:20

2SHY skrev:De der alenlange opdateringer af den type synes jeg tit postes af nogen der gerne vil vise at de er åh SÅ dybe og eftertænksomme. Det bliver desværre ofte bare ret plat og fesent fordi man har læst dem 17. gange før af andre der gerne vil vise hvor dybe og eftertænksomme de er

Plus det at pointen kunne komme ligeså meget frem på 2 linjer. Det egentlige budskab drukner i al det pladdersentimnetale lort.
1
Brugeravatar
2SHY
Kort karma: 941
Geografisk sted: Aalborg
Likede indlæg: 8522

Indlægaf 2SHY » 18. nov 2015, 11:27

Skumfidusen skrev:
ShuruQ skrev:
2SHY skrev:De der alenlange opdateringer af den type synes jeg tit postes af nogen der gerne vil vise at de er åh SÅ dybe og eftertænksomme. Det bliver desværre ofte bare ret plat og fesent fordi man har læst dem 17. gange før af andre der gerne vil vise hvor dybe og eftertænksomme de er

Plus det at pointen kunne komme ligeså meget frem på 2 linjer. Det egentlige budskab drukner i al det pladdersentimnetale lort.

Jamen, forstår I slet ikke dybden i hvor fantastisk Michael er? Og hvor inspirerende sådan en historie er? Det er jo så dybt at pointen ALDRIG ville kunne stå på en Ga-jol-pakke, vel? Øv, hvor er I bare kyniske og vi er heldigvis nogen der godt kan se visdommen i fortællingen om Michael, som garanteret findes i virkeligheden og ikke bare er en fuldstændig fiktiv figur opfundet af en forfatter-spire der gerne vil skrive noget dybt og inspirerende om valg og sådan noget.

:træt:

Fik jeg sagt at jeg hverken skimmer eller læser den slags opslag? Heller ikke denne gang?

Faktisk har jeg slettet eller blokeret nogle på min Facebook fordi de aldrig postede andet end den slags godt krydret med "inspirerende" ord og diverse "sæt den her på fordi det ved jeg andre ikke ville/jeg elsker mit barn/fordi det er onsdag/find selv på mere"
1
Intet dør langsommere og mere smertefuldt end en drøm

Don't wait for a light to appear at the end of the tunnel, stride down there and light the bloody thing yourself

Tak fordi du trimmer indlæg med mange citater :blomst:
Brugeravatar
ShuruQ

Indlægaf ShuruQ » 18. nov 2015, 11:41

2SHY skrev:
Skumfidusen skrev:
ShuruQ skrev:

Jamen, forstår I slet ikke dybden i hvor fantastisk Michael er? Og hvor inspirerende sådan en historie er? Det er jo så dybt at pointen ALDRIG ville kunne stå på en Ga-jol-pakke, vel? Øv, hvor er I bare kyniske og vi er heldigvis nogen der godt kan se visdommen i fortællingen om Michael, som garanteret findes i virkeligheden og ikke bare er en fuldstændig fiktiv figur opfundet af en forfatter-spire der gerne vil skrive noget dybt og inspirerende om valg og sådan noget.

:træt:

Fik jeg sagt at jeg hverken skimmer eller læser den slags opslag? Heller ikke denne gang?

Faktisk har jeg slettet eller blokeret nogle på min Facebook fordi de aldrig postede andet end den slags godt krydret med "inspirerende" ord og diverse "sæt den her på fordi det ved jeg andre ikke ville/jeg elsker mit barn/fordi det er onsdag/find selv på mere"

Jeg gør det samme hvis ikke det er nok at slå "følg ikke længere til". Denne her fik jeg i en postbesked på KOV, så spottede det først da jeg havde læst første linje og så var jeg jo for nysgerrig til at stoppe igen :genert:. Selvom jeg jo godt vidste hvorhen det bar. På Facebook havde jeg nok bare scrollet forbi. Men jeg ser heldigvis forsvindende lidt af den her slags på min FB. Til gengæld er der røget nogle stykker grundet føromtalte Holger Danske skampuling. Alt det pladdersentimentale, har nogle stykker der gør det en sjælden gang, men heldigvis har jeg efterhånden fået vennelisten ordnet nogenlunde så jeg slipper for den slags og primært kun ser hvad der interessere mig :).

Men får også tics af alle de "hvis du elsker din mor", "hvis du elsker din datter højere end noget andet" blaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa. Hvad skal det gøre godt for. Der er sgu andre måder end et pladderromantisk quote på FB at vise det på.
2
Brugeravatar
icelady
Moderator

Indlægaf icelady » 18. nov 2015, 12:23

Vi piger løber rundt i huset mens vi børster tænder. Vi læser shampooflasken under bruseren. Vi griner af vores jokes før vi fortæller dem. Vi kan læse en sætning 10 gange uden at forstå den. Vi trykker mod døre, hvor der med fede bogstaver står TRÆK. Vi spørger ... "Hvad?" selvom vi har forstået alt. Vi hader det, hvis vinden blæser vores hår i rod.. Vi kigger 10 gange om dagen i køleskabet uden ...at spise noget. Vi kan se den samme film 10 gange. Vi er nødt til at ringe til vores mobil for at kunne finde den. Vi kan kigge på klokken, uden derefter at vide, hvad klokken er. Vi vender vores pude om, for at kunne ligge på den kolde side. Vi sætter vores vækkeur til, at ringe tidligere, for at kunne blive liggende længere. Før vi går i seng regner vi ud, hvor mange timer vi kan nå at sove. Kopier dette i din status hvis du kender dette

Suk....
3
....

Tilbage til "Generelt"