Statusopdateringer

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
Delfin
Kort karma: 389
Geografisk sted: ..... Casa del Fino
Likede indlæg: 3844

Re: Statusopdateringer

Indlægaf Delfin » 22. nov 2015, 21:01

Det værste er, at jeg kender en, der taler som noget i den retning. Meget omstændeligt, og som toppen på kransekagen kommer der også 17 forskellige emner i en pærevælling. Tankemylder på højttaler :D
3
14 11 14 :banan:
Brugeravatar
Miss_no_More
Kort karma: 44
Geografisk sted: Nordjylland
Likede indlæg: 946

Indlægaf Miss_no_More » 22. nov 2015, 22:38

:rulle:

FB_IMG_1448231651333.jpg
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
1
HYTTEOST SAVES THE DAY :slem:
Brugeravatar
Puffi
Kort karma: 309
Geografisk sted: Esbjerg-ish
Likede indlæg: 2232

Indlægaf Puffi » 22. nov 2015, 23:12

Ooooookay :forvirret2: :wacko:
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
2
You had me from the start, won’t let this end
First you wanna go to the left then you wanna turn right
Wanna argue all day, make love all night
First you up then you’re down and then between
Ohh! I really want to know…
Brugeravatar
Æske
Kort karma: 257
Geografisk sted: Århus
Likede indlæg: 1381

Indlægaf Æske » 23. nov 2015, 07:25

Puffi skrev:Ooooookay :forvirret2: :wacko:

Det er skidt på så mange planer, det der :stoned:
0
Alt det smukkeste gør ondt.
Brugeravatar
lillebjoern
Kort karma: 195
Likede indlæg: 1974

Indlægaf lillebjoern » 23. nov 2015, 22:56

:rulle: Hvis det ikke var fordi det var en god veninde, som delte den, ville personen være røget af med det samme. Hvorfor er det relevant at han var muslim? Seriøst? Tror de det er sådan noget med, "Tjekke, tjekke... Hov, der er en bombe! Det er sgu ikke så godt. Nå, men du er muslim, siger du? Næh, hvor sjovt, det er jeg også – så gå bare ind! *wink wink*"? Dem, der deler det, forsøger nok at vise deres "sympati" med muslimer for tiden, men opslaget får mig egentlig bare til at tænke at de har et enormt forskruet syn på islam og muslimer. :rulle:

Billede
0
If you love something, set it free. Unless it’s a tiger.
:danse:
Brugeravatar
hotlips
Kort karma: 115
Likede indlæg: 1288

Indlægaf hotlips » 24. nov 2015, 00:01

lillebjoern skrev::rulle: Hvis det ikke var fordi det var en god veninde, som delte den, ville personen være røget af med det samme. Hvorfor er det relevant at han var muslim? Seriøst? Tror de det er sådan noget med, "Tjekke, tjekke... Hov, der er en bombe! Det er sgu ikke så godt. Nå, men du er muslim, siger du? Næh, hvor sjovt, det er jeg også – så gå bare ind! *wink wink*"? Dem, der deler det, forsøger nok at vise deres "sympati" med muslimer for tiden, men opslaget får mig egentlig bare til at tænke at de har et enormt forskruet syn på islam og muslimer. :rulle:

Billede

Jeg kan ikke se det slemme og jeg forstår ikke hvordan du læser det som du gør.
Det er da et forsøg på at få frem at der også var muslimer der forsøgte at forhindre terroristerne i at udføre deres planer,hvorfor er det udtryk for at forskruet syn på dem?
Det er vel ikke ligefrem til diskussion hvorvidt det er et helt reelt problem at mange mere eller mindre sidestiller muslimer og terror for tiden og jeg finder det sympatisk nok at man trods alt gerne vil forsøge at få igennem at det ikke er sådan..jeg er ret målløs over det kan falde en ind at smide folk væk for det.
9
Brugeravatar
lillebjoern

Indlægaf lillebjoern » 24. nov 2015, 07:31

hotlips skrev:
lillebjoern skrev::rulle: Hvis det ikke var fordi det var en god veninde, som delte den, ville personen være røget af med det samme. Hvorfor er det relevant at han var muslim? Seriøst? Tror de det er sådan noget med, "Tjekke, tjekke... Hov, der er en bombe! Det er sgu ikke så godt. Nå, men du er muslim, siger du? Næh, hvor sjovt, det er jeg også – så gå bare ind! *wink wink*"? Dem, der deler det, forsøger nok at vise deres "sympati" med muslimer for tiden, men opslaget får mig egentlig bare til at tænke at de har et enormt forskruet syn på islam og muslimer. :rulle:

Billede

Det er da et forsøg på at få frem at der også var muslimer der forsøgte at forhindre terroristerne i at udføre deres planer,hvorfor er det udtryk for at forskruet syn på dem?
Det er vel ikke ligefrem til diskussion hvorvidt det er et helt reelt problem at mange mere eller mindre sidestiller muslimer og terror for tiden og jeg finder det sympatisk nok at man trods alt gerne vil forsøge at få igennem at det ikke er sådan..jeg er ret målløs over det kan falde en ind at smide folk væk for det.

Det overrasker mig at folk bliver nødt til at pege det ud. For mig er det en selvfølge at muslimer selvfølgelig prøver at stoppe det, og at folk tror andet overrasker mig. Jeg ved godt at der er nogen, der sidestiller muslimer og ekstremisterne, men for det første tror jeg ikke den der ændrer nogens syn på det, og for det andet, så ved jeg at min veninde har lidt den der "tendens" til at synes at islam er kommet lidt for meget til DK. Så jeg læser det som om at det var noget "stort" at han var muslim, og at man skal være overrasket over det, fordi man ellers havde tænkt "hvis han var muslim, havde han vel lukket ham ind?". Jeg synes det er et forskruet syn, fordi det for mig er en selvfølge at muslimer OGSÅ prøver at stoppe det. Det er sådan jeg læser den.

Det der med at han ikke har fået anerkendt sin handling er fint, det er ikke dét, jeg sætter mig op imod.
2
Brugeravatar
hotlips
Kort karma: 115
Likede indlæg: 1288

Indlægaf hotlips » 24. nov 2015, 14:49

lillebjoern skrev:
hotlips skrev:

Billede

Det overrasker mig at folk bliver nødt til at pege det ud. For mig er det en selvfølge at muslimer selvfølgelig prøver at stoppe det, og at folk tror andet overrasker mig. Jeg ved godt at der er nogen, der sidestiller muslimer og ekstremisterne, men for det første tror jeg ikke den der ændrer nogens syn på det, og for det andet, så ved jeg at min veninde har lidt den der "tendens" til at synes at islam er kommet lidt for meget til DK. Så jeg læser det som om at det var noget "stort" at han var muslim, og at man skal være overrasket over det, fordi man ellers havde tænkt "hvis han var muslim, havde han vel lukket ham ind?". Jeg synes det er et forskruet syn, fordi det for mig er en selvfølge at muslimer OGSÅ prøver at stoppe det. Det er sådan jeg læser den.

Det der med at han ikke har fået anerkendt sin handling er fint, det er ikke dét, jeg sætter mig op imod.

hvis man bliver overrasket nu over at det er nødvendigt at påpege at muslimer ikke kun er af det onde må jeg formode man har været på antarktis eller et lignende sted de sidste 14 år,og bare fordi man ikke selv tror det hjælper gør det da ikke andre til noget grimt fordi de mener problemerne skal klares på en anden måde.
det lyder nærmest som om du har flere fordomme overfor din veninde end hun har for muslimerne.
1
Brugeravatar
lillebjoern

Indlægaf lillebjoern » 24. nov 2015, 15:36

hotlips skrev:
lillebjoern skrev:
hotlips skrev:

Billede

hvis man bliver overrasket nu over at det er nødvendigt at påpege at muslimer ikke kun er af det onde må jeg formode man har været på antarktis eller et lignende sted de sidste 14 år,og bare fordi man ikke selv tror det hjælper gør det da ikke andre til noget grimt fordi de mener problemerne skal klares på en anden måde.
det lyder nærmest som om du har flere fordomme overfor din veninde end hun har for muslimerne.

Arh, nu synes jeg lidt du putter ord i munden på mig. Jeg siger jo netop jeg godt er klar over, at der er nogen, der sidestiller almindelige muslimer og ekstremisterne. Jeg synes det er en enormt ureflekteret besked at dele, og det er dét, jeg anfægter. Hun (og i øvrigt mange jeg kender) gør det ret meget, og det er jeg bare træt af. Hvis man vil sætte fokus på det, at muslimer ikke er det samme som ekstremister, så synes jeg der er mange andre måder at gøre det på, end at dele sådan et (for mig) tåbeligt opslag.
4
Brugeravatar
Hunkat
Kort karma: 132
Geografisk sted: Mellem månen og en drøm
Likede indlæg: 3281

Indlægaf Hunkat » 24. nov 2015, 20:06

Jeg bliver så træt...

Billede
2
I'm Richard, Chief Warlock of the Brothers of Darkness, Lord of the Thirteen Hells, Master of the Bones, Emporer of the Black, Lord of the Undead Mistress of Fire, and Mayor of a little village up the coast
Brugeravatar
Daine
Kort karma: 715
Geografisk sted: Midtjylland
Likede indlæg: 6819

Indlægaf Daine » 24. nov 2015, 20:11

Hunkat skrev:Jeg bliver så træt...

Billede

Vedkommende glemte et guldkorn! Nemlig 'snezze'. Det kan jeg ihf ikke gøre med åbne øjne. Men det er selvfølgelig ikke helt så tårepersende :D
3
"It is a truth universally acknowledged, that a single man in possession of a good fortune must be in want of a wife."
"Stol aldrig på et menneske, der ingen bøger har."
Brugeravatar
2SHY
Kort karma: 938
Geografisk sted: Aalborg
Likede indlæg: 8454

Indlægaf 2SHY » 24. nov 2015, 20:28

En på min facebook laver åbenbart noget træning af en eller anden art og føler så åbenbart at hendes soundtrack skal deles med os andre med diverse videolinks til YouTube. Nu har hun postet intet mindre end 8!!!! musikvideoer på under en time og nu tror jeg bare jeg siger velkommen til min ignorer liste :wave:

Edit: De suppleres endda med sætninger som:
Puch snart en halv time. Varmt
Mere træning
Slutspurt. Kom nu for satan
Yeah.... Gi den gas...
Hjemmetræningen er skudt i gang. Motivationen er en mangelvare. Der er brug for noget glad i låget musik.
Det var cardio og kort pause. Så er det musklernes tur. Hvem er bedre til det end Madonna?? Kommer til at sove sååå godt

Ej gå dog væk med det der :boo: :badr:
12
Intet dør langsommere og mere smertefuldt end en drøm

Don't wait for a light to appear at the end of the tunnel, stride down there and light the bloody thing yourself

Tak fordi du trimmer indlæg med mange citater :blomst:
Brugeravatar
Dikus
Moderator
Kort karma: 676
Geografisk sted: Nuuk
Likede indlæg: 5875

Indlægaf Dikus » 24. nov 2015, 23:31

I disse tider kan jeg efterhånden ikke se en politisk debat uden at blive konfronteret med politiske modstandere, som jeg ikke kan betragte som andet en deciderede dårlige mennesker.
Medmennesker uden medmenneskelighed, hvis moral tillader dem at vende ryggen til folk på flugt fra terror og forfølgelse.
For tag ikke fejl - for mig er flygtningepolitikken ikke kun et praktisk spørgsmål om, hvordan vi bedst løser et konkret problem. Det er også et moralsk dilemma, hvor omstændighederne tvinger os til at tage stilling til, om vi vil ofre noget af vores egen velstand for at hjælpe fremmede i nød. Her kan vi naturligvis sagtens diskutere, hvordan vi bedst og mest effektivt hjælper folk, og om en massiv hjælp i nærområderne og/eller en militær intervention i Syrien eksempelvis vil være bedre end at indlogere flere flygtninge i EU. Vi kan også sagtens diskutere, hvordan vi får en rimelig fordeling mellem de europæiske lande, eller hvordan vi sikrer at flygtninge der kommer til Europa biddrager økonomisk og ikke lægger lokalbefolkningen til last. Men hvis man trods stor velstand og ressource-rigdom svarer på den medmenneskelige udfordring vi står overfor ved for enhver pris at skubbe de nødlidende et andet sted hen, uanset om det betyder teltlejre i december eller indespærring uden dom, ja så har man som dansk politiker signaleret en moralsk stillingtagen, som jeg hverken kan sympatisere med eller respektere. Så er man et dårligt menneske. :-(
4
Brugeravatar
ShuruQ
Kort karma: 1068
Likede indlæg: 7794

Indlægaf ShuruQ » 25. nov 2015, 07:57

Jeg kan virkelig godt lide den her :gammel:.
4
I have a dream called Palestine, Israel called a nightmare. Alas, the reality is a nightmare for those who dream.
Brugeravatar
ShuruQ
Kort karma: 1068
Likede indlæg: 7794

Indlægaf ShuruQ » 25. nov 2015, 12:17

Endnu en af dem hvor det egentlige budskab drukner i en masse andet :træt:.

Mange mennesker tror, at et selvmordsforsøg er en egoistisk træk, fordi personen ikke bekymrer sig om hans kære der er tilbage. Jeg kan fortælle, at når en person kommer til det punkt, at de virkelig tror, at deres kære får det meget bedre uden dem, da er dette er psykisk sygdom, ikke egoisme.
Sandhed: Depression er en forfærdelig sygdom og synes hensynsløs. Mange af os har været tæt på kanten eller delt det med slægt/venner i en krise, og nogle har mistet venner og kære.
Lad os være der for hinanden og stoppe med at feje psykiske lidelser under gulvtæppet.
Hvis jeg ikke kan se dit navn, accepterer jeg det, men jeg vil gerne spørge dig, din familie og venner, hvis du/I vil dele denne status med mig.
Kopier og indsæt denne status i en time for at give støtte til alle dem, der har familieproblemer, sundhedsproblemer, jobrelateret- eller bekymringer af anden art, og for at de bare skal vide, at nogen bryder sig om dem.
Gør det for os alle, for ingen er immune.
Håber at se dette på væggene hos familie og venner kun for moralsk støtte. Jeg kender nogen der vil!
Jeg gjorde det for en ven, så du kan også.
Du skal kopiere og indsætte denne. Ingen deling. Hvis du vil kopiere, marker teksten - eller på smartphone, hold bare din finger på teksten og Copy indstilling vises. Klik på den. Klik på din status og sæt ind vises
2
I have a dream called Palestine, Israel called a nightmare. Alas, the reality is a nightmare for those who dream.

Tilbage til "Generelt"