Statusopdateringer

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Kort karma: 770
Likede indlæg: 10174

Re: Statusopdateringer

Indlægaf DetSorteCirkus » 5. dec 2015, 21:11

Whoosh skrev:Fra en salgsside på fb.

Åh gud, det skal være en smeltet snemand der i glasset :klap:

Det er et ret populært motiv denne jul. Andre får det bare fortolket med lidt mere ynde.

Billede

Billede
3
Je suis un tableau noir.
Brugeravatar
DetSorteCirkus

Indlægaf DetSorteCirkus » 5. dec 2015, 21:14

Ado skrev:Mit hjerte gør ondt for hende kvinden, der blev nedgjort i bussen.

Og så slutter hun endda af med at shame sig selv, hvilket jeg tolker, som at hun godt ved, at der selv blandt hendes Facebook-kontakter er mennesker, der inderst inde ringeagter hende for hendes udseende.

Det er trist.
1
Je suis un tableau noir.
Brugeravatar
icelady
Moderator
Kort karma: 553
Geografisk sted: Randers
Likede indlæg: 10262

Indlægaf icelady » 5. dec 2015, 21:24

Opslag fra lokal gruppe:

Kvinde 1: Nogen som kender nogen som har en mand der kan ligge nye fliser ca 18 kvm i nyt køkken? Uddannet murere fortrækkes.... Og jer der har ondt i røven over jeg søger en sort murer
har betalt min skat mere end rigeligt!!
skriv PB

Kvinde 2: Tror nu mere det er SKAT der ikke syntes om det , smiler

Kvinde 1: I know og skat kan kysse min bare n..... ! Har betalt mere end rimeligt til dem. Og nu jeg fattig og har brug for en håndværker. Slut prut

Tilsat en hulens stak smileyer :forvirret2:
5
....

“I do not see why man should not be as cruel as nature” -A. Hitler
Brugeravatar
Ado
Kort karma: 811
Geografisk sted: Korsbæk
Likede indlæg: 8350
Kontakt:

Indlægaf Ado » 5. dec 2015, 21:26

DetSorteCirkus skrev:

Og så slutter hun endda af med at shame sig selv, hvilket jeg tolker, som at hun godt ved, at der selv blandt hendes Facebook-kontakter er mennesker, der inderst inde ringeagter hende for hendes udseende.

Det er trist.

Ja. :(
0
That awkward moment when you leave a store without buying anything and all you can think is "act natural, you're innocent".
Brugeravatar
Delfin
Kort karma: 389
Geografisk sted: ..... Casa del Fino
Likede indlæg: 3845

Indlægaf Delfin » 5. dec 2015, 21:43

DetSorteCirkus skrev:

Det er trist.

Jeg synes også det er trist for hende, det er ikke fedt at høre på den slags, men det ændrer ikke på, at hendes budskab forsvinder i bla bla bla, og hvad har hendes job som sosu med det hele at gøre?
5
14 11 14 :banan:
Brugeravatar
Ado
Kort karma: 811
Geografisk sted: Korsbæk
Likede indlæg: 8350
Kontakt:

Indlægaf Ado » 5. dec 2015, 21:45

Delfin skrev:
DetSorteCirkus skrev:

Det er trist.

Jeg synes også det er trist for hende, det er ikke fedt at høre på den slags, men det ændrer ikke på, at hendes budskab forsvinder i bla bla bla, og hvad har hendes job som sosu med det hele at gøre?

Det er rigtigt, at delen med hendes arbejde ikke er relevant for historien. Den del er unødvendig. Men jeg kan godt forstå hendes behov for at komme ud med det. :(
1
That awkward moment when you leave a store without buying anything and all you can think is "act natural, you're innocent".
Brugeravatar
DetSorteCirkus

Indlægaf DetSorteCirkus » 5. dec 2015, 21:48

Delfin skrev:Jeg synes også det er trist for hende, det er ikke fedt at høre på den slags, men det ændrer ikke på, at hendes budskab forsvinder i bla bla bla, og hvad har hendes job som sosu med det hele at gøre?

Intet. Men det er, tror jeg, bl.a. på den måde, at hun retfærdiggør sin kritik af pigerne. Hvilket er sørgeligt.
1
Je suis un tableau noir.
Brugeravatar
kidkomb
Kort karma: 1150
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 9653

Indlægaf kidkomb » 5. dec 2015, 22:04

DetSorteCirkus skrev:Så er ham den pensionerede journalist igen på banen, denne gang med some words of wisdom i anledning af julen.

"Med min julefrokosterfaring - og den er omfattende, kan jeg ikke fatte nogen overhovedet kan finde på at tage egen bil til julefrokost. Gør de det, bør de efter min mening formenes adgang til julefrokosten, for så vil de enten være kedelige eller livsfarlige."

:rulle:

Når man samtidig ved, at han selv har alkoholproblemer, tænker man (jeg) sit.

Tak skæbne det er ignorant og nedladende. Hvis man aldrig har mødt nogen, der var interessante, spændende og festlige, mens de var ædru, så, æh......
6
Walk tall and cry with dignity.
Jeg gider ikke engang.
Give free love.
Brugeravatar
Delfin

Indlægaf Delfin » 5. dec 2015, 22:04

Tja måske har I ret.

I må ikke misforstå mig. Jeg har selv rigeligt på sidebenene og har så rigeligt modtaget min part af den slags, så jeg forstår udmærket, hvordan hun føler det. Jeg ville bare ikke selv have skrevet det på den måde.
5
Brugeravatar
Dirtylittledevil
Kort karma: 869
Likede indlæg: 11694

Indlægaf Dirtylittledevil » 5. dec 2015, 22:06

Delfin skrev:Tja måske har I ret.

I må ikke misforstå mig. Jeg har selv rigeligt på sidebenene og har så rigeligt modtaget min part af den slags, så jeg forstår udmærket, hvordan hun føler det. Jeg ville bare ikke selv have skrevet det på den måde.

Det ville jeg virkelig heller ikke.
0
The more I eat the butter I feel
Brugeravatar
DetSorteCirkus

Indlægaf DetSorteCirkus » 5. dec 2015, 22:21

Normalt kan jeg godt blive sådan lidt - træt, når folk straks springer ind på de sociale medier og deler livsbegivenheder, der for mig er meget personlige, og hashtags ud over det hele er heller ikke lige min ting, men når man nu tænker på, hvordan en del andre forældre desværre ville reagere på en nyhed af denne slags, gjorde dette opslag mig altså glad.

‪#‎nårensbarnringerogsigerathanerblevetforlovet‬
‪#‎denallersødestesvigersønvifår‬
‪#‎viersåglade‬
Vi elsker Jer
7
Je suis un tableau noir.
Brugeravatar
Delfin

Indlægaf Delfin » 5. dec 2015, 22:59

Min venneliste er åbenbart ret aktiv på den lidt trælse måde for tiden. En af dem lavede stuntet med en kryptisk 'Jeg holder lige lidt ro her på fb pga noget ikke nærmere præciseret helbredsnoget' (som senere viser sig ikke at være noget revolutionerende). Jeg har aldrig før set den ven så aktiv som siden da, så det var en kort pause
1
Brugeravatar
Fillie
Kort karma: 610
Geografisk sted: Backsword
Likede indlæg: 2582

Indlægaf Fillie » 5. dec 2015, 23:04

Delfin skrev:Min venneliste er åbenbart ret aktiv på den lidt trælse måde for tiden. En af dem lavede stuntet med en kryptisk 'Jeg holder lige lidt ro her på fb pga noget ikke nærmere præciseret helbredsnoget' (som senere viser sig ikke at være noget revolutionerende). Jeg har aldrig før set den ven så aktiv som siden da, så det var en kort pause

Måske mente vedkommende af et ærligt hjerte, at det ville være sundt med en pause fra Facebook, hvorefter han eller hun hurtigt begyndte at savne den ubesværede adgang til omsorg, der kan findes på et medie, hvor ens venner og familie er samlet. Det kan jeg uden at være på Facebook godt sætte mig ind i.
2
"All you need is love."

- The Beatles
Brugeravatar
Delfin

Indlægaf Delfin » 5. dec 2015, 23:12

Fillie skrev:
Delfin skrev:Min venneliste er åbenbart ret aktiv på den lidt trælse måde for tiden. En af dem lavede stuntet med en kryptisk 'Jeg holder lige lidt ro her på fb pga noget ikke nærmere præciseret helbredsnoget' (som senere viser sig ikke at være noget revolutionerende). Jeg har aldrig før set den ven så aktiv som siden da, så det var en kort pause

Måske mente vedkommende af et ærligt hjerte, at det ville være sundt med en pause fra Facebook, hvorefter han eller hun hurtigt begyndte at savne den ubesværede adgang til omsorg, der kan findes på et medie, hvor ens venner og familie er samlet. Det kan jeg uden at være på Facebook godt sætte mig ind i.

Jamen det har du da helt sikkert ret i, men lad da være med at skrive det så kryptisk, at man kan få opfattelsen af, at der et tale om meget alvorlig sygdom.
0
Brugeravatar
Fillie
Kort karma: 610
Geografisk sted: Backsword
Likede indlæg: 2582

Indlægaf Fillie » 5. dec 2015, 23:15

Delfin skrev:
Fillie skrev:

Jamen det har du da helt sikkert ret i, men lad da være med at skrive det så kryptisk, at man kan få opfattelsen af, at der et tale om meget alvorlig sygdom.

Helt enig - det kan hurtigt opfattes som en irriterende måde at søge opmærksomhed. Ligesom indtjekninger på hospitaler med mangelfulde eller slet ingen oplysninger; de falder vist sjældent i god jord.
2
"All you need is love."

- The Beatles

Tilbage til "Generelt"