Statusopdateringer

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
ShuruQ
Kort karma: 1068
Likede indlæg: 7794

Re: Statusopdateringer

Indlægaf ShuruQ » 6. jan 2016, 22:16

Fru Sunshine skrev:^men det er lidt svært at halalslagte en majskolbe.

Ja :-D.

Halal betyder også blot tilladt jo :cool2:
4
I have a dream called Palestine, Israel called a nightmare. Alas, the reality is a nightmare for those who dream.
Brugeravatar
hotlips
Kort karma: 115
Likede indlæg: 1295

Indlægaf hotlips » 7. jan 2016, 01:07

Men cornflakes stegt i svinefedt er ikke halal.
1
Brugeravatar
kidkomb
Kort karma: 1151
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 9684

Indlægaf kidkomb » 7. jan 2016, 07:07

hotlips skrev:

Det er nok derfor Kelloggs reklamerer med det. Altså at de er halal fremfor (nogle) andre mærker tænker jeg.
0
Walk tall and cry with dignity.
Jeg gider ikke engang.
Give free love.
Brugeravatar
Fillie
Kort karma: 612
Geografisk sted: Backsword
Likede indlæg: 2600

Indlægaf Fillie » 7. jan 2016, 07:18

Halalmajs. Jeg håber, de har fået et værdigt endeligt. :lol:
1
"All you need is love."

- The Beatles
Brugeravatar
Fru Sunshine
Moderator
Kort karma: 1017
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 9230

Indlægaf Fru Sunshine » 7. jan 2016, 07:18

hotlips skrev:

Nej nej, men jeg vidste så heller ikke, at halal bare betyder tilladt. Så falder det sjove godt nok lidt til jorden.

(Men det er stadig sjovt at tænke på majsslagterier :-D)
2
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.
Brugeravatar
Fillie
Kort karma: 612
Geografisk sted: Backsword
Likede indlæg: 2600

Indlægaf Fillie » 7. jan 2016, 07:25

Allmost_Famous skrev:Nytårsforsættet var et vildt vægttab i 2016. Og Facebook skal selvfølgelig med på hele turen. Bogstaveligt talt. Hun logger hvad der umiddelbart ser ud til at være hver eneste tur :nerve:

Ej, men hvornår lærer folk dog at styre deres fuldkommen overanstrengte selviscenesættelse? :s

Apropos skønhedfiltre der skal få alle Fru Hansener til at lige nogen fra Hollywood, læste jeg i går, at en eller anden idiot har opfundet et cover til telefonen, som udsender et bestemt lys, så man efter sigende altid ser glamourøs ud, når man "facetimer", mens man f.eks. ligger i sengen med morgehår og pandaøjne. Jeg bruger sjældent denne her men altså: :rulle:
2
"All you need is love."

- The Beatles
Brugeravatar
hotlips
Kort karma: 115
Likede indlæg: 1295

Indlægaf hotlips » 7. jan 2016, 09:22

Fru Sunshine skrev:
hotlips skrev:

Nej nej, men jeg vidste så heller ikke, at halal bare betyder tilladt. Så falder det sjove godt nok lidt til jorden.

Altså, til gengæld kan man jo grine lidt af at de føler sig snydt fordi der ikke er fks svinefedt i.

Det bruges fordi det er det billigste men det er også klart det dårligste og mest usunde fedtstof at bruge til den slags så faktisk forringer det produktet...Men det er åbenbart ligemeget, det er meget vigtigere det ikke er tilpasset en tro man slet ikke har. :ticks: :8:
4
Brugeravatar
ShuruQ

Indlægaf ShuruQ » 7. jan 2016, 10:20

hotlips skrev:
Fru Sunshine skrev:
hotlips skrev:

Altså, til gengæld kan man jo grine lidt af at de føler sig snydt fordi der ikke er fks svinefedt i.

Det bruges fordi det er det billigste men det er også klart det dårligste og mest usunde fedtstof at bruge til den slags så faktisk forringer det produktet...Men det er åbenbart ligemeget, det er meget vigtigere det ikke er tilpasset en tro man slet ikke har. :ticks: :8:

Jeg tror i øvrigt slet ikke det er for at tilpasse en tro men bare en anden måde at fortælle på de ikke er stegt i svinefedt eller indeholder alkohol.

Både luft og vand er også halal hvordan de vil klare sig uden er mig en gåde.
2
I have a dream called Palestine, Israel called a nightmare. Alas, the reality is a nightmare for those who dream.
Brugeravatar
icelady
Moderator
Kort karma: 555
Geografisk sted: Randers
Likede indlæg: 10296

Indlægaf icelady » 7. jan 2016, 10:48

Slap nu af med at være så bange for Nordkorea. Det værste der kan ske er, at der kommer et par nye sæsoner af M.A.S.H.
0
....

“I do not see why man should not be as cruel as nature” -A. Hitler
Brugeravatar
Aspargsen
Kort karma: 25
Likede indlæg: 446

Indlægaf Aspargsen » 7. jan 2016, 12:01

icelady skrev:
Slap nu af med at være så bange for Nordkorea. Det værste der kan ske er, at der kommer et par nye sæsoner af M.A.S.H.

Så vil jeg tage det meget rilogt der måtte gerne kommer en sæson til for min skyld :danse:
1
NON-TRIMMER! - fordi utrimmede indlæg bare er bedre :rock:
Brugeravatar
ShuruQ

Indlægaf ShuruQ » 7. jan 2016, 18:32

Både og. Det er fornærmende over for det mandlige køn at sige det er et kønsspørgsmål, hvis vi skal hel derud. Som hun siger det, så stempler man alle mænd som forulempere og det er lige så lidt fair som at gøre det til et racespørgsmål.

Jeg forstår hendes pointe, men det skrevne er ikke populært hos mig. Jeg synes det er en uheldig måde at få budskabet ud.

Men det er godt nok populært det opslag, det er jeg til gengæld vist ikke efter at have påpeget mit syn på det der står.
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
1
Brugeravatar
icelady
Moderator
Kort karma: 555
Geografisk sted: Randers
Likede indlæg: 10296

Indlægaf icelady » 7. jan 2016, 22:37

Advarsel!!! En netbutik der hedder Jysk Isenkram er et amerikansk fusk firma!! Du får ikke varerne hvis du køber dér!! Desuden har de brugt billede fra vores hjemmeside af Kähler udstilling.
DEL GERNE!

Så tjekker jeg deres FBside og finder link til deres webshop...adressen eksisterer slet ikke. :gruble:
0
....

“I do not see why man should not be as cruel as nature” -A. Hitler
Brugeravatar
Bøtte
Kort karma: 524
Likede indlæg: 2435

Indlægaf Bøtte » 8. jan 2016, 13:17

icelady skrev:
Advarsel!!! En netbutik der hedder Jysk Isenkram er et amerikansk fusk firma!! Du får ikke varerne hvis du køber dér!! Desuden har de brugt billede fra vores hjemmeside af Kähler udstilling.
DEL GERNE!

Så tjekker jeg deres FBside og finder link til deres webshop...adressen eksisterer slet ikke. :gruble:

Den er blevet lukket ned igen.
1
S :lun:
V :lun:
Brugeravatar
Purple Haze
Kort karma: 145
Geografisk sted: Kbh. Østerport
Likede indlæg: 1913

Indlægaf Purple Haze » 8. jan 2016, 16:46

ShuruQ skrev:Både og. Det er fornærmende over for det mandlige køn at sige det er et kønsspørgsmål, hvis vi skal hel derud. Som hun siger det, så stempler man alle mænd som forulempere og det er lige så lidt fair som at gøre det til et racespørgsmål.

Jeg forstår hendes pointe, men det skrevne er ikke populært hos mig. Jeg synes det er en uheldig måde at få budskabet ud.

Men det er godt nok populært det opslag, det er jeg til gengæld vist ikke efter at have påpeget mit syn på det der står.

Jeg læser det hun skriver mere som om det er mænd fra alle områder/racer som forulemper (eller rettere som har forulempet hende) - fremfor at det er alle mænd fra alle områder/racer som forulemper.
2
Hello to all intelligent lifeforms everywhere!
And to everybody else out there, the secret is to bang the rocks together guys.
Brugeravatar
ShuruQ

Indlægaf ShuruQ » 8. jan 2016, 16:53

Purple Haze skrev:
ShuruQ skrev:Både og. Det er fornærmende over for det mandlige køn at sige det er et kønsspørgsmål, hvis vi skal hel derud. Som hun siger det, så stempler man alle mænd som forulempere og det er lige så lidt fair som at gøre det til et racespørgsmål.

Jeg læser det hun skriver mere som om det er mænd fra alle områder/racer som forulemper (eller rettere som har forulempet hende) - fremfor at det er alle mænd fra alle områder/racer som forulemper.

Det læser jeg også. Og jeg ser udmærket hendes pointe. Men der er noget der klinger forkert når jeg læser det, jeg kan ikke forklarer hvorfor. Jeg vil ikke fluekneppe og haf læst igen og igen for at fjerne det der stik, men ja.
0

Tilbage til "Generelt"