Bad Samaritan skrev:annella skrev:Bad Samaritan skrev:Zorglup skrev:Jeg er enig med TS. Vi må indse, at der ER forskelle i verdenssynet og forholde os til det.
Nøjagtigt som vi tager demokrati som en selvfølge, er diktatur og undertrykkelse en selvfølge for andre.
Men hvad nu hvis det forholder sig sådan, at dit og mit demokrati rent faktisk HAR været en masse andre menneskers diktatur og undertrykkelse gennem årtier? Det er der nemlig ret meget, der taler for, rent faktisk er tilfældet...
Hvem har dit og mit demokrati undertrykt gennem årtier, og hvem har de forholdt sig diktatorisk over for?
Millioner af aghanere, irakere, syrere og yemenitter feks... Vi har deltaget i militære felttog og bombekampagner, støttet despoter og voldsregimer, og fører den dag idag en ny marionet-krig i Irak og Syrien, hvor millioner mere kastes ud i sekterisk vold og systematisk undertrykkelse. Vores "krig mod terror" har skabt langt flere terrorister end den er kommet til livs, har dræbt langt flere civile end islamistisk militant ideologi nogensinde kunne drømme om. Tror du alt dét shit bare får lov til at ske, uden at det pisser mennesker af?
Terror: Paris, Nizza, Brüssel, Berlin, London, Stockholm – og nu Barcelona. Jamen så har Assad jo helt ret i, når han siger, at Vesten selv er skyld i de snart daglige terrorangreb, jeg ved ikke hvilke krige Sverige deltager i?