Terror-floskler

Hvad sker der lige for verden?! Diskutér det her!
Slettet bruger
Likede indlæg: 6799

Re: Terror-floskler

Indlægaf Slettet bruger » 19. aug 2017, 18:43

Dmitra skrev:Jeg afskyr terrorisme i alle dens former. Men den ene slags er ikke værre end den anden for mig.

Jeg undrer mig over hvorfor muslimsk terroisme er værre end fx ETA? Jeg kan ikke se det er værre at den ene gruppe dræber uskyldige end når den anden gør.

Jeg tror derimod den kan føles værre (for nogen) fordi det er den der er tæt på lige nu, den vi hører om, hvor fx ETA's aktioner ligger noget tilbage og der er kommet afstand til den.

Men kunne godt tænke mig at høre fra dem der synes muslimsk terrorisme er værre end anden terrorisme og hvad der for dem spiller ind i denne tolkning?

1: For det første er der jo meget mere islamisk terroisme end der var ETA-terroisme, og det i sig selv gør det værre da mængden af angreb jo er vigtig. ETA er koncentreret om en ret lille region i Europe, IRA var i Nordirland/Storbritannien, mens islamismen, det er fra Gibraltar til Helsinki.

2: For det andet er karakteren af terroren anderledes. Terrororganisationer rammer typisk institutioner og personer der er forbundet med deres fjende, hvor f.eks. venstreorienterede terrorgrupper går efter virksomhedsledere og "kapitalisme" og den slags, IRA vil gå efter Storbritanniske ting, men ingen af dem vil gå efter en tilfældig børnehave eller turiter der går på en eller anden gade.

Islamistisk terror er unik i det at de ikke sorterer i deres mål.
0
Slettet bruger

Indlægaf Slettet bruger » 19. aug 2017, 18:51

Angelina skrev:
Seladon skrev:Fakta: Der er folk som hader de vestlige samfund, jeg vil kalde dem haters, og de er ikke blege for at tage uskyldige menneskers liv. Jo flere dræbte, jo bedre.
At give samfundet skylden for terrorangrebene er lige som at tage ansvaret fra dem.
Fatter ikke hvorfor mange venstreorienterede insisterer at se disse psykopatiske kriminelle som ofre.

Fakta: Der findes folk som hader muslimer, og de er ikke blege for at tage uskyldige menneskers liv. Jo flere dræbte, jo bedre.

Og når vi i vores samfund avler den slags had (enten til muslimer eller til vesten), så er det vores skyld. Når vi som samfund bekriger andre lande - slår ihjel i "krig mod terror" eller "masseødelæggelsesvåben" og dræber ægtemænd, brødre, sønner - og i øvrigt også kvinder og børn ... så skaber vi naturligvis nogle der hader os ... vold avler vold.

At læne os tilbage og sige "det er ikke vores skyld" er ansvarsfraskrivelse der virkelig batter.

Der var terror FØR alle krigene startede.

Hvis nogen kan huske rækkefølgen så var det sådan her

FØRST 9/11

BAGEFTER alle krigene i Mellemøsten

Jeg synes måske godt lige at før man kommer med en teori kunne man lige få styr på rækkefølgen af begivenhederne.

Jeg kan ikke forstå hvorfor man gider have en ide i sit hovede hvor man ikke en gang ved om A skete før B eller omvendt før man begynder at sige A gjorde at B skete. Det første man skal gøre er jo at få styr på det helt basale som rækkefølgen i de vigtige ting der er sket.
2
Slettet bruger

Indlægaf Slettet bruger » 19. aug 2017, 18:57

Tamara skrev:Det er også en floskel det der. Det er så få muslimer i antal, der vil andre ondt, at det ikke skal gå ud over de mange, der sagtens kan begå sig. Islam er ikke en voldelig religion, men fundamentalisme findes overalt på kloden pakket ind på alle mulige måder.

Hvis en lille del af islam er voldelig, så er islam en voldelig religion.

For mig er de fleste der vil forsvare islam så desperate at de finder på direkte underlige ting. For ja, klart strategien kan virke at "skære væk" alle dem der er voldelige og så lade som om at de ikke har noget at gøre med islam.

Vi er så bare ude i det rene gak-gak hvor man bruger snydetricks. Man kan lige så godt sige at nazismen er da dybt fredelig, fordi alle nazister er begik vold tæller jeg ikke med som de rigtige nazister, de voldelige nazister er "fakere" som jeg smider i gryden med "fundamentalisme der findes overalt på kloden".

Skal man vurdere om en religion/politisk overbevisning er "voldelig" eller ej, så er det SNYD at man ikke vil tælle alle religionens voldelige medlemmer med. ALT skal tælles med, og så bagefter vurderer vi om den er voldelig eller ej.
0
Slettet bruger

Indlægaf Slettet bruger » 19. aug 2017, 19:09

Så vil jeg lige tage en af klassikerne i forkøbet

"Der står en masse lede ting i det Gamle Testamente, derfor er kristendommen lige så slem"

Nej, fordi

a) det Gamle Testamente tæller ikke, det er det Nye Testamente der tæller, hvis du ikke accepterer det så slå det op.
b) selv om kristendommen er voldelig kan islam også godt være det. Det er ikke sådan, at kun en af dem kan have titlen "voldelig" og hvis man kan pege på dårlige ting i kristendommen så er islam off the hook. Mystisk at mange tror det, men der er altid nogen der mener det :)
0
Brugeravatar
Aragorn
Kort karma: 934
Likede indlæg: 10499

Indlægaf Aragorn » 19. aug 2017, 21:09

Jeg har ikke læst tråden, så jeg ved ikke, om det er nævnt før - men den største floskel jeg bider mærke i, hver gang det sker, er: Nu skal det stoppes. Nu slår vi igen. Nu ødelægger vi deres netværk. Nu kommer vi ondskaben til livs. Det kommer aldrig til at ske, og jeg tror vi som samfund og kultur ville have gavn af at sige: Vi er i krig. En krig, der vil rase i meget lang tid, og vi har ingen hurtige løsninger - og den eneste rigtigt brugbare løsning, er kanoner.

Derudover synes jeg at kulturrelativisterne er slemme at høre på: De fortjener ikke vores had, vi må ikke blive bange, så har de vundet - vi skal stå sammen og omklamre dem med kærlighed - som om det vil gøre en positiv forskel.

Hvis nogen forsøger at slå mig ihjel, skal de for deres egen skyld gøre det ordentligt og helt - for jeg hader dem, der vil slå mig ihjel - og givet muligheden i et heldigt øjeblik, ville jeg slå den slags mennesker ihjel uden at blinke. Jeg ville endda mene, det var retfærdigt, og en god gerning. Jeg ville oprigtigt mene, at jeg havde gjort verden til et bedre sted.
1
It's a grand experiment
A well planned bizarre event
It's a grand experimental life
Slettet bruger

Indlægaf Slettet bruger » 19. aug 2017, 21:14

Aragorn skrev:Jeg har ikke læst tråden, så jeg ved ikke, om det er nævnt før - men den største floskel jeg bider mærke i, hver gang det sker, er: Nu skal det stoppes. Nu slår vi igen. Nu ødelægger vi deres netværk. Nu kommer vi ondskaben til livs. Det kommer aldrig til at ske, og jeg tror vi som samfund og kultur ville have gavn af at sige: Vi er i krig. En krig, der vil rase i meget lang tid, og vi har ingen hurtige løsninger - og den eneste rigtigt brugbare løsning, er kanoner.

Derudover synes jeg at kulturrelativisterne er slemme at høre på: De fortjener ikke vores had, vi må ikke blive bange, så har de vundet - vi skal stå sammen og omklamre dem med kærlighed - som om det vil gøre en positiv forskel.

Hvis nogen forsøger at slå mig ihjel, skal de for deres egen skyld gøre det ordentligt og helt - for jeg hader dem, der vil slå mig ihjel - og givet muligheden i et heldigt øjeblik, ville jeg slå den slags mennesker ihjel uden at blinke. Jeg ville endda mene, det var retfærdigt, og en god gerning. Jeg ville oprigtigt mene, at jeg havde gjort verden til et bedre sted.

Ret enig minus det med kanonerne.

Det er noget der skal håndteres af efterretningstjenesterne.

Vi får ikke noget ud af at føre krige dernede, andet end i meget få tilfælde, hvor taliban og Islamisk Stat vel er de eneste.

Det virkede så ikke en gang med taliban.
0
Brugeravatar
Aragorn

Indlægaf Aragorn » 19. aug 2017, 22:34

eks-Maupassant skrev:
Aragorn skrev:Jeg har ikke læst tråden, så jeg ved ikke, om det er nævnt før - men den største floskel jeg bider mærke i, hver gang det sker, er: Nu skal det stoppes. Nu slår vi igen. Nu ødelægger vi deres netværk. Nu kommer vi ondskaben til livs. Det kommer aldrig til at ske, og jeg tror vi som samfund og kultur ville have gavn af at sige: Vi er i krig. En krig, der vil rase i meget lang tid, og vi har ingen hurtige løsninger - og den eneste rigtigt brugbare løsning, er kanoner.

Vi får ikke noget ud af at føre krige dernede, andet end i meget få tilfælde, hvor taliban og Islamisk Stat vel er de eneste.

Det er ikke for at udvise mangel på respekt, men jeg er forfærdeligt træt, så jeg fatter mig i korthed, og desværre nok også mindre nuanceret, end jeg ellers ville gøre. Men jeg er godt klar over, verden ikke er sort og hvid.

Nedenstående er ikke et udtryk for at være fordomsfuld eller racistisk, det tager bare udgangspunkt i en tænkt situation.

Scenarie: 7 arabiske jihadister med kendt identitet jages i København. De væbnede styrker lægger en jernring om byen. Ingen ind, ingen ud, uden papirer. Det er kun 7 mennesker der jages i en millionby, men de har indtil flere problemer. Først indføres udgangsforbud. Alle bliver pålagt at blive i deres hjem. De 7 må gemme sig andre steder end i deres hjem, men de kan ikke gemme sig hvor som helst. De kan kun gemme sig blandt deres egne - de er arabere, og det er præcist sådan de ser ud.

Løkken strammes. Hvornår taler nogen i miljøet med myndighederne? Hvis det ikke sker relativt hurtigt, er der et trin mere: Internering. Det er muligt at København er en millionby, men arabere skal tælles i tusinde. Ja, jeg er klar til at høre på beskyldningerne om nazisme, men det er ikke nazisme. Det er ganske enkelt en indæmning af alle de mulige mistænkte. De skal ikke sidde og sy tøj. De skal ikke bryde granit. De skal ikke i 'bad'. Men de SKAL være der, til man har fundet de eftersøgte, hvilket ikke ville tage lang tid, hvis man for alvor indsatte den form for magt.

Det ville ikke være rart for nogen. Utvilsomt værre for dem der bliver interneret end dem der ikke gør, men ingen vil synes om kampklædt millitær i gaderne. Alle ville blive skræmt. Men det ville virke.

Det er dén slags kanoner jeg taler om, og også i overført betydning i form af støvler på jorden. De kanoner der forsvarer eget territorie ved de ydre grænser, og ikke rettes mod verden i spredt fægtning uden vilje til at gennemføre. De betyder: Hvis du tænker på at slå os ihjel, er du færdig. De betyder: Vi er venlige, men vi er ikke dumme - vi er årvågne og opmærksomme.

Vi lever lige på kanten i disse år. Jeg tror helt alvorligt, at millitær magt vil komme til at blive hverdagskost, og vil blive en nødvendighed for at sikre stabilitet i Vesten.

Resten af verden vil ingen bekymre sig om - ingen giver fem flade øre for negere der slår negere ihjel, det har det gjort i mange år - men når det forkerte land får atomvåben, vil der ske noget. Som hidtil.
0
It's a grand experiment
Slettet bruger

Indlægaf Slettet bruger » 19. aug 2017, 23:29

Aragorn skrev:
eks-Maupassant skrev:

Det er ikke for at udvise mangel på respekt, men jeg er forfærdeligt træt, så jeg fatter mig i korthed, og desværre nok også mindre nuanceret, end jeg ellers ville gøre. Men jeg er godt klar over, verden ikke er sort og hvid.

Nedenstående er ikke et udtryk for at være fordomsfuld eller racistisk, det tager bare udgangspunkt i en tænkt situation.

Scenarie: 7 arabiske jihadister med kendt identitet jages i København. De væbnede styrker lægger en jernring om byen. Ingen ind, ingen ud, uden papirer. Det er kun 7 mennesker der jages i en millionby, men de har indtil flere problemer. Først indføres udgangsforbud. Alle bliver pålagt at blive i deres hjem. De 7 må gemme sig andre steder end i deres hjem, men de kan ikke gemme sig hvor som helst. De kan kun gemme sig blandt deres egne - de er arabere, og det er præcist sådan de ser ud.

Løkken strammes. Hvornår taler nogen i miljøet med myndighederne? Hvis det ikke sker relativt hurtigt, er der et trin mere: Internering. Det er muligt at København er en millionby, men arabere skal tælles i tusinde. Ja, jeg er klar til at høre på beskyldningerne om nazisme, men det er ikke nazisme. Det er ganske enkelt en indæmning af alle de mulige mistænkte. De skal ikke sidde og sy tøj. De skal ikke bryde granit. De skal ikke i 'bad'. Men de SKAL være der, til man har fundet de eftersøgte, hvilket ikke ville tage lang tid, hvis man for alvor indsatte den form for magt.

Det ville ikke være rart for nogen. Utvilsomt værre for dem der bliver interneret end dem der ikke gør, men ingen vil synes om kampklædt millitær i gaderne. Alle ville blive skræmt. Men det ville virke.

Det er dén slags kanoner jeg taler om, og også i overført betydning i form af støvler på jorden. De kanoner der forsvarer eget territorie ved de ydre grænser, og ikke rettes mod verden i spredt fægtning uden vilje til at gennemføre. De betyder: Hvis du tænker på at slå os ihjel, er du færdig. De betyder: Vi er venlige, men vi er ikke dumme - vi er årvågne og opmærksomme.

Vi lever lige på kanten i disse år. Jeg tror helt alvorligt, at millitær magt vil komme til at blive hverdagskost, og vil blive en nødvendighed for at sikre stabilitet i Vesten.

Resten af verden vil ingen bekymre sig om - ingen giver fem flade øre for negere der slår negere ihjel, det har det gjort i mange år - men når det forkerte land får atomvåben, vil der ske noget. Som hidtil.

Politiet finder dem jo tit, de fandt Omar og skød ham f.eks.

Araberne samarbejder med efterretningstjenesterne. Ham der lavede tingen i Manchester, de havde sagt fra hans moske af "pas på ham her, han er ikke rigtig i hovedet", noget i den retning. Der er masser af arabere der hader islamisterne som pesten.

Jeg tror ikke vi er gode til at finde og samarbejde med de arabere der gerne vil hjælpe, evt være dobbeltagenter.

Der er vel nærmst allerede militær på gaderne overalt, der er politifolk med maskinpistoler overalt. Ved godt de ikke tæller som militær, men altså det er dudes med maskinpistoler. Om de har politijakke på eller militærjakke på, same-same.
0
Brugeravatar
Aragorn

Indlægaf Aragorn » 19. aug 2017, 23:51

eks-Maupassant skrev:
Aragorn skrev:
eks-Maupassant skrev:

Politiet finder dem jo tit, de fandt Omar og skød ham f.eks.

Araberne samarbejder med efterretningstjenesterne. Ham der lavede tingen i Manchester, de havde sagt fra hans moske af "pas på ham her, han er ikke rigtig i hovedet", noget i den retning. Der er masser af arabere der hader islamisterne som pesten.

Jeg tror ikke vi er gode til at finde og samarbejde med de arabere der gerne vil hjælpe, evt være dobbeltagenter.

Der er vel nærmst allerede militær på gaderne overalt, der er politifolk med maskinpistoler overalt. Ved godt de ikke tæller som militær, men altså det er dudes med maskinpistoler. Om de har politijakke på eller militærjakke på, same-same.

Du har ret i den udstrækning, at en kugle føles og lyder ens på alle sprog.

Mine tanker går på mængden af kampklart personale. Tildels også hvor hårde regler de spiller efter. Jeg tror vi kommer til at se en eksplosiv stigning af den slags i gaderne. Desværre.

Jeg er helt overbevist om, at kanonerne bliver sat ind i spillet. Hvornår og hvor, tør jeg ikke sige. Men set med mine øjne er det den logiske udvikling. Fred tror jeg ikke på. Ikke længere.
0
It's a grand experiment
Bad Samaritan
Kort karma: 149
Likede indlæg: 2532

Indlægaf Bad Samaritan » 27. aug 2017, 05:52

Thomas31 skrev:
Bad Samaritan skrev:
annella skrev:
Bad Samaritan skrev:
Zorglup skrev:Jeg er enig med TS. Vi må indse, at der ER forskelle i verdenssynet og forholde os til det.
Nøjagtigt som vi tager demokrati som en selvfølge, er diktatur og undertrykkelse en selvfølge for andre.

Men hvad nu hvis det forholder sig sådan, at dit og mit demokrati rent faktisk HAR været en masse andre menneskers diktatur og undertrykkelse gennem årtier? Det er der nemlig ret meget, der taler for, rent faktisk er tilfældet...

Hvem har dit og mit demokrati undertrykt gennem årtier, og hvem har de forholdt sig diktatorisk over for?

Millioner af aghanere, irakere, syrere og yemenitter feks... Vi har deltaget i militære felttog og bombekampagner, støttet despoter og voldsregimer, og fører den dag idag en ny marionet-krig i Irak og Syrien, hvor millioner mere kastes ud i sekterisk vold og systematisk undertrykkelse. Vores "krig mod terror" har skabt langt flere terrorister end den er kommet til livs, har dræbt langt flere civile end islamistisk militant ideologi nogensinde kunne drømme om. Tror du alt dét shit bare får lov til at ske, uden at det pisser mennesker af?

Ja selvfølgelig er vesten også skyld i syrien. Undskyld. Og yemen, somalia, afghanistan.. Libyen . undskyld. Alle disse fredelige harmoniske muslimske samfund, der bliver presset til voldspsykopatiske pgør. Når de prædiker deres had, når de dyrker deres stenalderideologier, det er vestens skyld. Det er vestens skyld, fordi vi har blandet os. Eller også er det vestens skyld, fordi vi ikke har blandet os eller fordi,, whatever, det er i hvertfald vestens skyld, og det er fuldt forståeligt, at vi skaber denne trang til at dræbe tilfældige børn.

Jamen, det er ikke mig du skal undskylde til. Det er de i hundredetusindvis af irakere og deres efterkommere, vi lagde i graven med bombeangreb og sanktioner i to krige - du ved, dengang vi ikke blot lærte dem, men også vores egne fremtidige generationer af politikere og meningsmagere, at det er totalt ok at lyve gennem tænderne for at pleje sine politiske og økonomiske interesser - og de millioner mere, vi efterlod i hænderne på rabiate, religiøse præstemænd og en hel hær af marginaliserede, disenfranchiserede guerilla-krigere, som forvandlede selvmordsbomberi og halshugninger til en folkesport. Det er de millioner mere, som idag lider under Islamisk stat og sekteriske militsers hærgen med avancerede våbensystemer, som vestlige støttekroner har købt dem, og som vores skattebetalte jagerfly raskt væk bomber løs på i forsøget på at komme noget så obskurt som et klasseoprør til livs.

Det er efterkommerne af næsten ti generationer af afghanere, hvis land vi og vores allierede forvandlede til en geopolitisk kampskueplads for rigtigt at vise de røde, og senere skubbede ud i politisk kaos med vores egen totalt fejlslagne invasion, som alene har genereret mere vestligt had og flere børn med bombebælter end vi nogensinde kunne have håbet på at komme til livs i vores "krig mod terror".

Det er de pårørende til alle dem i Saudiske fængsler - journalisterne, kvinderettighedsforkæmperne og alle de politisk dissidente, som skruppelløse matriarkalske prinser lader overvåger med dansk elektronik - og alt det andet horrible shit, vi i snart et halvt århundrede har set velvilligt gennem fingre med, hvis bare vi kan få lov til at sælge vores mælkeprodukter til deres små rigmandsghettoer... og det er så mange millioner mere, som siden slutningen af Anden Verdenskrig har set os reducere dem til statister i et grotesk sceneshow af foregøglede demokratiske frihedsidealer. Alle de mennesker, vi tog røven på, da vi agerede skødehund for fremmede efterretningstjenester og deres detronisering af det ene folkevalgte statsoverhovede efterhånden, inden til de kun havde mullaherne og den dogmatiserede religion at vende sig imod.

Listen er lang...

Thomas31 skrev:Og selvfølgelig har det intet med islam at gøre. Islam er ansvarsfri. Når islam konstant prædiker had og intolerance er det vestens skyld. Jeg ved ikke lige hvorfor, men det er vestens skyld. Vesten har blandet sig voldsomt i andre lande som vietnam, Laos eller mange andre, og derfor ser vi jo også vietnamesere og laoter hærge og dræbe civile i europa.

Joooo, men dengang levede vi jo heller ikke i den globale landsby, vel? Vi havde ikke en underklasse af vrede, arbejdsløse unge efterkommere med vietnamisk baggrund i selvskabte ghettoer, som vi havde groomet til at føle sig anderledes og tilsidesat af samfundet... og vi behøvede ikke at kære os synderligt om risikoen for, at en lille gruppe veluddannede khmerer på mirakuløs vis tog flycertifikat og så sit snit til at baldre et eller flere passagerfly ind i offentlige bygninger. Men vi HAVDE dog maoister og røde armé-fraktioner, som skabte mindst lige så meget kaos. Dengang var de bare hvide og gerne en lidt pinlig affære, fordi de næsen altid var sønner og døtre af rigmandsfamilier, og det faktum alene at de så sig villige til at gå i brechen for en mindst ligeså flygtig ideologi som drømmen om et kalifat, skræmte pisset ud af alle de dyre jakkesæt i Europas parlamenter.

... og jeg er udmærket klar over, at du (og så ufatteligt mange andre) ikke lige ved, hvorfor det er Vestens skyld. Det er præcis det, der er problemet - og vil blive ved med at være det mange generationer endnu. Men her er tingen: Tiden er ligeglad med din apologetiske ikke-holdning til alt det shit, vi har været med til at presse ned i halsen på hele verdensdele. Den går bare... og mens du sidder i din varme stue og raser som en forurettet fem-årig, fødes endnu flere terrorister og revolutionære, som for længst har lært på den hårde måde, at verden tilhører dem som GØR ting. Ikke dem, som kun har fattigt sniksnak at byde på.
1
Brugeravatar
annella
Kort karma: 6
Likede indlæg: 345

Indlægaf annella » 27. aug 2017, 09:26

Bad Samaritan skrev:
annella skrev:
Bad Samaritan skrev:
Zorglup skrev:Jeg er enig med TS. Vi må indse, at der ER forskelle i verdenssynet og forholde os til det.
Nøjagtigt som vi tager demokrati som en selvfølge, er diktatur og undertrykkelse en selvfølge for andre.

Men hvad nu hvis det forholder sig sådan, at dit og mit demokrati rent faktisk HAR været en masse andre menneskers diktatur og undertrykkelse gennem årtier? Det er der nemlig ret meget, der taler for, rent faktisk er tilfældet...

Hvem har dit og mit demokrati undertrykt gennem årtier, og hvem har de forholdt sig diktatorisk over for?

Millioner af aghanere, irakere, syrere og yemenitter feks... Vi har deltaget i militære felttog og bombekampagner, støttet despoter og voldsregimer, og fører den dag idag en ny marionet-krig i Irak og Syrien, hvor millioner mere kastes ud i sekterisk vold og systematisk undertrykkelse. Vores "krig mod terror" har skabt langt flere terrorister end den er kommet til livs, har dræbt langt flere civile end islamistisk militant ideologi nogensinde kunne drømme om. Tror du alt dét shit bare får lov til at ske, uden at det pisser mennesker af?

Hvad er så din erklæring for flygtninge fra Marokko, Sudan, Eritrea, Pakistan, Somalia, Bangladesh m.fl. - så vidt jeg ved, har Danmark ikke deltaget i militære felttog og bombekampagner i de citerede lande?
0
Slettet bruger

Indlægaf Slettet bruger » 27. aug 2017, 09:44

Bad Samaritan skrev:
Thomas31 skrev:
Bad Samaritan skrev:
annella skrev:
Bad Samaritan skrev:

Ja selvfølgelig er vesten også skyld i syrien. Undskyld. Og yemen, somalia, afghanistan.. Libyen . undskyld. Alle disse fredelige harmoniske muslimske samfund, der bliver presset til voldspsykopatiske pgør. Når de prædiker deres had, når de dyrker deres stenalderideologier, det er vestens skyld. Det er vestens skyld, fordi vi har blandet os. Eller også er det vestens skyld, fordi vi ikke har blandet os eller fordi,, whatever, det er i hvertfald vestens skyld, og det er fuldt forståeligt, at vi skaber denne trang til at dræbe tilfældige børn.

Jamen, det er ikke mig du skal undskylde til. Det er de i hundredetusindvis af irakere og deres efterkommere, vi lagde i graven med bombeangreb og sanktioner i to krige - du ved, dengang vi ikke blot lærte dem, men også vores egne fremtidige generationer af politikere og meningsmagere, at det er totalt ok at lyve gennem tænderne for at pleje sine politiske og økonomiske interesser - og de millioner mere, vi efterlod i hænderne på rabiate, religiøse præstemænd og en hel hær af marginaliserede, disenfranchiserede guerilla-krigere, som forvandlede selvmordsbomberi og halshugninger til en folkesport. Det er de millioner mere, som idag lider under Islamisk stat og sekteriske militsers hærgen med avancerede våbensystemer, som vestlige støttekroner har købt dem, og som vores skattebetalte jagerfly raskt væk bomber løs på i forsøget på at komme noget så obskurt som et klasseoprør til livs.

Det er efterkommerne af næsten ti generationer af afghanere, hvis land vi og vores allierede forvandlede til en geopolitisk kampskueplads for rigtigt at vise de røde, og senere skubbede ud i politisk kaos med vores egen totalt fejlslagne invasion, som alene har genereret mere vestligt had og flere børn med bombebælter end vi nogensinde kunne have håbet på at komme til livs i vores "krig mod terror".

Det er de pårørende til alle dem i Saudiske fængsler - journalisterne, kvinderettighedsforkæmperne og alle de politisk dissidente, som skruppelløse matriarkalske prinser lader overvåger med dansk elektronik - og alt det andet horrible shit, vi i snart et halvt århundrede har set velvilligt gennem fingre med, hvis bare vi kan få lov til at sælge vores mælkeprodukter til deres små rigmandsghettoer... og det er så mange millioner mere, som siden slutningen af Anden Verdenskrig har set os reducere dem til statister i et grotesk sceneshow af foregøglede demokratiske frihedsidealer. Alle de mennesker, vi tog røven på, da vi agerede skødehund for fremmede efterretningstjenester og deres detronisering af det ene folkevalgte statsoverhovede efterhånden, inden til de kun havde mullaherne og den dogmatiserede religion at vende sig imod.

Listen er lang...

Thomas31 skrev:Og selvfølgelig har det intet med islam at gøre. Islam er ansvarsfri. Når islam konstant prædiker had og intolerance er det vestens skyld. Jeg ved ikke lige hvorfor, men det er vestens skyld. Vesten har blandet sig voldsomt i andre lande som vietnam, Laos eller mange andre, og derfor ser vi jo også vietnamesere og laoter hærge og dræbe civile i europa.

Joooo, men dengang levede vi jo heller ikke i den globale landsby, vel? Vi havde ikke en underklasse af vrede, arbejdsløse unge efterkommere med vietnamisk baggrund i selvskabte ghettoer, som vi havde groomet til at føle sig anderledes og tilsidesat af samfundet... og vi behøvede ikke at kære os synderligt om risikoen for, at en lille gruppe veluddannede khmerer på mirakuløs vis tog flycertifikat og så sit snit til at baldre et eller flere passagerfly ind i offentlige bygninger. Men vi HAVDE dog maoister og røde armé-fraktioner, som skabte mindst lige så meget kaos. Dengang var de bare hvide og gerne en lidt pinlig affære, fordi de næsen altid var sønner og døtre af rigmandsfamilier, og det faktum alene at de så sig villige til at gå i brechen for en mindst ligeså flygtig ideologi som drømmen om et kalifat, skræmte pisset ud af alle de dyre jakkesæt i Europas parlamenter.

... og jeg er udmærket klar over, at du (og så ufatteligt mange andre) ikke lige ved, hvorfor det er Vestens skyld. Det er præcis det, der er problemet - og vil blive ved med at være det mange generationer endnu. Men her er tingen: Tiden er ligeglad med din apologetiske ikke-holdning til alt det shit, vi har været med til at presse ned i halsen på hele verdensdele. Den går bare... og mens du sidder i din varme stue og raser som en forurettet fem-årig, fødes endnu flere terrorister og revolutionære, som for længst har lært på den hårde måde, at verden tilhører dem som GØR ting. Ikke dem, som kun har fattigt sniksnak at byde på.

Prøv og hør her, nu må det altså stoppe det der med at plukke i historien som det passer en og direkte forfalske ting som det passer.

Jeg tager bage Afghanistan, som du mener "Det er efterkommerne af næsten ti generationer af afghanere, hvis land vi og vores allierede forvandlede til en geopolitisk kampskueplads for rigtigt at vise de røde"'

Det er lodret løgn, og du kan checke det på 5 minutter i google.

Krigen startede afghanerne selv i 1979 - der var et valg hvor kommunisterne klarede sig godt, men ikke fik magten. Det mundede så ud i at de afghanske kommunister bad Sovjetuninen om hjælp, de rykkede så ind, og borgerkrigen startede. Flere år efter går USA ind i krigen, af åbenlyse geopolitiske årsager, hvor de hjalp med på sidelinien ved at forsyne de bedst kæmpende kommunist-modstandere, med våben, bl.a Stinger missiler som de brugte mod russiske fly og helikoptere.

Jeg har set 5000 gange af folk på venstrefløjen gentager den LØGN med at "vesten" startede balladen i Afghanistan.

Nu må det altså stoppe, fordi man er venstreorienteret betyder det ikke at man ikke bør bruge 2 minutter på google på at tjekke om ens kæpheste nu er rigtige eller forkerte.

At man er venstreorienteret betyder ikke, at det er OK at man siger en masse forkerte ting og ikke interesserer sig for rigtigt og forkert.

TIl

Det er de i hundredetusindvis af irakere og deres efterkommere, vi lagde i graven med bombeangreb og sanktioner i to krige - du ved, dengang vi ikke blot lærte dem, men også vores egne fremtidige generationer af politikere og meningsmagere, at det er totalt ok at lyve gennem tænderne for at pleje sine politiske og økonomiske interesser

Well, Irakkrig I var OK, Saddam Hussein havde invaderet Kuweit.

Der var bred international opbakning til det, og du vil have svært ved at argumentere at det er forkert at stoppe en diktator i at invadere sine nabolande?

Irakkrig II var selvfølgeligt ikke OK-

Det er enormt irriterende du fusker de 2 krige sammen, og dte tror jeg du gør fordi krig nr II var forkert, så tænker du at du kan snyde på vægten og smide krig I med i den skuffe.

Jeg ved ikke hvor gammel du er, men du burde da næsten kunne huske Irakkrig I på TV og huske hvad den handlede om?

Ja og til det med at lære folk at lyve - seriøst? Du synes at mene at før vesten kom der havde Saddam Hussein virkeligt gang i en "vi siger altid sandheden ting". Det er jo bare LANGT ude.

Du gavner altså på ingen måde din sag ved at have en masse direkte forkerte ting med i dine posts. Begynd nu at faktchecke! Det er ikke svært.
3
Slettet bruger

Indlægaf Slettet bruger » 27. aug 2017, 09:49

Bad Samaritan skrev: tag

Det er jo bare dumt at påstå at "vi" startede krigen i Afghanistan når hvem som helst kan google det?

Værsgo her og tag lige og læs op på Sovjetunionens krig i Afghanistan. Ku være du ville lære at der er andre lande i verden end dem i vesten der gør ting og påvirker historiens gang.

https://en.wikipedia.org/wiki/Soviet%E2 ... insurgents
1
Bad Samaritan
Kort karma: 149
Likede indlæg: 2532

Indlægaf Bad Samaritan » 27. aug 2017, 13:38

annella skrev:
Bad Samaritan skrev:
annella skrev:
Bad Samaritan skrev:

Hvad er så din erklæring for flygtninge fra Marokko, Sudan, Eritrea, Pakistan, Somalia, Bangladesh m.fl. - så vidt jeg ved, har Danmark ikke deltaget i militære felttog og bombekampagner i de citerede lande?

Nu er det ret sjældent - hvis nogensinde overhovedet - at flygtninge står bag terrorangreb i Europa. Den tvivlsomme ære tilfalder først og fremmest efterkommere, ofte med marginal tilknytning, både til hjemlandet og til islam. Men helt grundlæggende er hadet til Vesten steget støt gennem de sidste tyve år ud fra samme grundlæggende princip som når man tæsker løs på et hvepsebo med en golfkølle. Man får måske nok ram på et par stykker. Men man ender alligevel med at pisse flere tusinde af, og et par af dem vil med garanti finde vej ind under cowboy-dragten, når og hvor du allermindst venter det...

Der findes ret omfattende forskning og ikke så lidt statistik (feks. kan jeg varmt anbefale dig at læse Pew Institutes meningsmålinger på tværs af muslimske lande), som ret tydeligt viser, at der har været en række udslagsgivende begivenheder med en markant radikaliserende effekt. Sager som feks de vestlige landes boykot af Irak mellem den første og anden golfkrig, mishandling af fanger i Abu Ghraib+fængslet, droneangreb i AFPAK-grænselandet, Yemen og dele af Somalia, og alle mulige andre eskapader, er direkte omsætteligt i selvmordskandidater.

De militantes mål er ikke specifikt Danmark eller noget andet europæisk land. De ser "Vesten" som een samlet entitet, man kan hælde al sin indestænkte vrede ud over... og kan man bebrejde dem dét, når man så eksotiske steder som feks. i Irak og Syrien kan blive bombet af fem-seks forskellige luftvåben (heriblandt også det danske) på en enkelt dag? Kan man bebrejde unge, uuddannede somaliere at de ikke skelner mellem os og amerikanerne, når en dansk korvette fuld af frømænd endevender deres fiskebåde, uden at give fem flade fucks om de store græske trawlere, som høvler for flere milliarder dollars af deres fisk ind om året? Måske, måske ikke. Jeg påstår hverken, at min forklaring er den eneste eller at mange af ovennævnte ikke også i en eller anden udstrækning får røven på komedie, fordi de så velvilligt dyrker forsimplede verdensbillede og afstumpet voldsideologi. Jeg siger bare det her: I har stirret jer totalt blinde på islam som den store fællesnævner - og så længe I ikke er villige til at anerkende at vores gøren og laden (både den for 100 år siden og vores militære eventyr idag) påvirker de samfund, de her mennesker (eller deres forældre) kommer fra, vil I blive ved med at se terrorisme og religiøse kulte myrde løs, og skabe endnu flere flygtningestrømme.

Jeg ved ikke med dig, men jeg synes det er på tide at sadle helt om, og nuancere debatten med lidt mere end hvad ham dér idioten i trådstarters indlæg diskede op med. Når alt kommer til alt, så har al den dér bravado og fremmedangst, der kommer til udtryk i debatten - også herinde - ikke gjort en skid for at komme terror til livs eller for at gøre vores verden til et mere sikkert sted for... well... nogen som helst. Synes du?
Senest rettet af Bad Samaritan 27. aug 2017, 14:30, rettet i alt 1 gang.
0
Brugeravatar
dgd2007
Kort karma: 1113
Likede indlæg: 16653

Indlægaf dgd2007 » 27. aug 2017, 13:50

Bad Samaritan skrev:[...]
Jeg ved ikke med dig, men jeg synes det er på tide at sadle helt om, og nuancere debatten med lidt mere end hvad ham dér idioten i trådstarters indlæg diskede op med. Når alt kommer til alt, så har al den dér bravado og fremmedangst, der kommer til udtryk i debatten - også herinde - ikke gjort en skid for at komme terror til livs eller for at gøre vores verden til et mere sikkert sted for... well... nogen som helst. Synes du?

Men jeg synes nu på den anden side heller ikke, det hjælper nuancerne i debatten, at du tilsyneladende helt ser bort fra, at islamisterne kunne tænkes rent faktisk at tro på den ideologi?

Tyskerne var også blevet behandlet urimeligt efter WWI, og ingen tvivl om at det hjalp Hitler til magten. Men derfor var man jo alligevel nødt til at bekæmpe ham, da han ville erobre hele Europa.
3

Tilbage til "Politik, kultur og samfund"