solstråle skrev:
Tak for dit svar! Det er super rart at høre, at I sagtens kunne klare opgaven til UG på trods af, at I heller ikke havde det helt store at gøre godt med. Synes også det er en vigtig pointe, du kommer ind på - nemlig at det er ideelt at få børn, mens man er ung og har masser af energi (og kærlighed selvfølgelig) at give af til barnet :-)
Jeg ønsker mig virkelig brændende et barn, og er sikker på at hvis kæresten også bare sagde: "jamen hey, lad os smide præventionen og få os det barn" så ville jeg ikke tvivle et sekund. Men min kærestes tanker må jeg indrømme får mig til at tvivle.
Det skal dog også lige siges, at hans søskende har fået børn i en sen alder 30+, og de har alle haft både job, hus, bil - ja ALT 100% på plads først. Det er måske også med til at præge ham, uden han måske selv lægger mærke til det.
I forhold til hans søskende, er vi "fattige", da jeg stadig er studerende og vi kun har en lille bil og ikke en stationcar, som de mener er livsnødvendigt når man skal have et barn - grundet barnevogn og alt det man skal have med, når man skal afsted med et lille barn.
Nu har jeg posted omstændigheder for mit vedkommende og der var økonomiske rammer til mere end det vi, eller rettere jeg, gjorde af indkøb.
Et kærligt råd. Du skal kun købe en barnevogn til at barnet kan sove uden for og så kun en brugt- du bruger den i utroligt lidt tid. En god kombi vogn med ordentlige dæk er til gengæld guld værd og fylder langt mindre sammen klappet.
Tøj; køb eller arv brugt indtil ca 1 år (jeg ved godt at der snoldes i H&M for det er bare for nuttet), men alt det basale, de vokser ud af det lyn børge.
Har du ikke vaske maskine er det til gengæld en fantastisk investering. Køb den! Ditto micro ovn hvis I ikke har en.
Børn i den alder har faktisk ikke brug for legetøj - de er lykkelige over et pusletæppe på gulvet og ting i semi blødt plast med farver. De små stabel bare skovturs plastik skåle og krus fra Ikea er lykken og en træske. Og barnet kan også spise af dem og smide dem på gulvet uden skidtet går i stykker.
Bleerne fra Aldi er ikke bare de billigste, de er også de absolut bedste.
Selve udskrivningen til et barn behøver ikke at være heftig. Jeg tror vi brugte maks 5.000. Og det var inkl seng, barnevogn, kombi vogn, høj- og rokkestol, pusle gejl,savle klude, tøj, sutte og sutte flasker