Frokost på Nyhavn - bedst til prisen?

Stedet du kan bruge til at snakke om alle de store og små ting der påvirker dit liv.
Brugeravatar
Moxy-lady
Indlæg: 7485
Tilmeldt: 11. aug 2015, 10:18
Kort karma: 1762
Likede indlæg: 24476

Frokost på Nyhavn - bedst til prisen?

Indlægaf Moxy-lady » 19. aug 2017, 22:02

Vi skal ud og spise på Nyhavn i begyndelsen af næste måned. Hvor skal vi have frokost henne, som er sådan rimeligt ift pris/kvalitet. Jeg ved godt at alt er lidt dyrere, men kunne stadig godt bruge nogle erfaringer.
0
My world 12-10-18 :lun:
Brugeravatar
vibbsen
Indlæg: 4137
Tilmeldt: 17. sep 2015, 17:26
Kort karma: 1136
Likede indlæg: 16358

Re: Frokost på Nyhavn - bedst til prisen?

Indlægaf vibbsen » 20. aug 2017, 06:42

Må jeg ikke anbefale at I vælger et sted som ikke ligger direkte på Nyhavn ? F.eks. et af stederne nede på Skt. Annæ plads...

Nu ved jeg godt at du spurgte direkte til et sted på Nyhavn, men jeg synes bare at rigtig mange af stederne dernede er de rene turistfælder. Hvorimod jeg var meget overrasket over hvad man har formået at gøre med Skt. Annæ plads..Det er blevet et super lækkert område med masser af cafeer og bistroer....
1
Tak.Glimmer på. Op på kaminhylden

Citat Hella Joof
Brugeravatar
Purple
Indlæg: 698
Tilmeldt: 19. jan 2016, 21:44
Kort karma: 128
Likede indlæg: 1657

Re: Frokost på Nyhavn - bedst til prisen?

Indlægaf Purple » 20. aug 2017, 07:44

Vi har spist deres "Nyhavnstallerken med sild" - den var altså rigtig god! :D

https://www.nyhavnsfaergekro.dk/#/menuer/


Om det er bedst til prisen.... Tja,- altså det er jo dyrere lige dér... men det var virkelig lækkert - vi blev rigeligt mætte, - og vi nød frokosten netop der rigtig meget! :)
0
Brugeravatar
Studsgaard
Indlæg: 5339
Tilmeldt: 1. nov 2015, 15:06
Kort karma: 567
Geografisk sted: Rebild kommune
Likede indlæg: 8604

Re: Frokost på Nyhavn - bedst til prisen?

Indlægaf Studsgaard » 20. aug 2017, 07:49

vibbsen skrev:Må jeg ikke anbefale at I vælger et sted som ikke ligger direkte på Nyhavn ? F.eks. et af stederne nede på Skt. Annæ plads...

Nu ved jeg godt at du spurgte direkte til et sted på Nyhavn, men jeg synes bare at rigtig mange af stederne dernede er de rene turistfælder. Hvorimod jeg var meget overrasket over hvad man har formået at gøre med Skt. Annæ plads..Det er blevet et super lækkert område med masser af cafeer og bistroer....

Vi har også hørt det med at gå lidt væk.

Vi skal selv til København næste weekend og ville netop lege turister og formentlig have frokost på Nyhavn. Men alle siger vi skal gå lidt væk.

Hvis ts ikke har noget i mod det?
Hvad kan i anbefale
1
Brugeravatar
vibbsen
Indlæg: 4137
Tilmeldt: 17. sep 2015, 17:26
Kort karma: 1136
Likede indlæg: 16358

Re: Frokost på Nyhavn - bedst til prisen?

Indlægaf vibbsen » 20. aug 2017, 08:11

Studsgaard skrev:
vibbsen skrev:Må jeg ikke anbefale at I vælger et sted som ikke ligger direkte på Nyhavn ? F.eks. et af stederne nede på Skt. Annæ plads...

Nu ved jeg godt at du spurgte direkte til et sted på Nyhavn, men jeg synes bare at rigtig mange af stederne dernede er de rene turistfælder. Hvorimod jeg var meget overrasket over hvad man har formået at gøre med Skt. Annæ plads..Det er blevet et super lækkert område med masser af cafeer og bistroer....

Vi har også hørt det med at gå lidt væk.

Vi skal selv til København næste weekend og ville netop lege turister og formentlig have frokost på Nyhavn. Men alle siger vi skal gå lidt væk.

Hvis ts ikke har noget i mod det?
Hvad kan i anbefale


Der er yderst sjældent (som i aldrig) at vi spiser frokost inde i byen. Men jeg var faktisk "turist i min egen by" for nylig, og her faldt jeg helt og aldeles for området omkring Skt. Annæ Plads som ligger "bagved" Nyhavn. Her har man lukket selve pladsen og der er nu en slags grønt område hvor der er cafeer, bistroer og den slags på hver side. Det synes jeg virkede helt vildt godt. Der er ikke nær så mange mennesker som på Nyhavn, til gengæld virker det knap så "turistet"....

Alternativt så anbefaler jeg frokost i Torvehallerne. Jeg er vild med torvehallerne og det store udvalg af alt mulig spændende gourmet mad. Og endelig så er der en del restauranter i Bredegade/Store Kongensgade og det område hvor man efter min mening spiser laaaangt bedre end man gør på Nyhavn.

Jeg har jo en fortid i turistbranchen, og her grinte vi netop lidt i skægget af Nyhavn. Ingen af os kunne drømme om at spise der. Kvalitet og pris afspejler at man lever af at der er stor gennemstrømning af turister. Så kvaliteten er lidt la-la...Men prisen er ret Oh-la-la... Til gengæld så var Torvehallerne at betragte ret meget som The Shit....Hvilket jeg er ret enig i. Eneste problem med torvehallerne er er at det er MEGA svært at vælge hvad man gerne vil stoppe i gabet - fordi der er så meget forskelligt...Totalt 1st world problem...
1
Tak.Glimmer på. Op på kaminhylden

Citat Hella Joof
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Indlæg: 21958
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:07
Kort karma: 2515
Likede indlæg: 59560

Re: Frokost på Nyhavn - bedst til prisen?

Indlægaf DetSorteCirkus » 20. aug 2017, 08:21

Jeg vil foreslå frokostrestauranten Gilleleje, også på den "forkerte" side.
De koncentrerer sig om det klassiske danske frokostkøkken, og det mestrer de til fingerspidserne. Derudover er lokalerne pæne og hyggelige og betjeningen god.
http://www.restaurant-gilleleje.dk/
0
Brugeravatar
Moxy-lady
Indlæg: 7485
Tilmeldt: 11. aug 2015, 10:18
Kort karma: 1762
Likede indlæg: 24476

Re: Frokost på Nyhavn - bedst til prisen?

Indlægaf Moxy-lady » 20. aug 2017, 13:57

Jeg er sådan lidt ligeglad med om vi spiser på "selve" Nyhavn, men da det er en fødselsdagsgave, til en der specifikt har ønsket frokost på Nyhavn, er jeg ikke sikker på om det ville være et hit. For ja, det er overpriced of turistet. Vi må se på det når vi kommer dertil :)
Hører gerne flere anbefalinger og råd.
0
My world 12-10-18 :lun:
Brugeravatar
paint
Indlæg: 20488
Tilmeldt: 16. apr 2016, 17:38
Kort karma: 765
Likede indlæg: 43984

Re: Frokost på Nyhavn - bedst til prisen?

Indlægaf paint » 20. aug 2017, 17:07

Restaurant Heering er god, hvis man skal have en traditionel frokostplatte. Min mor, var i hvert fald yderst begejstret for maden, da jeg havde inviteret hende derind. Den har ligger der siden 1694, så kokken må være en erfaren herre ;)


http://restaurantheering.dk/index.php?page=frokost

Billede
1
Følg dem der søger sandheden, men vogt dig for dem der siger at de har fundet den

Det sted du søger, er det sted du søger fra
Brugeravatar
vibbsen
Indlæg: 4137
Tilmeldt: 17. sep 2015, 17:26
Kort karma: 1136
Likede indlæg: 16358

Re: Frokost på Nyhavn - bedst til prisen?

Indlægaf vibbsen » 21. aug 2017, 15:14

Falstria skrev:Synes altid jeg har hørt tale om Nyhavn 17, men jeg har aldrig selv været der.


Jeg har drukket masser af kolde fadøl på Nyhavn 17. Faktisk så var det mit ynglings "fadøl-på-Nyhavn" sted da jeg var ung og fast i farsen...

Det er et mægtig hyggeligt sted. Hvad maden angår så er den ligeså over-vurderet og over-priced som de fleste andre steder på the "sunny side"...
1
Tak.Glimmer på. Op på kaminhylden

Citat Hella Joof
Mocca
Indlæg: 831
Tilmeldt: 23. sep 2015, 08:37
Kort karma: 39
Likede indlæg: 1320

Re: Frokost på Nyhavn - bedst til prisen?

Indlægaf Mocca » 22. aug 2017, 07:48

Som turist har jeg spist ganske udmærket både på Heering og på 71...
Og jeg anser mig bestemt for at være kvalitetsbevidst med mad.
0

Tilbage til "Livets forhold"