Er det fesent at få ring på, når man ikke skal giftes?

Her kan du snage løs i dine meddebattørers parforhold eller singleliv, og alt hvad der følger med.
Brugeravatar
Aima
Kort karma: 611
Likede indlæg: 5034

Re: Er det fesent at få ring på, når man ikke skal giftes?

Indlægaf Aima » 20. okt 2015, 09:26

Akehurst2 skrev:
Aima skrev:Alternativt er der jo 'the love brachelet', hvor du har smykket og han har 'nøglen'. Sådan et svarer nok i øvrigt også til en mellemstor bryllupsfest i pris :D

image.jpg

Stemmer klart for armbåndet! Det er så fint og fyldt med symbolik :love:

Hvis manden også gerne vil have et symbolsk smykke skal det dog nok være et andet.

Manden får jo skruetrækkeren. Han kan få den i en kæde og hænge den om halsen, så :D

Jeg stemmer også for armbåndet, KitKat!
1
I'll stick with hell no's and headphones...
Brugeravatar
Flora
Kort karma: 259
Likede indlæg: 4286

Indlægaf Flora » 20. okt 2015, 09:39

Altså jeg synes heller ikke I skal lade jer diktere af hvad andre mener. Hvis i selv synes det er en fin idé med de ringe, så skal I da bare gøre det. Så kommer der muligvis undrende spørgsmål i starten, men folk vænner sig jo til det og så er det bare sådan det er.

Men hvis I beslutter jer for at gøre noget andet, så synes jeg det viste armbånd er en fin ide. Ellers er der jo også sådan et brækket hjerte her, hvor man har halvdelen hver i en kæde. Måske det kunne bruges?

Billede
0
Debattens sødeste :engel:
Brugeravatar
icelady
Moderator
Kort karma: 556
Geografisk sted: Randers
Likede indlæg: 10340

Indlægaf icelady » 20. okt 2015, 09:40

Det vigtigste må vel være, hvordan jeres familie og venner ville reagere på det?

At fremmede synes det er fesent er i min optik ikke en god grund til at aflyse det.
2
....

“I do not see why man should not be as cruel as nature” -A. Hitler
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Kort karma: 772
Likede indlæg: 10282

Indlægaf DetSorteCirkus » 20. okt 2015, 09:43

Aima skrev:in pointe var blot, at man sagtens kan bestemme sig for, at man gør tingene anderledes og tilfører dem en subjektiv og ny symbolik, men at det jo ikke ændrer på den objektive og generelle symbolik og association, som jo i det her tilfælde med TS' egne ord, har væsentlig betydning :)

Det er jeg helt enig i.
Hvis man ikke er interesseret i at forklare og finder det irriterende at blive misforstået, skal man ikke vælge symboler, der er så tæt knyttet til noget andet. Det er ikke i ond mening, at de fleste får associationer til ægteskab. Det ville jeg helt sikkert også gøre, selvom jeg ikke finder TS' oprindelige ide fesen.
0
Je suis un tableau noir.
Brugeravatar
Aima

Indlægaf Aima » 20. okt 2015, 10:26

DetSorteCirkus skrev:
Aima skrev:in pointe var blot, at man sagtens kan bestemme sig for, at man gør tingene anderledes og tilfører dem en subjektiv og ny symbolik, men at det jo ikke ændrer på den objektive og generelle symbolik og association, som jo i det her tilfælde med TS' egne ord, har væsentlig betydning :)

Det er jeg helt enig i.
Hvis man ikke er interesseret i at forklare og finder det irriterende at blive misforstået, skal man ikke vælge symboler, der er så tæt knyttet til noget andet. Det er ikke i ond mening, at de fleste får associationer til ægteskab. Det ville jeg helt sikkert også gøre, selvom jeg ikke finder TS' oprindelige ide fesen.

Præcis. Og altså, det er i øvrigt ikke fordi jeg ikke er med på den der meget fine tankegang om at "Folk skal jo gøre helt som de vil, også selvom jeg og titusinde andre mennesker ville synes det var besynderligt/forkert/fesent/upassende/whatever", det er jo klart det korrekte og idealistiske svar, men TS skriver jo bare ret ærligt, at hun ikke er ligeglad med, hvad andre folk tænker, hvilket jeg i øvrigt virkelig godt kan forstå. Det er så nemt at være kold i røven i teorien, i praksis er det bare ofte noget andet, er min erfaring. Det er lidt a la den der "Nå, du er blevet klippet? Altså, det er jo slet ikke min kop te, men bare du selv er glad for det :)"

Naturligvis er ens egne ønsker vigtigst, men jeg synes egentlig det er okay at anerkende at den mere generelle opfattelse også kan have betydning, og at det er ok.
1
Brugeravatar
Lemonella
Kort karma: 251
Likede indlæg: 3567

Indlægaf Lemonella » 20. okt 2015, 10:51

Aima skrev:
DetSorteCirkus skrev:

Det er jeg helt enig i.

Præcis. Og altså, det er i øvrigt ikke fordi jeg ikke er med på den der meget fine tankegang om at "Folk skal jo gøre helt som de vil, også selvom jeg og titusinde andre mennesker ville synes det var besynderligt/forkert/fesent/upassende/whatever", det er jo klart det korrekte og idealistiske svar, men TS skriver jo bare ret ærligt, at hun ikke er ligeglad med, hvad andre folk tænker, hvilket jeg i øvrigt virkelig godt kan forstå. Det er så nemt at være kold i røven i teorien, i praksis er det bare ofte noget andet, er min erfaring. Det er lidt a la den der "Nå, du er blevet klippet? Altså, det er jo slet ikke min kop te, men bare du selv er glad for det :)"

Naturligvis er ens egne ønsker vigtigst, men jeg synes egentlig det er okay at anerkende at den mere generelle opfattelse også kan have betydning, og at det er ok.

Nu er det ikke fordi jeg på nogen måde vil angribe din udtalelse om, at "være kold i røven i teorien". :)
Jeg personligt er dog både teoretisk og praktisk, virkelig fuldstændig ligeglad med, hvad folk mener om, mine personlige ønsker om ægteskab eller ej. Ring på eller ej. Kalde hinanden for kærester eller ej.
Det samme ville gælde ting som børn eller ikke børn. Hus eller lejlighed. Det er ting andre mennesker hjertens gerne må have en holdning til og en mening om, men i bund og grund, er jeg faktisk ligeglad med, hvad de mener. :)

Gælder det en ny hårfarve. En ny frisure. Nye briller eller nyt tøj, så er jeg ikke helt ligeglad med, hvad folk mener og i den slags spørgsmål, tager jeg med kyshånd i mod gode råd og vejledninger.

Der er, i min verden, stor forskel på, hvad jeg synes andre skal blande sig i. Specielt når det gælder helt personlige og dybe ting.
Småtingene, må folk gerne blande sig i. :)
0
I'm not supposed to be normal.
I'm supposed to be me.
Brugeravatar
Aima

Indlægaf Aima » 20. okt 2015, 11:19

^ Jeg har det omvendt. Småtingene rager mig mindst, hvorimod de større, personlige valg, som i sagens natur også kan tillægges en større identifikationsmæssig værdi, vægter højere. Det ville gå mig mere på, hvis jeg konverterede til Islam og folk anfægtede dét, end hvis jeg fik nye sko, og nogen syntes, de var grimme. Jo større og mere betydningsfuldt mit valg er, des mere peger det også på mit personlige jeg, derfor er det også proportionelt følsomt for mig. For at perspektivere til noget helt personligt fra mit eget liv, rammer det mig også mere, når folk anfægter mit valg om, at jeg ikke skal have børn, end det rammer mig, når de siger, de ikke forstår, jeg har klippet mit lange hår af. Uanset er valget jo mit, og uanset føler jeg manglende anerkendelse, når folk, medmindre de er direkte adspurgt, begynder at forholde sig kritisk på mine vegne. Håret kan jeg trække på skuldrene af, men fravalget af børn er så big of a deal, at det, i mine øjne, kammer over i decideret respektløshed, når nogen begynder at anfægte og profetere og stille sig kritisk i forhold til min egen dømmeevne.

Nå, blabla, jeg ved godt, jeg ikke behøvede den der redegørelse, men jeg synes, hele snakken om det personlige valg og betydningen af andres opfattelse, er ret spændende. :)

Mit udgangspunkt var egentlig bare det der med, at uanset hvor ligeglad man selv er, og også synes TS bør være, så er hun det ikke, og dét skal anerkendes, for det er ok ikke at være ligeglad, synes jeg :)
4
Brugeravatar
Lemonella
Kort karma: 251
Likede indlæg: 3567

Indlægaf Lemonella » 20. okt 2015, 11:54

^ Jamen du har da ret Aima. Det er en spændende diskussion og jeg synes det er fint, at andre har en anden indgangsvinkel til tingene eller en anden mening om dem end jeg selv har. :)

Jeg har bare nogen gange et lidt stramt forhold til bemærkninger som "det mener du nok ikke". Eller "det skal du jo sige".
Folk er heldigvis ret forskellige og handler ud fra det de mener er rigtigt for dem personligt. :)
0
I'm not supposed to be normal.
I'm supposed to be me.
Brugeravatar
milisa
Kort karma: 103
Likede indlæg: 1016

Indlægaf milisa » 20. okt 2015, 12:05

TS, I skal jo bare lade være med at købe VIELSESringe eller FORLOVELSESringe... Hvis I bare køber ringe-ringe, så er alt fjong, hvis man skal forstå denne tråd..... Eller mener folk seriøst, at der er monopol på ringe? Det er kun folk, der er gift eller forlovet, der må gå med ring?

Køb da de ringe, TS! Og når folk spørger, om I er blevet gift eller forlovet, så siger I jo bare som det er: Nej, vi havde bare lyst til at give hinanden en gave. Bom.
4
Tally-ho
Brugeravatar
Aima

Indlægaf Aima » 20. okt 2015, 12:16

Lemonella skrev:^ Jamen du har da ret Aima. Det er en spændende diskussion og jeg synes det er fint, at andre har en anden indgangsvinkel til tingene eller en anden mening om dem end jeg selv har. :)

Jeg har bare nogen gange et lidt stramt forhold til bemærkninger som "det mener du nok ikke". Eller "det skal du jo sige".
Folk er heldigvis ret forskellige og handler ud fra det de mener er rigtigt for dem personligt. :)

Ja, jeg kan egentlig godt se, at min formulering om, hvad var det nu, at 'sige til folk, at de jo bare skulle gøre, som de selv syntes, var det idealistisk korrekte svar', kan opfattes lidt arrogant, det var nu ikke hensigten, eller, jo, det var det måske, men den gik i såfald på mig selv, for det er jo også sådan jeg tænker umiddelbart. Ved eftertanke slog det mig så bare, at jeg mest tænker sådan, når jeg ikke selv er dén, der står i situationen. Når jeg står i situationen, har jeg det nok ret meget som TS, i hvert fald på visse områder.
1
Brugeravatar
Aima

Indlægaf Aima » 20. okt 2015, 12:28

milisa skrev:TS, I skal jo bare lade være med at købe VIELSESringe eller FORLOVELSESringe... Hvis I bare køber ringe-ringe, så er alt fjong, hvis man skal forstå denne tråd..... Eller mener folk seriøst, at der er monopol på ringe? Det er kun folk, der er gift eller forlovet, der må gå med ring?

Køb da de ringe, TS! Og når folk spørger, om I er blevet gift eller forlovet, så siger I jo bare som det er: Nej, vi havde bare lyst til at give hinanden en gave. Bom.

Jeg tror ikke, nogen mener, der er monopol på noget, jeg tror flertallet mener, man skal gøre det, man selv ønsker mest. Derudover mener en del af os også, at den objektive symbolske signalværdi der er, når et par har matchende fingerringe, uanset holdning nok bare ikke kan negligeres; Så hvis det betyder noget for en, og det gør det jo så for TS' vedkommende, hvorvidt andre mennesker associerer par-fingerringe med forlovelse/ægteskab og ydermere uforanlediget potentielt forholder sig kritisk eller undrende, hvis dette ikke gør sig gældende, bør man måske overveje andre alternativer end ringe. For sin egen skyld, så man undgår folks undren og spørgsmål og kommentarer om, at det er fjollet at bære ringe, 'bare fordi'.
1
Brugeravatar
Ado
Kort karma: 815
Geografisk sted: Korsbæk
Likede indlæg: 8431
Kontakt:

Indlægaf Ado » 20. okt 2015, 13:39

Jeg synes tanken er sød. Og slet ikke fesen. Gør det da! :lun: Og kald hinanden mand og kone. Det kan jeg slet ikke se noget forkert ved.
2
That awkward moment when you leave a store without buying anything and all you can think is "act natural, you're innocent".
Brugeravatar
milisa
Kort karma: 103
Likede indlæg: 1016

Indlægaf milisa » 20. okt 2015, 13:45

Aima skrev:Jeg tror ikke, nogen mener, der er monopol på noget, jeg tror flertallet mener, man skal gøre det, man selv ønsker mest. Derudover mener en del af os også, at den objektive symbolske signalværdi der er, når et par har matchende fingerringe, uanset holdning nok bare ikke kan negligeres; Så hvis det betyder noget for en, og det gør det jo så for TS' vedkommende, hvorvidt andre mennesker associerer par-fingerringe med forlovelse/ægteskab og ydermere uforanlediget potentielt forholder sig kritisk eller undrende, hvis dette ikke gør sig gældende, bør man måske overveje andre alternativer end ringe. For sin egen skyld, så man undgår folks undren og spørgsmål og kommentarer om, at det er fjollet at bære ringe, 'bare fordi'.

Jamen, det kan jeg godt følge dig i, men jeg er nok stadig bare komplet uforstående overfor, at der er så relativt stærke associationer til et par ringe. Nu ved jeg godt, at TS lagde ud med brugen af ordet "fesent" og "teenage-agtigt", så spørgsmålet er selvfølgelig, hvad folk ville have kaldt det, hvis ikke de havde fået ordene forærende. Alligevel er jeg virkelig undrende over for at så mange har denne meget stringente holdning til hvem, der "må" gå med ring.
3
Tally-ho
Brugeravatar
Fru Sunshine
Moderator
Kort karma: 1019
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 9242

Indlægaf Fru Sunshine » 20. okt 2015, 13:53

milisa skrev:
Aima skrev:Jeg tror ikke, nogen mener, der er monopol på noget, jeg tror flertallet mener, man skal gøre det, man selv ønsker mest. Derudover mener en del af os også, at den objektive symbolske signalværdi der er, når et par har matchende fingerringe, uanset holdning nok bare ikke kan negligeres; Så hvis det betyder noget for en, og det gør det jo så for TS' vedkommende, hvorvidt andre mennesker associerer par-fingerringe med forlovelse/ægteskab og ydermere uforanlediget potentielt forholder sig kritisk eller undrende, hvis dette ikke gør sig gældende, bør man måske overveje andre alternativer end ringe. For sin egen skyld, så man undgår folks undren og spørgsmål og kommentarer om, at det er fjollet at bære ringe, 'bare fordi'.

Jamen, det kan jeg godt følge dig i, men jeg er nok stadig bare komplet uforstående overfor, at der er så relativt stærke associationer til et par ringe. Nu ved jeg godt, at TS lagde ud med brugen af ordet "fesent" og "teenage-agtigt", så spørgsmålet er selvfølgelig, hvad folk ville have kaldt det, hvis ikke de havde fået ordene forærende. Alligevel er jeg virkelig undrende over for at så mange har denne meget stringente holdning til hvem, der "må" gå med ring.

Hvis TS ikke selv havde brugt "fesent" havde jeg heller ikke. Og hvis TS ikke havde udbedt sig meninger, ville jeg slet ikke have ytret noget.

Men TS brugte ordet, så det gjorde jeg også, og hun udbad sig meninger, så dem fik hun så.

Der er vel ikke nogen, der bestemmer, hvem der "må" gå med ring eller hvad man "må" kalde sig. Det er da helt og holdent op til folk selv, hvad de lægger i det.
Hvis man kalder det en forlovelsesring, så er min helt egen personlige holdning, at man går med den, fordi man skal giftes og at ægteskabet er målet, mens det for min tidligere nævnte veninde og hendes nærmeste er forlovelsen, der er målet.
At jeg ikke forstår det, aner de ikke noget om. Det er ikke sådan noget, jeg synes, jeg behøver blande mig i - med mindre jeg bliver spurgt.
0
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Kort karma: 772
Likede indlæg: 10282

Indlægaf DetSorteCirkus » 20. okt 2015, 13:59

KitKat skrev::lol: Armbåndet gav mig umiddelbart associationer til et kyskhedsbælte. Jeg tror ikke det er dén vej vi skal :lol:

Samme her. Jeg fandt det temmelig modbydeligt, faktisk.
2
Je suis un tableau noir.

Tilbage til "Forhold og sex"