Er du også Royal Copenhagen fan?

Få hjælp til indretning af din bolig, eller blær dig med din nye kakkelovn!
fisken80
Kort karma: 765
Likede indlæg: 28837

Re: Er du også Royal Copenhagen fan?

Indlægaf fisken80 » 23. aug 2017, 05:13

Jeg er ikke vild med det. Jeg har godt nok mormor-porcelæn, men det er købt i brugt og var meget billigt. Så billigt, at det trods guldkant ryger i opvaskeren.

Min svigerinde er sådan en, der godt kan lide porcelæn fra forskellige mærker, men hun blander det meget og jeg synes faktisk hendes stil er fed, det er bare ikke noget jeg gider give så mange penge for.
0
litteraturen kan noget, som regneark og forvaltningsstudier ikke kan. Uden litteraturen bliver tanker og ideologier blodfattige og pulsløse.

Man VÆNNER sig til ting. Det kommer af vane. Så svært er det ikke.

Maude, din proportionssans
Hewlett
Kort karma: 72
Likede indlæg: 3172

Indlægaf Hewlett » 23. aug 2017, 08:10

DetSorteCirkus skrev:For mig handler RC om godt, solidt porcelæn.
Den betydning forsvinder jo helt her, og så kommer det til at virke plat, synes jeg.

Hvorfor? Et toilet er da også solidt porcelæn? :lol:
0
Brugeravatar
Juki
Kort karma: 785
Likede indlæg: 14768

Indlægaf Juki » 23. aug 2017, 12:28

Zombie skrev:Min bedstefar var direktør på Den Kongelige Porcelainsfabrik. Hvad jeg ikke har... hør her, på min fars loft står en kæmpe porcelæns-fasan i Golden Summer stil og venter på, jeg ikke længere bor i ungdomsbolig. Det er ikke et spørgsmål om at være fan, det er et spørgsmål om, at Blåkant var det hverdags porcelæn vi som børn spiste af, for det gjorde ikke noget, hvis det gik i stykker... :rulle:

Pt. kører jeg med IKEA 365 kun for at se min bedstemors forrykte ansigt. Jeg serverer dog kaffen i mine Mogens Andersens årskrus jeg fik 8 af i dåbsgave, det formilder hende gerne.

Til gengæld ejer min familie ikke et eneste stykke megamussel. Min bedstefar kunne ikke fordrage det og trods jeg ved mere om lertøj end min kvindelige cyklus, så har jeg nok arvet hans aversion. Eller er godt hjernevasket.

Jeg skal tage et billede af den fasan, I fatter ikke hvor håbløs den er. :lol:

Jeg venter i spænding :klap:
0
Forarget kan man altid blive

En bruger du ikke kan nå :cool2:
Brugeravatar
Lemonella
Kort karma: 849
Likede indlæg: 13909

Indlægaf Lemonella » 23. aug 2017, 13:34

Juki skrev:
Zombie skrev:Min bedstefar var direktør på Den Kongelige Porcelainsfabrik. Hvad jeg ikke har... hør her, på min fars loft står en kæmpe porcelæns-fasan i Golden Summer stil og venter på, jeg ikke længere bor i ungdomsbolig. Det er ikke et spørgsmål om at være fan, det er et spørgsmål om, at Blåkant var det hverdags porcelæn vi som børn spiste af, for det gjorde ikke noget, hvis det gik i stykker... :rulle:

Pt. kører jeg med IKEA 365 kun for at se min bedstemors forrykte ansigt. Jeg serverer dog kaffen i mine Mogens Andersens årskrus jeg fik 8 af i dåbsgave, det formilder hende gerne.

Til gengæld ejer min familie ikke et eneste stykke megamussel. Min bedstefar kunne ikke fordrage det og trods jeg ved mere om lertøj end min kvindelige cyklus, så har jeg nok arvet hans aversion. Eller er godt hjernevasket.

Jeg skal tage et billede af den fasan, I fatter ikke hvor håbløs den er. :lol:

Jeg venter i spænding :klap:

Jeg venter også i spænding. :D
RC, er da nydeligt, men jeg kan nu bedre lide mit eget stel, Sundborn fra Rörstrand. :)
1
I'm not supposed to be normal.
I'm supposed to be me.
cola
Permanent bortvist
Kort karma: 87
Likede indlæg: 2061

Indlægaf cola » 23. aug 2017, 17:25

Jeg er vokset op med en medarbejder på DKPF, og han fik altid ting med hjem, så jeg har rigtig mange, som i rigtig mange RC ting, inkl diverse stell, dog har jeg kun "blå blomst" pt, resten er hos mor.
Pt er alt dog pakket ned i kasser, der er ikke plads i min lille 1v.
0
Hewlett
Kort karma: 72
Likede indlæg: 3172

Indlægaf Hewlett » 24. aug 2017, 03:00

Jeg har 4 middagstallerkener i Mega Mussel som jeg er utrolig glad for. Men jeg kombinerer det med lidt mere råt bestik og glas og det synes jeg gør tricket.
0
Brugeravatar
Charly
Kort karma: 297
Likede indlæg: 5531

Indlægaf Charly » 24. aug 2017, 08:41

Jeg kan godt lide RC i beherskede mængder. Jeg har neutrale tallerkener fra IKEA og synes det er fint med RC fad/skål til.
0
Brugeravatar
Bimmerdyret
Kort karma: 116
Likede indlæg: 1610

Indlægaf Bimmerdyret » 24. aug 2017, 09:14

flicka skrev:Nope.

Det er for farmor.

:) giver dig ret (ligesom med mågestellet med guldkant) og det bliver i mine øjne ikke mere trendy og moderne fordi man blæser mønsteret op.
Min mormor lavede påskeæg med Mega Musel i starten af 80'erne, så at genbruge et mønster er ikke noget jeg falder i svime over.

Og jeg er vokset op i et hjem, hvor der var 8 forskellige spisestel (dele er gennem årene blevet brugt som hade-gaver til pakkelege :lol: )

Nogle gange (og det er ikke lige dette mønster specielt), så synes jeg faktisk det ødelægger den kulinariske oplevelse.

Føler lidt det er som med Minions og Hello Kitty - det er på ALT!
0
Brugeravatar
Tux
Kort karma: 143
Likede indlæg: 3224

Indlægaf Tux » 24. aug 2017, 11:10

Nej, jeg skal hverken eje eller have det skidt..
0
Brugeravatar
sigge
Kort karma: 811
Likede indlæg: 16798

Indlægaf sigge » 24. aug 2017, 13:54

Jeg overvejer at begynde at samle en blanding af Megamusel, Hvid Riflet og Blå Elements - men jeg er ikke så stor fan, at jeg vil have mønsteret på alt muligt andet.

Jeg synes dog, ideen med at male det på toilettet er ret sjov. Jeg tvivler på, at det er lavet, fordi personen selv synes, det er decideret pænt eller trendy.
1
You can't spell awesome without me.
Lykke
Kort karma: 210
Likede indlæg: 5579

Indlægaf Lykke » 24. aug 2017, 16:07

Det er jo lavet fordi personen kedede sig har hun selv skrevet.

Hvorfor skal det pludselig handle om hvad der er grimt eller pænt?
Det vil vel i alle tilfælde være individuelt.
Hvor er der dette behov for at sige noget er grimt?
Fair nok man ikke ønsker at betale pengene for det. Men derudover, ja jeg forstår det bare ikke.
1
Mocca
Kort karma: 36
Likede indlæg: 1180

Indlægaf Mocca » 25. aug 2017, 07:52

For mig er det almindelige musselmalede RC et stykke dansk kultur.
Også selvom Den Kongelige Porcelænsfabrik vist 'stjal' mønstret fra Tyskland i sin tid.

For 20 år siden var det god smag at have stel, der passede sammen.
Så 'god smag' er også modebestemt. Selvom jeg gerne vil sige, at jeg ikke lader mig styre af moden, så er jeg påvirket ligesom alle andre. Så i dag har jeg også en 'passende' :lol: blanding af hvidt kvalitetsstel, alm. musselmalet, megamussel og lidt Ursula.

Jeg kunne ikke drømme om at købe alt muligt tilbehør, der ikke er porcelæn, med mønsteret på.

Men toilettet er da fedt, synes jeg. En sjov måde at dekorere et ældre badeværelse på, som måske alligevel skal skiftes en dag.

Bare vent! Om ti år er det ikke længere god smag at have en blanding af forskelligt porcelæn... Så starter cyklussen forfra, og alle skal samle på et bestemt stel. ;)

Stribede Kählervaser kan ikke sammenlignes med musselmalet, efter min mening. Selvom jeg godt ved, at det har toppet på en modebølge lige nu....
0
Brugeravatar
sigge
Kort karma: 811
Likede indlæg: 16798

Indlægaf sigge » 25. aug 2017, 08:18

Nå ja, det ærgrer mig faktisk ret meget, at det gamle muselmalede stel i min mors familie skal gå i arv til mænd, så min morbror og efter ham min fætter har arvet det. Det gad jeg ellers godt at have fingre i. Dels synes jeg, det er flot, og dels er der noget særligt ved, at det har været i familien i flere generationer.

Jeg har godt nok arvet et andet meget almindeligt stel, men det er ikke nær så pænt som det gamle muselmalede.
1
You can't spell awesome without me.
Akehurst2
Kort karma: 883
Likede indlæg: 25359

Indlægaf Akehurst2 » 25. aug 2017, 08:47

sigge skrev:Nå ja, det ærgrer mig faktisk ret meget, at det gamle muselmalede stel i min mors familie skal gå i arv til mænd, så min morbror og efter ham min fætter har arvet det. Det gad jeg ellers godt at have fingre i. Dels synes jeg, det er flot, og dels er der noget særligt ved, at det har været i familien i flere generationer.

Jeg har godt nok arvet et andet meget almindeligt stel, men det er ikke nær så pænt som det gamle muselmalede.

Jeg elsker også de gamle fade i musslemelet og Blå Blomst fra min mands oldemor. Er jo helt vildt, så pæne de stadig er og så fint at kunne servere for gæster på dem som hun også gjorde for så mange år siden.

Og jeg blander dem gerne med vores nye Multifarvet Elements og Hvid Elements. Synes det passer så fint sammen og ikke bliver for matchende. Er også derfor jeg er glad for Elements, så matcher det, men har stadig mange farver og bliver ikke så ensartet, som det kan være, hvis alle dele er med samme mønster.
0
Brugeravatar
Lemonella
Kort karma: 849
Likede indlæg: 13909

Indlægaf Lemonella » 25. aug 2017, 09:04

Jeg ærgrer mig over, jeg sagde nej til, at arve min mormors Rosenborg stel. Hun havde alt og jeg mener alt. Både mokka- og kaffekopper, samt kander, fade, tallerkener og skåle og det hele komplet til 24 personer.
Jeg er der imod stadig glad for jeg takkede nej til min mors guldkantede mågestel. Hun havde også det hele, samt duge og servietter, Jeg kan bare ikke lide det og slet ikke med guld på. Synes mågerne glor så ondskabsfuldt på mig. :wacko:
0
I'm not supposed to be normal.
I'm supposed to be me.

Tilbage til "Bolig"