Hvem kan løse Danmarks udfordringer, bedst - "Blå" eller "Rød" BLOK ?

Hvad sker der lige for verden?! Diskutér det her!
Brugeravatar
Jørn
Kort karma: 7
Likede indlæg: 46

Hvem kan løse Danmarks udfordringer, bedst - "Blå" eller "Rød" BLOK ?

Indlægaf Jørn » 24. aug 2017, 11:57

Ja, hvem er, efter din mening - bedst til at løse Danmarks mange udfordringer ?

:blomst:

"Blå" eller "Rød" BLOK ?

Personligt holder jeg på "Rødt" ...

Men jeg mener, at "Blå" og "Røde" partier, bør samarbejde - Om alvorlige problemer ....

Samarbejde - Ikke modarbejde ...

(Altså de ting, som man kan blive enige om)

:fløjt:
0
Med Venlig Hilsen
_____Jørn______
Akehurst2
Kort karma: 800
Likede indlæg: 22084

Re: Hvem kan løse Danmarks udfordringer, bedst - "Blå" eller "Rød" BLOK ?

Indlægaf Akehurst2 » 24. aug 2017, 12:05

Ingen af dem, tydeligvis.
8
Brugeravatar
Code71
Kort karma: 304
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 3360

Indlægaf Code71 » 24. aug 2017, 12:12

Akehurst2 skrev:Ingen af dem, tydeligvis.

Præcis
0
Nå jeg hænger jo nok lidt ved. Så "lurer lidt" er suspenderet lige foreløbigt
Brugeravatar
thomassneum
Kort karma: 124
Likede indlæg: 2266

Indlægaf thomassneum » 24. aug 2017, 12:22

Den blok som kan få stemmer nok, til at gennemfører deres poliotik, uden at være for afhængig af alle partier i blokken. Det er simpelthen for svært at få de 90 stemmer, med alle de ultimative krav. Så en smallere regering tak! :)
0
Med bov skal man mad lave, men...
Brugeravatar
Wizzze
Kort karma: 3464
Likede indlæg: 25342

Indlægaf Wizzze » 24. aug 2017, 12:38

thomassneum skrev:Den blok som kan få stemmer nok, til at gennemfører deres poliotik, uden at være for afhængig af alle partier i blokken. Det er simpelthen for svært at få de 90 stemmer, med alle de ultimative krav. Så en smallere regering tak! :)

En smallere regering får intet gennemført, alt kommer til at handle om at please partierne bag.

Jeg drømmer om noget ala Tyskland, med en bred koalitionsregering, Men det kommer ikke til at ske i DK, med den fragmentation vi har, og de partitoppe der sidder :tie:
0
Do as I say! :whip:
Brugeravatar
thomassneum
Kort karma: 124
Likede indlæg: 2266

Indlægaf thomassneum » 24. aug 2017, 12:58

Wizzze skrev:
thomassneum skrev:Den blok som kan få stemmer nok, til at gennemfører deres poliotik, uden at være for afhængig af alle partier i blokken. Det er simpelthen for svært at få de 90 stemmer, med alle de ultimative krav. Så en smallere regering tak! :)

En smallere regering får intet gennemført, alt kommer til at handle om at please partierne bag.

Jeg drømmer om noget ala Tyskland, med en bred koalitionsregering, Men det kommer ikke til at ske i DK, med den fragmentation vi har, og de partitoppe der sidder :tie:

Hmm.. en smallere regering som har 90 mandater bag sig, forståes. :)
Det burde virke bedre.
0
Med bov skal man mad lave, men...
Akehurst2

Indlægaf Akehurst2 » 24. aug 2017, 13:04

Et eller andet sted så trænger vi måske lidt til belgiske tilstande. Et år eller to uden regering overhovedet, så vi kunne få lidt fred.
0
Brugeravatar
Wizzze
Kort karma: 3464
Likede indlæg: 25342

Indlægaf Wizzze » 24. aug 2017, 14:30

Akehurst2 skrev:Et eller andet sted så trænger vi måske lidt til belgiske tilstande. Et år eller to uden regering overhovedet, så vi kunne få lidt fred.

Med tanke på departementsvældet i fiskeriministeriet, så er jeg ikke helt sikker på at vi står os bedre med at departementscheferne administrerer :lol:

Kan vi ikke få nationalbank direktøren som chef for det hele? :gruble:
0
Do as I say! :whip:
Brugeravatar
dgd2007
Kort karma: 1114
Likede indlæg: 16661

Indlægaf dgd2007 » 24. aug 2017, 14:37

Siden jeg blev voksen (= 30+), har jeg mest været til noget midteragtigt.
0
Akehurst2

Indlægaf Akehurst2 » 24. aug 2017, 14:38

Wizzze skrev:
Akehurst2 skrev:Et eller andet sted så trænger vi måske lidt til belgiske tilstande. Et år eller to uden regering overhovedet, så vi kunne få lidt fred.

Med tanke på departementsvældet i fiskeriministeriet, så er jeg ikke helt sikker på at vi står os bedre med at departementscheferne administrerer :lol:

Kan vi ikke få nationalbank direktøren som chef for det hele? :gruble:

Men bare tanken om en lovgivningspause :love: Så skidt være med, hvem der bestemmer i mellemtiden.

(Dog helst ikke Lars Rohde. Han er ikke altid enig med mig, nemlig.)
0
Brugeravatar
Artem
Kort karma: 400
Likede indlæg: 3896

Indlægaf Artem » 24. aug 2017, 15:15

Synes faktisk vores nuværende regering har en del gode forslag, som feks de ting de melder ud nu op til den kommende finanslov, som at fjerne beskatningen af fri telefon. sænke udgiften for at køre over Storebælt, sænke registreringsafgiften på biler. osv. Hvor jeg nærmest synes det alt sammen lyder godt.
Men der er dog også områder hvor jeg gerne ville have at vi brugte flere penge, hvor de skulle slække på kommunernes anlægsloft, hvor bygninger og veje mange steder er i en dårlig stand.
1
Fra bybo til thybo
Akehurst2

Indlægaf Akehurst2 » 24. aug 2017, 15:25

Jeg synes også, flere af de forslag, der er kommet er gode, mest fordi de gør systemet enklere. Ikke fordi, jeg ikke gerne vil slippe billigere i skat, men jeg synes efterhånden at en af de mest altoverskyggende udfordringer er, at vi er så overregulerede og at vores regler, især på skatteområdet er så komplicerede.

Så at fjerne skatten på fri telefon er godt ift. lavere skat, men det er især godt, fordi det fjerner en regel, der skal kontrolleres og kan snydes med og skal retsforfølges. Fri telefon er i øvrigt så almindelig ting i dag, og det er i øvrigt mere en belastning på folk, der gør det, vi så gerne vil have dem til, nemlig at arbejde mere, så det er for fjollet at beskatte.

Tilsvarende med registreringsafgiften. Som indædt cyklist uden kørekort er det ikke noget, der interesserer mig særskilt, men bare det at vi holder op med at have to satser - hurra!

Derfor er jeg også ked af, at regeringen har forelsket sig sådan i boligjobordningen. Sænk nu bare skatten. Er helt enig med CEPOS her "Fx boligjobordning, hjemmeserviceordning, aktiesparekonto, tilskud til at gå på restaurant etc. Dk har brug for lavere skattesatser og ikke flere ordninger": https://www.facebook.com/photo.php?fbid ... =3&theater (jeg kan desværre ikke se artiklen i Børsen).

Generelt synes jeg desværre, alle politikere fra højre til venstre er alt for vilde med regulering. Derfor mig ønske om regeringsfri og reguleringsfri. Pausen kunne så bruges til at gentænke skattesystemet, de administrative lag (hvad skal vi dog med regioner?), beskæftigelsesindsatsen og sikkert flere ting, der grundlæggende er druknet i regulering.
2
Brugeravatar
Artem
Kort karma: 400
Likede indlæg: 3896

Indlægaf Artem » 24. aug 2017, 15:44

Akehurst2 skrev:Jeg synes også, flere af de forslag, der er kommet er gode, mest fordi de gør systemet enklere. Ikke fordi, jeg ikke gerne vil slippe billigere i skat, men jeg synes efterhånden at en af de mest altoverskyggende udfordringer er, at vi er så overregulerede og at vores regler, især på skatteområdet er så komplicerede.

Så at fjerne skatten på fri telefon er godt ift. lavere skat, men det er især godt, fordi det fjerner en regel, der skal kontrolleres og kan snydes med og skal retsforfølges. Fri telefon er i øvrigt så almindelig ting i dag, og det er i øvrigt mere en belastning på folk, der gør det, vi så gerne vil have dem til, nemlig at arbejde mere, så det er for fjollet at beskatte.

Tilsvarende med registreringsafgiften. Som indædt cyklist uden kørekort er det ikke noget, der interesserer mig særskilt, men bare det at vi holder op med at have to satser - hurra!

Derfor er jeg også ked af, at regeringen har forelsket sig sådan i boligjobordningen. Sænk nu bare skatten. Er helt enig med CEPOS her "Fx boligjobordning, hjemmeserviceordning, aktiesparekonto, tilskud til at gå på restaurant etc. Dk har brug for lavere skattesatser og ikke flere ordninger": https://www.facebook.com/photo.php?fbid ... =3&theater (jeg kan desværre ikke se artiklen i Børsen).

Generelt synes jeg desværre, alle politikere fra højre til venstre er alt for vilde med regulering. Derfor mig ønske om regeringsfri og reguleringsfri. Pausen kunne så bruges til at gentænke skattesystemet, de administrative lag (hvad skal vi dog med regioner?), beskæftigelsesindsatsen og sikkert flere ting, der grundlæggende er druknet i regulering.

Jeg er helt klar også med på de ting de nævner der i børsen. Det vil forenkle det hele meget mere.

Jeg har også været ved at læse om deres aktiesparekonto som jeg personligt ville have gavn af hvis beløbet blev højt nok på den halve mio. Men det er endnu en speciel ordning med flere regler osv. Hvor det var bedre bare at sætte aktiebeskatningen ned.

Nu er der ikke lige nogle som har svaret i min fri telefon tråd. Men en af de ting som er galt her i danmark er at vi ikke kan overskue hvad en beskatning af fri telefon på 2700 kr om året reelt betyder? For folk tænker at det vil koste dem 2700 kr om året at have fri telefon, og synes derfor det er for dyrt, og vælger i stedet at rende rundt med to mobiler, en privat og firma. Men reelt kosten den beskatning på 2700 kr om året kun lønmodtageren omkring 1200 kr om året. Hvorfor der burde være mange flere der valgte at gøre det. Det virker bare uoverskueligt.
1
Fra bybo til thybo
Brugeravatar
Tux
Kort karma: 142
Likede indlæg: 3189

Indlægaf Tux » 24. aug 2017, 16:46

Artem skrev:
Akehurst2 skrev:Jeg synes også, flere af de forslag, der er kommet er gode, mest fordi de gør systemet enklere. Ikke fordi, jeg ikke gerne vil slippe billigere i skat, men jeg synes efterhånden at en af de mest altoverskyggende udfordringer er, at vi er så overregulerede og at vores regler, især på skatteområdet er så komplicerede.

Jeg er helt klar også med på de ting de nævner der i børsen. Det vil forenkle det hele meget mere.

Jeg har også været ved at læse om deres aktiesparekonto som jeg personligt ville have gavn af hvis beløbet blev højt nok på den halve mio. Men det er endnu en speciel ordning med flere regler osv. Hvor det var bedre bare at sætte aktiebeskatningen ned.

Nu er der ikke lige nogle som har svaret i min fri telefon tråd. Men en af de ting som er galt her i danmark er at vi ikke kan overskue hvad en beskatning af fri telefon på 2700 kr om året reelt betyder? For folk tænker at det vil koste dem 2700 kr om året at have fri telefon, og synes derfor det er for dyrt, og vælger i stedet at rende rundt med to mobiler, en privat og firma. Men reelt kosten den beskatning på 2700 kr om året kun lønmodtageren omkring 1200 kr om året. Hvorfor der burde være mange flere der valgte at gøre det. Det virker bare uoverskueligt.

Har du nogen tal på hvor mange der '' render rundt med to telefoner ''? - eller gætter du bare?

Reelt er der ikke nogen der ved hvor mange der ville benytte sig af fri telefon uden beskatning, min kone vil for eksempel ikke, da hun gerne vil kunne slukke sin arbejdsmobil når hun ikke er på job. Sådan tror jeg mange har det, så her har beskatningen ikke noget at sige..
0
Zoxa
Kort karma: 21
Likede indlæg: 593

Indlægaf Zoxa » 24. aug 2017, 17:06

Ingen af dem - det kræver almindelig sund fornuft - et fag man i den grad har glemt at undervise i, i folkeskolen
0

Tilbage til "Politik, kultur og samfund"