Hvem kan løse Danmarks udfordringer, bedst - "Blå" eller "Rød" BLOK ?

Hvad sker der lige for verden?! Diskutér det her!
Brugeravatar
Artem
Kort karma: 398
Likede indlæg: 3889

Re: Hvem kan løse Danmarks udfordringer, bedst - "Blå" eller "Rød" BLOK ?

Indlægaf Artem » 24. aug 2017, 17:08

Tux skrev:Har du nogen tal på hvor mange der '' render rundt med to telefoner ''? - eller gætter du bare?

Reelt er der ikke nogen der ved hvor mange der ville benytte sig af fri telefon uden beskatning, min kone vil for eksempel ikke, da hun gerne vil kunne slukke sin arbejdsmobil når hun ikke er på job. Sådan tror jeg mange har det, så her har beskatningen ikke noget at sige..

Jeg gætter bare. Men det er virkelig mange ud fra hvad jeg ser.
På min tidligere arbejdsplads var vi omkring 70 mand, hvor der var 5 som kun havde 1 mobil.
På min nuværende arbejdsplads i en teknisk forvaltning. og hvis jeg ser på vores afdeling. Er der virkelig mange af mine kollegaer som render rundt med 2 mobiler. Hvor det er over halvdelen. Nok nærmere 3/4 der gør det.

Men jeg ved naturligvis ikke med alle mulige andre arbejdspladser.
Senest rettet af Artem 24. aug 2017, 17:26, rettet i alt 1 gang.
0
Fra bybo til thybo
Brugeravatar
Tux
Kort karma: 142
Likede indlæg: 3189

Indlægaf Tux » 24. aug 2017, 17:15

Artem skrev:
Tux skrev:Har du nogen tal på hvor mange der '' render rundt med to telefoner ''? - eller gætter du bare?

Reelt er der ikke nogen der ved hvor mange der ville benytte sig af fri telefon uden beskatning, min kone vil for eksempel ikke, da hun gerne vil kunne slukke sin arbejdsmobil når hun ikke er på job. Sådan tror jeg mange har det, så her har beskatningen ikke noget at sige..

Jeg gætter bare. Men det er virkelig mange ud fra hvad jeg ser.
På min tidligere arbejdsplads var vi omkring 70 mand, hvor der var som 5 kun havde 1 mobil.
På min nuværende arbejdsplads i en teknisk forvaltning. og hvis jeg ser på vores afdeling. Er der virkelig mange af mine kollegaer som render rundt med 2 mobiler. Hvor det er over halvdelen. Nok nærmere 3/4 der gør det.

Men jeg ved naturligvis ikke med alle mulige andre arbejdspladser.

Og på min arbejdsplads er der ca 0 ud af 150 der har fravalgt fri privat telefon pga skatten. De tre-fire der har både privat og arbejdsmobil, har det fordi de vil kunne skulle tingene ad..

Anekdotisk evidens er sjældent retvisende for noget..
0
Brugeravatar
Artem

Indlægaf Artem » 24. aug 2017, 17:25

Tux skrev:Og på min arbejdsplads er der ca 0 ud af 150 der har fravalgt fri privat telefon pga skatten. De tre-fire der har både privat og arbejdsmobil, har det fordi de vil kunne skulle tingene ad..

Det kan vi godt blive enige om. Men synes trods alt tallene lidt viser det. For der er 480.000 der bliver beskattet af fri telefon.
Der er lidt over 2 mio på det danske arbejdsmarked. Hvor der nærmest ikke findes det job i dag hvor man ikke har en arbejds telefon, men ok det er trods alt ikke alle som har en. Men jeg vil gætte på at det er over halvdelen af medarbejderne som har en arbejdsmobil, hvor mit gæt vil være omkring 1,5 mio. Hvis jeg har ret i det er der altså 1 mio danskere som render rundt med 2 mobiler.
0
Fra bybo til thybo
Brugeravatar
Tux
Kort karma: 142
Likede indlæg: 3189

Indlægaf Tux » 24. aug 2017, 18:26

Artem skrev:
Tux skrev:Og på min arbejdsplads er der ca 0 ud af 150 der har fravalgt fri privat telefon pga skatten. De tre-fire der har både privat og arbejdsmobil, har det fordi de vil kunne skulle tingene ad..

Det kan vi godt blive enige om. Men synes trods alt tallene lidt viser det. For der er 480.000 der bliver beskattet af fri telefon.
Der er lidt over 2 mio på det danske arbejdsmarked. Hvor der nærmest ikke findes det job i dag hvor man ikke har en arbejds telefon, men ok det er trods alt ikke alle som har en. Men jeg vil gætte på at det er over halvdelen af medarbejderne som har en arbejdsmobil, hvor mit gæt vil være omkring 1,5 mio. Hvis jeg har ret i det er der altså 1 mio danskere som render rundt med 2 mobiler.

Jeg tror du meget groft overvurderer antallet af jobs hvor det er nødvendigt med en arbejdsmobil.
3
Brugeravatar
Artem

Indlægaf Artem » 24. aug 2017, 19:35

Tux skrev:Jeg tror du meget groft overvurderer antallet af jobs hvor det er nødvendigt med en arbejdsmobil.

Jeg ved godt der er nogle jobs hvor det ikke er nødvendig med en arbejdsmobil, som feks tæller fabriksarbejder, butik, og store dele af sundhedssektoren, hvor de i stedet har en vagttelefon som er tilknyttet deres funktion frem for den enkelte person.
Men ja du har måske ret i at de grupper er større end jeg lige tænker.
1
Fra bybo til thybo
fisken80
Kort karma: 699
Likede indlæg: 25849

Indlægaf fisken80 » 24. aug 2017, 19:49

Artem skrev:
Tux skrev:Jeg tror du meget groft overvurderer antallet af jobs hvor det er nødvendigt med en arbejdsmobil.

Jeg ved godt der er nogle jobs hvor det ikke er nødvendig med en arbejdsmobil, som feks tæller fabriksarbejder, butik, og store dele af sundhedssektoren, hvor de i stedet har en vagttelefon som er tilknyttet deres funktion frem for den enkelte person.
Men ja du har måske ret i at de grupper er større end jeg lige tænker.

Æh det er nu også de færreste lærere, der har arbejdsgivertelefon. Jeg tror heller ikke socialrådgivere og pædagoger har det. Ej heller buschauffører. Eller lægesekretærer. Eller folk i sundhedssektoren som de selv nævner. Folk i almindelige kontorjob har nok heller ikke. Såeh jo du overvurderer en del er jeg ret overbevist om.
1
litteraturen kan noget, som regneark og forvaltningsstudier ikke kan. Uden litteraturen bliver tanker og ideologier blodfattige og pulsløse.

Man VÆNNER sig til ting. Det kommer af vane. Så svært er det ikke.
Brugeravatar
Artem

Indlægaf Artem » 24. aug 2017, 20:45

fisken80 skrev:Æh det er nu også de færreste lærere, der har arbejdsgivertelefon. Jeg tror heller ikke socialrådgivere og pædagoger har det. Ej heller buschauffører. Eller lægesekretærer. Eller folk i sundhedssektoren som de selv nævner. Folk i almindelige kontorjob har nok heller ikke. Såeh jo du overvurderer en del er jeg ret overbevist om.

Ja sådan er det nok tit, at man har det med at se ting fra sin egen snæver verden. For min verden jo er bygge og anlæg. Hvor alle håndværkere i dag har firmamobil selv yngste lærling da mobilen bliver brugt til at indrapportere timer, til KS osv. Tilsvarende har formænd, arkitekter, ingeniør, både ved entreprenør, rådgiver og bygherre alle firmamobil. Når jeg ringer til lærer, pædagoger osv er det også på deres firmamobil, men ok det er så nok fordi det altid er lederne jeg skal tale med.
På den måde er det min opfattelse at 99% af de mennesker jeg har min omgang med har en firmamobil.
Men ja kan godt se det nok ikke er en repræsentativ gruppe.
0
Fra bybo til thybo
Brugeravatar
paint
Kort karma: 585
Likede indlæg: 29729

Indlægaf paint » 24. aug 2017, 21:11

Ifølge seneste statistik/beregning, har 70% af dem med de højeste lønninger 'fri telefon'. I den nedre del af lønhierarkiet, er tallet 10%.

I det hele taget, ser det ud til at de nye 'historiske skattelettelser' (som de siger i LA) måske ikke så overraskende, udelukkende kommer de mest velbjergede til gode - som Brian Mikkelsen, vist også kom til at sige med sin Lamborghini -analogi (skat på aktier)

Sundhedsvæsnet/hospitalssektoren, lider, fordi man konstant skærer ned på bevillingerne. I dag, skal det halve antal ansatte, lave det dobbelste arbejde på hospitalerne i forhold til 2001.
Vi har lige smidt min. 12 mia ud af vinduet i SKAT, og så vil man have skattelettelser!?
2
Følg dem der søger sandheden, men vogt dig for dem der siger at de har fundet den

Det sted du søger, er det sted du søger fra
Brugeravatar
paint

Indlægaf paint » 24. aug 2017, 21:29

Det kan i øvrigt undre mig, at man kan blive ved med at 'sælge' budskabet om, at skattelettelser til dem der har mest, skaber øget velstand i samfundet. Det har jo vist sig gang på gang (på gang), også her i Danmark, at det ikke er tilfældet. Der bliver ikke skabt noget øget forbrug. De dynamiske effekter udebliver. Det eneste man opnår er mere ulighed.

"Hele det borgerlige Danmark har i årtier set mod USA, hvor man de sidste 30 år har praktiseret det, som kaldes 'trickle-down': Ideen om, at når man belønner de rigeste - dem, nogen herhjemme smart er begyndt at kalde 'jobskabere' - så flyder velstanden ned gennem samfundets fuger og belønner i sidste ende den hårdtarbejdende lønarbejder.

Sagen er bare, at det ikke passer."

http://politiken.dk/debat/profiler/humm ... t.-Punktum
2
Følg dem der søger sandheden, men vogt dig for dem der siger at de har fundet den

Brugeravatar
Aragorn
Kort karma: 933
Likede indlæg: 10487

Indlægaf Aragorn » 24. aug 2017, 22:11

Ingen af fløjene kan løse vores problemer. Begge sider tager fejl på hver deres måde.
0
It's a grand experiment
A well planned bizarre event
It's a grand experimental life
fisken80
Kort karma: 699
Likede indlæg: 25849

Indlægaf fisken80 » 25. aug 2017, 04:44

Artem skrev:
fisken80 skrev:Æh det er nu også de færreste lærere, der har arbejdsgivertelefon. Jeg tror heller ikke socialrådgivere og pædagoger har det. Ej heller buschauffører. Eller lægesekretærer. Eller folk i sundhedssektoren som de selv nævner. Folk i almindelige kontorjob har nok heller ikke. Såeh jo du overvurderer en del er jeg ret overbevist om.

Ja sådan er det nok tit, at man har det med at se ting fra sin egen snæver verden. For min verden jo er bygge og anlæg. Hvor alle håndværkere i dag har firmamobil selv yngste lærling da mobilen bliver brugt til at indrapportere timer, til KS osv. Tilsvarende har formænd, arkitekter, ingeniør, både ved entreprenør, rådgiver og bygherre alle firmamobil. Når jeg ringer til lærer, pædagoger osv er det også på deres firmamobil, men ok det er så nok fordi det altid er lederne jeg skal tale med.
På den måde er det min opfattelse at 99% af de mennesker jeg har min omgang med har en firmamobil.
Men ja kan godt se det nok ikke er en repræsentativ gruppe.

Nånå har de det. Det er sgu da spøjst så, for min kæreste har arbejdet som tømrer i to pænt store firmaer det sidste års tid, og han har ikke haft en arbejdstelefon nogle af stederne. Og det har de fleste af hans kolleger altså heller ikke. Dem der har haft en telefon har været dem, der på en eller anden måde stod for at styre noget på byggepladsen.
Så jeg vil holde på, at du er aldeles galt på den.

Nåja og den ene gang for to år siden, hvor han havde en telefon, der faldt det ham da ikke ind, at droppe sin private telefon. Som håndværker skifter man relativt ofte job alt efter, hvilke firmaer der vinder opgaverne, særligt hvis man er akkord-arbejder, og så gider man dælme da ikke give sin private omgangskreds nyt nummer hvert andet øjeblik. Så det er sgutte håndværkere, der får noget ud af en skattelettelse på arbejdsgiverbetalt telefon, det er noget bavl.
1
litteraturen kan noget, som regneark og forvaltningsstudier ikke kan. Uden litteraturen bliver tanker og ideologier blodfattige og pulsløse.

Man VÆNNER sig til ting. Det kommer af vane. Så svært er det ikke.
Brugeravatar
LaScrooge
Kort karma: 1532
Likede indlæg: 19377

Indlægaf LaScrooge » 25. aug 2017, 05:47

En regering, som forstår værdien af omfordeling som et redskab til at skabe et stabilt samfund med høj grad af sammenhængskraft, tryghed, tillid og social mobilitet, vil være i stand til at placere Danmark et stabilt sted i det globale samfund. En regering, som forstår vigtigheden af at skabe lige muligheder for alle uanset deres udgangspunkt, vil give Danmarks de bedste muligheder for at stå stærkt. En regering, som forstår at holde fokus på kernen i problemerne og ufortrødent fortsætter med at arbejde på de tiltag, der fungerer, vil være i stand til at løse dem. En regering, som ikke misbruger borgernes tillid og får dem til at føle sig magtesløse i et demokratisk land, vil stå stærkt. I mine øjne havde vi sidst sådan en regering da Nyrup var statsminister. Der var også problemer dengang, men det var først med Fogh at vi i mine øjne for alvor stiftede bekendtskab med magtarrogance og i de efterfølgende regeringer en total mangel på integritet og format. Nu er vores samfund i mine øjne præget af nogle meget undergravende stemninger: moralsk panik, frygt for morgendagen, mistro overfor autoriteter.
2
And we both know: I will be delicious
Brugeravatar
Aspargsen
Permanent bortvist
Kort karma: 53
Likede indlæg: 1378

Indlægaf Aspargsen » 25. aug 2017, 10:37

Jeg vælger af gætte på en flertalsregering bestående af S & DF
0
NON-TRIMMER! - fordi utrimmede indlæg bare er bedre :rock:
Brugeravatar
paint

Indlægaf paint » 25. aug 2017, 12:23

LaScrooge skrev:En regering, som forstår værdien af omfordeling som et redskab til at skabe et stabilt samfund med høj grad af sammenhængskraft, tryghed, tillid og social mobilitet, vil være i stand til at placere Danmark et stabilt sted i det globale samfund. En regering, som forstår vigtigheden af at skabe lige muligheder for alle uanset deres udgangspunkt, vil give Danmarks de bedste muligheder for at stå stærkt. En regering, som forstår at holde fokus på kernen i problemerne og ufortrødent fortsætter med at arbejde på de tiltag, der fungerer, vil være i stand til at løse dem. En regering, som ikke misbruger borgernes tillid og får dem til at føle sig magtesløse i et demokratisk land, vil stå stærkt. I mine øjne havde vi sidst sådan en regering da Nyrup var statsminister. Der var også problemer dengang, men det var først med Fogh at vi i mine øjne for alvor stiftede bekendtskab med magtarrogance og i de efterfølgende regeringer en total mangel på integritet og format. Nu er vores samfund i mine øjne præget af nogle meget undergravende stemninger: moralsk panik, frygt for morgendagen, mistro overfor autoriteter.

Meget enig. I mine øjne, er der et Danmark før og efter Fogh. Og de er ret forskellige. Fogh, markerede begyndelsen på en periode, som har ændret Danmark radikalt - til det værre (meget værre)
Én af de få ting jeg er enig med Henrik Qvortrup i, er hans forudsigelse da han fratrådte som spindoktor for Fogh i 1998 'får Fogh 8-10 år', så ændrer han Danmark. Det skete.
1

Slettet bruger
Likede indlæg: 6799

Indlægaf Slettet bruger » 25. aug 2017, 13:18

paint skrev:
LaScrooge skrev:En regering, som forstår værdien af omfordeling som et redskab til at skabe et stabilt samfund med høj grad af sammenhængskraft, tryghed, tillid og social mobilitet, vil være i stand til at placere Danmark et stabilt sted i det globale samfund. En regering, som forstår vigtigheden af at skabe lige muligheder for alle uanset deres udgangspunkt, vil give Danmarks de bedste muligheder for at stå stærkt. En regering, som forstår at holde fokus på kernen i problemerne og ufortrødent fortsætter med at arbejde på de tiltag, der fungerer, vil være i stand til at løse dem. En regering, som ikke misbruger borgernes tillid og får dem til at føle sig magtesløse i et demokratisk land, vil stå stærkt. I mine øjne havde vi sidst sådan en regering da Nyrup var statsminister. Der var også problemer dengang, men det var først med Fogh at vi i mine øjne for alvor stiftede bekendtskab med magtarrogance og i de efterfølgende regeringer en total mangel på integritet og format. Nu er vores samfund i mine øjne præget af nogle meget undergravende stemninger: moralsk panik, frygt for morgendagen, mistro overfor autoriteter.

Meget enig. I mine øjne, er der et Danmark før og efter Fogh. Og de er ret forskellige. Fogh, markerede begyndelsen på en periode, som har ændret Danmark radikalt - til det værre (meget værre)
Én af de få ting jeg er enig med Henrik Qvortrup i, er hans forudsigelse da han fratrådte som spindoktor for Fogh i 1998 'får Fogh 8-10 år', så ændrer han Danmark. Det skete.

Hvordan synes du det er anderledes?

Jeg synes det er meget business as usual i det store og hele. Self er der ændringer, men jeg kan da sagtens genkende pre-Fogh Danmark stadigvæk.

Og mange af de nye ting er ikke Foghs skyld f.eks. REJSEKORTET.
0

Tilbage til "Politik, kultur og samfund"