fisken80 skrev:Nånå har de det. Det er sgu da spøjst så, for min kæreste har arbejdet som tømrer i to pænt store firmaer det sidste års tid, og han har ikke haft en arbejdstelefon nogle af stederne. Og det har de fleste af hans kolleger altså heller ikke. Dem der har haft en telefon har været dem, der på en eller anden måde stod for at styre noget på byggepladsen.
Så jeg vil holde på, at du er aldeles galt på den.
Nåja og den ene gang for to år siden, hvor han havde en telefon, der faldt det ham da ikke ind, at droppe sin private telefon. Som håndværker skifter man relativt ofte job alt efter, hvilke firmaer der vinder opgaverne, særligt hvis man er akkord-arbejder, og så gider man dælme da ikke give sin private omgangskreds nyt nummer hvert andet øjeblik. Så det er sgutte håndværkere, der får noget ud af en skattelettelse på arbejdsgiverbetalt telefon, det er noget bavl.
Når din kæreste arbejder i store firmaer bruger de så ikke en app til tidsregistering? og tilsvarende en app til kvalitetssikring?
For det gør rigtig mange firmaer i dag, sammen med at man jo tit flere gange i løbet af en arbejdsdag skal tale med formand, eller mester. Kamera i mobil bliver brugt til dokumentation for arbejdet osv.
Jeg er godt klar over at der ikke findes regler der siger at man skal have en arbejdsmobil. Men hvis firmaet stille krav om at man laver sin time registrering i en app. Så bør firmaet jo også stille en smartphone til rådighed som man kan gøre det på. Da man modsat ikke kan forlange at medarbejderne selv stille mobil til rådighed. Hvor det er mit indtryk specielt inden for de sidste par år at det nærmest er blevet standard.
Med hensyn til at skifte job ofte, så er det nu mit indtryk at de fleste håndværkerfirmaer har en kerne af gode ansatte på måske halvdelen af folkene som de sørger for at der er arbejde til året rundt, mens resten er mere løse ansættelser.
Kernen af de ansatte her vil altså sagtens kunne nøjes med en firmamobil, og tror også at mange af dem vil vælge den løsning hvis de ikke blev beskattet af fri telefon.