E-cigaretter for og imod

Stedet du kan bruge til at snakke om alle de store og små ting der påvirker dit liv.
fisken80
Kort karma: 765
Likede indlæg: 28837

Re: E-cigaretter for og imod

Indlægaf fisken80 » 24. aug 2017, 16:10

Persnikedy skrev:Jeg skiftede mine smøger ud med en damper for 1½år siden - og jeg er lykkelig for det. Jeg plejede at ryge ca 20 menthol smøger om dagen.

Jeg hoster nu ikke om morgen mere - ingen morgen slim :puke:
Det er utrolig meget billigere - jeg gik fra ca 1500kr til omkring 150kr om måneden
Jeg kan smage og dufte ting bedre - og JEG dufter bedre. Både tøj, hår, krop, og især fingre.
Min læge syndes det var en virkelig god ide - at stoppe ville være bedst men så er det at dampe bedre end smøger ifølge hende
Jeg er trappet meget ned - Jeg er nu på 6mg (startede på 18) og fordi der ikke er det psygologiske med "en halv smøg"/ "En hel smøg" så kan jeg tit bare lige snuppe 3-4 pust også færdig.

Et par minus:
Jeg sydnes mine læber er blevet mere tørre af det.
Når det bare er et par pust så syndes jeg at jeg dampere oftere selvom det er mindre jeg får.
Der er lidt forberedelse, husk at tage den med fx (det bliver en vane) og at den skal være opladet. Man kan ikke bare smutte forbi en kiost eller nasse en smøg.

Alt i alt... jeg er glad for min damper

Min mor trappede også stille og roligt ned i mængde nikotin i damperen. Til sidst var der slet ikke nikotin i, men bare smag og så vænnede hun sig af med at have noget i fingrene. For en del af i hvert fald hendes afhængighed handlede om at sidde med en smøg mellem fingrene når hun f.eks. læste eller snakkede i telefon.
Så der findes bestemt mennesker, der lykkedes med et rygestop vha. e-cigaretten. Min mor har ikke rørt en cigaret siden marts 2014 heller ikke til fester. Hun siger selv, at det en sjælden gang kan ske, at hun savner det, når andre ryger omkring hende, men ikke mere end at hun let kan stå imod også uden at forfalde til e-cigaretten igen.
1
litteraturen kan noget, som regneark og forvaltningsstudier ikke kan. Uden litteraturen bliver tanker og ideologier blodfattige og pulsløse.

Man VÆNNER sig til ting. Det kommer af vane. Så svært er det ikke.

Maude, din proportionssans
jeanett88
Kort karma: 45
Likede indlæg: 489

Re: E-cigaretter for og imod

Indlægaf jeanett88 » 27. aug 2017, 19:29

For præcis 2 år, 3 måneder og 16 dage siden, røg jeg min sidste smøg.
Jeg dampede i 4-5 måneder og det var det. Jeg havde aldrig klaret et rygestop, uden min damper. Derfor vil jeg klart anbefale, at man burger damperen til at stoppe med at ryge.

Jeg trappede løbende ned i nikotinstyrke og dampede de sidste par uger, uden noget nikotin overhovedet.
0

Tilbage til "Livets forhold"