Erfaring med elcykel?

Hvor mange agurker går der på en asparges? Og hvor langt skal man løbe for at brænde den af? Snak løs om træning og kost.
Brugeravatar
LaMariposa
Kort karma: 1999
Likede indlæg: 22601

Re: Erfaring med elcykel?

Indlægaf LaMariposa » 29. aug 2019, 11:22

avdotja skrev:
Rosen skrev:Jeg har en Gazelle elcykel med godt batteri (holder ca 80 km med maks hjælp) og jeg ELSKER den.
Det er seriøst det jeg elsker mest af mine jordlige ejendele.

Har godt nok kun 14 km til arbejde hver vej....men har også cyklet over 40 km på en dag og der blev jeg lidt træt i benene.
Men...hvis du har godt med tid så ville jeg bare slå til. Jeg cykler de 14 km jeg har med 27-30 km/t og får derved ikke nogen hjælp på nær når jeg stopper ved røde lys. Jeg bruger det som træning...og det virker...men du kan jo nøjes med at cycle under 25 og få et skub med på vejen.

Så findes jo disse elcykler som hjælper op til 45 km/t...men prisen på dem starter ved 30.000 DKK.

Slår cyklen virkelig helt fra? Jeg tænker det virker overflødigt at købe en elcykel, hvis det eneste sted man bruger den er lige efter stop :gruble:

Man undgår vel heller ikke at svede så? Mit indtryk er i hvert fald at de fleste mennesker vil få pulsen op, ved at køre 14 km på en normal cykel, på en halv time.

Det er netop det, der er det fede ved det. Du kan enten køre stille og roligt og undgå at svede (fordi der er assist hele tiden) eller fyre den af med sved og det hele og så komme meget hurtigere frem end du ellers ville :)
1
:lun: Be brave

I’ll keep myself together keep on holding on...
Brugeravatar
Contrast
Kort karma: 93
Likede indlæg: 2570

Indlægaf Contrast » 28. sep 2019, 17:17

Jeg er lige nysgerrig: hvor lang tid tager det jer på elcykel at cykle omkring de 13 km? :)
0
Brugeravatar
LaMariposa

Indlægaf LaMariposa » 28. sep 2019, 17:31

Contrast skrev:Jeg er lige nysgerrig: hvor lang tid tager det jer på elcykel at cykle omkring de 13 km? :)

Det tager mig ca. 45 min at cykle 18 km, så mon ikke, du kan gøre det på omkring 30-35 min? :) Jeg kører som oftest med fuld assist.
1

Brugeravatar
LaMariposa

Indlægaf LaMariposa » 7. okt 2020, 07:45

Nå, men status efter to år med elcykel er, at jeg nærmer mig 5.500 kørte kilometer. Gider hverken køre i bil eller tage toget, når jeg skal ind til byen, for det kan ikke betale sig hverken tidsmæssigt eller økonomisk. Det er en virkelig fed løsning!
8

Brugeravatar
Anlewi
Kort karma: 125
Geografisk sted: Storkøbenhavn
Likede indlæg: 2352

Indlægaf Anlewi » 7. okt 2020, 10:38

LaMariposa skrev:Nå, men status efter to år med elcykel er, at jeg nærmer mig 5.500 kørte kilometer. Gider hverken køre i bil eller tage toget, når jeg skal ind til byen, for det kan ikke betale sig hverken tidsmæssigt eller økonomisk. Det er en virkelig fed løsning!

Jeg har det på samme måde, jeg elsker min cykel og min frihed
1
:savl: selvom man er tyk kan man godt have tynd mave :savl:

Tilbage til "Fit og/eller lækker"