Hvilken måltidskasse til 1 voksen og 1 lille barn?

Vi elsker alle kage, men man kan også spise andet. Hvis du kigger herind, kan du måske få inspiration til aftensmaden eller lære glæden ved cognac.
Brugeravatar
Knirkemis
Kort karma: 294
Likede indlæg: 3175

Hvilken måltidskasse til 1 voksen og 1 lille barn?

Indlægaf Knirkemis » 26. aug 2017, 09:44

Jeg overvejer, at tilmelde mig en måltidskasse, for at spare tid og forhåbentlig også penge. Jeg har kigget på Årstidernes kvikkasse, da jeg foretrækker mad, som er let og hurtigt at lave.
Min datter er 15 måneder og meget småtspisende, og hun er lidt udfordret på sin spisning, og har svært ved mad som skal tygges meget. Jeg kan se, at der i kvikkassen er en del ting, hun ikke vil kunne spise på nuværende tidspunkt. Det er især kød og hårde grøntsager, der er et problem.

Hvad er jeres erfaringer med måltidskasser, og hvad vil I evt anbefale eller fraråde? Jeg er selv meget glad for grønt og fisk, og behøver ikke kød hver dag.
0
Muspel
Kort karma: 547
Likede indlæg: 7848

Re: Hvilken måltidskasse til 1 voksen og 1 lille barn?

Indlægaf Muspel » 26. aug 2017, 09:53

Knirkemis skrev:Jeg overvejer, at tilmelde mig en måltidskasse, for at spare tid og forhåbentlig også penge. Jeg har kigget på Årstidernes kvikkasse, da jeg foretrækker mad, som er let og hurtigt at lave.
Min datter er 15 måneder og meget småtspisende, og hun er lidt udfordret på sin spisning, og har svært ved mad som skal tygges meget. Jeg kan se, at der i kvikkassen er en del ting, hun ikke vil kunne spise på nuværende tidspunkt. Det er især kød og hårde grøntsager, der er et problem.

Hvad er jeres erfaringer med måltidskasser, og hvad vil I evt anbefale eller fraråde? Jeg er selv meget glad for grønt og fisk, og behøver ikke kød hver dag.

Jeg er 1 voksen og køber måltidskasse til to personer - 3 dage. Og spiser det så bare to dage i træk. Og der er for det meste riiigeligt- så mon ikke både dig og datter kan gøre det samme. Evt supplere lidt op på andendagen.

Jeg har prøvet en del kasser. De fleste indeholder ret mange rå grønsager- der måske kan være svære for din datter. Vegetarkassen er rigtig god. Også til ikke vegetarer. Der er dog ofte lidt meget hvede i.

Jeg bestiller altid enkelt levering, hvis du gør det, så kan du jo prøve lidt forskelligt af.
1
kartoffelpizza
Kort karma: 170
Likede indlæg: 3497

Indlægaf kartoffelpizza » 26. aug 2017, 10:14

Der er jo børnefamiliekassen? Den er altså
Også hurtig nok. Jeg bruger sjældent mere end 25-30 min i alt.

Denne uge er det meget blødt kød og jo der er snackgrønt 1 dag men det kan man måske lige dampe lidt fx til lillepigen?
1
kartoffelpizza
Kort karma: 170
Likede indlæg: 3497

Indlægaf kartoffelpizza » 26. aug 2017, 10:16

Eller den der hedder livretter
1
Brugeravatar
Knirkemis

Indlægaf Knirkemis » 26. aug 2017, 10:22

Muspel skrev:
Knirkemis skrev:Jeg overvejer, at tilmelde mig en måltidskasse, for at spare tid og forhåbentlig også penge. Jeg har kigget på Årstidernes kvikkasse, da jeg foretrækker mad, som er let og hurtigt at lave.

Jeg er 1 voksen og køber måltidskasse til to personer - 3 dage. Og spiser det så bare to dage i træk. Og der er for det meste riiigeligt- så mon ikke både dig og datter kan gøre det samme. Evt supplere lidt op på andendagen.

Jeg har prøvet en del kasser. De fleste indeholder ret mange rå grønsager- der måske kan være svære for din datter. Vegetarkassen er rigtig god. Også til ikke vegetarer. Der er dog ofte lidt meget hvede i.

Jeg bestiller altid enkelt levering, hvis du gør det, så kan du jo prøve lidt forskelligt af.

Det var måske en god ide, at prøve med enkeltlevering, så man kan teste. Vi har fast madklub med vores mødregruppe en dag om ugen, så jeg tænker også, at en kasse til 3 dage er fint.
Hvede er ikke noget problem for os. Lyst brød er noget af det, jeg kan få i hende :)
Har du prøvet dem der hedder Ret nemt?
0
Brugeravatar
Knirkemis

Indlægaf Knirkemis » 26. aug 2017, 10:26

kartoffelpizza skrev:Der er jo børnefamiliekassen? Den er altså
Også hurtig nok. Jeg bruger sjældent mere end 25-30 min i alt.

Denne uge er det meget blødt kød og jo der er snackgrønt 1 dag men det kan man måske lige dampe lidt fx til lillepigen?

Det ser lækkert ud, men jeg tror der er for meget mad til os. Hvordan er holdbarheden, hvis man vil fordele måltiderne over en hel uge fx?
0
Brugeravatar
HappyPaww
Kort karma: 750
Likede indlæg: 14432

Indlægaf HappyPaww » 26. aug 2017, 18:03

Spiser hun fisk? Så Vil jeg foreslå Skagenfood - der er der både fisk og kød og der er gode muligheder for børnefamilier.

Ret Nemt var vi ikke glade for pga kvaliteten. Det er discountprodukter og ikke øko...
1
Brugeravatar
DollsLiveForever
Kort karma: 13
Likede indlæg: 102

Indlægaf DollsLiveForever » 26. aug 2017, 18:08

Jeg synes der er ret meget mad i aarstidernen kasser til en person. Så med mindre du selv spiser meget store måltider, så prøv en personers kaserne af. Jeg mener der vil være nok til en voksen og et småt spisende mindre barn.
1
Lakika
Kort karma: 17
Likede indlæg: 185

Indlægaf Lakika » 26. aug 2017, 21:35

DollsLiveForever skrev:Jeg synes der er ret meget mad i aarstidernen kasser til en person. Så med mindre du selv spiser meget store måltider, så prøv en personers kaserne af. Jeg mener der vil være nok til en voksen og et småt spisende mindre barn.

Jeg er enig mht mængderne. Jeg har fået vegetarkassen nogle gange, og selvom jeg spiser meget har jeg sjældent kunne spise det hele.
1
Brugeravatar
Knirkemis

Indlægaf Knirkemis » 27. aug 2017, 06:06

HappyPaww skrev:Spiser hun fisk? Så Vil jeg foreslå Skagenfood - der er der både fisk og kød og der er gode muligheder for børnefamilier.

Ret Nemt var vi ikke glade for pga kvaliteten. Det er discountprodukter og ikke øko...

Ja, hun elsker fisk :) Jeg kigger på det.
Jeg var også inde og kigge på Ret nemt igår, men deres hjemmeside er rimelig rodet, så det virkede ikke så nemt, som navnet lægger op til. Måske det er mere overskueligt fra computeren end telefon, men den er i hvert fald sorteret fra for nu.
1
Brugeravatar
Knirkemis

Indlægaf Knirkemis » 27. aug 2017, 06:07

DollsLiveForever skrev:Jeg synes der er ret meget mad i aarstidernen kasser til en person. Så med mindre du selv spiser meget store måltider, så prøv en personers kaserne af. Jeg mener der vil være nok til en voksen og et småt spisende mindre barn.

Jeg tror også, det bliver en af dem. Bare ærgerligt, at mange af kasserne ikke kan bestille til 1 person.
0
Brugeravatar
DollsLiveForever
Kort karma: 13
Likede indlæg: 102

Indlægaf DollsLiveForever » 27. aug 2017, 07:38

Knirkemis skrev:

Jeg tror også, det bliver en af dem. Bare ærgerligt, at mange af kasserne ikke kan bestille til 1 person.

De har fået flere her efter sommerferien. Men ja der er stadig nogle der ikke laves til 1.
0

Tilbage til "Mad og drikke"