"Auschwitz on the Beach"

Hvad sker der lige for verden?! Diskutér det her!
Brugeravatar
Yossarian
Kort karma: 21
Likede indlæg: 728

Re: "Auschwitz on the Beach"

Indlægaf Yossarian » 30. aug 2017, 15:10

Aragorn skrev:Hvis ikke Holocaust, som var sat i verden for maskinelt at udrydde så mange mennesker som overhovedet muligt, er det værste i menneskehedens historie, og i menneskets sind - så ved jeg simpelthen ikke, hvad der er det værste. Hvad mener du kan overgå det?

Op mod krigens slutningen øgede man hastigheden hvormed mennesker blev slået ihjel. Man brugte ikke engang de indsatte mennesker til arbejdskraft i forsøget på at vinde. Man var kun fokuseret på at dræbe så mange som muligt, inden det blev standset af USA og Rusland - det er vigtigt at huske på: Død og ødelæggelse og maksimal destruktion var formålet, intet andet. Jeg kan simpelthen ikke se noget andet i historien, der overgår dét?

Jeg tror også, at det er derfor Holocaust så tit fremhæves af mange som det ondeste af det onde: Ikke nødvendigvis antallet af ofre, men den måde man satte udryddelse af andre mennesker industrielt i system.
4
Brugeravatar
Yossarian
Kort karma: 21
Likede indlæg: 728

Indlægaf Yossarian » 30. aug 2017, 15:18

eks-Maupassant skrev:Ja og den sag blegner mod den del af slavehandlen der gik nordpå til de arabiske lande, det stod på helt op i 1950erne.

Fra omrking år 1000 til 1950, op mod 22 millioner slaver https://en.wikipedia.org/wiki/Arab_slave_trade

Sågar tal op mod 80 millioner ofre http://atlantablackstar.com/2014/06/02/ ... n-schools/

The Arab slave trade typically dealt in the sale of castrated male slaves. Black boys between the age of 8 and 12 had their scrotums and penises completely amputated to prevent them from reproducing. About six of every 10 boys bled to death during the procedure, according to some sources, but the high price brought by eunuchs on the market made the practice profitable.

Ja, den arabiske slavehandel var (og er) intet mindre end gruopvækkende og meget overset. Jeg kan ikke huske, hvornår jeg hørte om det første gang, men det føles ikke som særlig længe siden... Et tilsløret folkemord som den senegalesiske antropolog Tidiane N'Diaye kalder det.
1
Brugeravatar
Seladon
Kort karma: 60
Geografisk sted: ude i det blå
Likede indlæg: 1079

Indlægaf Seladon » 30. aug 2017, 18:21

Auschwitz er en tragedie og en skamplet på menneskhedens historie, men sammenligningen med nutidens flygtningelejre er forkert, hvilket mange debattører i tråden har argumenteret for.
Jeg ser denne performancekunst som et forsøg på at tiltrække opmærksomhed, ikke helt gennemtænkt.
0
Husk nu "Jeg er OK, du er OK". :devil2: for her har vi Danmarks hyggeligste debat, ikke også. :P

Tilbage til "Politik, kultur og samfund"