Animi skrev:LadyFox skrev:Jeg synes bare ikke at det er så svært i virkeligheden. Eller jo, det gør ondt at gå fra en man holder af fordi man synes de har holdninger man ikke bryder sig om.
Men faktum er jo at TS ikke kan acceptere mandens holdninger, og derved kan de vel ikke være sammen. Ingen er tjent med at være sammen med nogen de ikke kan acceptere eller som ikke acceptere dem.
Manden ændre jo ikke mening bare fordi man fortælle ham det samme om og om igen, og det skal han da heller ikke.
Manden har jo prøvet at stoppe det, ved at give udtryk for at han egentlig ikke synes der er noget at snakke mere om det.
Og, come on. Handler det ikke at kunne acceptere end partner der engang har været til prostitueret ikke om at man synes de på de punkt ER klamme, og ER dårlige mennesker på lige netop dette område? Det lyser da langt ud af flere indlæg i denne tråd?
Og hvis jeg tager fejl og det ikke er det det handler, hvad er så problemet?
Du synes måske ikke det er svært, men det gør TS jo ellers var hun jo allerede gået. Og jeg ville helt klart også synes det var svært.
Og til det markeret: det kan jeg ikke svare på, på TS' vegne. Men jeg kan forestille mig at hun netop sidder med modstridende følelser, hvor hun har en meget klar holdning til brug af prostitution. Og samtidig så møder en mand hun synes er skøn, der har benyttet sig af prostitution. Og der er det nok lidt sværere at have en klar holdning om at han er et dårlig mennesket og klam på det punkt, fordi hun jo også synes han er skøn og dejlig. Og jeg tænker det er derfor TS skriver herinde og prøver at tale med manden om det, fordi hun håber at nogen skriver eller siger noget der kan få hende til at synes at deres forhold og holdninger alligevel er forenelige. Netop fordi det er svært bare at sige farvel til en man synes er skøn og holder af.
Jo jo. Men omvendt så bliver man også nødt til at behandle sig selv og andre ordenligt, og det synes jeg bare ikke man gør når man står med et halvt ben ude og prøver at få en til at sige det man vil høre før man vil blive. Det kan være svært at gå, men ikke umuligt. Og manden er jo sat i en situation hvor han ikke kan gøre det rigtige alligevel.
Jeg synes det er meget tydeligt hvad hun mener om det at gå til prostitueret, og at hun synes det er klamt, at hun så alligevel har svært ved at gå ændre jo ikke på hendes holdninger, det er jo netop fordi der er følelser i mellem, men hun mener jo stadig som hun gør. Hun KAN da godt være sammen med ham alligevel, selvfølgelig kan hun det. Jeg synes bare det ville være tarveligt både overfor hende selv og ham.
Man kan jo netop godt gå fra en, selvom følelserne driller.
"Jeg synes det er så frastødende at benytte sig af og evt. udnytte et andet menneske pga. penge"
"Han kunne ligeså godt have haft sex med et barn eller et dyr, ikke fordi det kan sammenlignes med prostitution, men fordi jeg finder det lige så frastødende."
" Det er en ussel udnyttelse af et andet menneske, også selvom den prostituerede samtykker. "
- Helgen og ordensstifter, prædikant og digter, dyreven og miljøforkæmper.