Accept eller kompromis?

Her kan du snage løs i dine meddebattørers parforhold eller singleliv, og alt hvad der følger med.
Brugeravatar
Lurende Peber
Kort karma: 454
Geografisk sted: Langt ude
Likede indlæg: 4913

Re: Accept eller kompromis?

Indlægaf Lurende Peber » 31. aug 2017, 06:19

Det er 15 år siden, så hvis du stoler på, at han ikke gør det mere, er det springende punkt, om du vil lade den uenighed være afgørende for, om forholdet skal droppes.
Personligt forventer jeg ikke, at mennesker inklusive partner er perfekte eller enige i alt.
Jeg er nok her også farvet af, at have haft bekendte, venner og kærester i miljøet (også mange år siden). Alle frivillige, så import og udnyttelse er stadig no-go for mig. Det vil så være, hvis person har deltaget som bagmand eller håndlanger. Ikke kunde eller udøvende.
0
Registreret Gammel Gris :gris:
Brugeravatar
Purple Haze
Kort karma: 656
Geografisk sted: Kbh. Østerport
Likede indlæg: 11990

Indlægaf Purple Haze » 31. aug 2017, 07:38

Zombie skrev:Når fortiden er en indikation på nutidige indstillinger til ting hos en person som man overvejer en fremtid med, angår det én.

Præcis.
Og hvis man som TS anser det at benytte prostituerede som om, at man er pisseligeglad med andre menneskers ve og vel, hvis bare man får noget ud af det.
Så er det da ret afgørende om men har lyst til at være i et forhold med personen.

Det er jo ikke en hemmelighed at rigtig mange prostituerede ikke kommer helskindet ud af branchen, uanset hvor frivilligt det ellers er. Og hvis man ikke engang har overvejet det, så siger det noget om ens personlighed. Så kan man diskutere hvad det så betyder, for mig er det ikke noget positivt.
4
Hello to all intelligent lifeforms everywhere!
And to everybody else out there, the secret is to bang the rocks together guys.
Brugeravatar
Zombie
Kort karma: 1035
Likede indlæg: 15733

Indlægaf Zombie » 31. aug 2017, 07:51

Purple Haze skrev:
Zombie skrev:Når fortiden er en indikation på nutidige indstillinger til ting hos en person som man overvejer en fremtid med, angår det én.

Præcis.
Og hvis man som TS anser det at benytte prostituerede som om, at man er pisseligeglad med andre menneskers ve og vel, hvis bare man får noget ud af det.
Så er det da ret afgørende om men har lyst til at være i et forhold med personen.

Det er jo ikke en hemmelighed at rigtig mange prostituerede ikke kommer helskindet ud af branchen, uanset hvor frivilligt det ellers er. Og hvis man ikke engang har overvejet det, så siger det noget om ens personlighed. Så kan man diskutere hvad det så betyder, for mig er det ikke noget positivt.

For mig er det dels det med deres helbred osv. Hvor jeg ikke forstår, man kan se ud over det længe nok til at få jern på og penetrere.

Derudover er det også bare en objektivisering af mennesker, jeg ikke kan med. Min kæreste må aldrig være ligeglad med, hvordan kvinden han har sex med, har det med det og hvorfor hun gør det. Én ting er at være ung og ureflekteret, men stadig at have det sådan..?

Min kæreste skal gå op i, at andre mennesker har det godt, særligt hvis han er i en magtposition over for dem. Sex skal være noget man nyder sammen, og ikke noget man får, fordi den anden skylder (grundet pengeudveksling eller andet). Én ting er, at kvinden har ret til at tilbyde det - det er jo hendes krop. Men at man siger ja tak, viser noget om ens indstilling til sex og andre mennesker.

Jeg gider ikke skylde sex, hvis han betaler en middag eller lægger ud for noget. Men i hans verden kan sex jo tilkøbes?

Hvis ikke ovenstående, hvis han differentierer mellem mig og en prostitueret, så gør han den prostituerede 'mindre' end mig, som om hun ikke også er en kvinde, hvis følelser bør respekteres, selv efter penge har skiftet hænder med/uden forventning om sex.
Det er objektivisering af et levende menneske der har lige så meget eller lidt værdi som mig og ham.
For ikke at tale om det hykleriske i at mene, at sex for penge gør hende til et 'mindre menneske og så har man det alligevel med hende - hvad gør det lige én til? En som mener, andre mennesker skal være mindre værd, for at man kan have sex med dem?

Der er så meget underliggende, som helt sikkert kan og vil komme til udtryk i en relation, hvis han stadig mener, brugen af prostitueret er fjong. Det er på ingen måde irrelevant for, om man vil være sammen med ham.
12
aka Forbies

:gammel:
Brugeravatar
vibbsen
Kort karma: 1135
Likede indlæg: 16430

Indlægaf vibbsen » 31. aug 2017, 07:52

Lucca skrev:Jeg har svært ved at forstå hvorfor jeg skal "retfærdiggøre" at jeg ikke bryder mig om prostitution.

Jeg er totalt for at folk gør som de lyster og hvad der føles rigtigt for dem, så længe det ikke går negativt ud over andre. Jeg forventer ikke alle skal have samme holdning som mig, men ligesom jeg respekterer dem bør de vel også respektere hvordan jeg har det. Også selvom det måske ikke giver mening for dem at jeg ikke bryder mig om det og at det er dealbreaker for mig.

Der er faktisk ingen der beder dig om at retfærdiggøre din holdning til prostitution. Tværtom. Allerede fra starten af er der flere som siger til dig, at du har alt mulig ret til at have den holdning. Og at du - fordi du nu en gang har den holdning - bør overveje nøje om en person som ikke deler denne holdning.

Hvad angår respekt, så bliver du ved med at hive frem at prostitution er en dealbreaker for dig....Det burde du vel egentlig respekterer dig selv for. Og så bare erkende at et forhold til en person som for 10-15 år siden har frekventeret prostituerede, og som tydeligvis ikke fortryder dette så meget som et øjeblik, fordi vedkommende ikke deler dine holdninger til emnet, ganske enkelt ikke er foreneligt med dine holdninger....

Man skal respekterer andre mennesker og deres holdninger. Men man skal altså også respekterer sig selv og sine holdninger.....
6
Tak.Glimmer på. Op på kaminhylden

Citat Hella Joof
Brugeravatar
Purple Haze

Indlægaf Purple Haze » 31. aug 2017, 07:52

Zombies sidste indlæg var meget bedre, læs det i stedet for.
0
Brugeravatar
Precaseptica
Kort karma: 205
Likede indlæg: 1842

Indlægaf Precaseptica » 31. aug 2017, 08:21

Lucca skrev:
Code71 skrev:Stakkels mand. Det havde åbenbart været bedre hvis han havde begået et røveri, havde fået en straf og udstået den

Hvis man derimod indgår i et fra BEGGE sider fuldkommen frivilligt forhold/sexakt. Så skal man åbenbart straffes resten af livet..

Til dit spm, så ja. Enten lever du med det eller smutter. Personligt ville jeg ikke (i hans sko) gide være sammen med en som på den måde dømmer andre mennesker for noget hun intet aner om. Sorry to say.

Jeg synes på ingen måde HAN er den der er forkert på den her

Hvorfor tror du det?

Jeg prøvede lige at fremhæve den væsentlige del af påstanden.
0
Brugeravatar
Animi
Kort karma: 711
Likede indlæg: 14975

Indlægaf Animi » 31. aug 2017, 08:27

vibbsen skrev:
Lucca skrev:Jeg har svært ved at forstå hvorfor jeg skal "retfærdiggøre" at jeg ikke bryder mig om prostitution.

Jeg er totalt for at folk gør som de lyster og hvad der føles rigtigt for dem, så længe det ikke går negativt ud over andre. Jeg forventer ikke alle skal have samme holdning som mig, men ligesom jeg respekterer dem bør de vel også respektere hvordan jeg har det. Også selvom det måske ikke giver mening for dem at jeg ikke bryder mig om det og at det er dealbreaker for mig.

Der er faktisk ingen der beder dig om at retfærdiggøre din holdning til prostitution. Tværtom. Allerede fra starten af er der flere som siger til dig, at du har alt mulig ret til at have den holdning. Og at du - fordi du nu en gang har den holdning - bør overveje nøje om en person som ikke deler denne holdning.

Hvad angår respekt, så bliver du ved med at hive frem at prostitution er en dealbreaker for dig....Det burde du vel egentlig respekterer dig selv for. Og så bare erkende at et forhold til en person som for 10-15 år siden har frekventeret prostituerede, og som tydeligvis ikke fortryder dette så meget som et øjeblik, fordi vedkommende ikke deler dine holdninger til emnet, ganske enkelt ikke er foreneligt med dine holdninger....

Man skal respekterer andre mennesker og deres holdninger. Men man skal altså også respekterer sig selv og sine holdninger.....

Og så lige alle de indlæg der går ud på at fortælle TS at hendes holdning er overdrevet, latterlig og langt ude. Så kan jeg da sørme godt forstå at TS føler hun skal retfærdiggøre hvad hun føler.
6
You know what the issue is with this world? Everyone wants a magical solution to their problem, and everyone refuses to believe in magic.
Brugeravatar
Precaseptica

Indlægaf Precaseptica » 31. aug 2017, 08:36

Zombie skrev:For mig er det dels det med deres helbred osv. Hvor jeg ikke forstår, man kan se ud over det længe nok til at få jern på og penetrere.

Det er helt fair. Jeg kender også meget få mænd, der forholder sig til hvordan det er at føde eller at have menstruation. Historien må efterhånden have vist, at det for mange mænd er en vigtig del af det at føle sig tilfreds med sig selv.

Derudover er det også bare en objektivisering af mennesker, jeg ikke kan med. Min kæreste må aldrig være ligeglad med, hvordan kvinden han har sex med, har det med det og hvorfor hun gør det. Én ting er at være ung og ureflekteret, men stadig at have det sådan..?

Objektivisering har fået et rigtigt dårligt navn fordi man forbinder det med undertrykkelse, uinteresse og (i værste fald) slaveri. Men faktum er, at hvis man nogensinde har kunnet tænde på noget man så eller på et bestemt udtryk for noget specifik, så har man deltaget i at objektivisere seksuelt. Det betyder sjældent at sådan er man bare altid indstillet og at det derfor er forkert eks. at kunne lide en god røv eller hvad har vi.

Min kæreste skal gå op i, at andre mennesker har det godt, særligt hvis han er i en magtposition over for dem. Sex skal være noget man nyder sammen, og ikke noget man får, fordi den anden skylder (grundet pengeudveksling eller andet). Én ting er, at kvinden har ret til at tilbyde det - det er jo hendes krop. Men at man siger ja tak, viser noget om ens indstilling til sex og andre mennesker.

Ikke nødvendigvis. Det kan også blot betyde, at de overvejelser man har gået med efterhånden overskygges af behovet for intimitet. Noget der i det mindst sympatiske tilfælde fører til at mænd (og kvinder) ikke altid får en god oplevelse med sex, fordi de glemmer at højne det en smule over det blotte fysiske.

Det behøver slet ikke betyde, at man indtræder i et forhold hvor nogen skylder noget. Ikke medmindre man synes der er en helt anden abstraktion til stede end i alle andre køber/sælger forhold.

Jeg gider ikke skylde sex, hvis han betaler en middag eller lægger ud for noget. Men i hans verden kan sex jo tilkøbes?

Du skal da også helt ned i de meget umodne drenge, før du finder mænd der mener du skylder sex for en middag, hvis det på intet tidspunkt har været en del af dealen. Forskellen ligger klart og tydeligt i, at den prostituerede skilter med at det netop er den handel hun gerne vil lave. Så differentieringen laves af den prostituerede og af dig - ikke af manden.

Hvis ikke ovenstående, hvis han differentierer mellem mig og en prostitueret, så gør han den prostituerede 'mindre' end mig, som om hun ikke også er en kvinde, hvis følelser bør respekteres, selv efter penge har skiftet hænder med/uden forventning om sex.
Det er objektivisering af et levende menneske der har lige så meget eller lidt værdi som mig og ham.

Det er da en grov antagelse. Forskellen er vel ret stor i, at du ikke tilbyder sex for penge, hvorimod den prostituerede gør. Skal hendes tilbud behandles paternalistisk fordi det involverer et valg du ikke ville træffe? Det ville da i højere grad være at gøre forskel på kvinder.

For ikke at tale om det hykleriske i at mene, at sex for penge gør hende til et 'mindre menneske og så har man det alligevel med hende - hvad gør det lige én til? En som mener, andre mennesker skal være mindre værd, for at man kan have sex med dem?

Det synes jeg ikke helt du fik bevist med det ovenstående. Det bygger på en fejlantagelse, hvori du placerer ansvaret for at vurdere hvornår en kvinde skal have lov at træffe sit eget valg for om hun vil bytte A for B hos manden.

Der er så meget underliggende, som helt sikkert kan og vil komme til udtryk i en relation, hvis han stadig mener, brugen af prostitueret er fjong. Det er på ingen måde irrelevant for, om man vil være sammen med ham.

Måske. Ellers er han blot principielt uenig med dig i ansvarsforholdet.
3
Brugeravatar
Zombie
Kort karma: 1035
Likede indlæg: 15733

Indlægaf Zombie » 31. aug 2017, 08:42

Precaseptica skrev:
Zombie skrev:For mig er det dels det med deres helbred osv. Hvor jeg ikke forstår, man kan se ud over det længe nok til at få jern på og penetrere.

Det er helt fair. Jeg kender også meget få mænd, der forholder sig til hvordan det er at føde eller at have menstruation. Historien må efterhånden have vist, at det for mange mænd er en vigtig del af det at føle sig tilfreds med sig selv.

Objektivisering har fået et rigtigt dårligt navn fordi man forbinder det med undertrykkelse, uinteresse og (i værste fald) slaveri. Men faktum er, at hvis man nogensinde har kunnet tænde på noget man så eller på et bestemt udtryk for noget specifik, så har man deltaget i at objektivisere seksuelt. Det betyder sjældent at sådan er man bare altid indstillet og at det derfor er forkert eks. at kunne lide en god røv eller hvad har vi.

Ikke nødvendigvis. Det kan også blot betyde, at de overvejelser man har gået med efterhånden overskygges af behovet for intimitet. Noget der i det mindst sympatiske tilfælde fører til at mænd (og kvinder) ikke altid får en god oplevelse med sex, fordi de glemmer at højne det en smule over det blotte fysiske.

Det behøver slet ikke betyde, at man indtræder i et forhold hvor nogen skylder noget. Ikke medmindre man synes der er en helt anden abstraktion til stede end i alle andre køber/sælger forhold.

Du skal da også helt ned i de meget umodne drenge, før du finder mænd der mener du skylder sex for en middag, hvis det på intet tidspunkt har været en del af dealen. Forskellen ligger klart og tydeligt i, at den prostituerede skilter med at det netop er den handel hun gerne vil lave. Så differentieringen laves af den prostituerede og af dig - ikke af manden.

Det er da en grov antagelse. Forskellen er vel ret stor i, at du ikke tilbyder sex for penge, hvorimod den prostituerede gør. Skal hendes tilbud behandles paternalistisk fordi det involverer et valg du ikke ville træffe? Det ville da i højere grad være at gøre forskel på kvinder.

Det synes jeg ikke helt du fik bevist med det ovenstående. Det bygger på en fejlantagelse, hvori du placerer ansvaret for at vurdere hvornår en kvinde skal have lov at træffe sit eget valg for om hun vil bytte A for B hos manden.

Måske. Ellers er han blot principielt uenig med dig i ansvarsforholdet.

Jeg gider ikke denne diskussion med dig igen. Sex er ikke en menneskeret.
3
aka Forbies

:gammel:
Brugeravatar
Aragorn
Kort karma: 936
Likede indlæg: 10516

Indlægaf Aragorn » 31. aug 2017, 08:42

Aima skrev:
Aragorn skrev:

Du skal ikke retfærdiggøre noget - diskussionen her i tråden, handler vist ikke om synet på prostitution, den handler nok mere om, hvorvidt det er til at forstå, at nogle mennesker kan blive skide sure over at få deres fortid undersøgt og vurderet af en person den strengt taget ikke angår. Hvilket bestemt er noget jeg personligt sagtens kan forstå.

Diskussionen her i tråden handler da i allerhøjeste grad om synet på prostitution. Halvdelen af indlæggene går ret straight up ud på at fortælle TS at dét, hun føler, er pisseforkert og overdrevet og drama-agtigt. Jeg er ærlig lidt rystet over, hvor lidt hun, og hendes følelser for det her, bliver anerkendt og rummet, og jeg synes nogle af svarerne er decideret latterliggørende.

Jeg er modsat dig, ærligt talt chokeret over, at man kan finde på at spørge til at starte med! Jeg finder den mangel på pli og finesse fuldstændigt lamslående. Det er grotesk at man skal lægges til last, hvad man foretog sig for et halv liv siden. Det er ganske enkelt for længe siden, det er forældet, og jeg kan ikke se at handlingen for længe siden, i sig selv har nogen som helst betydning i nutiden.

Jeg er til gengæld helt med på, at grænserne kan være flydende, hvis det er noget der ligger tættere på nutiden - og jeg er også med på, at man kan diskutere nutidige holdninger, og at de betyder noget, og at forskellighederne kan være så store og åbentlyse, at man må bryde med hinanden - men jeg er ikke med på, at hvad man foretog sig for mange år siden, skal vendes, drejes, diskuteres - og godkendes. Jeg har meget svært ved at se værdien af dét - og jeg bryder mig heller om selve den følelse af 'jeg har ret til at vide og dømme', som jeg synes udstråler fra selve den holdning der lægges til grund for oplægget. Det tror jeg forøvrigt ikke jeg står alene med, jeg tror den følelse er grund til den hårde modvind, som du konstaterer at TS har fået fra visse sider.

Jeg har forøvrigt aldrig selv knaldet en prostitueret og jeg kommer heller aldrig til det. I tilfælde af, at det betyder noget i forhold til hvor valid min holdning og pointe er.
2
It's a grand experiment
A well planned bizarre event
It's a grand experimental life
Brugeravatar
Precaseptica

Indlægaf Precaseptica » 31. aug 2017, 08:51

FletpArkett skrev:Jeg synes det er rigtig fint der kommer så mange forskellige holdninger til det her frem, men lyt til en der har været igennem nøjagtigt det samme, og hvor det aspekt smadrede forholdet og vores sexliv totalt : du kan ikke bruge andres holdninger til det her til noget.
Du kan kun lytte til din mavefornemmelse og følge den.

Muligt andre herinde kan fortælle dig at du dømmer, er snæversynet osv - at prostitution ikke er værre end porno ( WTF ?!? Jeg synes godt nok der er stor forskel... ) men sagen er bare - at når man har en masse følelser investeret i et andet menneske, så er ens følelser irrationelle og tingene kan ikke sættes sådan op, når man står midt i det.

Har du et problem med det nu, vil det sikkert bare kulminere og blive værre. Jeg var også SÅ fjong med prostitution lige indtil jeg stødte på nogle sites i min exkærestes historik på computeren. Han gik til bekendelse og fortalte at han i årevis havde dyrket prostituerede, ikke gjorde det længere, men havde en fascination af det stadig. Allerede der skulle forholdet være stoppet.

Jeg kunne ikke deale med at han havde en moral der gjorde, at han synes det var helt fint at stikke den op et sted jeg synes var ulækkert. Og ja - det er meget politisk ukorrekt at sige det her højt. Men det synes jeg altså det er, taget i betragtning, hvor mange pikkemænd der har vendt derinde. At han synes det var lækkert at kneppe en kvinde der ikke gad ham, med mindre han betalte. At han kunne være så følelseskold at det ingen betydning havde om hun var presset til det pga stoffer, menneskehandel eller andet. Jeg syntes der var noget nederen - taber-agtigt over det ( igen noget man ikke må sige, men det gør jeg altså - for det mener jeg! ) Alle de her forbudte følelser dealede jeg med, og jeg mistede meget respekt for ham, uden at ville det. Og jeg udviklede en irrationel vrede over det. Over at den mand jeg elskede så højt, kunne gøre noget, kontinuerligt, der var mig så fjernt. Igen, mit problem, mine følelser - men følelser ER bare irrationelle, og jeg kunne bare ikke styre det.

Det påvirkede vores sexliv. Jeg var nervøs for, at hvis der var noget jeg ikke havde lyst til sexuelt, jamen så kunne han jo bare betale sig fra det, når han nu havde den moral. Igen mig der var irrationel, men sådan tænkte jeg, og dermed pressede jeg mig selv sexuelt til ting der var langt over min grænse. Og sådan udviklede og noget der for andre måske bare er en bi-ting sig til en altoverskyggende ting der dræbte det gode der var.

Når det er sagt, tror jeg mange flere mænd har prøvet det, forskellen for mig ligger i, om man rent faktisk har tændt på det og gjort det kontinuerligt. Jeg vil aldrig spørge en kæreste om den slags igen. Jeg kan ikke tåle svaret. Men jeg kæmpede også med det i 3 år. Måske andre er mere rummelige, mindre dømmende end jeg ? Det er de sikkert...Men moral er bare et sted JEG ikke kan gå på komproms. Og jeg har ihvertfald lært, at er mavefornemmelsen dårlig fordi man bare ikke kan have det, så synes jeg egentlig man skal lytte i stedet for at udøve vold på sig selv og forsøge at acceptere noget, der er meget fjernt fra én. Det er så ødelæggende...

Undskyld hvis jeg støder nogen med min store ærlighed, men SHIT, det har kostet mig mange diskussioner og tårer at forsøge at leve med en mand der havde gjort den slags.

Det pudsige for mig ligger i, at du som den meget fordømmende part alligevel mener du er moralens højborg i situationen. Det er slut shaming i udtrykkets reneste forstand.

at han synes det var helt fint at stikke den op et sted jeg synes var ulækkert. Og ja - det er meget politisk ukorrekt at sige det her højt. Men det synes jeg altså det er, taget i betragtning, hvor mange pikkemænd der har vendt derinde

Her taler du altså om en anden kvindes mest intime område. Husk gerne på, at det er voksne kvinder små piger ofte arver deres kropsskam fra. Og her gør du det super klart for alle læsere, at en fisse kan være (eller er) et ulækkert sted hvis der bliver "vendt mange pikke" i den.

Men forstå mig ret. Vi to er sikkert helt enige om hvor skidt prostitution er og at det bør være et mål for samfundet at vokse fra det. Og jeg sætter pris på din ærlighed. De følelser du giver udtryk for har bare mange vidtrækkende konsekvenser.
2
Brugeravatar
Animi
Kort karma: 711
Likede indlæg: 14975

Indlægaf Animi » 31. aug 2017, 08:51

Aragorn skrev:Jeg er modsat dig, ærligt talt chokeret over, at man kan finde på at spørge til at starte med! Jeg finder den mangel på pli og finesse fuldstændigt lamslående. Det er grotesk at man skal lægges til last, hvad man foretog sig for et halv liv siden. Det er ganske enkelt for længe siden, det er forældet, og jeg kan ikke se at handlingen for længe siden, i sig selv har nogen som helst betydning i nutiden.

Jeg er til gengæld helt med på, at grænserne kan være flydende, hvis det er noget der ligger tættere på nutiden - og jeg er også med på, at man kan diskutere nutidige holdninger, og at de betyder noget, og at forskellighederne kan være så store og åbentlyse, at man må bryde med hinanden - men jeg er ikke med på, at hvad man foretog sig for mange år siden, skal vendes, drejes, diskuteres - og godkendes. Jeg har meget svært ved at se værdien af dét - og jeg bryder mig heller om selve den følelse af 'jeg har ret til at vide og dømme', som jeg synes udstråler fra selve den holdning der lægges til grund for oplægget. Det tror jeg forøvrigt ikke jeg står alene med, jeg tror den følelse er grund til den hårde modvind, som du konstaterer at TS har fået fra visse sider.

Jeg har forøvrigt aldrig selv knaldet en prostitueret og jeg kommer heller aldrig til det. I tilfælde af, at det betyder noget i forhold til hvor valid min holdning og pointe er.

Men har TS spurgt om det til at starte med - for jeg forstår det som at han fortæller om det, og hun så bagefter spørger ind til det.

Og mener du seriøst at ingen af vores handlinger fra fortiden kan have indflydelse på den person vi er i dag? Ville du kunne se igennem fingrene med alt, så længe det er sket for tilpas mange år siden? (Og her taler vi så selvfølgelig ikke om mord eller andet i den dur)
2
You know what the issue is with this world? Everyone wants a magical solution to their problem, and everyone refuses to believe in magic.
Brugeravatar
Purple Haze

Indlægaf Purple Haze » 31. aug 2017, 08:52

Aragorn skrev:
Aima skrev:
Aragorn skrev:

Du skal ikke retfærdiggøre noget - diskussionen her i tråden, handler vist ikke om synet på prostitution, den handler nok mere om, hvorvidt det er til at forstå, at nogle mennesker kan blive skide sure over at få deres fortid undersøgt og vurderet af en person den strengt taget ikke angår. Hvilket bestemt er noget jeg personligt sagtens kan forstå.

Diskussionen her i tråden handler da i allerhøjeste grad om synet på prostitution. Halvdelen af indlæggene går ret straight up ud på at fortælle TS at dét, hun føler, er pisseforkert og overdrevet og drama-agtigt. Jeg er ærlig lidt rystet over, hvor lidt hun, og hendes følelser for det her, bliver anerkendt og rummet, og jeg synes nogle af svarerne er decideret latterliggørende.

Jeg er modsat dig, ærligt talt chokeret over, at man kan finde på at spørge til at starte med! Jeg finder den mangel på pli og finesse fuldstændigt lamslående. Det er grotesk at man skal lægges til last, hvad man foretog sig for et halv liv siden. Det er ganske enkelt for længe siden, det er forældet, og jeg kan ikke se at handlingen for længe siden, i sig selv har nogen som helst betydning i nutiden.

Hvad er det du er chokeret over at der er blevet spurgt om?
Er det at TS har spurgt om hvordan hun skal håndtere den information hun har fået.
Eller er det at hun spørger fyren om hvordan han har det med at han har gjort det han har.

Hvis man ikke snakker om tingene, så finder man jo ikke ud af hvilke holdninger og værdier man hver især har.
3
Brugeravatar
Precaseptica

Indlægaf Precaseptica » 31. aug 2017, 08:53

Zombie skrev:Jeg gider ikke denne diskussion med dig igen. Sex er ikke en menneskeret.

Fair play. Det har jeg dog heller aldrig nogensinde sagt eller ment.
1
Brugeravatar
Purple Haze

Indlægaf Purple Haze » 31. aug 2017, 08:55

Animi skrev:
Aragorn skrev:Jeg er modsat dig, ærligt talt chokeret over, at man kan finde på at spørge til at starte med! Jeg finder den mangel på pli og finesse fuldstændigt lamslående. Det er grotesk at man skal lægges til last, hvad man foretog sig for et halv liv siden. Det er ganske enkelt for længe siden, det er forældet, og jeg kan ikke se at handlingen for længe siden, i sig selv har nogen som helst betydning i nutiden.

Men har TS spurgt om det til at starte med - for jeg forstår det som at han fortæller om det, og hun så bagefter spørger ind til det.

Og mener du seriøst at ingen af vores handlinger fra fortiden kan have indflydelse på den person vi er i dag? Ville du kunne se igennem fingrene med alt, så længe det er sket for tilpas mange år siden? (Og her taler vi så selvfølgelig ikke om mord eller andet i den dur)

Og hvorfor ikke mord og andre ting i den dur?
Det er jo i fortiden, så må det jo være ligegyldigt.
0

Tilbage til "Forhold og sex"