SKAL man se nyhedder?

Hvad sker der lige for verden?! Diskutér det her!
Brugeravatar
Studsgaard
Kort karma: 517
Geografisk sted: Rebild kommune
Likede indlæg: 7931

Re: SKAL man se nyhedder?

Indlægaf Studsgaard » 2. sep 2017, 14:42

Lykke skrev:Ser du ikke nyheder selv, eller hvordan forholder det sig?

Jo jeg gør og jeg har også svaret i tråden.
0
Brugeravatar
hotlips
Kort karma: 421
Likede indlæg: 9199

Indlægaf hotlips » 2. sep 2017, 15:01

Jeg ser ikke nyheder i tv, men jeg holder mig orienteret og har som regel også abonnement på ihvertfald en netudgave af en avis, for tiden er det New York Times, men det har også været kristeligt dagblad og Jyllands posten.

Jeg ved ikke om jeg ligefrem synes man har pligt til det, men hvis ikke man gør det i et vist omfang så synes jeg det er indlysende at måske skulle passe på med at komme med de store bombastiske udmeldinger om hvad der foregår, men sært nok er det ofte de der ikke forstår hvorfor det er en god ting der lader til at mene de ved nok til at fremstille verden som rent sort/hvid.
0
Liou
Kort karma: 42
Geografisk sted: Esbjerg
Likede indlæg: 362

Indlægaf Liou » 3. sep 2017, 16:54

Ikke rigtig nej.

Det er immervæk en halv time hver dag. En halv time, jeg gerne vil bruge på andre ting. Og det er bare nemmere at få det ind online, når tiden lige er der. At man ikke ser nyhederne eller tv-avisen, betyder jo ikke nødvendigvis, at man ikke er opdateret. Men selv hvis det var tilfældet, synes jeg stadig ikke det er nogens pligt. Det rager mig en høsblomst, hvad andre mennesker bruger deres fritid på.
0
Brugeravatar
vibbsen
Kort karma: 1135
Likede indlæg: 16394

Indlægaf vibbsen » 3. sep 2017, 17:07

cola skrev:I dag består nyheder af "linse kesler får endnu en læbe, se de flotte billeder" eller "der er krig i et eller andet land" "der er nu en naturkatastrofe, det sted de altid rammer, jensen var så tæt på, han var i nabolandet" eller "df har sagt... s er imod"
Dette var nyhederne for i dag, kom igen i morgen hvor det måske er en anden kendt der har fået en læbe. resten er som det altid er... krig, naturkatastrofe og df.

Du glemte vejret....Damn you...Vejret er faktisk en MEGET vigtig del af nyhederne...Ikke blot skal vi igennem hvordan vejret har været herhjemme. Men også hvordan det har været i andre lande. Hvad årsagen til at det er sådan er. Hvordan det kunne have været. Hvad man kan gøre for at det bliver sådan. Så skal vi tale lidt om hvordan det påvirker forskellige kendte. Og hvad de godt kunne tænke sig HAVDE været. Og hvordan de har tænkt sig at tackle det næste gang i bliver udsat for den slags vejr. Hvis vi er rigtig heldige, ja så kan det faktisk også være at de taler om hvordan vejret bliver i de kommende dage....Men det er altså lidt træls at tale om. For hvad nu hvis man tager fejl. Så bliver danskerne bare sure. Derfor er det meget nemmere at tale om hvordan vejret har været og hvorfor det var sådan....Det er altid nemmere at forklare end at forudsige :-D
1
Tak.Glimmer på. Op på kaminhylden

Citat Hella Joof

Tilbage til "Politik, kultur og samfund"