Et hus der bipper!

Stedet du kan bruge til at snakke om alle de store og små ting der påvirker dit liv.
Slettet bruger
Likede indlæg: 20784

Et hus der bipper!

Indlægaf Slettet bruger » 29. aug 2017, 22:12

Nå men jeg bor på landet nu, hørte en underlig BIP BIP BIP da jeg var ude at ryge og gik ned for at tjekke det ud. Det var bare et hus der bippede, ingen tegn på indbrud eller brand what so ever, hvad kan det være?

Kunne høre nogen stemmer der virkede glade og der var lidt lys i huset, så tænkte det var en ting der var startet ved en fejl og de prøvede at fixe det mens de grinte af det.

ja og så synes jeg det var mærkeligt at banke et fremmed hus op om natte for at høre hvorfor deres hus bippede og om de havde ildebrand eller noget.

Men hvad kan det være der gør det bipper? Det var alt for høje til at være et vækkeur.
0
Brugeravatar
differentdaydifferentperson
Kort karma: 74
Likede indlæg: 1007

Re: Et hus der bipper!

Indlægaf differentdaydifferentperson » 29. aug 2017, 22:24

Måske træspånefyr
0
Slettet bruger

Indlægaf Slettet bruger » 29. aug 2017, 22:26

differentdaydifferentperson skrev:Måske træspånefyr

Hvad får sådan et til at bippe? En eller anden defekt vel?

Jeg kender ikke de her land-ting endnu, ved ikke hvad et træspånefyr er :)
0
Brugeravatar
ExCoastal
Kort karma: 250
Geografisk sted: San Jose
Likede indlæg: 5167

Indlægaf ExCoastal » 29. aug 2017, 22:27

Jeg havde på et tidspunkt en nabo, hvis hus også bippede fra tid til anden. Det viste sig at være deres telefonsvarer, der bippede i en uendelighed, hvis der var en ny besked.
0
Slettet bruger

Indlægaf Slettet bruger » 29. aug 2017, 22:29

ExCoastal skrev:Jeg havde på et tidspunkt en nabo, hvis hus også bippede fra tid til anden. Det viste sig at være deres telefonsvarer, der bippede i en uendelighed, hvis der var en ny besked.

Jeg kunne bare høre det på 300 meters afstand gennem træer og sådan, så det var ret højt.

Det er nu også så stille her, jeg er heller ikke vant til hvor langt væk man kan høre ting når det er dødsstille og der ikke er byhuse overalt.
0
Brugeravatar
Code71
Kort karma: 304
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 3360

Indlægaf Code71 » 30. aug 2017, 05:56

Det kan være så meget. Den lejlighed jeg flyttede ind i for 4 mdr siden, bipper som en sindssyg. ALT bipper og bamler :lol:

Opvaskemaskinen, vaskemaskinen, tørretumbleren, ovnen, komfuret. ALT bimler og bamler. De første 14 dage var jeg ved at blive idiot af det. Seriøst haha

Nu har jeg vænnet mig til at det er maskinens måde at bede om at blive slukket, så den ikke bruger strøm
0
Nå jeg hænger jo nok lidt ved. Så "lurer lidt" er suspenderet lige foreløbigt
Brugeravatar
Atomic Blonde
Kort karma: 14
Likede indlæg: 219

Indlægaf Atomic Blonde » 30. aug 2017, 09:22

eks-Maupassant skrev:Nå men jeg bor på landet nu, hørte en underlig BIP BIP BIP da jeg var ude at ryge og gik ned for at tjekke det ud. Det var bare et hus der bippede, ingen tegn på indbrud eller brand what so ever, hvad kan det være?

Kunne høre nogen stemmer der virkede glade og der var lidt lys i huset, så tænkte det var en ting der var startet ved en fejl og de prøvede at fixe det mens de grinte af det.

ja og så synes jeg det var mærkeligt at banke et fremmed hus op om natte for at høre hvorfor deres hus bippede og om de havde ildebrand eller noget.

Men hvad kan det være der gør det bipper? Det var alt for høje til at være et vækkeur.
Du skal lade være med at ryge det fniseurt.
Så holder bip bip lydende op af sig selv. ;)
1
Just on the border of my waking mind, there lies another time, where darkness and light are one,
and as I tread the halls of sanity, I feel so glad to be, unable to go beyond.
Brugeravatar
paint
Kort karma: 605
Likede indlæg: 31746

Indlægaf paint » 30. aug 2017, 09:33

En robot-plæneklipper, der var strandet i et fjernt hjørne af haven og havde strømmangel?
1
Følg dem der søger sandheden, men vogt dig for dem der siger at de har fundet den

Det sted du søger, er det sted du søger fra
Brugeravatar
sigge
Kort karma: 814
Likede indlæg: 16867

Indlægaf sigge » 30. aug 2017, 09:35

Kan de ikke bare være kommet til at udløse deres tyverialarm selv og så have fjollet rundt i forsøget på at slukke den igen?

Røgalarm udløst af madlavning kunne også være et bud.
0
You can't spell awesome without me.
Brugeravatar
Nicolait
Kort karma: 122
Likede indlæg: 3898

Indlægaf Nicolait » 30. aug 2017, 10:19

Kunne det være deres HAL 9000, der prøvede at lokke nye ofre til samlingen? :panik:
3
"If you immediatley know the candle light is fire then the meal was cooked along time ago"
Brugeravatar
Bimmerdyret
Kort karma: 116
Likede indlæg: 1610

Indlægaf Bimmerdyret » 30. aug 2017, 11:12

Typisk brandalarmer, der skal have skiftet batteri :)
0
Brugeravatar
Evapeva
Kort karma: 223
Likede indlæg: 2166

Indlægaf Evapeva » 30. aug 2017, 18:46

eks-Maupassant skrev:

Det har jeg heller ikke lige hørt om, tænker der i stedet må menes et træpillefyr, som vi har.
Det står i fyrrummet og bipper, når det løber tør for de træpiller, som det gerne vil leve af.
0
Kom lad os gå. Kom lad os se. Gennem tusind verdner venter vægtløs kærlighed.

Et fyrtårn af fornuft i et hav af vrøvl. :engel:
Brugeravatar
DenBruneMunk
Kort karma: 62
Geografisk sted: Syd på i Danmark
Likede indlæg: 2071

Indlægaf DenBruneMunk » 30. aug 2017, 19:10

eks-Maupassant skrev:

joda, der er også tændstikfyr, og flammefyr og så det hele store flisfyr.

:sarkasme:

Der er kun 1 hit på google under træspånefyr, mon ikke det er selv samme person som skrev den artikel :)

Flisfyr tror jeg er et bedre match, det er ofte kendt som biofyr, som også kan tage andre brændsler som træpiller og kerner og skaller. Mange typer, dog ikke mange som er godkendt til formålet idag, de fleste bruger træpillefyr på landet, udover brændeovnen, den kender du nok :)
0
Brugeravatar
LaMariposa
Kort karma: 2033
Likede indlæg: 22917

Indlægaf LaMariposa » 31. aug 2017, 04:17

Code71 skrev:Det kan være så meget. Den lejlighed jeg flyttede ind i for 4 mdr siden, bipper som en sindssyg. ALT bipper og bamler :lol:

Opvaskemaskinen, vaskemaskinen, tørretumbleren, ovnen, komfuret. ALT bimler og bamler. De første 14 dage var jeg ved at blive idiot af det. Seriøst haha

Nu har jeg vænnet mig til at det er maskinens måde at bede om at blive slukket, så den ikke bruger strøm

Er dine hvidevarer fra Siemens? Det er vores, og de bipper som vanvittige :rulle:
0
:lun: Be brave

I’ll keep myself together keep on holding on...
Brugeravatar
Code71
Kort karma: 304
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 3360

Indlægaf Code71 » 31. aug 2017, 04:41

LaMariposa skrev:
Code71 skrev:Det kan være så meget. Den lejlighed jeg flyttede ind i for 4 mdr siden, bipper som en sindssyg. ALT bipper og bamler :lol:

Er dine hvidevarer fra Siemens? Det er vores, og de bipper som vanvittige :rulle:

Haha ja okay det er DER synderen ligger så :D
1
Nå jeg hænger jo nok lidt ved. Så "lurer lidt" er suspenderet lige foreløbigt

Tilbage til "Livets forhold"