Vred over manglende likes

Stedet du kan bruge til at snakke om alle de store og små ting der påvirker dit liv.
Brugeravatar
LadyFox
Kort karma: 1858
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 32835

Re: Vred over manglende likes

Indlægaf LadyFox » 30. aug 2017, 08:22

Jeg synes du skal lukke den hver gang samtalen begynder at gå til dine grænser. Hvis han skriver noget der er derhen ad så skriv "Jeg er det for dig, men det der det gider jeg simpelthen ikke stå model til" og så lad være med at svare hvis han forsætter. Han bliver sikkert sur og synes at du er urimelig, men det skal du ignorerer.
Det er ham der er urimelig, og det vil han helt sikkert blive ved med at være når du bliver ved med at give ham lov, det virker jo.
Folk gør tit og ofte hvad der kan betale sig, og han har lært at det kan betale sig at tryne sig til det han ønsker, fordi i bare føjer og går ind i sagen hvis han bare brokker sig nok over jer - så efterlyser han likes på en nedern måde, så skal han ikke have nogle likes. Spørger han pænt, er sagen en anden. Vil han diskuterer ting om natten så sig fra og stop det. Og tag konsekvensen at han bliver sur. Han skal nok blive god igen.

I kan ikke hjælpe ham hvis han ikke vil have hjælp, men i kan godt bestemme hvilken type kontakt i ønsker at indgå med ham.
9
- Helgen og ordensstifter, prædikant og digter, dyreven og miljøforkæmper.
Brugeravatar
Bimmerdyret
Kort karma: 116
Likede indlæg: 1610

Indlægaf Bimmerdyret » 30. aug 2017, 08:43

Jeg ville blokere ham på FB - på den måde så ville jeg ikke skulle gå på rådne æg og please ham.
3
Brugeravatar
Raenil
Kort karma: 91
Geografisk sted: Silkeborg
Likede indlæg: 4585

Indlægaf Raenil » 30. aug 2017, 09:04

Mila_H skrev:
Raenil skrev:Har han en diagnose af en art eller er stresset eller deprimeret? Det lyder vanvittigt ud over mine grænser at skrive kl halv et om natten for at brokke sig over et manglende like. Havde det været min bror ville han muligvis ryge på ignore og så kunne han ringe hvis han vil noget.
Og så er min telefon i øvrigt på lydløs fra 22-07, det der søvn er altså vigtigt når man har små børn.

Altså diagnoser kan fagfolk kun give, og sådan nogle vil han ikke se. Men jeg tænker, at han da som minimum er deprimeret i perioder. Det er nok et forholdsvis typisk symptom for især mænd at drikke osv, når det er.

Min telefon var på lydløs, men pga graviditet sove fjdh elendigt om natten, så jeg så det tilfældigt.
Havde jeg vidst, det ville udvikle sig i den retning, havde jeg aldrig læst eller besvaret første sms.

Hvis man sætter folk på "ignore", hvad betyder det så?
Vil ikke konfliktootrappe, men kunne han ikke se, hvornår jeg er online på Facebook, vil det måske være nemmere. Og ja, så ville han netop ringe i stedet.

Jeg har ikke selv besværlige familiemedlemmer, men en tendens til at blive stresset over telefonen. Min manuelle løsning er simpelthen at lægge den i køkkenet til ladning når jeg går i seng - ellers har jeg en tendes til at læse Facebook og e-mails og nyheder hvis jeg vågner midt om natten, og det hjælper ikke på min nattesøvn.

Hvis det kun er din bror der er problemet kan du jo starte med at beslutte hvad du kan være med til. Og så melde det ud. Og udføre det.
FX: Efter 22 svarer jeg ikke på spørgsmål. Og regn ikke med mine likes. Færdig slut.
Du kan også vælge at ignorere ham på Facebook - det er nok en smule konflikt optrappende, men jeg vælger at bruge teknikken til det den er god til. Og hvis et af konflikt-punkterne er netop Facebook, så er det en løsning.
Du kan desværre ikke forhindre ham i at se hvornår du har læst en meddelelse - Facebook har i deres uendelige visdom sikkert ment at den slags jo ikke stresser et almindeligt menneske.
Han har ikke krav på kontakt via facebook.

Hvis han tager konflikter via SMS - så kan din telefon blokere SMS'er og så må han ringe.
Hvis han tager konflikten via telefonen, så bloker hans nummer - så må han dukke op.

Jeg ved godt at det lyder vildt, men de fleste mennesker kan opføre sig fornuftigt når de står over for dig.
1
Brugeravatar
vibbsen
Kort karma: 1135
Likede indlæg: 16394

Indlægaf vibbsen » 30. aug 2017, 09:47

Mila_H skrev:
Tamara skrev:Lad ham sejle sin egen sø. Han er voksen og tøsefornærmet.

Tak for svar. Og ja, var det ikke min bror, havde jeg ikke haft noget med ham at gøre.
Jeg skal helt sikkert være bedre til at lægge det fra mig.

Nu spørger jeg sådan af ren og skær nysgerrighed : Hvor er din mand henne i denne her sammenhæng (Altså hvis du har en mand og ikke vælger at få barnet alene, er det tilfældet så bare glem mit spørgsmål).

Min mand havde nemlig for længst trukket i bremsen og sat min bror på plads hvis hans højgravide kone var blevet terroriseret på den måde....

For ja, jeg kalder den form for opførsel for terroriserende....Jeg ved da ikke hvad det ligner at kontakte folk midt om natten og skabe sig over manglende opmærksomhed på facebook. Og så en voksen mand. Jeg kunne forstå hvis han var en frustereret 13 årig teenage pige....Men en voksen mand...Det er fuldstændig uacceptabelt. Og omend jeg er parat til at gå langt for familiefredens skyld, så er det lige præcis et nummer for langt.

Problemet med den slags adfærd er nemlig at den eskalerer hvis der ikke er nogen der siger fra. Og som jeg læser det, så er det det der er problemet. At I er hunderæd for at sætte grænser for ham fordi I så risikerer at han helt cutter forbindelsen med jer. Hvilket vil gå hårdt ud over dine forældre. Det kan jeg sagtens forstå. Men når det er sagt, så må det også være op til dine forældre at sikre at ALLE deres børn er komfortable i familierelationen. Og det er jo helt tydeligt ikke tilfældet som du beskriver det. Spørger du mig, så lægger dine forældre et alt alt for stort ansvar på dine skuldre. Nemlig ansvaret for at "tage over" der hvor de ikke selv "må".....

Så du skal sige fra. Ikke blot overfor din bror. Men også overfor den "rolle" som du har fået tildelt i familien. Det er ikke fair at du skal være den som hjælper din bror på fode igen fordi han ikke vil have at dine forældre gør det. Og det skal dine forældre accepterer. Hvis han falder og slår sig på livet, og ikke vil have hjælp af dem som tilbyder hjælpen - hvilket bør være dine forældre - jamen så er det bare ærgerligt. Det kan være hjerteskærende at måtte komme til den erkendelse som forældre. Men det er de simpelthen nød til.....
15
Tak.Glimmer på. Op på kaminhylden

Citat Hella Joof
Mila_H
Kort karma: 74
Likede indlæg: 439

Indlægaf Mila_H » 30. aug 2017, 10:16

vibbsen skrev:
Mila_H skrev:
Tamara skrev:Lad ham sejle sin egen sø. Han er voksen og tøsefornærmet.

Tak for svar. Og ja, var det ikke min bror, havde jeg ikke haft noget med ham at gøre.
Jeg skal helt sikkert være bedre til at lægge det fra mig.

Nu spørger jeg sådan af ren og skær nysgerrighed : Hvor er din mand henne i denne her sammenhæng (Altså hvis du har en mand og ikke vælger at få barnet alene, er det tilfældet så bare glem mit spørgsmål).

Min mand havde nemlig for længst trukket i bremsen og sat min bror på plads hvis hans højgravide kone var blevet terroriseret på den måde....

For ja, jeg kalder den form for opførsel for terroriserende....Jeg ved da ikke hvad det ligner at kontakte folk midt om natten og skabe sig over manglende opmærksomhed på facebook. Og så en voksen mand. Jeg kunne forstå hvis han var en frustereret 13 årig teenage pige....Men en voksen mand...Det er fuldstændig uacceptabelt. Og omend jeg er parat til at gå langt for familiefredens skyld, så er det lige præcis et nummer for langt.

Problemet med den slags adfærd er nemlig at den eskalerer hvis der ikke er nogen der siger fra. Og som jeg læser det, så er det det der er problemet. At I er hunderæd for at sætte grænser for ham fordi I så risikerer at han helt cutter forbindelsen med jer. Hvilket vil gå hårdt ud over dine forældre. Det kan jeg sagtens forstå. Men når det er sagt, så må det også være op til dine forældre at sikre at ALLE deres børn er komfortable i familierelationen. Og det er jo helt tydeligt ikke tilfældet som du beskriver det. Spørger du mig, så lægger dine forældre et alt alt for stort ansvar på dine skuldre. Nemlig ansvaret for at "tage over" der hvor de ikke selv "må".....

Så du skal sige fra. Ikke blot overfor din bror. Men også overfor den "rolle" som du har fået tildelt i familien. Det er ikke fair at du skal være den som hjælper din bror på fode igen fordi han ikke vil have at dine forældre gør det. Og det skal dine forældre accepterer. Hvis han falder og slår sig på livet, og ikke vil have hjælp af dem som tilbyder hjælpen - hvilket bør være dine forældre - jamen så er det bare ærgerligt. Det kan være hjerteskærende at måtte komme til den erkendelse som forældre. Men det er de simpelthen nød til.....

Jeg havde overvejet at ringe til ham i dag, men jeg lader ham simpelthen være. Jeg orker det ikke og fik ikke lukket et øje i nat - helt bogstaveligt. Jeg vil gerne alt muligt andet for og med ham, men når han opfører sig sådan, så trækker jeg stikket.

Det er muligt, jeg på et tidspunkt skal tage en større snak med ham - evt sammen med mine øvrige søskende - men lige nu skal jeg fokusere på mig selv og baby, som kommer om en lille måneds tid. Der vil jeg simpelthen ikke bruge så meget energi på ham.

Jeg har dog allerede talt med mine forældre omkring det med at skulle "tage mig af" alle de ting, der hele tiden er med min bror. Og de er faktisk blevet ret gode til at lade være med at bede mig om det mere - som regel i hvert fald.
Og ja, helt enig, i at han jo fortsætter, fordi vi ikke siger fra. Nu må han være sur lidt. Jeg gør ikke mere ved det nu.
Senest rettet af Mila_H 15. jan 2018, 02:22, rettet i alt 1 gang.
1
Mila_H

Indlægaf Mila_H » 30. aug 2017, 10:24

Raenil skrev:
Mila_H skrev:
Raenil skrev:Har han en diagnose af en art eller er stresset eller deprimeret? Det lyder vanvittigt ud over mine grænser at skrive kl halv et om natten for at brokke sig over et manglende like. Havde det været min bror ville han muligvis ryge på ignore og så kunne han ringe hvis han vil noget.
Og så er min telefon i øvrigt på lydløs fra 22-07, det der søvn er altså vigtigt når man har små børn.

Altså diagnoser kan fagfolk kun give, og sådan nogle vil han ikke se. Men jeg tænker, at han da som minimum er deprimeret i perioder. Det er nok et forholdsvis typisk symptom for især mænd at drikke osv, når det er.

Min telefon var på lydløs, men pga graviditet sove fjdh elendigt om natten, så jeg så det tilfældigt.
Havde jeg vidst, det ville udvikle sig i den retning, havde jeg aldrig læst eller besvaret første sms.

Vil ikke konfliktootrappe, men kunne han ikke se, hvornår jeg er online på Facebook, vil det måske være nemmere. Og ja, så ville han netop ringe i stedet.

Jeg har ikke selv besværlige familiemedlemmer, men en tendens til at blive stresset over telefonen. Min manuelle løsning er simpelthen at lægge den i køkkenet til ladning når jeg går i seng - ellers har jeg en tendes til at læse Facebook og e-mails og nyheder hvis jeg vågner midt om natten, og det hjælper ikke på min nattesøvn.

Hvis det kun er din bror der er problemet kan du jo starte med at beslutte hvad du kan være med til. Og så melde det ud. Og udføre det.
FX: Efter 22 svarer jeg ikke på spørgsmål. Og regn ikke med mine likes. Færdig slut.
Du kan også vælge at ignorere ham på Facebook - det er nok en smule konflikt optrappende, men jeg vælger at bruge teknikken til det den er god til. Og hvis et af konflikt-punkterne er netop Facebook, så er det en løsning.
Du kan desværre ikke forhindre ham i at se hvornår du har læst en meddelelse - Facebook har i deres uendelige visdom sikkert ment at den slags jo ikke stresser et almindeligt menneske.

Hvis han tager konflikter via SMS - så kan din telefon blokere SMS'er og så må han ringe.
Hvis han tager konflikten via telefonen, så bloker hans nummer - så må han dukke op.

Jeg ved godt at det lyder vildt, men de fleste mennesker kan opføre sig fornuftigt når de står over for dig.

Jeg bruger desværre min telefon lidt for meget, til at jeg kan lade den ligge i køkkenet om natten ;-) Det er mit ur, vækkeur og lydbog, når jeg ikke kan sove. Men nu har jeg gjort, så jeg altid fremstår som værende offline på Messenger (tror jeg). Og så skal jeg simpelthen lære ikke at tjekke noget som helst efter kl 22 derinde. På den måde slipper jeg da i hvert fald for at skulle forholde mig til sådanne ting midt om natten.

Det ændrer jo nok ikke på, at han vil skrive igen på samme måde en anden gang. Så skal jeg måske altid blot skrive, at han må ringe og så ikke mere. Og heller ikke læse, hvad der kommer. Hvis han virkelig vil snakke om det, så må han ringe. Han bor heldigvis flere hundrede km væk, så han dukker nok ikke op ;-)
Jeg ved godt, at jeg også straks kunne ringe,når han begynder, men det er simpelthen en service, jeg ikke rigtig gider tilbyde ham. Hvis han vil diskutere noget, så må han tage initiativet til at gøre det ordentligt.

Jeg venter og ser, om ikke dette kan hjælpe lidt. Vil helst ikke ud i at blokere ham, selvom jeg ved at min anden bror (som er den, jeg er nærmest og som ligeledes får samme type beskeder pr skrift) er meget tæt på at gøre det. Fortsætter det, er der dog ikke andre løsninger. Så fungerer det bare ikke for os at være på facebook sammen. Det er alle i familien, der jævnligt får sådan nogle beskeder. Det kommer som regel ud af den blå luft.

Jeg oplever aldrig problemer med andre, jeg kender. Ikke på nogen måde i den grad. Og da aldrig, noget vi ikke bare kan tale om helt almindeligt. Andre bebrejder ikke mig for manglende kommentarer eller likes på facebook osv.
Egentlig er jeg ret så inaktiv på facebook.
0
Mila_H

Indlægaf Mila_H » 30. aug 2017, 10:31

LadyFox skrev:Jeg synes du skal lukke den hver gang samtalen begynder at gå til dine grænser. Hvis han skriver noget der er derhen ad så skriv "Jeg er det for dig, men det der det gider jeg simpelthen ikke stå model til" og så lad være med at svare hvis han forsætter. Han bliver sikkert sur og synes at du er urimelig, men det skal du ignorerer.
Det er ham der er urimelig, og det vil han helt sikkert blive ved med at være når du bliver ved med at give ham lov, det virker jo.
Folk gør tit og ofte hvad der kan betale sig, og han har lært at det kan betale sig at tryne sig til det han ønsker, fordi i bare føjer og går ind i sagen hvis han bare brokker sig nok over jer - så efterlyser han likes på en nedern måde, så skal han ikke have nogle likes. Spørger han pænt, er sagen en anden. Vil han diskuterer ting om natten så sig fra og stop det. Og tag konsekvensen at han bliver sur. Han skal nok blive god igen.

I kan ikke hjælpe ham hvis han ikke vil have hjælp, men i kan godt bestemme hvilken type kontakt i ønsker at indgå med ham.

Du har så evigt ret. Jeg vil simpelhen blive bedre til det.
1
Brugeravatar
Hunkat
Kort karma: 489
Geografisk sted: Mellem månen og en drøm
Likede indlæg: 14976

Indlægaf Hunkat » 30. aug 2017, 10:32

Mila_H skrev:
Raenil skrev:
Mila_H skrev:

Jeg bruger desværre min telefon lidt for meget, til at jeg kan lade den ligge i køkkenet om natten ;-) Det er mit ur, vækkeur og lydbog, når jeg ikke kan sove. Men nu har jeg gjort, så jeg altid fremstår som værende offline på Messenger (tror jeg). Og så skal jeg simpelthen lære ikke at tjekke noget som helst efter kl 22 derinde. På den måde slipper jeg da i hvert fald for at skulle forholde mig til sådanne ting midt om natten.

Det ændrer jo nok ikke på, at han vil skrive igen på samme måde en anden gang. Så skal jeg måske altid blot skrive, at han må ringe og så ikke mere. Og heller ikke læse, hvad der kommer. Hvis han virkelig vil snakke om det, så må han ringe. Han bor heldigvis flere hundrede km væk, så han dukker nok ikke op ;-)
Jeg ved godt, at jeg også straks kunne ringe,når han begynder, men det er simpelthen en service, jeg ikke rigtig gider tilbyde ham. Hvis han vil diskutere noget, så må han tage initiativet til at gøre det ordentligt.

Jeg venter og ser, om ikke dette kan hjælpe lidt. Vil helst ikke ud i at blokere ham, selvom jeg ved at min anden bror (som er den, jeg er nærmest og som ligeledes får samme svinere pr skrift) er meget tæt på at gøre det. Fortsætter det, er der dog ikke andre løsninger. Så fungerer det bare ikke for os at være på facebook sammen.

Du kan formentlig sætte 'night mode' på din telefon hvor notificationer ikke popper op/laver lyder i et bestemt tidsrum. Så bliver du ikke vækket af sms'er og fb-beskeder.

Og helt ærligt... lad os nu sige at han ikke var din bror men f.eks. en kæreste eller ekskæreste eller en ven... ville du så finde dig i det der? Ville du råde en veninde til at blive i sådan et par/venneforhold?

Det er IKKE jeres ansvar som familie at holde hånden under hans selvværd! Selvfølgelig skal man støtte hinanden men det er ikke støtte han søger, han søger en anerkendelsesrus, ganske ligesom at han drikker øl. Det er fuldstændig samme mekanisme. Hvis han ikke får sin rus så bliver han opfarende, udadreagerende, ubehagelig.... du kan godt se at det grænser til sygeligt, ik?
1
L'enfer, c'est les autres

Persnikedy skrev
Hun er så på tværs at de skal have fat i de slæbebåde fra Suez kanalen
Mila_H

Indlægaf Mila_H » 30. aug 2017, 10:56

Hunkat skrev:
Mila_H skrev:
Raenil skrev:
Mila_H skrev:

Jeg venter og ser, om ikke dette kan hjælpe lidt. Vil helst ikke ud i at blokere ham, selvom jeg ved at min anden bror (som er den, jeg er nærmest og som ligeledes får samme svinere pr skrift) er meget tæt på at gøre det. Fortsætter det, er der dog ikke andre løsninger. Så fungerer det bare ikke for os at være på facebook sammen.

Du kan formentlig sætte 'night mode' på din telefon hvor notificationer ikke popper op/laver lyder i et bestemt tidsrum. Så bliver du ikke vækket af sms'er og fb-beskeder.

Og helt ærligt... lad os nu sige at han ikke var din bror men f.eks. en kæreste eller ekskæreste eller en ven... ville du så finde dig i det der? Ville du råde en veninde til at blive i sådan et par/venneforhold?

Det er IKKE jeres ansvar som familie at holde hånden under hans selvværd! Selvfølgelig skal man støtte hinanden men det er ikke støtte han søger, han søger en anerkendelsesrus, ganske ligesom at han drikker øl. Det er fuldstændig samme mekanisme. Hvis han ikke får sin rus så bliver han opfarende, udadreagerende, ubehagelig.... du kan godt se at det grænser til sygeligt, ik?

Hvor smart med Night Mode - det vil jeg da gøre fluks. Takker.

Og nej, var han ikke min bror, ville jeg ikke have noget med ham at gøre. De gange, hvor han opfører sig almindeligt pænt, er meget sjældne og står ikke mål, med alle de gange, hvor han behandler os grimt. Han er utilregnelig, og selv den mindste, velmenende kommentar kan få ham til at gå til angreb - den forkerte julegave, forespørgsel om han vil have en portion mad mere osv.

Jeg tænker også helt seriøst, at der er noget med ham, men igen så vil han jo ikke ændre sig. Jeg - og resten af familien - må lære at tackle ham bedre.
0
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Kort karma: 2061
Likede indlæg: 41297

Indlægaf DetSorteCirkus » 30. aug 2017, 13:26

Hvor længe har din bror været sådan?
0
Yes, we may be hidden by rags
But we've something they'll never have
:lun:
Modesty Blame
Kort karma: 374
Likede indlæg: 6263

Indlægaf Modesty Blame » 30. aug 2017, 13:40

Jeg foreslår medicinering og psykiater.
3
Mila_H

Indlægaf Mila_H » 30. aug 2017, 14:26

DetSorteCirkus skrev:Hvor længe har din bror været sådan?

Stort set altid.. Der var måske en pause på et par år, da han lige var flyttet hjemmefra. Men det er, som om det er blevet værre med årene.
0
Mila_H

Indlægaf Mila_H » 30. aug 2017, 14:28

Modesty Blame skrev:Jeg foreslår medicinering og psykiater.

Mine andre søskende er yderst hensynsfulde, og vi har det godt sammen. De kunne aldrig finde på at opføre sig sådan.
Senest rettet af Mila_H 15. jan 2018, 02:31, rettet i alt 1 gang.
0
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Kort karma: 2061
Likede indlæg: 41297

Indlægaf DetSorteCirkus » 30. aug 2017, 14:42

Mila_H skrev:
DetSorteCirkus skrev:Hvor længe har din bror været sådan?

Stort set altid.. Der var måske en pause på et par år, da han lige var flyttet hjemmefra. Men det er, som om det er blevet værre med årene.

Det forklarer meget, synes jeg. Ikke mindst din hensynstagen til dine forældre og din vilje til at efterkomme deres forventning om, at du tager mange særhensyn til din bror. Når hans problemer allerede viste sig i barndommen, kommer man efter min mening ikke udenom, at dine forældre har begået en væsentlig fejltagelse i deres måde at tackle hans psyke på, nemlig ved at kompensere og bortforklare i stedet for at se realiteterne i øjnene og forsøge at hjælpe ham til at få det bedre eller i det mindste kunne leve med sine udfordringer uden konstant at gå andre mennesker på nerverne og dét, der er værre.
Jeg kan godt se, at hvis du sætter dig op imod dine forældres forkerte måde at omgås din bror på, leverer du ikke blot en markant kritik af dem; du skubber også direkte til det verdensbillede, som de nu gennem mange år har lullet sig ind i, og det ER svært, selvom du har fat i den lange ende, og de faktisk burde lære af dig.

Du kan nok ikke komme helt udenom at såre dine forældre, men du kan måske minimere modsætningsforholdet ved at tage udgangspunkt i, at du ikke magter at skulle finde dig i din brors luner og uligevægt og derfor er nødt til at sige fra og skære ned på kontakten til ham. Det kan jeg især godt forstå, at du føler behov for nu, hvor du også snart har et barn at tænke på. Jeg ville selv være opmærksom på at skåne mit barn for en opførsel som din brors.
2
Yes, we may be hidden by rags
But we've something they'll never have
:lun:
Modesty Blame
Kort karma: 374
Likede indlæg: 6263

Indlægaf Modesty Blame » 30. aug 2017, 14:51

Mila_H skrev:
Modesty Blame skrev:Jeg foreslår medicinering og psykiater.

Ja, jeg ville ønske, at han selv kunne indse det, men ifølge ham er den jo gal med alle andre end ham selv.

Havde en bedsteforælder, der var meget psykisk syg med maniodepression og andre ting. Jeg har helt ærligt tænkt, om min bror har lidt af de ting også. Det samme har resten af min familie, men han er ikke til at tale med.
Jeg er dog ikke meget for at sætte alle mulige diagnoser på. Depressiv er han dog og periodevis alkoholiker.

En af mine andre brødre mener, at han har narcissistiske træk, men igen. Det er jo også, fordi vi bliver så frustrede, at man lidt ønsker at finde en forklaring.

Mine andre søskende er yderst hensynsfulde, og vi har det godt sammen. De kunne aldrig finde på at opføre sig sådan.

Jeg ved godt, at det var en anelse hårdt at bare skrive medicinering og psykiater, men altså...for mig lyder det sygeligt, og der skal noget professionel behandling til.
1

Tilbage til "Livets forhold"