September 2017 - Fællestråd

avdotja
Kort karma: 414
Likede indlæg: 9720

Re: September 2017 - Fællestråd

Indlægaf avdotja » 3. sep 2017, 08:26

FrøkenM skrev:Jeg er også med igen :)

I den her uge er det (endelig :banan:) blevet tid til studiestart - og jeg ved af erfaring, at det kan trække tænder ud. Jeg har ikke været i skole i siden engang i april og det har betydet at jeg ikke har skullet strukturere noget som helst. Det er jeg nødt til at ændre nu, da jeg skal igennem et ret stort pensum de næste otte uger og helst ikke vil komme dårligt fra start.

Mål for denne uge er derfor relativt beskedne :blush:

- få lavet madplan - og hold den!
- Ingen junk, herunder heller ikke købe sandwich mv

- Kom i seng i ordentlig tid.
- Træning 1-2 gange

Ja ja, så forskelligt man ser på det - jeg synes det er nogle overordentlig ambitiøse mål :lol:
0
Brugeravatar
FrøkenM
Kort karma: 805
Geografisk sted: Aalborg
Likede indlæg: 6345

Indlægaf FrøkenM » 3. sep 2017, 08:52

avdotja skrev:
FrøkenM skrev:Jeg er også med igen :)

I den her uge er det (endelig :banan:) blevet tid til studiestart - og jeg ved af erfaring, at det kan trække tænder ud. Jeg har ikke været i skole i siden engang i april og det har betydet at jeg ikke har skullet strukturere noget som helst. Det er jeg nødt til at ændre nu, da jeg skal igennem et ret stort pensum de næste otte uger og helst ikke vil komme dårligt fra start.

Mål for denne uge er derfor relativt beskedne :blush:

- få lavet madplan - og hold den!
- Ingen junk, herunder heller ikke købe sandwich mv

- Kom i seng i ordentlig tid.
- Træning 1-2 gange

Ja ja, så forskelligt man ser på det - jeg synes det er nogle overordentlig ambitiøse mål :lol:

Jeg tror især det med junk kunne blive udfordringen da jeg de fleste dage først er hjemme ved 17-tiden :)
Erfaring siger mig, at det er nemmere at lade være hvis indkøb mv er gjort og jeg ikke nødvendigvis behøver at gøre mere end at tage maden ud af køleskabet.

Næste uges mål må være at få lavet nogle flere retter som bare kan tages ud af fryseren. Det har jeg ikke været ret god til her henover sommeren, desværre.
0
Volunteers are not paid - not because they are worthless, but because they are priceless! :dåne: :love: :lun:
Brugeravatar
Ally
Kort karma: 667
Likede indlæg: 6022

Indlægaf Ally » 3. sep 2017, 11:03

Avavav! Mens-smerterne er slemme :whine:

MEN - jeg har alligevel været ude at gå her til formiddag. Musik i ørerne og af sted det gik. Da jeg kom hjem igen, havde jeg gået 7,5 km. i solskin. Grundet musikken og mine mange tanker nåede jeg også at komme hele følelsesregistret igennem - dog ikke så meget vrede, men mere frustration. Nåede også at græde lidt og, heldigvis, smile og være glad.

I eftermiddag og indtil i morgen tidlig har jeg fornøjelsen af at have mine to yndlingspiger hos mig. Deres far skal til Tyskland pga. arbejdet. Så jeg skal både smøre madpakker og aflevere dem i skole; de glæder sig lige så meget som jeg gør. Bare tanken gør mig glad og får mig til at smile - også i skrivende stund :love:

Denne uges mål skipper jeg bare; det gik ikke helt efter planen, så jeg tænker, at jeg starter på ny, så den kommende uges mål er som følger:
- Drikke vand
- Træne (FW og gåture)
- Undgå alt for meget sukker (jeg har jo mens, så jeg ved, at sukkermonstret i mig er slemt)
- Lave madplan ud fra det, der allerede er i køleskabet og fryseren - OG holde madplanen
2
What if I fall? Oh, but my darling, what if you fly?
Muspel
Kort karma: 547
Likede indlæg: 7848

Indlægaf Muspel » 3. sep 2017, 12:44

Jeg vil gerne være med i denne måned. Jeg har haft et år med stresssygemelding og absolut minimum fokus på sundhed og træning. Jeg har fået nyt job, og overskuddet er ved at være tilbage. Derfor holder jeg sundheds-september.

Mit nye arbejde er en kostskole. Og hver formiddag we der nybagte boller med smør... og frokosten er af slagsen med flødesovs. Sååå hvis jeg ikke passer på ender vægten jo helt vild.

Mine mål er;
75 km gå
Træne mindst 2 gange pr uge
Ingen formiddagsbrød
Kun sukker en gang i hverdagen (eller en gang formiddagsbrød)
Weekend: maks tre usunde ting i alt

Måneden er startet godt. Har gået 6,8 km i dag. Og ikke spist mere usundt end jeg må på en weekend.
2
Chungodongowongo
Kort karma: 17
Likede indlæg: 417

Indlægaf Chungodongowongo » 3. sep 2017, 13:18

Ny personlig rekord på halvmarathon. I juni løb jeg på 2:25:01. I dag løb jeg officiel tid på 2:09:16. Det er sgu stort at rykke 16 minutter på under 3 måneder.

Edit: Der var lidt bøvl frem og tilbage med de officielle tider, men nu skulle den være god nok :D
Senest rettet af Chungodongowongo 4. sep 2017, 19:04, rettet i alt 3 gange.
8
Brugeravatar
LaMariposa
Kort karma: 1826
Likede indlæg: 20990

Indlægaf LaMariposa » 3. sep 2017, 15:38

Chungodongowongo skrev:Ny personlig rekord på halvmarathon. I juni løb jeg på 2:25:01. I dag løb jeg uofficiel tid på 2:09:18. Afventer officiel tid, men det er sgu stort at rykke 16 minutter på under 3 måneder.

:pompom: :banan: SÅ sejt gået! :klap:
Senest rettet af LaMariposa 3. sep 2017, 15:41, rettet i alt 1 gang.
0
:lun: Be brave

I’ll keep myself together keep on holding on...
Brugeravatar
LaMariposa

Indlægaf LaMariposa » 3. sep 2017, 15:40

Jeg vil også gerne være med igen. Mest af alt skal jeg have strammet op på kosten, for træningen kører egentlig, som den skal. Ved sgu ikke, hvorfor det der kost er så svært at få styr på, men det er som om, at jeg ikke rigtigt kan komme ud over stepperne :rulle:

Men anyway, så er eneste ambition for næste uge at tælle kalorier mandag til og med fredag. Basta!
2

Brugeravatar
LaMariposa

Indlægaf LaMariposa » 3. sep 2017, 15:44

Har været til kæmpe fitnessevent i den her weekend. Det var SÅ fedt :banan: Masser af fed træning og hygge med en masse skønne mennesker, der er lige så pjattede med det, som jeg selv er. ELSKER træning :lun:

Fik i øvrigt også lige købt et par nye, lækre fitnesssko. Så nu er de gamle, udtrådte stinkbomber sendt på pension i skraldespanden :D
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
3

Brugeravatar
TakeAChanceOnMe
Kort karma: 607
Geografisk sted: United Kingdom
Likede indlæg: 9228

Indlægaf TakeAChanceOnMe » 3. sep 2017, 20:37

Jeg var virkelig dårlig til at nå de mål jeg satte mig for i August, og tror egentlig ikke det bliver SÅ meget bedre her i September med genopstart på Uni og sådan. Men nu prøver jeg - genopstart på Uni kan også betyde at der en veninde der vil give mig et eller to spark i røven til at komme i gang igen!

Overordnede mål for denne måned:

- Ikke mere købemad til frokost. Madpakke HVER dag.
- Komme ind i en god rytme igen mht. fitness, gerne 2 gange om ugen.
- Komme i stalden min. 1 gang om ugen, 2 allerhest. Undervisning to gange om måneden minimum.

Næste uge er jeg på ferie, så der er målene lidt mere "løse"

- I fitness centeret minimum 1 gang.
- 30 min. seriøs svømning hver anden dag.
- Prøve at være lidt mere åben omkring mad og gå efter den sunde option

Så må vi se om jeg kommer hjem i ligeså fin bikini form som jeg tager af sted i :tie:
0
Brugeravatar
Afskylia
Kort karma: 49
Likede indlæg: 981

Indlægaf Afskylia » 4. sep 2017, 07:04

I weekenden var jeg til 4 timers Zumba-styrke-hiphop-yoga event med tømmermænd...Nøj det var hårdt men godt og dejligt at få forbrændt noget af alt det der røg indenbords til firmafesten dagen før.

Min mand er væk en del af denne uge, så træningen bliver der ikke så meget af.
Ugens mål:
- Gå min 10.000 skirdt hver dag.
- Zumba onsdag og en løbetur i weekenden.
- Spise efter sense-modellen hele ugen.
3
JoyNips
Kort karma: 1034
Likede indlæg: 22912

Indlægaf JoyNips » 4. sep 2017, 17:15

I sidste uge gik jeg 53,7 km med barnevognen. Det er i dén grad godkendt.

Denne uge er jeg startet ud med 9,5 km idag OG jeg har været til babysvømning med afkommet (ok, der er ikke vanvittigt meget træning i babysvømning, but still!). I øvrigt med et migræneanfald og både baby og jeg er snottede. Så jeg har spist en flødebolle. Det synes jeg faktisk er fortjent.

Min kæreste har fået job, så nu er jeg alene på barsel. Jeg forudser at det bliver rigtig godt på "skal vi tage starbucks/paradIs med ud på gåturen?"-kontoen. :lol:
Senest rettet af JoyNips 4. sep 2017, 17:54, rettet i alt 1 gang.
6
Brugeravatar
Daine
Kort karma: 2779
Geografisk sted: Midtjylland
Likede indlæg: 31004

Indlægaf Daine » 4. sep 2017, 17:39

Jeg startede måneden temmelig sløjt ud med en omgang spændingshovedpine, som først nu er aftagende. Jeg har holdt fast i lidt motion hver dag, men kosten skred temmelig meget :rulle:
Jeg har midtugevejning i morgen (vejedage tirsdag og fredag) og jeg forventer mig ikke det helt store. Tværtimod. Men måneden er ny og jeg er sikker på jeg nok skal komme efter det. Største udfordring bliver morgentræning, det er ski svært at finde motivationen til at stå op kl 5.30 for at cykle en tur i halvmørke og 5 grader :/
0
"I en tid med så meget ondskab, må vi passe på kærligheden", citat: Hr. Aurland

Jo mere viden man tilegner sig, des mere ved man, at der er ting man ikke ved. Ting man før ikke anede at man ikke vidste, ved man nu, at man ikke ved.
avdotja
Kort karma: 414
Likede indlæg: 9720

Indlægaf avdotja » 4. sep 2017, 19:27

Chungodongowongo skrev:Ny personlig rekord på halvmarathon. I juni løb jeg på 2:25:01. I dag løb jeg officiel tid på 2:09:16. Det er sgu stort at rykke 16 minutter på under 3 måneder.

Edit: Der var lidt bøvl frem og tilbage med de officielle tider, men nu skulle den være god nok :D

Det er super flot :blomst: og godt du endte med at løbe i 2:10 gruppen!

Det er også din skyld at jeg nappede 21 km i dag. Havde jeg ikke være så kæphøj sidste uge, var jeg aldrig kommet afsted :lol:
1
Chungodongowongo
Kort karma: 17
Likede indlæg: 417

Indlægaf Chungodongowongo » 4. sep 2017, 19:29

avdotja skrev:
Chungodongowongo skrev:Ny personlig rekord på halvmarathon. I juni løb jeg på 2:25:01. I dag løb jeg officiel tid på 2:09:16. Det er sgu stort at rykke 16 minutter på under 3 måneder.

Det er super flot :blomst: og godt du endte med at løbe i 2:10 gruppen!

Det er også din skyld at jeg nappede 21 km i dag. Havde jeg ikke være så kæphøj sidste uge, var jeg aldrig kommet afsted :lol:

Tak :D.. Nu er næste mål selvfølgelig sub 2. Har ikke noget løb i sigte, men det behøver jeg heller ikke lige nu. Genoptager træningen på onsdag.

Fnis! Det var så lidt, men det er vist primært dig selv du kan takke :D
1
Muspel
Kort karma: 547
Likede indlæg: 7848

Indlægaf Muspel » 4. sep 2017, 21:56

Nå men mit mål om kun en gang sukker i løbet SF hverdagene.... det er så opbrugt allerede i dag. Jeg bagte cookies til min søster i barselsgave. Og skulle lige smage en. Ok tre. :rulle:

Og ingen motion i dag. Og i morgen går med barselsbesøg. Der må jeg jo så holde fingrene af kagedåsen.
1

Tilbage til "Sund og/eller slank"