September 2017 - Fællestråd

superboa
Kort karma: 82
Likede indlæg: 807

Re: September 2017 - Fællestråd

Indlægaf superboa » 6. sep 2017, 19:48

Så får jeg endelig tjekket ind i denne måneds tråd. Min sommerferie sluttede d. 31/8 og arbejdet har holdt mig godt beskæftiget siden da - jeg har et arbejde hvor jeg står og går meget, så det ser rigtigt fint ud på skridttælleren i forhold til Tæl skridt ugerne ;) Til gengæld er jeg først kommet af sted til reel træning i dag: 1½ times yoga med masser af stræk og balanceøvelser :love: arbejdet kalder de næste 2 dage også, og så satser jeg på en omgang fitness på lørdag :)
1
Brugeravatar
Ally
Kort karma: 685
Likede indlæg: 6191

Indlægaf Ally » 7. sep 2017, 05:10

Denne uge har det været og bliver det meget sparsomt med træningen. Forkølelsen, der har invaderet min krop, gør, at jeg ikke har energi til træning, men jeg planlægger revanche i næste uge - og de tre måneders træning, jeg får i forbindelse med Fitness World-interviewet, skal bestemt udnyttes til fulde! :gogo:

Forude venter en dag med undervisning i yndlingsklassen (ja, jeg er den type lærer, der har yndlingsklasser - og enkelte yndlingselever pga. deres væremåde, personlighed og faglighed) og kvalitetstid med mine to yndlingspiger i eftermiddag/aften. Det kan kun blive en god dag :lol:
0
What if I fall? Oh, but my darling, what if you fly?
Brugeravatar
Pandesteg
Kort karma: 1268
Likede indlæg: 16180

Indlægaf Pandesteg » 7. sep 2017, 07:00

Bah, denne her uge skrider fuldstændigt for mig kostmæssigt.

Tirsdag købte vi pizza med hjem til aftensmad, fordi vores lejlighed var til fremvisning og så kom vi lige forbi den gode pizzamand på gåturen på vej hjem. I går spiste vi så resten af pizzaen til aftensmad, plus jeg spiste kage på arbejdet. I dag har vi bryllupsdag og skal spise hos Gorm's (mere pizza :lol:) og på lørdag skal jeg på TGI Friday med en veninde, som allerede nu planlægger at gå all in på lækker snaskemad og oreokage til dessert.

Tror bare jeg skal starte på en frisk i næste uge...
0
I don't follow rules. I follow dogs. On Instagram.
Brugeravatar
Ally
Kort karma: 685
Likede indlæg: 6191

Indlægaf Ally » 7. sep 2017, 12:43

Hmm... Der er ikke langt fra tanke til handling :lol: Jeg sad og talte med en kollega om kost, træning m.m. og at jeg egentlig gerne ville tabe mig og blah-blah-blah. Hvortil han så sagde, at jeg, i en periode, skulle cutte stivelsesholdigt mad og derimod spise kød, fedt og grøntsager - det virkede (og virker) for ham. Jeg tænkte, eftersom jeg intet har at tabe, men en masse at vinde, at jeg vil give det en chance - så jeg starter på mandag og resten af september. Samtidig med, at jeg skal motionere hver anden dag.

Det lyder af meget, men jeg trænger til et boost og jeg ved, at det kan lade sig gøre. Jeg har jo, for pokker, tidligere droppet slik, is, kage og chips i 10 uger, hvorfor jeg også kan det her. Sgu!

I weekenden får jeg købt ind og så starter jeg på mandag, hvilket jeg også blev rådet til af kollegaen. SÅ - det gør jeg :banan:
4
What if I fall? Oh, but my darling, what if you fly?
Brugeravatar
Afskylia
Kort karma: 50
Likede indlæg: 1031

Indlægaf Afskylia » 8. sep 2017, 08:52

Ally skrev:Hmm... Der er ikke langt fra tanke til handling :lol: Jeg sad og talte med en kollega om kost, træning m.m. og at jeg egentlig gerne ville tabe mig og blah-blah-blah. Hvortil han så sagde, at jeg, i en periode, skulle cutte stivelsesholdigt mad og derimod spise kød, fedt og grøntsager - det virkede (og virker) for ham. Jeg tænkte, eftersom jeg intet har at tabe, men en masse at vinde, at jeg vil give det en chance - så jeg starter på mandag og resten af september. Samtidig med, at jeg skal motionere hver anden dag.

Det lyder af meget, men jeg trænger til et boost og jeg ved, at det kan lade sig gøre. Jeg har jo, for pokker, tidligere droppet slik, is, kage og chips i 10 uger, hvorfor jeg også kan det her. Sgu!

I weekenden får jeg købt ind og så starter jeg på mandag, hvilket jeg også blev rådet til af kollegaen. SÅ - det gør jeg :banan:

Det lyder som en god plan og det lyder til at du er topmotiveret. Det er også sådan jeg har tabt mig før i tiden og sådan jeg prøver igen.
1
Brugeravatar
Afskylia
Kort karma: 50
Likede indlæg: 1031

Indlægaf Afskylia » 8. sep 2017, 08:55

Jeg sneg mig op på vægten i dag og blev positivt overrasket. Jeg troede egentlig at mit sløseri de sidste uger havde sat mig tilbage til start. Jeg havde dog tabt mig, ikke mange hundrede gram, men at jeg kke har taget på et bare så fedt :D
Det giver også lige lidt ekstra motivation.
1
Muspel
Kort karma: 573
Likede indlæg: 8024

Indlægaf Muspel » 8. sep 2017, 08:57

Det er lidt svært at spise sundt med mit arbejde ( lærer på efterskole). I går havde jeg aftenvagt. Og menuen var franske hotdogs :forvirret: - jeg kan ikke engang lide det, men det går jo ikke at læreren sidder med en tom tallerken ... øv

Til gengæld var min aftenaktivitet hockey i hallen- så fik da en god halv times motion med pulsen oppe.

I dag SKAL jeg ud at gå!
1
Brugeravatar
ManicNinja
Kort karma: 1159
Likede indlæg: 8962

Indlægaf ManicNinja » 8. sep 2017, 09:02

Ih. Den dér følelse, når der bare liiige er 2-300 gram ned til næste tabte kilo. Og de VIL bare ikke forsvinde. Er sååå træt af ét bestemt tal på min vægt. Nu vil vi gerne videre, blev der sagt! :D

Omvendt er det jo ret lækkert, at min vægt nu står fast på et tal, som det for en måned siden var virkelig svært at nå :)

Erfaringsmæssigt sker mit vægttab i "nøk". Så jeg holder stædigt fast og har tænkt mig at skrue lidt op for motionen igen. Har ikke helt passet min træning. Men går da i det mindste 3-4-5 km hver dag. Plus pruster op ad de 171 trin på job :D
1
"Success is the ability to go from one failure to another - with no loss of enthusiasm".

Winston Churchill
HappyHippo
Kort karma: 117
Likede indlæg: 2502

Indlægaf HappyHippo » 8. sep 2017, 15:15

Jeg synes det er ret nemt at spise plantebaseret, det kræver bare forberedelse. Hsr købt gærflager og lavet lasagne med åhst, selv børnene elsker det :D

Jeg var til tandlægen tidligere og endte med at blive bedøvet, så har droppet træning og slappet lidt af i stedet
1
Brugeravatar
Daine
Kort karma: 2835
Geografisk sted: Midtjylland
Likede indlæg: 31928

Indlægaf Daine » 9. sep 2017, 05:59

Jeg har været ude på en cykeltur på 13,5 km her til morgen. Det lød som en fantastisk ide i går aftes at udskyde træningen til i morges men da vækkeuret ringede kl 5.30 var ideen altså ikke så god :forvirret2: :lol:
Men jeg har nu haft to træningsfridage i træk, torsdag var der personalearrangement på arbejde efter lukketid og fredag var min ryg og ben pænt ømme efter to dage med inventar-omrokeringer på job og så turde jeg ikke belaste yderligere. Så jeg skal lige i gang igen, men det var nu ganske rart at komme ud - og det regnede heldigvis ikke! Jeg skal træne igen eftermiddag efter arbejde, så det går nok at holde en fridag eller to :)
5
"I en tid med så meget ondskab, må vi passe på kærligheden", citat: Hr. Aurland

Jo mere viden man tilegner sig, des mere ved man, at der er ting man ikke ved. Ting man før ikke anede at man ikke vidste, ved man nu, at man ikke ved.
Brugeravatar
FrøkenM
Kort karma: 838
Geografisk sted: Aalborg
Likede indlæg: 6564

Indlægaf FrøkenM » 9. sep 2017, 06:21

Jeg kommer ikke til at træne igen før min ankel opfører sig normalt igen. Indtil det sker, får jeg udfordring nok ved bare at skulle i skole og ordne andet praktisk. Var en tur forbi lægen i går der anbefaler plastre, ro og badesko, hvilket ikke er det smarteste fodtøj til mig med gangbesvær men må konstatere, at det giver mere ro :)

I aften skal jeg til noget pizza-hygge/druk i Århus med nogle skønne mennesker. Jeg regner ikke med, at det bliver vildt, men jeg glæder mig :)
I morgen skal jeg til min fætters fødselsdag, tænk at han allerede bliver 16 :lun:
0
Volunteers are not paid - not because they are worthless, but because they are priceless! :dåne: :love: :lun:
avdotja
Kort karma: 433
Likede indlæg: 10291

Indlægaf avdotja » 9. sep 2017, 11:16

FrøkenM skrev:Jeg kommer ikke til at træne igen før min ankel opfører sig normalt igen. Indtil det sker, får jeg udfordring nok ved bare at skulle i skole og ordne andet praktisk. Var en tur forbi lægen i går der anbefaler plastre, ro og badesko, hvilket ikke er det smarteste fodtøj til mig med gangbesvær men må konstatere, at det giver mere ro :)

I aften skal jeg til noget pizza-hygge/druk i Århus med nogle skønne mennesker. Jeg regner ikke med, at det bliver vildt, men jeg glæder mig :)
I morgen skal jeg til min fætters fødselsdag, tænk at han allerede bliver 16 :lun:

Af ren og skær nysgerrighed: Hvad er det? Nogle klipklappere du skal rende rundt i til hverdag (men de yder da hverken støtte eller stødabsorbering?)?
0
avdotja

Indlægaf avdotja » 9. sep 2017, 11:26

Status, uge 1:
avdotja skrev:I sidste måned lærte vi at mit helt store problem er kalorieindtaget og jeg er lidt i tvivl om hvordan jeg skal håndtere det. På den positive side, har jeg opgraderet på træningsfronten og er begyndt at træne mere intensivt. Da træningen er vigtigst for mig, holder jeg en pause fra at bekymre mig alt for meget om maden, men vil trods alt forsøge at tage madpakke med på arbejde.
  • 20.000 skridt om dagen 6/7
  • 120 min aktivitet hver dag 6/7
  • Energiforbrug på mindst 2500 kcal 6/7
  • 2 x intervaltræning 2/2
  • En lang løbetur på mindst 20 km 21,16 km på 1:51:55 :banan:
  • Have frokost med på arbejde 4 dage 1/4....
  • Gå fra 68,4 til 68 kg vægten sagde også 68,4 kg i morges

Min vægt har svinget lidt op og ned i ugens løb (mener ovenikøbet jeg var nede under 68 kg), men endte altså på præcis det samme som sidst. Har heller ikke ligefrem holdt igen, men jeg frygter lidt at det betyder at min ligevægt simpelthen har rykket sig et par kilo fra de 65-66 kg den har været i snart mange år; og det i løbet af bare et halvt år - suk!
0
avdotja

Indlægaf avdotja » 9. sep 2017, 11:28

Mål, uge 2:
  • 20.000 skridt om dagen
  • 120 min aktivitet hver dag
  • Energiforbrug på mindst 2500 kcal
  • 2 x intervaltræning
  • En lang løbetur på mindst 15 km
  • Have frokost med på arbejde 4 dage
  • Gå fra 68,4 til 68 kg
0
Brugeravatar
FrøkenM
Kort karma: 838
Geografisk sted: Aalborg
Likede indlæg: 6564

Indlægaf FrøkenM » 9. sep 2017, 11:58

avdotja skrev:
FrøkenM skrev:Jeg kommer ikke til at træne igen før min ankel opfører sig normalt igen. Indtil det sker, får jeg udfordring nok ved bare at skulle i skole og ordne andet praktisk. Var en tur forbi lægen i går der anbefaler plastre, ro og badesko, hvilket ikke er det smarteste fodtøj til mig med gangbesvær men må konstatere, at det giver mere ro :)

Af ren og skær nysgerrighed: Hvad er det? Nogle klipklappere du skal rende rundt i til hverdag (men de yder da hverken støtte eller stødabsorbering?)?

Det er ment som aflastning da min ankel pt ikke kan være i lukkede sko længere tid af gangen. Jeg tænker jeg skifter til dem når jeg er indendørs steder hvor jeg ikke kan have strømpefødder. Men du har ret, det er ikke optimalt og slet ik til mine fødder men satser på det snart er bedre :)
0
Volunteers are not paid - not because they are worthless, but because they are priceless! :dåne: :love: :lun:

Tilbage til "Sund og/eller slank"