September 2017 - Fællestråd

avdotja
Kort karma: 433
Likede indlæg: 10291

Re: September 2017 - Fællestråd

Indlægaf avdotja » 9. sep 2017, 12:11

FrøkenM skrev:
avdotja skrev:
FrøkenM skrev:Jeg kommer ikke til at træne igen før min ankel opfører sig normalt igen. Indtil det sker, får jeg udfordring nok ved bare at skulle i skole og ordne andet praktisk. Var en tur forbi lægen i går der anbefaler plastre, ro og badesko, hvilket ikke er det smarteste fodtøj til mig med gangbesvær men må konstatere, at det giver mere ro :)

I aften skal jeg til noget pizza-hygge/druk i Århus med nogle skønne mennesker. Jeg regner ikke med, at det bliver vildt, men jeg glæder mig :)
I morgen skal jeg til min fætters fødselsdag, tænk at han allerede bliver 16 :lun:

Af ren og skær nysgerrighed: Hvad er det? Nogle klipklappere du skal rende rundt i til hverdag (men de yder da hverken støtte eller stødabsorbering?)?

Det er ment som aflastning da min ankel pt ikke kan være i lukkede sko længere tid af gangen. Jeg tænker jeg skifter til dem når jeg er indendørs steder hvor jeg ikke kan have strømpefødder. Men du har ret, det er ikke optimalt og slet ik til mine fødder men satser på det snart er bedre :)

Altså nu ved jeg jo absolut intet om dine fødder eller hvad der er galt med dem - det holder mig dog ikke tilbage :lol: Kunne man ikke bruge en sko som var åben omkring anklen i stedet for? F.eks. som dem her: https://www.skechers.dk/dame/casual/wom ... tion-13092
0
Brugeravatar
FrøkenM
Kort karma: 838
Geografisk sted: Aalborg
Likede indlæg: 6564

Indlægaf FrøkenM » 9. sep 2017, 12:40

avdotja skrev:
FrøkenM skrev:
avdotja skrev:
FrøkenM skrev:Jeg kommer ikke til at træne igen før min ankel opfører sig normalt igen. Indtil det sker, får jeg udfordring nok ved bare at skulle i skole og ordne andet praktisk. Var en tur forbi lægen i går der anbefaler plastre, ro og badesko, hvilket ikke er det smarteste fodtøj til mig med gangbesvær men må konstatere, at det giver mere ro :)

I aften skal jeg til noget pizza-hygge/druk i Århus med nogle skønne mennesker. Jeg regner ikke med, at det bliver vildt, men jeg glæder mig :)
I morgen skal jeg til min fætters fødselsdag, tænk at han allerede bliver 16 :lun:

Af ren og skær nysgerrighed: Hvad er det? Nogle klipklappere du skal rende rundt i til hverdag (men de yder da hverken støtte eller stødabsorbering?)?

Det er ment som aflastning da min ankel pt ikke kan være i lukkede sko længere tid af gangen. Jeg tænker jeg skifter til dem når jeg er indendørs steder hvor jeg ikke kan have strømpefødder. Men du har ret, det er ikke optimalt og slet ik til mine fødder men satser på det snart er bedre :)

Altså nu ved jeg jo absolut intet om dine fødder eller hvad der er galt med dem - det holder mig dog ikke tilbage :lol: Kunne man ikke bruge en sko som var åben omkring anklen i stedet for? F.eks. som dem her: https://www.skechers.dk/dame/casual/wom ... tion-13092

Jo det kunne man helt sikkert :)
Vil holde øje med noget i den stil :gogo:
0
Volunteers are not paid - not because they are worthless, but because they are priceless! :dåne: :love: :lun:
avdotja

Indlægaf avdotja » 9. sep 2017, 13:02

Så er der dømt krig mod mellemmåltiderne: http://politiken.dk/forbrugogliv/sundhe ... ntorfolket
0
Lykke
Kort karma: 210
Likede indlæg: 5579

Indlægaf Lykke » 9. sep 2017, 14:06

avdotja skrev:Så er der dømt krig mod mellemmåltiderne: http://politiken.dk/forbrugogliv/sundhe ... ntorfolket

De har da længe været dømt ude. Altså at det ikke er nødvendigt for noget.
0
Brugeravatar
LaMariposa
Kort karma: 2003
Likede indlæg: 22715

Indlægaf LaMariposa » 9. sep 2017, 14:37

Trænede mit styrkeprogram i går for første gang i to uger. Av av av lår og baller, siger jeg bare. Det er blevet stødt værre i løbet af dagen og skal nok være endnu værre i morgen :lol:
2
:lun: Be brave

I’ll keep myself together keep on holding on...
Muspel
Kort karma: 573
Likede indlæg: 8024

Indlægaf Muspel » 10. sep 2017, 17:45

Min weekend er min achilleshæl. Jeg spiser for usundt. De tre usunde ting jeg havde tilladt mig selv blev til en dessert, tre øl, tre cookies og et stort stykke kage. Ikke godt nok. Men dog bedre end normalt.

Næste uge skulle gerne byde på mere motion og gåture.
1
Brugeravatar
Ally
Kort karma: 685
Likede indlæg: 6191

Indlægaf Ally » 10. sep 2017, 18:31

Opdatering
- Drikke vand
- Træne (FW og gåture)
- Undgå alt for meget sukker (jeg har jo mens, så jeg ved, at sukkermonstret i mig er slemt)
- Lave madplan ud fra det, der allerede er i køleskabet og fryseren - OG holde madplanen

^ Nej, nej, nej og atter nej. Ugens mål er på ingen måde blevet overholdt. Jeg sletter ugen på så mange niveauer - og satser på,
at den kommende uge bliver bedre. Den kan kun blive bedre!

Nye mål
- Neglepleje
- Drikke vand
- Motion - og helst hver anden dag (det er ikke så vigtigt, om det er gåture, løb, træning i FW eller svømning)
- Intet brød, pasta, ris og kartofler
- Én ugentlig cheat day

Jeg ser frem til den kommende uge. Ikke kun fordi jeg naturligvis skal tilbringe mange lektioner sammen med mine skønne elever ( hvis de blot vidste, hvor højt jeg roser dem :lol: ), mine to yndlingspiger ( :love: ) samt på kursus - og i den forbindelse skal jeg bo på hotel :love: :love: :love: Kurset varer kun 1½ dag, men nu er det ikke just fordi jeg tit overnatter på hotel :lol:
1
What if I fall? Oh, but my darling, what if you fly?
superboa
Kort karma: 82
Likede indlæg: 807

Indlægaf superboa » 10. sep 2017, 19:03

Up-date på denne uge: Jeg har kun fået trænet 1 gang (1½ times yoga i onsdags). Har haft vældigt travlt på arbejdet (hvilket har betydet adskellige skridt i skoene) og har været småskidt, så har haft brug for at slappe af når det var muligt. Satser på en bedre uge 37!
0
Brugeravatar
Afskylia
Kort karma: 50
Likede indlæg: 1031

Indlægaf Afskylia » 11. sep 2017, 07:31

Ugens status:
Ugens mål:
- Gå min 10.000 skirdt hver dag. Det er har jeg 6/7 dage
- Zumba onsdag og en løbetur i weekenden.Tjek
- Spise efter sense-modellen hele ugen.Det er gået mindre godt. Fødselsdag i weekenden og spiste også kage på arbejde i torsdags.
- Vejning -Tjek

Næste uges mål, min mand er igen ude at rejse og jeg kan ikke komme ud at løbe eller til zumba
- Gå 10.000 skridt hver dag
- En løbetur i weekenden.
- Vejning
- Spise efter sense
0
Patience
Kort karma: 65
Likede indlæg: 2170

Indlægaf Patience » 11. sep 2017, 08:09

Jeg synes, jeg er kommet lidt dumt igang med september. Det går egentlig okay. Min vægt til morgen sagde 82,2 hvilket er det samme som sidste uge. Jeg har trænet 2 gange i FW i løbet af ugen som planlagt og har også lavet mine øvelser tid min butt challenge herhjemme hver dag, så den del af min plan er sådan set godkendt.
Kosten til gengæld - jeg vil ikke sige det går dårligt, for jeg spiser både sundt og fornuftigt, men jeg mangler bare det sidste overskud i øjeblikket til og så at være i kcal underskud hver dag - og så taber man jo altså bare ikke.
Jeg har haft rigtig travlt - for mig - hele sommeren og nu kan jeg virkelig mærke at jeg trænger til ro - gamle stress symptomer dukker op sådan i det små og det påvirker især min trang til søde sager. Så det har jeg taget konsekvensen af og bevilget mig selv noget fri - i denne uge skal jeg kun arbejde 2-3 dage og så holder jeg ferie i næste uge. Så håber jeg at mit overskud vender tilbage.
Mine mål for denne uge :
Træning mindst 2 gange i FW og hjemmetræning de øvrige dage.
Mindst 4 dage med max 1300 kcal
0
There are only four questions of value in life. What is sacred? Of what is the spirit made? What is worth living for, and what is worth dying for? The answer to each is the same: only love.
Brugeravatar
ManicNinja
Kort karma: 1159
Likede indlæg: 8962

Indlægaf ManicNinja » 11. sep 2017, 13:09

Har det skønt. Sidder i solen på terrassen og damper af efter cykling og roning - kan faktisk helt ærligt ikke huske, hvornår jeg sidst tog mig sammen og trænede efter en morgenvagt og kun 3-4 timers søvn.

Men nøøøj, dét må jeg bestemt begynde på igen: I dag fik jeg overtalt mig selv ved at tænke, at efter de sædvanlige 4 km's gang og træthed i hele kroppen, ville en liidt kortere tur være okay (jeg kan ellers være ret selvbebrejdende). Men hellere en kort tur end ikke at komme af sted. Og jeg havde faktisk affundet mig med tanken. :)

Det endte med, at jeg brændte lige så mange kalorier som ellers. :rock:

Nu et bad og så sen frokost og afslapning resten af dagen. :love:
5
"Success is the ability to go from one failure to another - with no loss of enthusiasm".

Winston Churchill
Brugeravatar
Daine
Kort karma: 2835
Geografisk sted: Midtjylland
Likede indlæg: 31928

Indlægaf Daine » 11. sep 2017, 15:52

Det blæser, det piskregner og det tordner og lyner. Det er sgu ikke vejr at begive sig ud i, men jeg SKAL! Krydser fingre for det har lagt sig lidt inden jeg kommer hjem :kryds:
1
"I en tid med så meget ondskab, må vi passe på kærligheden", citat: Hr. Aurland

Jo mere viden man tilegner sig, des mere ved man, at der er ting man ikke ved. Ting man før ikke anede at man ikke vidste, ved man nu, at man ikke ved.
Brugeravatar
ManicNinja

Indlægaf ManicNinja » 11. sep 2017, 16:19

Daine skrev:Det blæser, det piskregner og det tordner og lyner. Det er sgu ikke vejr at begive sig ud i, men jeg SKAL! Krydser fingre for det har lagt sig lidt inden jeg kommer hjem :kryds:

Ikke for at virke demotiverende, men nu tager du ikke ud i vejr, som er decideret farligt, vel?

[/Mor-rant off] :)
2
"Success is the ability to go from one failure to another - with no loss of enthusiasm".

Winston Churchill
avdotja

Indlægaf avdotja » 11. sep 2017, 16:24

ManicNinja skrev:
Daine skrev:Det blæser, det piskregner og det tordner og lyner. Det er sgu ikke vejr at begive sig ud i, men jeg SKAL! Krydser fingre for det har lagt sig lidt inden jeg kommer hjem :kryds:

Ikke for at virke demotiverende, men nu tager du ikke ud i vejr, som er decideret farligt, vel?

Er ret sikker på at Daine bor i Jylland et sted og ikke på den amerikanske østkyst - så mon ikke det går :-D
0
Brugeravatar
ManicNinja

Indlægaf ManicNinja » 11. sep 2017, 16:29

avdotja skrev:
ManicNinja skrev:

Er ret sikker på at Daine bor i Jylland et sted og ikke på den amerikanske østkyst - så mon ikke det går :-D

Som jeg skrev: Mor-rant ... :D

Tror bare, jeg blev lidt ramt af alt det stormvarsel for Danmark, der nu også drøner rundt i avis-atmosfæren ...
0

Winston Churchill

Tilbage til "Sund og/eller slank"