Bad Samaritan skrev:paint skrev:Jeg er ved at læse en roman (Dark matter) - hvor plottet er den kvantefysiske superposition ( det, at et fysisk system (f.eks. en elektron) kan eksistere i mere end én af dets teoretiske mulige tilstande (egenskabskonfigurationer) samtidigt.)
I romanen, er det dog ikke et elektron, der bliver udsat for det - men et menneske.
Det har givet enledning til nogle virkeligt dybe filosofiske funderinger. Det er ikke ligefrem tanker man (normalt) går og tænker hver dag.![]()
(bortset fra det, skal det også lige læses en gang eller to, før man fanger pointen. Hatten af, herfra, for kvantefysikere))
Hvis resultatet på en eller anden vis munder ud i noget med, at der reelt kan være fire Anne Sophia Hermansener, så vil jeg gerne melde mig ud af menneskeheden...
Ikke bare 4, men et uendeligt antal eksemplarer af hende (og dig). Til gengæld, kan både hun og dig, være meget forskellige i alle udgaverne. Måske endda døde. Kan den sidste mulighed ikke få dig til at overveje at genindtræde i menneskeheden igen?